Annoin tapailumiehen remontoida saunan rivitalo asunnossani.
Ongelma oli siis että saunani on aika vanha noin 20 vuotta vanha ainakin. Ostin tämän asunnon v 2019 ja remonttia ei ole juuri tehty. Saunassa oli monta ongelmaa. Löylyhuoneen ovi ei mennyt kunnolla kiinni. Ylälauteen laudat oli ruuvattu kiinni ylhäältä ja oli tökerön näköinen ja ne oli vinossa myös ja sama oli keski lauteet jossa laudat oli eripituisia. Ne ruuvit oli siis näkyvissä ja oli melko ruman näköinen. Kysyin kyllä isältäni että uskaltaako antaa tapailumiehen antaa remontoida ja sain isältä siunauksen. Saunasta siis remontoitiin se löylyhuone pelkästään. Seinälaudat uusittiin ja lauteet. Tuli kyllä hyvännäköinen sauna ja nyt ei näy ruuvikantoja missään. Sähkömies kävi irrottamassa kiukaan ja laittamassa uuden kiukaan myös. Torstaina saunottiin ekan kerran uudessa saunassani ja olen kyllä onnellinen. Saunon varmasti nyt enemmän kuin ennen.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin hyvä mies. Hoituu sähkötyöt, tietokonehommat, rakennushommat, autonkorjaukset, puutarhatyöt, kodinkoneiden korjaukset... En vaan ole tumma ja komea.
-M46
Kuvaile vähän itseäsi 🙂
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin hyvä mies. Hoituu sähkötyöt, tietokonehommat, rakennushommat, autonkorjaukset, puutarhatyöt, kodinkoneiden korjaukset... En vaan ole tumma ja komea.
-M46
No perusta joku "apumies"palvelu.
Moni kun hakee kumppanista muutakin kuin asioiden osaamista tai pelkkää ulkonäköä.
Turhahan sitä toki on sanoa...
Vierailija kirjoitti:
Montako suihinottoa on yksi saunaremontti ?
Ei sitä kpl määrissä lasketa. Tunti tunnista.
Minun mies remontoi mutta autoja ei osaa korjata yhtään. Renkaat sentään vaihtaa. Kyllä miehen jotain pitää osata tehdä ettei aina pidä ostaa palveluja kalliista firmoista. Esimerkiksi minun mies maalasi meidän talon. Se olisi maksanut firman tekemänä 15000 euroa. Selvittiin 5000 eurolla vain. Isoin kuluerä oli henkilönostimen vuokraus.
Minä maalasin joskus yhden pariskunnan taloa, sain homman henkilöstöfirman kautta. Sitten pian tuli naapurin talon vanha nainen katselemaan ja kysymään että maalaisinko myös hänen talon. Kyllä minä sen maalasin mutta se oli iso homma koska maalia oli irtoillut jo koko talon seinistä ja skrapata piti koko talo ja siihen meni pelkästään 18 päivää. Sain minä siitä 7000 euroa palkkaa lopulta. Se oli iso talo meinaan ja todella vanha.
Vierailija kirjoitti:
Olisivatpa tapailunaiset myös tuollaisia sydämellisiä ihmisiä kuten miehet. Tulis aivan karmea huuto, jos mä pyytäisin tapaulinaista vaikka vaihtamaan lakanat ja verhot tai pesemään ikkunat. Ja ne olisi vielä piisofkeik saunaremonttiin verrattuna.
-Mies
Miksi pyytää sellaista minkä sinä osaat tehdä? Taidat olla laiska kotihommien suhteen.
Nainen 43 kirjoitti:
Minun mies remontoi mutta autoja ei osaa korjata yhtään. Renkaat sentään vaihtaa. Kyllä miehen jotain pitää osata tehdä ettei aina pidä ostaa palveluja kalliista firmoista. Esimerkiksi minun mies maalasi meidän talon. Se olisi maksanut firman tekemänä 15000 euroa. Selvittiin 5000 eurolla vain. Isoin kuluerä oli henkilönostimen vuokraus.
Minä maalasin itse oman rivaripätkän. Yhdessä tasossa, joten tikkaat riitti korkeimmille kohdille. Hyvää jälkeä tuli vaikka itse sanonkin. Osa seinistä on tiiltä, ei siis kokonaan seiniä tarvinnut maalata. Niin ja tarmokas ja kätevä nainen olen.
Olen remontoinut oman vuokra asuntoni. Kun muutin tähän 2015 niin seinät oli kamalassa kunnossa. Kysyin heti vuokran antajalta että saako remontoida ja vähennetään vuokrasta. Se sanoi saa ja maksoi kaikki remontti tarvikkeet. Asun opp kiinteistön asunnossa. Maalasin asunnon ja laitoin uudet tapetit kun olin vanhan irrottanut. Ei tarvinnut muuta kuin maalata ja laittaa tapettia. 2 viikkoa remontoin ja sain vuokrasta 2 kuukautta alennusta. Hyvä halpa asunto olen tässä viihtynyt kohta 8 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri on tapaillut eri ammattimiehiä aina sen mukaan, mikä paikka talossa vaatii korjaamista😅
Sehän on hyvä. Todennäköisesti säästää kyllä rahaa kun palkkais firman remppaamaan.
Tuohan on ollut melko helppo ns. remppa.
Vain uudet lauteet saunaan, kenties ovikin.
Kätevä ja tekevä mies kyllä tuollaiseen pystyy.
Sähköhommat kävi tekemässä ammattimies.
Hyviä löylyjä ap ja kumppanille!
Millä logiikalla Pasi kirjoitat "tapailumies" mutta "rivitalo_asunto"? Ooks vähän tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri on tapaillut eri ammattimiehiä aina sen mukaan, mikä paikka talossa vaatii korjaamista😅
Sehän on hyvä. Todennäköisesti säästää kyllä rahaa kun palkkais firman remppaamaan.
Ei niitä lauteita itse tehdä, vaan tilataan mittojen mukaan.
Ei se ole mikään huippusuoritus asentaa lauteet saunaan.
Sähköjututhan on käynyt tekemässä luvallinen sähköasentaja.
Vierailija kirjoitti:
-M46
Oletko sinä se avulias kaveri, joka on aina auttamassa kavereitaan, mutta kotona ei ehdi eikä viitsi tehdä mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on ollut melko helppo ns. remppa.
Vain uudet lauteet saunaan, kenties ovikin.
Kätevä ja tekevä mies kyllä tuollaiseen pystyy.Sähköhommat kävi tekemässä ammattimies.
Hyviä löylyjä ap ja kumppanille!
Kyllähän "seinälaudatkin" (eli paneelit) uusittiin ja tod.näk. myös kattopaneelit, eli ei ihan sormia napsauttamalla valmistu.
Kyllä lauteet voi tehdä itse kun vaan tilaa puutavaran . Ei se ole suurikaan homma tehdä lauteita itse. Minä olen tehnyt omaan saunaan. Seinään tervaleppää ja laude lauta voi olla lämpöhaapaa. Sahataan vaan ylälauteen kehikko sopivan mittaiseksi ja lauteet kiinnitetään alapuolelta. Se kehikko tulee seinään kiinni jonne kiinnitetty tuet ensin. Olen tehnyt saunaremontteja jo nuorena.
Kaikki nyt vaan tekemään ihan kaikki!
Taidoilla ei niin väliks ja äkkiähän sitä oppii.
Samalla voi opetella pari kieltä ja avaruusfysiikkaa, jokaisellahan on lahjoa vaikka mihin!
Rivitaloasunto on yhdyssana ja jos et pyytänyt rempalle lupaa yhtiöltä, se on laiton ja jos sattuu joku vahinko vakuutus ei korvaa, eikä yhtiö ole velvollinen osallistumaan kustannuksiin.
Vierailija kirjoitti:
-M46
Olet arvokas.
Ööö...
Miksi pitäisi osata korjata polkuauto?
Onko se joku "saavutus", osata korjata jotain jota ei edes ole ( eikä tule)...
Menee "hyvin"???
Ehkäpä tälle on ihan oikeitakin perusteita, kuin jonkin asian omistaminen tai osaaminen...
Esim. se, että ymmärtää ihmisten erilaisuuden ja sen, ettei mikään menestyminen takaa onnea.