Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun Hekan asunnossa, ja vuokrani tulee pian nousemaan 710 eurosta noin 820 euroon...Elän perustoimeentulotuella, ja jo nyt joudun maksamaan 16 euroa niistä elämiseen tarkoitetuista rahoistani. Sitten kun vuokran nousee, niin minulle jää yli 100e vähemmän

Vierailija
11.08.2023 |

...rahaa elämiseen!!!

Mitä tässä nyt voi sitten muka tehdä???

Minä ASUN JO halvassa kaupungin asunnossa...Tai eivät kai nämä enää kohta niin halpoja ole.

Suuresti ihmettelen että miksei tuo kelan 694e ikinä nouse, kun KAUPUNGIN ASUNTOJENKIN vuokrat nousevat 12% pelkästään TÄNÄ VUONNA! Ollut sama 694e raja varmaan jo 6 vuotta!! Siitä asti kun perustoimeentulotuki siirtyi Kelalle!

Mitä minä nyt sitten teen? Kohta ei ole enää varaa ruokaan kun joudun maksamaan niin paljon perustoimeentulostani vuokraa...Nytkin on ihan täysin kädestä suuhun elämistä, ja suuri osa vaatteistani on rikkinäisiä kun ei ole varaa ostaa uusia. Hammaslääkäriin ei pääse kun yksityiselle ei varaa ja kunnalliselle vuoden jonot!
MITEN VOI OLLA MAHDOLLISTA ETTÄ NÄITÄ ASUNTOJEN VUOKRIA NOSTETAAN KAUPUNGILLA NÄIN PALJON???!!
Nehän ovat vähävaraiselle tarkoitettu...

Kommentit (541)

Vierailija
61/541 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minulla hekan yksiössä nyt 420 n.muuta halvenpaan.

Mistä pääsee valitsemaan halvemman asunnon johon muuttaa?

Muutan heti maanantaina kun kerrot

ap

Pikkupaikkakunnista löytyy takuulla halvempi vaihtoehto. Oma-aloitteisuutta nyt hieman.

Asunnon tulee olla helsingissä jo ihan sosiaalisista syistä.

Lisäksi täällä on potentiaaliset työpaikat.

ap

Tätähän sitä minäkin...

No tietenkin. Helsinki on Kotikuntani. Jokaisella on oikeus valita asuinpaikkansa. Ihan perustuslaissa sekin.

Minä olen koko ikäni asunut Helsingissä, enkä ala autottomana muuttamaan mihinkään korpeen pois kaikkien läheisten luota.

ap

Sitten ei auta kuin maksaa. Valintoja.

Vierailija
62/541 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot/karkkila/17376646?utm_campaig…

Asunto HELSINGISTÄ. Minulla asuu kaikki ystävät ja perhe helsingissä. Samoin täällä ovat kaikki harrastukset.

Miten minä tapaisin lapsiani jos asuisin karkkilassa?

Monet ihmiset joutuvat muuttamaan halvempaan. Ei siinä valita missä asuu. Esim kun pääsee eläkkeelle.

Toinen vaihtoehto on että menet osa-aikatöihin. Ja saat hampaasikin hoidettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/541 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heka ei tee vuokraustoiminnalla voittoa, mutta ei se myöskään voi tappiota tehdä. Tokihan se on helppo ehdottaa että Helsingin kaupunki kuittaa tappiot, mutta se on veronmaksajien rahaa eikä sitä voi tuosta vaan käyttää vuokrien alentamiseen.

Tämä on ymmärrettävää. Se sen sijaan ei ole, että asumistuessa ja toimeentulotuessa maksimivuokrarajat on mitoitettu sellaisiksi, että ne eivät käytännössä ole realistisia. Tai ovat ne realistisia joillekin, niille harvoille jotka saavat kaupungin helvimmat asunnot. Mutta kun niitä riittävän halpoja kämppiä ei riitä kaikille, täytyisi tietenkin tuissa huomioida se, mikä on oikeasti realistista.

Vierailija
64/541 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku asuu yksin kolmiossa, kun meitä asuu vuokrakolmiossa 4 ja toinen raataa vakituisessa vuorotyössä ja toinen tekee määräaikaisia töitä. Ei saada asumistukea.

Vierailija
65/541 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai sitä tarvitse mihinkään Karkkilaan tai Hyvinkäälle lähteä. Ei välttämättä tekisi mielenterveydellekään hyvää lähteä yksin kauas johonkin vieraaseen paikkaan. Mutta Vantaa ja Espoo on ihan siinä AP:n ulottuvilla, asuminen olisi jo huomattavasti halvempaa.

Vierailija
66/541 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen joka on opiskelija asuu nykyään Turussa, keskustassa, kovan rahan vuokrakämpässä korttelin päässä joelta. 640€/kk. Helsinkiläiselle tiedoksi ettei Turkukaan ole ihan pieni paikka. Siellä on nykyään juokseva vesi ja sähkötkin.

Jos toimeentulotuella elävä jota työ ei taatusti sido maan kalleimpaan vuokraluukkuun ei muka kykene elämään muualla kuin Helsingissä niin joutaakin minun puolestani kirkkomaan multiin.

Vierailija
67/541 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraovessa on 7059 asuntoa joiden vuokra on 709 euroa tai alle. Suhteuta menot tuloihin

Vierailija
68/541 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Asunto HELSINGISTÄ. Minulla asuu kaikki ystävät ja perhe helsingissä. Samoin täällä ovat kaikki harrastukset.

Nyt pistit vaikean. Olisipa tosiaan jokin teknologinen ratkaisu, jota käyttäen toimeentulotukiasiakkaiden lapsia olisi mahdollista kuljettaa kokonaisina Helsingin ja Karkkilan välillä.

Karsi harrastukset ja siirrä varat vuokraan. Lapsesi ei varmaan ole enää vaippaikäistä joten varmaan pystyvät jotenkin kulkemaan tuon välimatkan.

Vierailija
69/541 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tiedoksi että 35 min junamatkan päässä keskustasta saat uudesta talosta 50 m2 tuolla vuokralla.

Mut työttömälläkin pitää olla ihmisoikeus asua pelipaikoilla!

Terv: nettoveronmaksaja jolla kestää melkein tunti julkisilla toimistolle Helsinkiin. Lähemmäs ei ollut varaa muuttaa kun joudun itse maksamaan.

Työttömiä on työpaikoilla 90000 aktivoituna palkattomissa työkokeiluissa ja palkkatukitöissä.

Vierailija
70/541 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap:n ahdingon ja tunnen sympatiaa. Johonkin vieraaseen kaupunkiin muuttaminen halvan asunnon perässä ei nyt vaan useinkaan toimi. Kaikki ystävät ja tukiverkosto, koko oma elämä pitäisi jättää taakse? Se on epäinhimillistä odottaa sellaista muuvia keneltäkään. 

MUTTA. Pääkaupunkiseutu on iso ja ap:n tapauksessa muutto johonkin lähiympäryskuntaan voisi olla järkevää. Ymmärrän siis ettei ap halua muuttaa vaikkapa Sastamalaan, mutta Vantaalta esim. kulkee juna stadiin tosi sukkelaan, joten sellainen muutto/muutos ei olisi ehkä ylivoimainen jos ajattelee ystäväpiirejä yms...?

Samaa mieltä. 

Vierailija
71/541 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heka ei tee vuokraustoiminnalla voittoa, mutta ei se myöskään voi tappiota tehdä. Tokihan se on helppo ehdottaa että Helsingin kaupunki kuittaa tappiot, mutta se on veronmaksajien rahaa eikä sitä voi tuosta vaan käyttää vuokrien alentamiseen.

Miten sitten on rahaa laittaa tunnin junaan 3 miljardia tai maksaa esim. raviradoille yritystukia?

Vierailija
72/541 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljon kivoja kaupunkeja joissa yksiöt/kaksiot 400-600e luokkaa ja sijaitsevat keskustassa palveluiden lähdellä. Aina näissä keskusteluissa on vaihtoehtoina joko Helsinki tai joku autio maaseutu. Itse olen muutaman kerran muuttanut työn perässä ja aina on saanut töistä ja harrastuksista tuttavia ja kavereita jos sellaisia on kaivannut. Liian moni kituuttaa ennemmin työttömänä joidenkin kavereiden takia kuin muuttaisivat töiden perässä. En tajua. Perheelliset sitten erikseen, ymmärrän ettei ole aina mahdollista.

Vierailija
73/541 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis maksaako yhteiskunta yhden ihmisen vuokran joka siis asuu Helsingissä KOLMIOSSA!!

En enää kyllä surkuttele kun asumistukia leikataan.

Yksi ihminen mahtuu yksiöön tai pieneen kaksioon.

Vierailija
74/541 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on paljon kivoja kaupunkeja joissa yksiöt/kaksiot 400-600e luokkaa ja sijaitsevat keskustassa palveluiden lähdellä. Aina näissä keskusteluissa on vaihtoehtoina joko Helsinki tai joku autio maaseutu. Itse olen muutaman kerran muuttanut työn perässä ja aina on saanut töistä ja harrastuksista tuttavia ja kavereita jos sellaisia on kaivannut. Liian moni kituuttaa ennemmin työttömänä joidenkin kavereiden takia kuin muuttaisivat töiden perässä. En tajua. Perheelliset sitten erikseen, ymmärrän ettei ole aina mahdollista.

Helsingissä on 34000 työtöntä ja työttömiä on esim. palkkatuella lapsia hoitamassa päiväkodeissa, mutta vissiin parempi heidän lähteä Helsingistä pois.

Vierailija
75/541 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Nyt pistit vaikean. Olisipa tosiaan jokin teknologinen ratkaisu, jota käyttäen toimeentulotukiasiakkaiden lapsia olisi mahdollista kuljettaa kokonaisina Helsingin ja Karkkilan välillä.

Nih. Lasten matkat maksaa sitten joko kela tai ap itse. Mikä hyöty taloudellisesti olisi tästä muutosta?

Vierailija
76/541 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni hyvätuloisena olisi varaa asua Helsingissä, mutta en raski hirveiden hintojen vuoksi. Asuminen veisi liian suuren osan nettotuloistani.. Asun noin 40 kilometrin päässä.

En tajua mikä ihmisoikeus Suomessa köyhillä on Helsingin asuntoon, kun kovaa työtä tekevillä samaa oikeutta ei ole?

Jos Helsingissä on kallista, muuttakaa muualle. Suomi on täynnä halpoja asuntoja.

Miten kuvittelet Helsingin kokoisen kaupungin pyörivän ilman piénituloisia ihmisiä ja vastaavia töitä hakevia? Ei kukaan istu puolta päivää bussissa siitä ilosta, että saa siivota métroa jollain naurettavalla nälkäpalkálla. Otetaan lisää m.ááh@n.mv.vttajia, joita kiinnostaa työt tasan siihen asti kunnes velvoitetta noihin ei enää ole ja Kél.á g.0ld toimii paremmin? Nerokasta.

Vierailija
77/541 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasin juuri Turusta yksiön keskustasta hintaan 530 euroa kuussa.

Onpa sulla kallai asunto!

Vierailija
78/541 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keravallakin on edulllisempia vuokra-asuntoja.

Tosin kolmiot on siellä kalliita yhdelle ihmiselle

Vierailija
79/541 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Pikkupaikkakunnista löytyy takuulla halvempi vaihtoehto. Oma-aloitteisuutta nyt hieman.

Asunnon tulee olla helsingissä jo ihan sosiaalisista syistä.

Lisäksi täällä on potentiaaliset työpaikat.

ap

Tätähän sitä minäkin...

No tietenkin. Helsinki on Kotikuntani. Jokaisella on oikeus valita asuinpaikkansa. Ihan perustuslaissa sekin.

Minä olen koko ikäni asunut Helsingissä, enkä ala autottomana muuttamaan mihinkään korpeen pois kaikkien läheisten luota.

ap

Eikö ne läheiset maksa osaansa kämpästä? Jos asut yksin, niin ei se Myyrmäki nyt niin periferiaa ole, ettet ilman autoa pärjää. Lopeta uikutus ja sopeudu.

Vierailija
80/541 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän noita rajoja pitäisi yosiaan nostaa ja reippaastikin jos noin käy ihmiselle...

Päinvastoin . Asumistuki pitää ajaa alas asteittain. Näin ihmisillä on aikaa sopeuttaa asumistaan siihen mihin itsellä on varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän