Ohuet hiukset, leikkaisitko lyhyeksi?
Iän myötä hiukset ohentuneet, pituus nyt hiukan yli olkapään. Leikkauttaisitko lyhyeksi vai antaisitko olla pitkät mutta ohuet? Millainen kampaus olisi lyhyenä hyvä, ettei olisi liian täti/mummomalli?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lyhyeksi leikkaaminen vanhentaa aina, täysin riippumatta siitä, onko sinulla ohut vai paksu tukka. Älä tee virhettä vain koska se pitää tehdä. Ohut tukka muuten usein näyttää vielä ohuemmalta lyhyenä.
Jos saat löysän ranskalaisen letin laitettua, se näyttää hyvältä ohuessakin tukassa, ainakin minulla. Kampaaja alunperin teki mulle semmoisen, nyt teen itse. Entä kevyet raidat piristämään ?
Ranskalainen letti on ihana, mutta ei onnistu lasimaisilla ja liukkailla hiuksilla.
Jos laittaa suolasuihketta karheuttamaan hiusta niin saa jotenkuten onnistumaan, mutta ilman on turha toivo, ne hiukset vaan liukuu pois, varsinkin jos se letti on löysä.
Mikä shampoo ja hoitoaine käytössä?
Vierailija kirjoitti:
Itselläni pitkä tukka menee tasan päätä myöten, tekee väsähtäneen vaikutelman ja roikkuu vaikka mitä tekisi. Ponnari saa ilmeen ankaraksi ja kulmikkaaksi. Pitkä tukka vanhentaa itselläni yleisilmettä. Siksi pidän leukaan asti ulottuvaa, kerrostettua tukkaa. Pesun jälkeen laitan muotovaahtoa ja kuivaan föönillä pää alaspäin. Näin saan vähän kuohkeutta. Mutta jokaiselle sopii erilainen tyyli, ei voi mielestäni sanoa että esim. lyhyt tukka aina vanhentaa.
Minä näytän pitkähiuksisena keski-ikäiseltä hevirokkarimieheltä, polkkamittaisessa naiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lyhyeksi leikkaaminen vanhentaa aina, täysin riippumatta siitä, onko sinulla ohut vai paksu tukka. Älä tee virhettä vain koska se pitää tehdä. Ohut tukka muuten usein näyttää vielä ohuemmalta lyhyenä.
Jos saat löysän ranskalaisen letin laitettua, se näyttää hyvältä ohuessakin tukassa, ainakin minulla. Kampaaja alunperin teki mulle semmoisen, nyt teen itse. Entä kevyet raidat piristämään ?
Ranskalainen letti on ihana, mutta ei onnistu lasimaisilla ja liukkailla hiuksilla.
Jos laittaa suolasuihketta karheuttamaan hiusta niin saa jotenkuten onnistumaan, mutta ilman on turha toivo, ne hiukset vaan liukuu pois, varsinkin jos se letti on löysä.
Joo, ostin suolasuihketta, mutta ei siitä ole isosti apua. Hiukset on vaan niin liukkaat.
Mä leikkasin superohuen vauvatukkani lyhyeksi, ja se piti aina laittaa, että näytti miltään. En jaksanut. Kasvatin korona-aikaan takaisin pitkäksi. Pidän sitä pörröisellä nutturalla. Tukka näyttää paksummalta niin, ja leuka vähemmän roikkuvalta. Kun on niin ohut tukka, ei tarvi edes laittaa mitään aineita, että saa tukan pysymään kohtuullisen näköisenä nutturalla koko päivän, ja illalla on sitten kiharat hiukset, kun ne avaa.
Ota kiharat. Ne tuuheuttavat ja antavat vaikutelman paksuista hiuksista.
Itsellä luonnonkiharat ja vaikka hiukset ovat iän myötä paljon ohuemmat, on hiukset kuitenkin paksun oloiset koska kiharat nostattavat ja kuohkeuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä näytä! Mulla on sellainen noin puolentoista lyijykynän paksuinen letti. Pidin pitkää tukkaa ja se läsötti aina pitkin päätä, vaikka miten föönäsi ja rullasi (koska hiuslaatu on mulla sellainen superlötkö vauvatukka, eli pehmeä ja ryhditön) ja rasvoittui päivässä. Ponnarilla laittaessa piti tosi huolella kammata ja asetella hiukset, että päänahka ei paistanut läpi. Kyllästyin säätämään hiusten kanssa, pätkäsin polkan ja oho! En näytä enää iltapäivällä siltä, että lehmä on nuollut mun päätä.
Tosi usein kyllä ihmiset väittää, että niillä on ohut tukka, vaikka niillä ei edes ole. Voi toki olla, että mulla ei ole ohut tukka, vaan superohut?
OT Mutta ihanasti kirjoitettu kommentti. Olisinpa sun kaveri niin saisin nauttia sun ulosannista enemmänkin. :)
Kyllä.
Tulee mieleen ex-pomoni oikein nätisti leikatut pirteät lyhyet hiukset, tekivät koko olemuksesta reippaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä leikkasin superohuen vauvatukkani lyhyeksi, ja se piti aina laittaa, että näytti miltään. En jaksanut. Kasvatin korona-aikaan takaisin pitkäksi. Pidän sitä pörröisellä nutturalla. Tukka näyttää paksummalta niin, ja leuka vähemmän roikkuvalta. Kun on niin ohut tukka, ei tarvi edes laittaa mitään aineita, että saa tukan pysymään kohtuullisen näköisenä nutturalla koko päivän, ja illalla on sitten kiharat hiukset, kun ne avaa.
Sinulla on karheat hiukset, jos saat nutturasta pörröisen. Olen kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa leikata. Hiukset näyttää heti paremmalta, kun ei ole enää sellasta surkean ohutta häntää siinä päässä.
Minä en ymmärrä tätä "lyhyt tukka on tätitukka" -juttua ollenkaan. Mulla on teini-ikäinen tytär ja sen tosi monella kaverilla on lyhyt tukka. Ehkä se on joku keski-ikäisten juttu, että meillä on pitänyt nuorena olla pitkä tukka ja lyhyempää mallia pidetään siksi tätimäisenä?
Riippuu siitä mihin malliin hiukset leikataan ja sopiiko malli kasvojen muotoon. Lyhyet hiukset voivat hyvin olla skarpit ja trendikkäät. Ennemminkin vaikuttaa sopivatko hiukset kantajansa tyyliin ja ovatko hyväkuntoiset sekä istuuko hiusten väri ihonsävyyn. Eri
Lapsuudessani 60-luvulla nuorilla ja keski-ikäisillä naisilla oli lyhyt tukka, usein kihara (permanentti tai yöksi papiljotit), ja nuoret muodikkaat neidit föönasivat lisää tuuheutta. Pitkä suora tukka oli pikkutytöillä, mummoilla ja hipeillä. Viimeistään kun alkoi lähestyä rippikouluikää, tukka lyheni ja pysyi lyhyenä vuosikymmeniä, kunnes iän myötä ei enää jaksanut hoitaa ja antoi kasvaa pitkäksi.
Ehkä siksi kysymys tuntuu vähän hassulta, kun olen varttunut ympäristössä, jossa pitkä suora oli hoitamattomuutta ja ponnari vain pikkutytöille.
Jos on paksu kaula ja leveä leuka, polkka on pahin. Ennemmin ihan lyhyt, tai ainakin olkapäille asti pitkä. Jos on siro pää, polkka on kiva.
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudessani 60-luvulla nuorilla ja keski-ikäisillä naisilla oli lyhyt tukka, usein kihara (permanentti tai yöksi papiljotit), ja nuoret muodikkaat neidit föönasivat lisää tuuheutta. Pitkä suora tukka oli pikkutytöillä, mummoilla ja hipeillä. Viimeistään kun alkoi lähestyä rippikouluikää, tukka lyheni ja pysyi lyhyenä vuosikymmeniä, kunnes iän myötä ei enää jaksanut hoitaa ja antoi kasvaa pitkäksi.
Ehkä siksi kysymys tuntuu vähän hassulta, kun olen varttunut ympäristössä, jossa pitkä suora oli hoitamattomuutta ja ponnari vain pikkutytöille.
80-luvulla oli kivoja lyhyitä malleja. Pitkä keskijakaustukka oli ummehtunut uskovaistukka. Nykyään ihan kaikilla nuorilla on pitkä suoristettu keskijakaustukka. Tylsää.
Sulle sopiva malli. Lyhyeksi ei tarvitse leikkauttaa.
Jos syö biotiinia, saako sillä tavalla ohuista hiuksista paksummat? Vai auttaako mitään? Onko yhtä tyhjän kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polkka, vähän kerroksittain. Tukka menee itsestään kuohkeaksi suihkun ja föönin jälkeen.
Itsestään föönillä? Mä en tee mitään ja mulla on kuohkea tukka. Ei tee hyvää hiuksille kuivata kuivaimella.
Ei tee pahaakaan, jos käyttää maltillista lämpötilaa. Mulla on paksuhkot hiukset ja nekin on lättänät ilman fööniä.
Mun paksuhko tukka ei ole lättänä ilman fööniä. Mun ei tarvitse föönätä. Mulla on pese ja mene tukka.
Vaihdevuosien myötä ohuet puolipitkät hiukseni ohenivat entisestään. Tämä toimi minulla: päänahkaseerumi esim. Plantur 39. Voi käyttää ohjeiden mukaan, mutta minä hieroin joka toinen ilta päänahkaan ja aamulla pesin (tuuheuttavalla) shampoolla, ei hoitoainetta. Pesun jälkeen ei muotovaahtoa, koska on liian painava, suihke hiuksiin ( ei päänahkaan ja ei kovin paljoa) ja föönaan hiukset pää alaspäin. Minä käytän elvitalin 2% kosteusseerumia. Jotta hiukset eivät rasvoitu nopeasti, käytän ilmakiharrinta ja todella revin hiukset irti päänahasta. Sitten vielä yksi pisara hiusölyä kämmeniin ja varovasti latvoihin. Lopuksi suihkaus hiuslakkaa kriittisiin kohtiin.
Minusta aikuisilla naisilla, tai itseasiassa kaikenikäisillä naisilla pikkutytöistä vanhuksiin, näyttää hiusten paksuudesta riippumatta kivalta sellainen olkapäitä hipova polkka, jonka voi vielä stailata laineille tai suoristaa mielen mukaan.
Ei ole mitään universaalia totuutta siitä kannattaako juuri ap:n leikata lyhyet vai ei. Joillekin sopii super hyvin lyhyet ja toisille ei taas ollenkaan. Pitäisi nähdä, jotta osaa neuvoa. Oma mielipiteeni on, että lyhyimmilleenkin kuitenkin lyhyt polkka naiselle. Siitä lyhyempää en ole nähnyt naisen päähän sopivana ikinä. Mummoni leikkasi joskus todella lyhyet hiukset ja pitkänaamaisena ei sopinut kyllä yhtään! Onneksi hänellä nykyään aina polkka tai pitkä polkka.
Itselläni on sellaiset klassisen upeat, pitkät, paksut, kuparinväriset ja loivilla laineilla olevat hiukset. Hiuslaatu kuin hevosenjouhi ja kiiltää. No arvatkaapa miltä ne näyttää lyhyenä, vaikka juuri polkkana? Aivan järkyttävät! Latvat leviää ja pää näyttää kolmioleivät. Ihan sama kuinka kerrostaa tai ohentaa. Mikään muu ei siis käy, kun hiusten pitäminen pitkänä. Kampaukset eivät pysy kun hiukset painaa niin paljon, jos ei sitten laita pullollista lakkaa ja tuhatta pinniä päähän. Kiharat suoristuu, varsinkin jos keli on kostea/sataa. Onhan nämä myös raskaat ja tunkkaisetkin varsinkin näin kesällä. Kadehdin niitä jotka voivat pitää esim. Polkkaa, jossa nätit kiharat tms. Helppolaittoiset hiukset.