Annoin tapailumiehen remontoida saunan rivitalo asunnossani.
Ongelma oli siis että saunani on aika vanha noin 20 vuotta vanha ainakin. Ostin tämän asunnon v 2019 ja remonttia ei ole juuri tehty. Saunassa oli monta ongelmaa. Löylyhuoneen ovi ei mennyt kunnolla kiinni. Ylälauteen laudat oli ruuvattu kiinni ylhäältä ja oli tökerön näköinen ja ne oli vinossa myös ja sama oli keski lauteet jossa laudat oli eripituisia. Ne ruuvit oli siis näkyvissä ja oli melko ruman näköinen. Kysyin kyllä isältäni että uskaltaako antaa tapailumiehen antaa remontoida ja sain isältä siunauksen. Saunasta siis remontoitiin se löylyhuone pelkästään. Seinälaudat uusittiin ja lauteet. Tuli kyllä hyvännäköinen sauna ja nyt ei näy ruuvikantoja missään. Sähkömies kävi irrottamassa kiukaan ja laittamassa uuden kiukaan myös. Torstaina saunottiin ekan kerran uudessa saunassani ja olen kyllä onnellinen. Saunon varmasti nyt enemmän kuin ennen.
Kommentit (66)
Annoin miehen tyhjentää astianpesukoneen, ja nyt syömme monta ateriaa päivässä.
Että ihan annoit...
Oliks tää se, joka teki niitä remontteja ilman lupaa?
Mökeillä tms.
Sitten vaati rahat.
Joku uutinen oli tämmösestä.
Päteminen on typerä piirre.
Aina.
Vierailija kirjoitti:
Annoin miehen tyhjentää astianpesukoneen, ja nyt syömme monta ateriaa päivässä.
Hei, tulisko se tyhjentämään meidänkin koneen?
Palkasta voidaan sopia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nyt vaan tekemään ihan kaikki!
Taidoilla ei niin väliks ja äkkiähän sitä oppii.
Samalla voi opetella pari kieltä ja avaruusfysiikkaa, jokaisellahan on lahjoa vaikka mihin!
Meinaatko että seinäpaneelin laittamiseen seinään tarvii avaruus insinöörin taitoja. Ihmiset on kyllä yllättävän kädettömiä ettei ne osaa yksinkertaisia asioita tehdä.
Remontit voi olla kalliita kun pyytää jonkun firman tekemään. Yksi nainen pyysi tarjousta talon ulkolaudoituksen uusimiseen niin hinta olisi ollut 17500 euroa. Tietty firmoilla on kuluja ei ne muuten pyöri mutta kyllä halvemmallakin saa. Maalasin yhden talon joskus ja sain palkkaa 1450 euroa Firman tekemänä se olis ollut 7000 euroa.
Joko ilmoitit isännöitsijälle remontista? Se pitää tehdä, olisi pitänyt ensin kysyä ja sitten vasta tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisivatpa tapailunaiset myös tuollaisia sydämellisiä ihmisiä kuten miehet. Tulis aivan karmea huuto, jos mä pyytäisin tapaulinaista vaikka vaihtamaan lakanat ja verhot tai pesemään ikkunat. Ja ne olisi vielä piisofkeik saunaremonttiin verrattuna.
-Mies
Kyllähän sä voit pyytää äitiä kotihommiin, jos et itse niitä osaa tai vaan viitsi.
Tai hankkia ihan palkallisen kodinhoitajan.No pystynhän nuo tekemään, tähänkin asti tehnyt. Mutta voisi sitä joskus olla kiva jos joku auttaisi.
-Mies
Parisuhteessa tehdään kotityöt yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Joko ilmoitit isännöitsijälle remontista? Se pitää tehdä, olisi pitänyt ensin kysyä ja sitten vasta tehdä.
Kai minä ilmoitin.
Meinaatko että seinäpaneelin laittamiseen seinään tarvii avaruus insinöörin taitoja. Ihmiset on kyllä yllättävän kädettömiä ettei ne osaa yksinkertaisia asioita tehdä.[/quote]
Kaikkein ensimmäiseksi kannattaisi opetella lukemaan ja kirjoittamaan.
Jotkut myös arvostavat enemmän ajattelua, kuin tekemistä.
Se on vaan tämä kulttuuri, että muulla ei väliä kuin kädentaidoilla.
Muuten saa olla tyhmempi kuin saapas...
Puusepät on parhaita. Mulla on ollut oma jo yli 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri on tapaillut eri ammattimiehiä aina sen mukaan, mikä paikka talossa vaatii korjaamista😅
Sehän on hyvä. Todennäköisesti säästää kyllä rahaa kun palkkais firman remppaamaan.
Tuohan on ollut melko helppo ns. remppa.
Vain uudet lauteet saunaan, kenties ovikin.
Kätevä ja tekevä mies kyllä tuollaiseen pystyy.Sähköhommat kävi tekemässä ammattimies.
Hyviä löylyjä ap ja kumppanille!
Seinätkin menivät uusiksi. Aloituksesta ei selviä, pitikö seinät purkaa betoniin saakka, miten vedeneristys, tuuletusrako, alumiinipaperin tmv teippaus jne.
Remppamies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla voi opetella pari kieltä ja avaruusfysiikkaa, jokaisellahan on lahjoa vaikka mihin!Meinaatko että seinäpaneelin laittamiseen seinään tarvii avaruus insinöörin taitoja. Ihmiset on kyllä yllättävän kädettömiä ettei ne osaa yksinkertaisia asioita tehdä.
Olen laittanut ehjään keittiön seinään puolipaneelit, hyvin onnistui vaikka remppataitoja ei tapetoinnin ja maalaamisen lisäksi pahemmin ole.
Saunan seinien paneeleiden takana on kuitenkin vedeneristys, tuuletusrako, hyvin teipattu höyrysulku, sitten vasta se helppo panenointi. Paneelit pitää vielä asianmukaisesti pinnottaa.
Mikäs siinä jos osaa remontoida. Minä annoin poikaystävä miehen maalata asuntoni ja tuli tosi hyvä. Mies opetti minut vielä tapetoimaan makkarin. Olin tosi tyytyväinen. Säästää varmasti rahaa kun palkkaa jonkun tutun. Tiesin kyllä poikaystävän että se on remontoinut ennenkin.
Siis mitä?
Pyysit isältäsi siunauksen, että saako tapailumies korjata saunasi ja sait sen?
Jätän tämän vain tähän:)
Vierailija kirjoitti:
Remppamies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla voi opetella pari kieltä ja avaruusfysiikkaa, jokaisellahan on lahjoa vaikka mihin!Meinaatko että seinäpaneelin laittamiseen seinään tarvii avaruus insinöörin taitoja. Ihmiset on kyllä yllättävän kädettömiä ettei ne osaa yksinkertaisia asioita tehdä.
Olen laittanut ehjään keittiön seinään puolipaneelit, hyvin onnistui vaikka remppataitoja ei tapetoinnin ja maalaamisen lisäksi pahemmin ole.
Saunan seinien paneeleiden takana on kuitenkin vedeneristys, tuuletusrako, hyvin teipattu höyrysulku, sitten vasta se helppo panenointi. Paneelit pitää vielä asianmukaisesti pinnottaa.
Paneelien takana on höyrysulku. Vedeneristystä ei ole kuin lattiassa.
Raskamies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Remppamies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saunan seinien paneeleiden takana on kuitenkin vedeneristys, tuuletusrako, hyvin teipattu höyrysulku, sitten vasta se helppo panenointi. Paneelit pitää vielä asianmukaisesti pinnottaa.Paneelien takana on höyrysulku. Vedeneristystä ei ole kuin lattiassa.
Paneelien takana on alumiinipaperi ja sitten ne seinäpaneelit vaan kiinni. Ei ole vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin hyvä mies. Hoituu sähkötyöt, tietokonehommat, rakennushommat, autonkorjaukset, puutarhatyöt, kodinkoneiden korjaukset... En vaan ole tumma ja komea.
-M46
Ei tarviikaan olla. Ihan tavallisen näköinen mies on hyvä, kun itsekin on tavallisen näköinen. Kunhan on mukava ja elämään positiivisesti suhtautuva. Eikä ole impotentti.
Nainen 43 kirjoitti:
Minun mies remontoi mutta autoja ei osaa korjata yhtään. Renkaat sentään vaihtaa. Kyllä miehen jotain pitää osata tehdä ettei aina pidä ostaa palveluja kalliista firmoista. Esimerkiksi minun mies maalasi meidän talon. Se olisi maksanut firman tekemänä 15000 euroa. Selvittiin 5000 eurolla vain. Isoin kuluerä oli henkilönostimen vuokraus.
Kuin kauan tossa kesti? Nostimen saa noin satasella vuorokausi. Jos isoin osa meni tohon vuokraan, ni sehän on jo minimissään ollu kuukauden teillä. Kuukausivuokra nostimelle tietysti vielä paljon halvempi.
Tunnen naisen, joka ostaa sijoitusasuntoja, ja hakee ravintolasta remonttimiehet. Nainen on hyvässä virassa ja alallaan jonkun verran tunnettu, hyvin näyttää miehille kelpaavan.