Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko booking.com luotettava?

Vierailija
12.08.2023 |

Olen itsekin varaillut hotelleja bookingin kautta ja aina ollut mitä pitää, mutta jossain oli juttua, että paljon tehty outoja viime hetken peruutuksia ilman syytä Bookingin puolesta? Tuoreita kokemuksia kellään?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon kokemusta ja ihan muutaman viikon takaa. Ei ikinä mitään ongelmaa. Maksoivat myös kerran rahat takaisin, vaikka eivät olleet siitä siis itse vastuussa, vaan välittäjän roolissa.

Vierailija
2/35 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menee hyvin kunnes ei mene.

Kerran ei tullut mitään vahvistusta kun tein varauksen. Rahat kyllä meni tilitä.

Sitten soitin sinne ja oli kyllä paska aspa. Ei osannut auttaa yhtään mitään.

Vahvistus tuli sitten joskus myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ollut aina luotettava. Halvemmalla kyllä usein saa jos varaa hotellilta suoraan.

Vierailija
4/35 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea palveluntarjoajan palautteet huolella. Välillä sivuilla on harhaanjohtavaa informaatiota huoneiden tai huoneiston varustelutasosta.

Vierailija
5/35 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä ainakin selkein käyttöliittymä tuolla. Olen varannut tuon kautta yhdeksän kertaa ja hyvin on mennyt.

Vierailija
6/35 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä hotels.fi.

Samat hinnat kuin booking mutta joka kymmenes yö ilmainen.

Vierailija
7/35 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelli kannattaa etsiä jostain muualta kuin bookingsta. Se piilottaa parhaimpia diilejä ja asiakkaiden arvosanoihin ei voi luottaa.

Eli etsi vaikkapa google mapsista eka se hotelli minkä haluut. Sen jälkeen katsot tripadvisor, trivago, hotelscombined mistä saat sen kaikista halvimmalla.

Kannattaa buukata suoraan hotellilta jos sen hinta on lähellä halvinta, koska silloin saa edes jotain palvelua jos tulee ongelmia.

Jollekin pienelle hotelille ei kuitenkaan kannata luottokorttitietojaan antaa, sillä tietoturva ongelmat.

Vierailija
8/35 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tällainen kokemus on, varaus ulkomailla. Kun vihdoin päästään väsyneinä ja nälkäisinä perille, paljastuu huijaus: osoitteessa ei ole sen nimistä majapaikkaa. Majapaikan puhelinnumeroihin ei tietenkään vastata. En tiedä, mitä scammerit tällaisesta toiminnasta nettoava? No selvittelyjen ja soitteluiden jälkeen booking kyllä kustansi uuden majapaikan, mutta tulihan siitä jumalaton häslinki, ja majapaikka tietyin kriteerein piti saada asap lapsen kanssa, ja suurin osa jo siksi illaksi varattua.

Vierailija
9/35 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luotettava, mutta en tiedä miten luotettavia ovat arvostelut. Kirjoitin kerran huonon arvostelun ja sitä ei julkaistu.

Vierailija
10/35 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukuisia kertoja käyttänyt bookingia eikä kertaakaan vielä ole tullut ongelmia. Vertailen yleensä eri sivustoja, ja välillä varaan bookingista, välillä jostain muualta. Mistä nyt sattuu parhaimman saamaan. 

Vierailija
11/35 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan. Olen varannut majoituksia noin 5 kertaa tämän firman kautta viimeisen 7 vuoden aikana. Kaikki mennyt aina hyvin. Nyt alkoi hirvittää, kun satuin lukemaan huonoista kokemuksista.. Syyslomaksi reissu varattu Saksaan siskon perheen kanssa.

Onko yleistäkin, että tulee ongelmia tämän firman kanssa?

Vierailija
12/35 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä ollut aina luotettava. Halvemmalla kyllä usein saa jos varaa hotellilta suoraan.

Mutta olen saanut hotellin respasta halvemmalla kun olen sanonut että booking lupasi halvemmalla.

Pieni huijaus on luvallista.

Vierailija
13/35 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yleensä etsin Booking.comista tietyn alueen hotellit ja sitten sopivista etsin niiden omat nettisivut ja varaan sieltä.

Jos Bookingin kautta saa paremmat varausehdot (esim. ilmainen peruutus ja maksu vasta hotellilla) kuin hotellin omalta sivulta (esim. maksu heti eikä voi peruuttaa), silloin varaan Bookingista.

Vierailija
14/35 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin vuosi sitten Booking kautta hotellihuoneen, sitten kun piti lähteä reissuun vastaanotto isäntä sairastui ja hotellivaraus piti perua, Booking kysyi lomakkeella miksi peruin varaukseni kerroin että vastaan ottaja isäntä sairastui, >>>> siitä huolimatta Bookin otti täyden maksun, REKLAMOIN TILINI KAUTTA EI VASTAUSTA

Olin ennen tuota matkaa varannut 4 vrk matkan Siilinjärveltä Sandels, ensimmäisenä päivänä huoneen raanasta tuli jokseenkin lämmintä vettä, mut toisena päivänä ei enää tullut, soitin vastaanottoon kertoen että lämmintä vettä ei tule raanasta vastaanotto kertoi että tutukitaan tilannetta ja ei parannusta, kylmää vettä koko ajan.

Kotiin palattuani TAAS REKLAMOIN BOOKING EI VASTAUSTA EI HYVITYKSIÄ, JA JOPA PALAUTEALUSTA POISTETTIIN

TÄMÄ RIITTI MINULLE BOOKING SEN JÄLKEEN EN OLE BOOKING KAUTTA TILANNUT YHTÄÄN MITÄÄN

NYTHÄN HUIJARITKIN OVAT BOOKING LÖYTÄNEET Eli kun tilaat huoneen ja maksat se maksusi saattaa mennäkin huijareiden tilille suosittelen hyvin lämpimästi valitsemaan jonkin muun osoitteen kuin Booking on yritys joka on vilpillinen.

Vierailija
15/35 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Booking comia kotimaan varauksiin jo parikymmentä vuotta. Varauksissa ei ole ollut ongelmia, eikä majoituksissakaan, Mutta vaikka olen ollut kuinka korkealla tasolla Genius-etuohjelmassa niin siitä ei ole ollut mitään hyötyä. Hinnat ovat samat eikä alennuksia oikeasti saa. Huijausta siis, mutta samat hinnat on aina muuallakin.

Vierailija
16/35 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tällainen kokemus on, varaus ulkomailla. Kun vihdoin päästään väsyneinä ja nälkäisinä perille, paljastuu huijaus: osoitteessa ei ole sen nimistä majapaikkaa. Majapaikan puhelinnumeroihin ei tietenkään vastata. En tiedä, mitä scammerit tällaisesta toiminnasta nettoava? No selvittelyjen ja soitteluiden jälkeen booking kyllä kustansi uuden majapaikan, mutta tulihan siitä jumalaton häslinki, ja majapaikka tietyin kriteerein piti saada asap lapsen kanssa, ja suurin osa jo siksi illaksi varattua.

Olen törmännyt ilmiöön toisella sivustolle. Näitä ei voi välttää aina mitenkään. 

Mulla oli vaan majoitus, joka heitti toiseen paikkaan. Kyselivät ensin haittaako eräs asia ja sanoin, ettei haittaa. Sanoivat kuitenkin etten pääse sinne ja järjestivät toisen majoituksen. Ylläri, varustelutasoltaan huonompi jne vaikka muuta väittivät. Ei kiinnostanut muuten kuin että olipa mitä hyvänsä, nukuin jossakin. 

Tästä syystä pyrin pelaamaan varman päälle ensimmäisen yön kanssa. Matkustan yksin, mutta en silti yleensä halua tilanteeseen, jossa on aamuyhdeltä paikallista aikaa pimeässä miettimässä, missä sitä nukkuisi. 

Vaikka olisi miten kiire, kannattaisin penkomista ainakin jos kokee, ettei seikkailunhalu riitä paikan päällä selvittelyihin. Nettisivut, maps, miten hinta poikkeaa omista sivuista jos niitä on, millainen on yleensä. Halpakin voi olla hyvä, jos on vanha hotelli remontoitu tai ylläpidetty. 

Vierailija
17/35 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ensisijaisesti kannattaa varata suoraan majoittajalta jos mahdollista.

Vierailija
18/35 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut yksi huijari vastaan. Kannattaa kuvahaulla katsoa yksityisten majoittajien kuvat läpi. Huijarit käyttävät samoja asuntokuvia, mutta feikki majapaikka eri kaupungeissa.

Vierailija
19/35 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotelli kannattaa etsiä jostain muualta kuin bookingsta. Se piilottaa parhaimpia diilejä ja asiakkaiden arvosanoihin ei voi luottaa.

Eli etsi vaikkapa google mapsista eka se hotelli minkä haluut. Sen jälkeen katsot tripadvisor, trivago, hotelscombined mistä saat sen kaikista halvimmalla.

Kannattaa buukata suoraan hotellilta jos sen hinta on lähellä halvinta, koska silloin saa edes jotain palvelua jos tulee ongelmia.

Jollekin pienelle hotelille ei kuitenkaan kannata luottokorttitietojaan antaa, sillä tietoturva ongelmat.

No kyllä se minusta antaa näkyvyyttä. Varmasti piilottaa joo, mutta en pidä aina pahana. Kenelle nyt haluaa rahansa kantaa, hankalampi päätös. Valinnanvaran kanssa menee mapsinkin kanssa klikkailuksi. 

Vierailija
20/35 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin epäluotettava.