Suuret ikäluokat taas vauhdissa. Jäin työttömäksi ja iäkkäät vanhemmat ihan raivoissaan. Pitäisi kuulemma nyt vaan "mennä töihin!"
No minäpä sitten menen sinne töihin. Missähän se sijaitsee?
Kommentit (550)
Ravintola-alalla on tarvetta. Logistiikka-alalla? Terveydenhuolto ja varhaiskasvatusala?
Suurille ikäluokille suhtautuminen työhön lähentelee jo uskonnollista hurmosta. Sinänsä hauskaa, koska ovat tehneet omat työuransa käytännössä pumpulissa 2000-luvun työelämään verrattuna.
Kyllä metsässä riittää risuja. t. Suski
Vierailija kirjoitti:
Ravintola-alalla on tarvetta. Logistiikka-alalla? Terveydenhuolto ja varhaiskasvatusala?
Varmasti päteville ihmisille on monellakin alalla tarvetta, mutta kukaan ei pätevöidy aivan vieraalle alalle ihan tuosta vain ja omasta päätöksestä.
Raamatussa kielletään työn tekeminen vertauksella lintuihin. Verrataan lintuihin sanonnalla ne ei koskaan korjaa ja niitä. Ihan hyvä minäkin tykkään lorvimisesta, siinä noudatan Jumalan tahtoa. Työn tarjoaminen on siis uskonnon vapauden loukkaamista.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten terveydenhuollosta tai vaka-alalta suoraan työkyvyttömyyseläkkeelle burn outin takia.
Olen Jumalan kanssa samaa mieltä kirjoitti:
Raamatussa kielletään työn tekeminen vertauksella lintuihin. Verrataan lintuihin sanonnalla ne ei koskaan korjaa ja niitä. Ihan hyvä minäkin tykkään lorvimisesta, siinä noudatan Jumalan tahtoa. Työn tarjoaminen on siis uskonnon vapauden loukkaamista.
Itseasiassa ei kielletä työn tekemistä vaan kehotetaan olematta murehtimatta taloudellisesta selviämisestä. Vrt Taivaan Isä pitää luonnon linnuista ja kukistakin huolen.
Tosin linnut tekevät aika paljon työtä ruokansa ja pesimisensä suhteen. Mutta luottamuksesta lienee kysy, Jumala turvaa kyllä lastensa elämän vaikeinakin aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Ravintolat ovat menossa konkkaan, ihmiset eivät käy kun kaikki hinnat on korkeita, eikä rahaa jää
Terveydenhoito, varhaiskasvatus ja logistiikka edellyttää 3 vuoden opinnot. Logistiikka ala heikkenee ja töitä ei ole, ihmisten ostaminen vähenee.
Terveydenhoitoon ei ole varaa palkata muuhun kuin burnoutin vapauttamiin paikkoihin. Eli sinne samaan seuraava kärähtämään loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko vanhempasi tosiaan syntyneet viimeistään vuonna 1954? Koska silloin syntyivät viimeiset suomalaiset suuret ikäluokat.
Typerä kysymys. Miksi työikäisellä ei voisi olla tuon ikäisiä vanhempia? Oletko täysin matemaattisesti lahjaton tumpelo? Onko tilasi synnynnäinen vai oletko saanut aivovamman myöhemmin?
Niinpä. Minä olen 36-vuotias ja vanhempani ovat syntyneet 40-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Ja niihin töihin vain mennään?
Vierailija kirjoitti:
Ovatko vanhempasi tosiaan syntyneet viimeistään vuonna 1954? Koska silloin syntyivät viimeiset suomalaiset suuret ikäluokat.
Ohis: olen 49v ja vanhempani ovat syntyneet 1940-luvun lopussa.
eri
Vierailija kirjoitti:
Olen Jumalan kanssa samaa mieltä kirjoitti:
Itseasiassa ei kielletä työn tekemistä vaan kehotetaan olematta murehtimatta taloudellisesta selviämisestä. Vrt Taivaan Isä pitää luonnon linnuista ja kukistakin huolen.
Tosin linnut tekevät aika paljon työtä ruokansa ja pesimisensä suhteen. Mutta luottamuksesta lienee kysy, Jumala turvaa kyllä lastensa elämän vaikeinakin aikoina.
Vertauksissa käsitellään aina yhtä asiaa, eikä tässä siis sitä mitä ne tipuset muutakin hommailee. Nyt veit asian Jumalan tarkoittamasta ihan muuhun sfääriin.
Toi taloudellisesta selviämisestä murehtimattomuus tarkoittaa tavallaan samaa asiaa. Jos et murehdi siis kanna huolta, niin aika äkkiä olet sossun luukulla ja luisumassa työttömyyteen ja lopulta sairaseläkkeelle mielenterveyspalveluiden asiakkaaksi.
40 vuotta samalla työnantajalla julkisella puolella.
Vierailija kirjoitti:
Suuret ikäluokat ovat 1946-1950 syntyneitä.
Tarhatätien sijaiseksi pääsisit ainakin. Siellä on valtava työvoimapula eikä lapsia ehditä hoitaa kunnolla koska sijaisia ei saada.
Älä ole isään yhteydessä jos raivoaa. Äidin pitäisi osata käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Töihin sieltä! Kuka maksaa minun eläkkeen muuten, jos et sinä?! Minun omistusasunnon, auton ja kesämökin omistaminen ja ylläpito ei ole ilmaista!
T. Eläkeläinen
Eläkeläinen jatkaa: hyvä, että kaikista etuuksista leikataan, mutta eläkkeistä ja eläkeläisten asumistuista ei. minun pitää päästä espanjaan joka talvi 4 kk:ksi, kun se ilmasto on niin kiva minun nivelilleni.
Ja niin, liikettä niveliin muut lapamadot: menkäähän töihin. hopi hopi
Vierailija kirjoitti:
Suurilla ikäluokilla tarkoitetaan vuosina 1945 - 1950 syntyneitä, jotka nykyään ovat 78 - 73-vuotiaita.
Me vuonna 1954 syntyneet emme enää siis kuulu suuriin ikäluokkiin.
Suurten ikäluokkien ymmärryskykyä on joka tapauksessa aivan turha pilkata.
Sen ikäisillä on niin paljon elämänkokemusta ja he ovat vuosien varrella nähneet niin paljon taloudellisesti heikkoja aikoja, että he ymmärtävät oikein hyvin työpaikan löytämisen hankaluuden.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä metsässä riittää risuja. t. Suski
Oli risuja tai ei, mutta lehdet huutavat työvoimapulasta, että tänne pitää saada kymmeniätuhansia ulkomaalaisia vuodessa. Eikö niitä töitä sitten olekaan?