Löysin tuntolevyn, mihin sellaisen voipi toimittaa?
Turun Martinkirkon puistossa on joku armeijan käynyt pussikaljoittelija jostakin tuntemattomasta syystä riisunut pv:n kaulapantansa ja jättänyt sen sinne mihin kännikäpälästä on pudonnut.
Mihin tällaisen voi toimittaa? Ei näytä materiaalisesti arvokkaalta, mutta tiedä miten näitä myönnetään uusia kun olen tällainen maa-ankka.
Kommentit (19)
Laita paikalliseen faceen ilman tunnistetietoja.
Vierailija kirjoitti:
Heitä roskiin. Ei niitä minnekään tarvitse palauttaa.
Näin on. Tuntolevyistä ei pidetä mitään lukua armeijassa, enemmän se on symbolinen juttu. Nehän saa mukanaan kun pääsee siviiliin. Ei niitä koskaan tarkasteltu onko ne kaulassa. Joten turha tuota on vaivautua kyselemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Tuntolevyistä ei pidetä mitään lukua armeijassa, enemmän se on symbolinen juttu. Nehän saa mukanaan kun pääsee siviiliin. Ei niitä koskaan tarkasteltu onko ne kaulassa. Joten turha tuota on vaivautua kyselemään.
Meinaatko tätäkin lainata ja vastata itsellesi toistamiseen?
Itse veisin poliisin tai lähimppään löytötavara toimistoon.Miksi pitää olla laiska ja heitää roskikseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko tätäkin lainata ja vastata itsellesi toistamiseen?
Voi kai sitä jatkaa omaa tekstiään ja lisätä tietoa, jos ehtii vaikka googlata ja tarkistaa asian tai kaveri vierestä varmistaa.
- eri
Ei niillä mitään tee, heitä roskiin.
Pudota sadevesiviemäriin tai koirakakkaroskikseen
Maz kirjoitti:
Poliisille.
Mitä sä luulet että poliisi sillä tekee?
Metallinkeräysastia on oikea osoite.
Toinen vaihtoehto on vietä paikkaa johon viedään löytötavaroita. jollei omistaja sitä hae, niin saat sen omaksesi.
Sillä voi olla kantajalleen merkitystä vaikka toinen pitäisi roskana. Vie poliisilaitokselle tai löytötavaratoimistoon. Itse en heittäisi roskiin toisen omaisuutta.
Löytötavaratoimistoon (tai poliisille). Luulisi olevan helppo löytää omistaja kun siinä on henkilötunnus.
Ripusta omaan keulaan, sammu sinne Kirkkopuistoon. Miekkataksilla inttiin, jossa heräät putkasta alokas Virtasena.
Vierailija kirjoitti:
Ripusta omaan keulaan, sammu sinne Kirkkopuistoon. Miekkataksilla inttiin, jossa heräät putkasta alokas Virtasena.
Olen aivan liian vanha akka, tuskin täsmään levyn merkintöihin.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Maz kirjoitti:
Poliisille.
Mitä sä luulet että poliisi sillä tekee?
Niillä on poliisiasemilla löytötavaroille oma paikka. Se on yleensä eri puolella kuin apinaputka joten ymmärrän hämmennyksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vie poliisiasemalle. Etsivät sieltä omistajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vie poliisiasemalle. Etsivät sieltä omistajan.
Oikeastiko itse etsivät levyn omistajan??
Kyllä mulle konstaapeli soitti tossa pari vuotta sitten, kun 80-luvulla turvamerkitty polkupyöräni oli pintautunut jossain.