Asun Hekan asunnossa, ja vuokrani tulee pian nousemaan 710 eurosta noin 820 euroon...Elän perustoimeentulotuella, ja jo nyt joudun maksamaan 16 euroa niistä elämiseen tarkoitetuista rahoistani. Sitten kun vuokran nousee, niin minulle jää yli 100e vähemmän
...rahaa elämiseen!!!
Mitä tässä nyt voi sitten muka tehdä???
Minä ASUN JO halvassa kaupungin asunnossa...Tai eivät kai nämä enää kohta niin halpoja ole.
Suuresti ihmettelen että miksei tuo kelan 694e ikinä nouse, kun KAUPUNGIN ASUNTOJENKIN vuokrat nousevat 12% pelkästään TÄNÄ VUONNA! Ollut sama 694e raja varmaan jo 6 vuotta!! Siitä asti kun perustoimeentulotuki siirtyi Kelalle!
Mitä minä nyt sitten teen? Kohta ei ole enää varaa ruokaan kun joudun maksamaan niin paljon perustoimeentulostani vuokraa...Nytkin on ihan täysin kädestä suuhun elämistä, ja suuri osa vaatteistani on rikkinäisiä kun ei ole varaa ostaa uusia. Hammaslääkäriin ei pääse kun yksityiselle ei varaa ja kunnalliselle vuoden jonot!
MITEN VOI OLLA MAHDOLLISTA ETTÄ NÄITÄ ASUNTOJEN VUOKRIA NOSTETAAN KAUPUNGILLA NÄIN PALJON???!!
Nehän ovat vähävaraiselle tarkoitettu...
Kommentit (541)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta Kouvolaan
https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot?pagination=1&sortBy=price_asc…
Siellä on kaikki, mitä työtön tarvii, eikä ole töitä
Totta. Ei varmasti joudu töihin.
Kauniainen on myös toinen paikka. Ei hirveästi ole työpaikkoja, jättävät varmasti rauhaan:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki on noussut ja ainahan voi muuttaa muualle maan kalleimmasta kaupungista.
Muualla myös ne totun vuokrarajat ovat pienemmän, vaikka oliskin halvempi vuokra.
Joten +-0Ja ei sitä ihminen noin vain muuta pois synnyinjuuriltaan ja kaikkien sosiaalisten verkostojen luota pois, täyteen yksinäisyyteen johonkin korpeen.
Kumma, kun työn perässä kumminkin pitäisi muuttaa jostain syntymäpitäjästä sinne, missä et tunne ketään. Täysi yksinäisyys sielläkin on ventovieraiden keskellä.
Kyllä me kaikki muutkin on muutettu sinne, missä meillä on asuntoon varaa. Mutta me tietysti maksetaan asuntomme itse.
Opintojen jälkeen muutin surkeaan kaksioon ja maksoin 550e/kk. Olin 2,5kk työttömänä, kunnes sain töitä, ja muutin samantien uudempaan kaksioon hieman kauemmas vuokra 750e/kk.
Ratkaisu: muuta halvempaan asuntoon tai hanki työpaikka.
Aloittaja kun saa kolmea tukea, niin ei ole syytä napista.
Tmt, ttt ja at.
Jumankaut kun muutin Helsinkiin saunalliseen kaksioon niin ei herrajuma sitä napinan, valituksen, vaikerruksen ja kateuden määrää!
Jos saan kysyä, miten ap olet päätynyt tilanteeseen?
Ei tietenkään tarvitse kertoa, mutta kiinnostaisi tietää.
Etsit yksiön vantaalta.on halvempi.
Et ehkä kykene työskentelemään täysipäiväisesti, mutta olisiko joku keino, jolla saisit pari sataa lisää kuussa elämän menoihin? Tavaroiden myynti netissä/kirpparilla, joku pieni osa-aikaisduuni (mainosten jakaminen, tuote-esittely, tiskaus, puhelinmyynti...), myy omia käsitöitä/taidetta netissä, ryhdy opiskelemaan, tarjoa apua tutuille/naapureille rahaa vastaan (siivous, ikkunoiden pesu, lemmikin hoito, lapsien vahtiminen jne.), perusta blogi/vlogi...
Tai jotain ihan muuta. Kai mun pointti oli tässä se, ettei kokopäivätyö ole ainoa vaihtoehto ja pienikin lisäraha voi helpottaa arkea, jos on tiukkaa.
Edellinen vihreiden kansanedusta ei osannut asioitaan.
Taloja puretaan koska niitä ei rempattu. Vuokria nostetaan koska talot lahoaa käsiin ja pitää korjata.
Vihreät se Hesalaisen valinta.
Meillä on kaksio vapaana Nurmijärven kk: ssä.59 5 neliötä.Muuta sinne.Vuokra 640 /,kk.Vesimaksu 22 e/ kk.Ylin kerros.Aivan keskustassa
Vierailija kirjoitti:
Opintojen jälkeen muutin surkeaan kaksioon ja maksoin 550e/kk. Olin 2,5kk työttömänä, kunnes sain töitä, ja muutin samantien uudempaan kaksioon hieman kauemmas vuokra 750e/kk.
Ratkaisu: muuta halvempaan asuntoon tai hanki työpaikka.
Minä vuonna tämä tapahtui? Kyllä minäkin vuokrasin opiskelijana kämppää 500 eurolla kuussa, mutta siitä on jo kymmenen vuotta ja tänään sama luukku maksaisi ainakin 600 euroa/kk. Mutta siinä olet oikeassa, että kun on työpaikka, voi muuttaa kalliimpaan asuntoon, sehän on selvä.
Vierailija kirjoitti:
Et ehkä kykene työskentelemään täysipäiväisesti, mutta olisiko joku keino, jolla saisit pari sataa lisää kuussa elämän menoihin? Tavaroiden myynti netissä/kirpparilla, joku pieni osa-aikaisduuni (mainosten jakaminen, tuote-esittely, tiskaus, puhelinmyynti...), myy omia käsitöitä/taidetta netissä, ryhdy opiskelemaan, tarjoa apua tutuille/naapureille rahaa vastaan (siivous, ikkunoiden pesu, lemmikin hoito, lapsien vahtiminen jne.), perusta blogi/vlogi...
Tai jotain ihan muuta. Kai mun pointti oli tässä se, ettei kokopäivätyö ole ainoa vaihtoehto ja pienikin lisäraha voi helpottaa arkea, jos on tiukkaa.
"Älä ikinä ala jakamaan mainoksia"
https://www.vauva.fi/keskustelu/5236124/ala-ikina-ala-jakamaan-mainoksia
Allekirjoitan tuon, koska olen itse tehnyt tuota. Raskasta hommaa ja palkka oli tuskin 2€/h.
Puhelinmyyntiä olen tehnyt myös, sekin on raskasta psyykkisesti. Jos et ole hyvä, et saa palkkaa. Minä olin hyvä, joten sain hyvät ansiot. Mutta en sitä kovinkaan monelle suosittele.
Käsitöitä ja taidetta ei kannata ainakaan julkisesti omalla nimellä myydä. Saattaa mennä kaikki tuet.
AP asuu kaksiossa tai kolmiossa. Yksiöiden vuokrat matalammat Hekalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakko on asua Helsingissä yhteiskunnan rahoilla? Jos haluaa pysyä pk-seudulla, niin muuta halvempaan kehyskuntaan. Järvenpäästä esim on lyhyt matka junalla Helsinkiin, jos sinne hinkuaa.
Mun mielestä noi hekan asunnot vois säästää työssäkäyville ja opiskelijoille. Elämäntapatyöttömät ja työkyvyttömät voivat asua muuallakin.
Opiskelijoille ON jo omat asuntonsa, sitä kutsutaan HOAS:ksi.
Työssäkäyviä ja varakkaitakin asuu jo Hekan asunnoissa.
Termi "elämäntapatyöttömät" on solvaus, joten jätäpä sellaiset typeryydet kirjoittamatta, ettet nolaa itseäsi.
Opiskelija-asuntoja ei riitä läheskään kaikille opiskelijoille. Ja vaikka sinä kuinka pahoittaisit mielesi, niin se nyt vaan on fakta, että näitä vaapaaehtoisesti työelämän ulkopuolelle jättäytyviä on nykyään paljon. Heillä ei ole mitään tarvetta asua pk-seudulla varsinkaan kaupungin asunnoissa.
Älä itke trolli, tosiasia on, että perustuslakimme mukaan, joka on "perustuslaki on kaiken lainsäädännön ja julkisen vallan käytön perusta", jokainen saa vapaasti valita asuinpaikkansa.
Perustuslakia ei hevin olla muuttamassa, joten ininä sikseen.
Saa valita, kunhan on valmis siitä maksamaan. Ei tule kukaan kieltämään.
Ei perustulaissa puhuta mitään maksamisesta. Se on ihan perustuslaillinen oikeus valita asuinkuntansa. Sitähän varten on jopa tehty erillinen laki, jolla on pyritty helpottamaan iäkkäiden ja vammaisten oikeuksia valita se asuinpaikkansa -- etteivät kunnat pääse estämään asiaa varakkuueen vedoten.
Joo, maksavat asukkaat lähtevät pois tieltä, kun joku työtön päättää, että haluan asua just siinä kämpässä Kauniaisissa.
Höpistä. Et taida tietää kuinka asuntomarkkinat toimivat, teinikö olet? Asut vielä äiskän luona kotona?
Jos asuntomarkkinat toimisivat, työttömät asuisivat Kainuussa ja Lapissa.
En ole helsinkiläinen. Mieluustihan sitä muuttaisi jonnekin piippolaan muutaman satasen vuokrien perässä, niin ei tarvitsisi siitä ainakaan stressata, mutta ajokortittomana duunarina pitää pysyä siellä missä on töitä.
Eivätkä ne vuokrat perähikiälläkään olisi enää halpoja, jos asuntoihin olisi tulijoita. Suomessa on asuminen törkeän hintaista.
Ei menkää töihin vaan hakekaa töihin
Ihme uikutusta. Ihan samalla tavalla eläminen on kallistunut niillekin, jotka eivät saa mitään tukia.
Ja jos ei ole aikomustakaan mennä töihin, niin miksi pitää asua Helsingissä? Muuta vaikka Keravalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustoimeentulotuki-jankkaaja
Eilen oli eri. Niitä oli näemmä kaks. Mulla ei olisi varaa asua Helsingissä, niin joudun asumaan täällä peltojen keskellä maalla. Mut rahat riittää eikä tarvitse jankata.
Oletko ehkä perinyt ne pellot, joiden keskellä peritty talo?
Totta. Ei varmasti joudu töihin.