Haluavatko miehet mieluummin korkeasti koulutettua naista esim. tuomari kuin vähemmän koulutettua naista esim. siivooja.
Olin parisuhteessa maisterin kanssa ja itse olin vain kampaaja. Suhteemme kariutui siihen, että minulla ei ollut akateemista loppututkintoa.
Kommentit (63)
Olen lukenut yliopistossa humanistisia aineita ja miesystäväni luki matemaattisia aineita. Humanistisilta aloilta valmistuu hankalasti työelämään sijoittuvia, pienipalkkaisia ihmisiä. Matemaattis-luonnontietaallisiltä aloilta valmistuneilta työnsaanti on varmempaa ja palkat parempia.
Miesystäväni jätti minut, koska ei halunnut pienipalkkaista vaimoa. Myöhemmin hän löysi itselleen vaimoksi hammaslääkärin.
No eikös se vallitseva teoria ole ollut että mies ei kestä itseään fiksumpaa vaimoa, joten se vähän sotisi sitä vastaan että koulutetumpia suosittaisiin? Joka tapauksessa minun vaimoni on DI kuten itsekin olen, ja hän luki vielä KTM:ksi myöhemmässä elämänvaiheessa. Yhteiseen kotiin meillä ei kummallakaan kuitenkaan ollut tuoda juuri muuta kuin yhtä paljon opintolainaa, joten sikäli taisi tasapeli olla. Seksiä silti on aina piisannut riittämiin, mainittakoon nyt kun seksipalstalla ollaan.
M53
Ammatilla tai koulutustasolla ei ole mitään merkitystä, jos muuten on tervejärkinen ja keskustelutaitoinen ihminen.
Koulutetuista naisista helposti tulee ylimielisiä. Toisaalta vähänkoulutetut tai kouluttamattomat tuo varsin vähän rahaa talouteen. No sitten täytyy puntaroida muita avuja; ystävällisyys, käyttäytyminen, lempeys, ulkonäkö, seksi, yhteispeli jne
Minä olen itse opettaja ja olen aina ihaillut ja halunut parisuhteeseen sairaanhoitajan kanssa. Ole niin innokkaasti halunnut sairaanhoitajia, että en ole edes huomannut muita naisia.
En saanut sairaanhoitajaa. Vasta 50-vuotiaana lopulta pariuduin opettajatoverini kanssa.
Oman kokemukseni mukaan amistaustaisilla on huomattavan erilainen maailmankatsomus ja ajattelutapa kuin esim. korkeakoulun käyneillä. Kyse ei ole mistään snobbailusta, vaan käytännön havainnoista. Ero on niin iso, että se aiheuttaisi isoja ongelmia suhteessa.
Itse olen DI ja jos etsisin kumppania vakavaan suhteeseen, tulisi hänen olla korkeakoulutettu.
M41
Suurin osa miehistä haluaa kumppanikseen sairaahoitajaa. Sairaanhoitajalla ei ole korkeakoulututkintoa, mutta kuitenkin riittävä sivistystaso: ammattikorkeakolututkinto.
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan amistaustaisilla on huomattavan erilainen maailmankatsomus ja ajattelutapa kuin esim. korkeakoulun käyneillä. Kyse ei ole mistään snobbailusta, vaan käytännön havainnoista. Ero on niin iso, että se aiheuttaisi isoja ongelmia suhteessa.
Itse olen DI ja jos etsisin kumppania vakavaan suhteeseen, tulisi hänen olla korkeakoulutettu.
M41
Olen akateemisen lopputukninnon suorittanut, kirjastonhoitaja. Mieheni on ammattikoulun suorittanut, putkiasentaja. Miehelläni on kaksikertaa isompi palkka kuin minulla. Henkisellä tasolla en ole huomannut eroavuuksia. Perheen arkea helpottaa miehen isompi palkka.
Kyse on persoonasta. Koulutus ei takaa tietynlaista ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M41Olen akateemisen lopputukninnon suorittanut, kirjastonhoitaja. Mieheni on ammattikoulun suorittanut, putkiasentaja. Miehelläni on kaksikertaa isompi palkka kuin minulla. Henkisellä tasolla en ole huomannut eroavuuksia. Perheen arkea helpottaa miehen isompi palkka.
Miten kirjastonhoitajalta ei suju oikeinkirjoitus?
Latteuksia, koska totta. Itse fantasioisin älykkäästä isorintaisesta hyväpyllyisestä sihteeriköstä, joka todellakin pukeutuisi ja laittautuisi kuin äärimmäisen seksikäs nainen voi. Eikä haluaisi lapsia ja pitäisi seksistä. Tekisi töitään kotonakin noissa asuissa, jos etätyöt. Ja muutenkaan ei eläisi laamapaitaelämää.
Tässäkin tärkein tosiaan on luonne ja äly. Muu täydellistä plussaa. Kuten tosielämässäkin. En ole suhteessa sihteerin kanssa. Hänen alansa on toinen. Ihana nainen.
No ei ainakaan tuomariksi kouluttautunut nainen kiihota. Lääkäri tai kauppatieteilijä sen sijaan kelpaa. Tietenkin muutkin ominaisuudet on tärkeitä, mutta oikeusala on ehdoton NO NO. M 32
Mieluummin siivoja. Joku tuomari tai vastaava hukkuisi omaan erinomaisuuteensa.
Aluksi riippuu ihan kemioista, myöhemmin elämänarvoista ja siitä onko samoja kiinnostuksenkohteita. Koulutusaste sinänsä toissijainen, mutta saattaa indikoida jälkimmäisten harmonian todennäköisyyttä.
Mikään ammatti tai koulutustaso ei sinällään ole (uskoakseni) valtaosalle miehiä turn-off, jos nainen on suht täysipäinen ja muuten puoleensa vetävä. Harvalle miehelle mikään ammatti on erityisen turn-on, ellei puhuta sitten sekundaarisista eduista esim. palkkatason suhteen tai jos mies on kertakaikkiaan niin älykkö, ettei pärjää ei-akateemisen kanssa. Tiettyä ammattia himoava menee jo vähän fetissin puolelle ja voi olla jopa elämänkulkuun vaikuttava tekijä.(Vrt. edellä sairaanhoitajaa halunnut).
Heitän tähän villin oletuksen, että ammatit, jotka vaativat erityisiä resursseja (voimaa, päättäväisyyttä, johtajuutta, paineensietoa jne.) voivat joillekin naisille selkeä turn-on (ja tokihan miehellä täytyy noita resursseja olla, jos pärjää ko. ammatissa.) Mutta ammatti voi olla signaali joka herättää naisen mielenkiinnon. Vrt. käy ilmi, että mies on vaikka palomies (ei kerro itse, tulee jotenkin ilmi vaan.) Tämä voi olla positiivinen signaali: Rohkeutta, voimaa, suorituskykyä voidaan olettaa enemmän kuin viereiseltä jantterilta. Jos mies taas alkaisi baarissa noita ominaisuuksia demonstroimaan ilman syytä vain naista hurmatakseen, niin olisi varmaan lähinnä sketsiviihdettä ja turn-off.
Kaikki käy sosilaaseen luokkaa kuuluvat
Mä
Mulla on niin hyvä palkka, että voin ottaa vaikka työttömän jos muut asiat natsaa kohdalleen.
Hyvä luonne, hymy, naisellisuus... Siinä se! Nämä ominaisuudet naisessa saa mielenkiinnon hereille. Ovat vaimo ainesta😍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M41Olen akateemisen lopputukninnon suorittanut, kirjastonhoitaja. Mieheni on ammattikoulun suorittanut, putkiasentaja. Miehelläni on kaksikertaa isompi palkka kuin minulla. Henkisellä tasolla en ole huomannut eroavuuksia. Perheen arkea helpottaa miehen isompi palkka.
Miten kirjastonhoitajalta ei suju oikeinkirjoitus?
Hämmästytät kommentillasi! Kirjastonhoitajalta sujuu oikeinkirjoitus paremmin kuin monelta muulta kommentoijalta tässä kentässä.
Henkilökohtaisesti naisen koulutustasolla ei ole minulle merkitystä. Yhteensopivuus ja arjen sujuvuus ne parisuhteen tekee, ainakin minulle.