Ohuet hiukset, leikkaisitko lyhyeksi?
Iän myötä hiukset ohentuneet, pituus nyt hiukan yli olkapään. Leikkauttaisitko lyhyeksi vai antaisitko olla pitkät mutta ohuet? Millainen kampaus olisi lyhyenä hyvä, ettei olisi liian täti/mummomalli?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko joku näistä?
https://www.google.com/search?sca_esv=556298466&sxsrf=AB5stBilxlSVyDe2J…
Nuorempana naisena sanoisin, että en suosittele mitään noita takaa lyhyeksi kynittyjä kananpeppuja. Mieluummin ajaton polkka, johon sitten vähän lainetta amuisin ja kiva asu, joka imartelee ihonväriä ja oikean värinen huulipuna, niin näyttää hyvinkin nuorekkaalta ja raikkaalta.
Just noi jutut on niin tyhmiä, koska noilla naisilla eiole mitkään ohuet hiukset.
Se ei tarkoita, ettei ne näyttäisi hyvältä ohuthiuksisella. Mikä olisi vaihtoehto? Kalju? Minusta nuo on nimenomaan sellaiset, joilla saa oikein muotoiltuna myös volyymia hiuksiin.
Kaljupa kalju joo sitä totta kai tarkoitin.
No, olisi kivointa, että ohuttukkaisille parhaat hiusmallit näytettäisiin oikeasti ohuthiuksisella, ja pulskalle parhaat vaatteet esiteltäisiin oikeasti pulskan ihmisen päällä. Muuten se on vähän feikkaamista, epärehellistä, eikä takeita, että toimii oikeasti. On enemmän signaali, että ohuet hiukset = rumat hiukset,
Vierailija kirjoitti:
lyhyeksi leikkaaminen vanhentaa aina, täysin riippumatta siitä, onko sinulla ohut vai paksu tukka. Älä tee virhettä vain koska se pitää tehdä. Ohut tukka muuten usein näyttää vielä ohuemmalta lyhyenä.
Minä olen sitä mieltä, että ylipitkä tukka vanhentaa aina ja puolipitkä on nelikymppiseen naamaan paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lyhyeksi leikkaaminen vanhentaa aina, täysin riippumatta siitä, onko sinulla ohut vai paksu tukka. Älä tee virhettä vain koska se pitää tehdä. Ohut tukka muuten usein näyttää vielä ohuemmalta lyhyenä.
Ei kyllä näytä! Mulla on sellainen noin puolentoista lyijykynän paksuinen letti. Pidin pitkää tukkaa ja se läsötti aina pitkin päätä, vaikka miten föönäsi ja rullasi (koska hiuslaatu on mulla sellainen superlötkö vauvatukka, eli pehmeä ja ryhditön) ja rasvoittui päivässä. Ponnarilla laittaessa piti tosi huolella kammata ja asetella hiukset, että päänahka ei paistanut läpi. Kyllästyin säätämään hiusten kanssa, pätkäsin polkan ja oho! En näytä enää iltapäivällä siltä, että lehmä on nuollut mun päätä.
Tosi usein kyllä ihmiset väittää, että niillä on ohut tukka, vaikka niillä ei edes ole. Voi toki olla, että mulla ei ole ohut tukka, vaan superohut?
Sulla on vähän tukkaa. Mulla on taas hiuksia runsaasti, mutta laatu kuin vauvalla, päänahka ei näy, mutta hiusten määrä painaa pitkin päätä (sanoi kampaaja)
On mullakin paljon hiuksia, sanoi kampaaja, mutta ne on kaikki niin surkean ohuita, lasimaisia ja pehmeitä (eli laatu kuin vauvalla), että määrä ei auta.
Sinultako se päänahka näkyi? Miten mahdollista, jos hiuksia paljon? Voisiko olla joku juttu, että huiksia lähtee paikallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä näytä! Mulla on sellainen noin puolentoista lyijykynän paksuinen letti. Pidin pitkää tukkaa ja se läsötti aina pitkin päätä, vaikka miten föönäsi ja rullasi (koska hiuslaatu on mulla sellainen superlötkö vauvatukka, eli pehmeä ja ryhditön) ja rasvoittui päivässä. Ponnarilla laittaessa piti tosi huolella kammata ja asetella hiukset, että päänahka ei paistanut läpi. Kyllästyin säätämään hiusten kanssa, pätkäsin polkan ja oho! En näytä enää iltapäivällä siltä, että lehmä on nuollut mun päätä.
Tosi usein kyllä ihmiset väittää, että niillä on ohut tukka, vaikka niillä ei edes ole. Voi toki olla, että mulla ei ole ohut tukka, vaan superohut?
Sulla on vähän tukkaa. Mulla on taas hiuksia runsaasti, mutta laatu kuin vauvalla, päänahka ei näy, mutta hiusten määrä painaa pitkin päätä (sanoi kampaaja)
On mullakin paljon hiuksia, sanoi kampaaja, mutta ne on kaikki niin surkean ohuita, lasimaisia ja pehmeitä (eli laatu kuin vauvalla), että määrä ei auta.
Sinultako se päänahka näkyi? Miten mahdollista, jos hiuksia paljon? Voisiko olla joku juttu, että huiksia lähtee paikallisesti.
Tiedän noin 70v naisen, jolla olkapäille ulottuva vaalea tukka, en tiedä on vaalennettu vai oma väri. Ei kuitenkaan kovin paksu, muttei ohutkaan, tyylikäs tuyylikäs!
Vierailija kirjoitti:
Polkka, vähän kerroksittain. Tukka menee itsestään kuohkeaksi suihkun ja föönin jälkeen.
Föönin? Huutonaurua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saat löysän ranskalaisen letin laitettua, se näyttää hyvältä ohuessakin tukassa, ainakin minulla. Kampaaja alunperin teki mulle semmoisen, nyt teen itse. Entä kevyet raidat piristämään ?
Minulla on niin ohut tukka, että letti olisi ohuempi kuin pikkurilli. Silti pidän tukan pitkänä.
Ohut hius on ilmavaa ja kun vähän pinneillä kiinnittelee takaa, siiihen saa optista harhaa ja ihan jo pesemällä se pysyy aika kuohkeana.
Jos laitan tukan kiinni, ikää tulee heti kymmenen vuotta lisää. En neuvo kenellekään tukan pätkäisemistä. Kyse ei ole vain siltä, miltä se näyttää vaan ihmissilmän psykologisesta puolesta. Me koemme lyhyen tukan naisella aikuisen naisen tukkana. Lisäksi piirteet tulevat eri tavalla esiin lyhyen tukan kanssa. Kaula paljastuu, hamsteripussit samoin... monta syytä pitää pitkä tukka. Viestiihän se myös nuorekasta asennetta elämään.
Joku sanoi omaavansa maantienvärisen tukan. Se on kaunis sävy, jota usein aivan turhaan mollataan ja sävytetään piiloon.
Mulla oli ohuet pitkät hiukset vuosia. Nyt kävin napsauttamassa lyhyemmäksi ja laitan ne " kuohkeaksi" joka päivä töihin. Kehuja tullu paljon. Vähän sellanen " omanlainen tyyli", en mä tätä hakenu, mut näin innostuin laittamaan. Täysin erinäkönen ja näyttää sata kertaa tuuheammalta.
Mulla ei kasva enää juurikaan ja paljon menetin sairauden vuoksi mutta silti en leikkaa. Haaveilen mummonutturasta jollanen mun edesmenneellä mummilla oli. Ihana!
Vierailija kirjoitti:
Siksi se on lyhyt tätitukka koska monet keski-ikäiset naiset leikkaa itselleen lyhyen tukan. Itse näen nuoria joilla on lähes poikkeuksetta pitkät hiukset.
Mä olen nähnyt nuoria joilla on kyhyt tukka. Monet keski-ikäiset joo mutta ei kaikki. Mulla on pitkä ja paksu tukka.
53v.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa leikata. Hiukset näyttää heti paremmalta, kun ei ole enää sellasta surkean ohutta häntää siinä päässä.
Minä en ymmärrä tätä "lyhyt tukka on tätitukka" -juttua ollenkaan. Mulla on teini-ikäinen tytär ja sen tosi monella kaverilla on lyhyt tukka. Ehkä se on joku keski-ikäisten juttu, että meillä on pitänyt nuorena olla pitkä tukka ja lyhyempää mallia pidetään siksi tätimäisenä?
Ei silti kannata leikkauttaa kananpersetukkaa. Voi leikkauttaa mallin joka ei ole ohut liru tai kynitty tukka.
Vierailija kirjoitti:
pitäisin pitkät hiukset
Samoin. Itselläni myös ohuet hiukset ja pitkät. Olen päätellyt että jos leikkasin, niin olisi ohuet ja lyhyet. Mieheni kehuu pituutta eikä tunnu ohuus haittaavan...
Vierailija kirjoitti:
Mulla lyhyt tukka nuorentaa aina. Mulla on pitkä tukka.
Vierailija kirjoitti:
Polkka, vähän kerroksittain. Tukka menee itsestään kuohkeaksi suihkun ja föönin jälkeen.
Itsestään föönillä? Mä en tee mitään ja mulla on kuohkea tukka. Ei tee hyvää hiuksille kuivata kuivaimella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan kun yksittäinen hius on niin ohut, että vaikka niitä on päässä ihan runsaasti, niin ne ei vaan riitä peittämään päänahkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saat löysän ranskalaisen letin laitettua, se näyttää hyvältä ohuessakin tukassa, ainakin minulla. Kampaaja alunperin teki mulle semmoisen, nyt teen itse. Entä kevyet raidat piristämään ?
Ranskalainen letti on ihana, mutta ei onnistu lasimaisilla ja liukkailla hiuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsestään föönillä? Mä en tee mitään ja mulla on kuohkea tukka. Ei tee hyvää hiuksille kuivata kuivaimella.
Ei tee pahaakaan, jos käyttää maltillista lämpötilaa. Mulla on paksuhkot hiukset ja nekin on lättänät ilman fööniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä en kuivaa hiuksia hiustenkuivaajalla, ne valuu pitkin päätä, kuivumiseen menee tuntikausia ja sitten kun ne on kuivat, ne on jo rasvoittuneet päänahan rasvasta. Kuivaajan jälkeen hiukset valuu edelleen pitkin päätä, mutta hiusten väliin mahtuu vähän ilmaa.
Itselläni pitkä tukka menee tasan päätä myöten, tekee väsähtäneen vaikutelman ja roikkuu vaikka mitä tekisi. Ponnari saa ilmeen ankaraksi ja kulmikkaaksi. Pitkä tukka vanhentaa itselläni yleisilmettä. Siksi pidän leukaan asti ulottuvaa, kerrostettua tukkaa. Pesun jälkeen laitan muotovaahtoa ja kuivaan föönillä pää alaspäin. Näin saan vähän kuohkeutta. Mutta jokaiselle sopii erilainen tyyli, ei voi mielestäni sanoa että esim. lyhyt tukka aina vanhentaa.
Kuinkas tuollainen leikataan? Kerrokset alle, väliin vai ihan päälle? Ja monenko sentin kertostus tarvitaan latvaan?