Vanhemmat sallivat nuorten ryyppäämisen
Olen 15-vuotiaan vanhempi ja järkyttynyt, kuinka vanhemmat sallivat 14-15-vuotiaiden juomisen ja jopa ostavat näille alkoholia. Olen ajatellut, että tällainen tapa on tyypillistä reppanoiden ja kouluttamattomien vanhempien parissa, mutta näyttää olevan valitettavan yleistä ihan normaaleissa perheissä. Vaikeaa selittää omalle nuorelle, että nuoren elämään ei tarvitse kuulua alkoholi, kun kavereiden vanhemmat suorastaan edustävät tätä. Miten te toimitte?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Kun olin teini (80-luvulla), niin "kaikki" joivat ja sitä pidettiin normaalina.
Itsekin olin teini 80-luvulla ja aika moni tuttuni joka silloin käytti alkoholia, on jo kuollut alkoholin takia.
Eihän alaikäinen pysty ostaa alkoholia ilman rahaa. Vanhemmat sen tähän antaa. Jos lapsi saa olla yökaudet ulkona ilman kotiintulo aikoja ja vanhemmat valvoo et lapsi tulee kotiin. On turha asettaa kotiintulo aikoja jos kotona ei olla valvomassa että lapsi noudattaa niitä. Lapsi joka ei saa olla yöllä ulkona ei juo myöskään alkoholia. Alaikäisen paikka ei ole kaduilla yöllä.Vanhempien on hoidettava täma kasvatusvelvollisuus. Jos vanhemmat ei välitä on turha syyttää lapsia
Lapsen terveydelle alkoholi on tuhoisa. Elimistö muistaa jokaisen alkoholi käytön. Alkoholi tuhoaa solujen uusiutumista joten syöpää on sitte myöhemmällä iällä tiedossa. Varsinkin jos alkoholin käyttö jatkuu läpi elaman
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan järkevä vanhempi osta ysiluokkalaiselleen alkoholia. Uutena vuotena ohi meni tupakoivia ja kaljoittelevia ysiluokkalaisia, kun oman ysiluokkalaisen kanssa olin menossa hakemaan hänen tilaamaansa kauko-ohjattavaa.
Keskiyöllä nämä samaiset kaverit oksensi pusikossa oikein antaumuksella, kun olimme lähellä ampumassa raketteja oman perheemme kanssa.
Eiköhän noiden oksentelijoiden vanhemmat ole ihan samassa kunnossa jossain, koska eivät he ainakaan mitään välitä eivätkä ole kasvatustyötään tehneet.
Rautalammilla 9 luokkalaiset umpihumalassa joka "kevätjuhlan" päätteeksi!!!!!!????
Eikö kunnalla ole päättäjäispäivään ohjausta ja juttuseuraa kaduille nuorille? Alaikäisille oma musiikkijuhla? Maaseudulla Poliisi ei tule kerämään viinoja, ne saa juoda rauhassa?
Olihan tuo kohtaaminen paikallisessa ruokapaikassa yllätys. Viihtyisän tuntuiseen paikkaan syömään "rauhassa" kiireisenä päättäjäispäivänä. Tilan täytti umpihumalaiset ysiluokkalaiset, edes henkilökunta ei ohjannut melukylän nuoria? Lopulta omaankin pöytään humaltuneita vaikuttavia , osa nukkui pöydillä?
Keskusteluissa kuitenkin heillä hyviä elämän perusarvoja, siitä Kiitos nuorille tulevaisuuteen!
Onnea ja menestystä kaikille nuorille sinne, selvää tulevaisuutta ja pitäkää huolta toisistanne!
jossain vaiheessa koulutusta se todellakin kuuluu muille miten tomit lastesi kanssa.
Jos itsekin on juoppo, niin voihan sitä kaljan ihanuutta lapsillekin jakaa.
roopeS tulee ja pelastaa. Hel...... olisi hiljaa, jos on vasta raitistunut. Horroria vasta tulossa. Nyt vielä täysin raittiushurmiossa huutelee iltapvälehdissäja ihmettelee kaventuneita poskiaan. Kattois miten on käyny monen esim. redrama.... hupsista loikkaa, repsahdus on joka päivä yhtä lähellä kuin ennenkin..... Alkoholista pois, mutta käyttääkö jotain muuta?