Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi parantaa parisuhdetta tällaisessa tilanteessa?

Vierailija
12.08.2023 |

Meillä ei mene hyvin vaikka ei juuri riidelläkään ja aviomies on asiasta samaa mieltä. Ollaan siis kyllä puhuttu aiheesta, mutta ei keksitty ratkaisua. Parisuhde on väljähtynyt ja arkipäiväistynyt, toisen seura ei oikein kiinnosta, puhutaan lähinnä arkisusta asioista kuten kumpi vahtii milloinkin lapsia, kumpi käy kaupassa ja mitä sieltä ostaa, arjen aikatauluista jne. Kun lapset nukahtaa niin toinen meistä katsoo telkkaria toisessa huoneessa ja toinen toisessa, koska ei kiinnosta samat ohjelmat eikä oikein toisen seurakaan kun ei ole mitään kiinnostavaa puhuttavaa. Mikään läheisyys ei kiinnosta. Toisaalta ei oikein haluttaisi erotakaan. Voiko tästä vielä nousta? Ja miten?

Kommentit (170)

Vierailija
161/170 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Ruutuaika käyttöön. Molemmat saa katsoa vain joinain iltoina telkkaria. Muina iltoina on pakko keksiä jotain muuta.

2. Sopikaa seksitreffit vaikka ei yhtään edes tekisi mieli. Mitä hävittävää? Parhaassa tapauksessa se voikin olla kivaa. Ja jos ei ole, niin mitä sitten.

Ai mitä sitten?

Olga Temonenkin juuri kyseli otsikoissa että onko joku muka katunut sitä että on ryhtynyt hommiin.

Minä olen katunut joka ikinen kerta jo pitkään.

Mut on niin pahasti lytätty ja petetty henkisesti että en haluaisi vielä kaiken päälle antaa itsestäni noitakin rippeitä.

Ja sitten joku ajattelee että on hyvä vinkki että pakota itsesi siihen.

Itken joka kerta heti sen jälkeen.

Ja sitten nää muut vinkit että lähtekää tekemään jotain yhdessä.

Mulle mies sanoo että ei sitä huvita tehdä mun kanssa mitään kun mua ei huvita mikään sen kanssa.

Eli vaikka juuri sillä yrittäisin saada itseäni huvittamaan!

Kääntää siis mun yritykset ihan nurinkurin.

Ai miksi en eroa? No koko ajan se on mielessä.

Mutta mulla ei ole ketään, ei oikeasti yhtään ketään joka tukisi.

Miehellä on koko sukunsa tuki ja on sanonut että jos erottais niin mä en näkisi lapsia enää.

Kertoisi musta kaikkea p.skaa jne.

On sellainen harmittoman oloinen nallekarhu muille ja äitinsä on ihminen joka onnistuu manipuloimaan lähes kenet tahansa ja jyräämään mitä tahansa läpi valheilla joten en epäile etteivätkö toteuttaisi uhkauksensa.

Puhu asioista miehen kanssa?

Tietynlaisten ihmisten kanssa ei voi puhua.

Ongelmien esiintuominen tuntuu heistä syyllistämiseltä ja reaktiona on hyökkäys.

Jos miehesi ei oo mikään "Mikko Koivu", niin kyllä tuo persvakoa viskoen lapset sulle takaisin muutaman päivän jälkeen, kun näkee mikä työ ja huoli niistä on, jos meinaa arjen pyörittää omin voimin eikä oo miljonäärin tuloja palkata joka rakoon hoitoapua. Järkyttävää lukea, että miehesi raiskaa sinua jatkuvasti, sillä tuotahan on kyse. Ja lisäksi pelottelee sinua lasten viemisellä ja on näin murtanut sinut täysin henkisesti. Eiköhän se anoppikin kyllästy, jos alkaa lapsianne ympäri vuorokauden kaitsemaan. Hae apua perheneuvolasta. Olen järkyttynyt puolestasi.

Ööh otitko Mikko Koivun nyt jotenkin esimerkiksi esimerkillisestä isästä? 😅 Hohhoijaa. En ole enää jaksanut lukea noita heistä käytyjä keskusteluja, mutta sanonpa vain, että olisi Mikko(kin) saanut pysyä ihan perheettömänä. Turhaa kärsimystä aiheuttaa monelle.

Vierailija
162/170 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Ruutuaika käyttöön. Molemmat saa katsoa vain joinain iltoina telkkaria. Muina iltoina on pakko keksiä jotain muuta.

2. Sopikaa seksitreffit vaikka ei yhtään edes tekisi mieli. Mitä hävittävää? Parhaassa tapauksessa se voikin olla kivaa. Ja jos ei ole, niin mitä sitten.

Ai mitä sitten?

Olga Temonenkin juuri kyseli otsikoissa että onko joku muka katunut sitä että on ryhtynyt hommiin.

Mut on niin pahasti lytätty ja petetty henkisesti että en haluaisi vielä kaiken päälle antaa itsestäni noitakin rippeitä.

Mulle mies sanoo että ei sitä huvita tehdä mun kanssa mitään kun mua ei huvita mikään sen kanssa.

Miehellä on koko sukunsa tuki ja on sanonut että jos erottais niin mä en näkisi lapsia enää.

On sellainen harmittoman oloinen nallekarhu muille ja äitinsä on ihminen joka onnistuu manipuloimaan lähes kenet tahansa ja jyräämään mitä tahansa läpi valheilla joten en epäile etteivätkö toteuttaisi uhkauksensa.

Ongelmien esiintuominen tuntuu heistä syyllistämiseltä ja reaktiona on hyökkäys.

Jos miehesi ei oo mikään "Mikko Koivu", niin kyllä tuo persvakoa viskoen lapset sulle takaisin muutaman päivän jälkeen, kun näkee mikä työ ja huoli niistä on, jos meinaa arjen pyörittää omin voimin eikä oo miljonäärin tuloja palkata joka rakoon hoitoapua. Järkyttävää lukea, että miehesi raiskaa sinua jatkuvasti, sillä tuotahan on kyse. Ja lisäksi pelottelee sinua lasten viemisellä ja on näin murtanut sinut täysin henkisesti. Eiköhän se anoppikin kyllästy, jos alkaa lapsianne ympäri vuorokauden kaitsemaan. Hae apua perheneuvolasta. Olen järkyttynyt puolestasi.

Ööh otitko Mikko Koivun nyt jotenkin esimerkiksi esimerkillisestä isästä? 😅 Hohhoijaa. En ole enää jaksanut lukea noita heistä käytyjä keskusteluja, mutta sanonpa vain, että olisi Mikko(kin) saanut pysyä ihan perheettömänä. Turhaa kärsimystä aiheuttaa monelle.

Ei, hän käytti vain Mikkoa esimerkkinä rikkaasta miehestä, jolla on varaa palkata hoitajia lapsilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/170 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mitä sitten?

Olen surullinen ja tunnistan saman nallekarhumiehen omassa miehessäni. Kukaan ei ikinä uskoisi, miten niin hyvä puhumaan, pilke silmäkulmassa oleva mies voi olla ilkeä, alistava, dissaava kotona omalle naiselleen. Ongelmana myös alko, valehtelu ja asioista puhumattomuus.

Myös työpaikallaan pidetään ns. hyvänä tyyppinä, ja erityisesti naisille erittäin mielistelevänä.

Seksi, se on pikapano, tunteetonta, suoritus vain silloin kun mies haluaa, paikalla ja ajalla ei juuri väliä. Se on rais kaus, joka kerta. Tämä mies osaa peitellä, tehdä asiat salassa, hiljaa, piilossa, niin että kukaan ulkopuolinen ei todellakaan ymmärrä, mitä hän tekee. Ei edes omat vanhempansa ikinä uskoisi, jos saisivat tietää.

:( Missä vaiheessa tapailua/suhdetta nuo piirteet paljastuivat? Kiinnostaa, koska olen kiinnostunut eräästä tosi ihanalta tuntuvasta miehestä, mutta mietityttää että onkohan aina noin kohtelias ja ystävällinen vai tuleeko päinvastainen rooli esiin jossakin tilanteessa

Vierailija
164/170 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko suhteen alussa kuitenkin ollut intohimoa, läheisyyttä ja yhteenkuuluvuuta? Jos sitä on ollut niin se saataa olla löydettävissä, mutta jos sitä ei ole ollut niin tuskin löytyy. Kokeilisin pariterapiaa tai jonkun parisuhdekirjan yhdessä lukemista ja harjoitusten tekemistä. Lisäksi voisitte yhdessä kokeilla uusia harrastuksia tai juttuja (kahdestaan ilman lapsia).

Aika paljon tiivistyy mielestäni "minua ei kiinnosta" kohtaan. Mitäpä jos asian ajattelisi niin että vaikka miehen mielenkiinnot ei niin kiinnosta niin niistä voisi olla kiinnostunut miehen ja parisuhteen takia. Meillä on semmoinen diili että toisen juttuihin lähdetään mukaan, ei sen takia että se olisi itselle kiinnostavaa, vaan sen takia että se on toiselle tärkeää. Eli molemmat panostaa toisiinsa ja tekee kompromisseja itsensä ja minä asenteensa kanssa. Se auttaa parisuhdetta ja yhteenkuuluvuutta. Ja ei tietnekään 24/7 ja kaikkea yhdessä tehdä, mutta "minua ei kiinnosta" ei kuulu meidän suhteeseen. Kun kiinnostaa niin on yhteistä.

Eipä tuota pillua ole tarjolle tullut, vaikka kiinnostaisi yhdynnät.

M78

Vierailija
165/170 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvailit juuri tavallisen suomalaisen avioliiton.

Tiedän, että tilanteemme voi olla aika tavallinen. Mutta emme ole onnellisia. Suhde ei ole hyvä, voisi sanoa että on huono, mitään onnea tai mielihyvää tästä ei saa kumpikaan. Ei ole mitään yhteistä, paitsi tietysti lapset. Molempia masentaa tilanne. Vaikka puolet Suomen muista avioliitoista olisi tällaisia, niin ei se onnea tuo, että muillakin menee yhtä huonosti. Ap

Ette ole onnellisia mutta ette halua erota? Mietipä vähän.

Vierailija
166/170 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä et AP on oikeasti kiinnostunut jostain toisesta/paneskelee jonkun toisen kanssa. On tässä huomannut et aika iso osa varatuista harrastaa tuollaista ja sitten samalla valittaa kun oman puolison läheisyys ei kiinnosta...

Vierailija
167/170 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää alkaa tekemään niitä juttuja joita teitte alussa. 

Täytyy lopettaa niin kuin aloittaa.

Vierailija
168/170 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde kuulostaa ahdistavalta kaikin puolin ja onnettomalta, itket se ks in jälkeen jne. Ei tuossa ole mitään järkeä, huono parisuhde pilaa koko muun elämän ja terveyden!

Vierailija
169/170 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhde kuulostaa ahdistavalta kaikin puolin ja onnettomalta, itket se ks in jälkeen jne. Ei tuossa ole mitään järkeä, huono parisuhde pilaa koko muun elämän ja terveyden!

Jos tarkoitit mun viestiä tuossa pari sivua taaksepäin niin en ole ap, pahoittelut etten sitä tajunnut mainita.

Vähän töykeästi ilmaistu tuo asia, luuletko että tässä on mun mielestä järkeä??

Tää on just se sama kun kysytään miksi et lähde.

Sitä ei vaan voi normaaleissa suhteissa elänyt tajuta minkälaista on elää nuoresta asti manipuloivan ihmisen kanssa.

Mulla ei edes ole ketään muuta, koska lapsuudenkin elänyt hallinnan alla, uhkailtavana jne.

Mä jäisin kokonaan yksin ja varmaan kodittomaksi jos lähtisin.

Mun ei ois koskaan pitänyt lähteä tähän.

Miehen suku pystyy tekemään liikaa haittaa.

Vierailija
170/170 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin ketjun eikä AP ole sanonut itkevänsä seksin jälkeen tai mitään sellaista. Hänhän on päinvastoin kertonut, että heillä ei ole seksiä.