Asun Hekan asunnossa, ja vuokrani tulee pian nousemaan 710 eurosta noin 820 euroon...Elän perustoimeentulotuella, ja jo nyt joudun maksamaan 16 euroa niistä elämiseen tarkoitetuista rahoistani. Sitten kun vuokran nousee, niin minulle jää yli 100e vähemmän
...rahaa elämiseen!!!
Mitä tässä nyt voi sitten muka tehdä???
Minä ASUN JO halvassa kaupungin asunnossa...Tai eivät kai nämä enää kohta niin halpoja ole.
Suuresti ihmettelen että miksei tuo kelan 694e ikinä nouse, kun KAUPUNGIN ASUNTOJENKIN vuokrat nousevat 12% pelkästään TÄNÄ VUONNA! Ollut sama 694e raja varmaan jo 6 vuotta!! Siitä asti kun perustoimeentulotuki siirtyi Kelalle!
Mitä minä nyt sitten teen? Kohta ei ole enää varaa ruokaan kun joudun maksamaan niin paljon perustoimeentulostani vuokraa...Nytkin on ihan täysin kädestä suuhun elämistä, ja suuri osa vaatteistani on rikkinäisiä kun ei ole varaa ostaa uusia. Hammaslääkäriin ei pääse kun yksityiselle ei varaa ja kunnalliselle vuoden jonot!
MITEN VOI OLLA MAHDOLLISTA ETTÄ NÄITÄ ASUNTOJEN VUOKRIA NOSTETAAN KAUPUNGILLA NÄIN PALJON???!!
Nehän ovat vähävaraiselle tarkoitettu...
Kommentit (541)
Vierailija kirjoitti:
890e vuokra on ihan normikaksion vuokra, huolimatta alueesta.
450-500€ on keskustakaksion vuokra suunnilleen 100 000 asukkaan kaupungeissakin.
Ai niin mutta tämähän on sitä maaseutua jossa juuriltaan revitty stadilainen joutuu potkimaan susia haisaappaan kantapäitä näykkimästä aina ulkohuusissa käydessään.
Muista koukata jotain sammaleita matkalta ettei tarvitse taas sormiin pyyhkiä.
Tuossakin Jyväskylästä 62 neliön parvekkeelinen kaksio 550 eur/kk. Hyvä ja siisti asunto hyvien palveluiden ja liikenneyhteyksien keskellä, pari kilsaa Prismaan kaupungin suurimpaan ruokakauppaan.
https://m.tori.fi/vi/116574515.htm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
450-500€ on keskustakaksion vuokra suunnilleen 100 000 asukkaan kaupungeissakin.
Ai niin mutta tämähän on sitä maaseutua jossa juuriltaan revitty stadilainen joutuu potkimaan susia haisaappaan kantapäitä näykkimästä aina ulkohuusissa käydessään.
Tuossakin Jyväskylästä 62 neliön parvekkeelinen kaksio 550 eur/kk. Hyvä ja siisti asunto hyvien palveluiden ja liikenneyhteyksien keskellä, pari kilsaa Prismaan kaupungin suurimpaan ruokakauppaan.
Risma lähempänä kuin siellä Eiranrannassa. Nyt on hyvä tarjous!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti löytyy esim. 500 metrin tjsp. säteellä jokin toinen vuokranantaja jos HEKAn hinnat alkaa olla liian suoloiset. Tsemppiä sinulle joka tapauksessa.
Löytyykö niitä 34000 työttömälle, jotka asuvat Helsingissä?
Noin viidennes kotitalouksista nostaa asumistukia muodossa tai toisessa. Ei se koske vain työttömiä. Tuolla suuressa maailmassa kaupungeissa ei asu edes sinikaulusväestö.
AirnB on uusin keksintö, minkä ovat kieltämässä, koska se on tuhoamassa kaupunkien elävyyden, tai miksi sitä pitäisi sitten kutsuakin. Tää on periaatteellisesti paljon isompi kysymys kuin pelkkä sosiaaliturva.
Oli jo aikakin nostaa Helsingin kaupungin asuntojen vuokrat. Eikä todellakaan jokainen asukas ole pienituloinen. Faktat haltuun.
Moni muu maksaa vuokraa pienestä kaksiosta 1000e. Joten halvalla menee edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://m.tori.fi/vi/116574515.htmRisma lähempänä kuin siellä Eiranrannassa. Nyt on hyvä tarjous!
Tuossakin kämpässä kun asustelee ja tutustuu uuteen kotikaupunkiin missä on kaikki samat palvelut kuin Hesassa ja paljon paremmat harrastusmahdollisuudet jos tykkää vaikka luontoretkeilystä niin 10 vuoden päästä ei muista koko Helsinkiä.
No johan on. Jollakin muulla paikkakunnalla saisit mukavan yksiön tai kaksion vapailta markkinoilta 400-500 eurolla tai edullisemminkin, jopa keskustassa. Jos olet toimeentulotuen varassa eli et työelämässä, niin muutto ei liene mahdoton ajatus.
Jyväskylähän ei ole enää edes 100 000 asukkaan kaupunki kun siellä on melkein 150 000 asukasta.
80 000 asukkaan Porista saisi 510€ vuokralla saunallisen kaksion kirjaimellisesti kauppatorin laidalta jos tosiaan haluaa asua keskustassa
https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/pori/keskusta/kerrostalo/1485143
Vierailija kirjoitti:
Miksi ahkera työn ahertaja ei vaadi työnantajaltaan parempaa palkkaa. Edes vähäsen sen verran lisää palkkaa että muiden asumiset ei kiinnostaisi noin hirveän paljon.
Aivan, hän ei uskalla.
Kun olin pienipalkkaisessa teollisuustyössä, pyysin palkankorotusta useaankin otteeseen, koskaan en saanut sentinkään korotusta vaikka olin joustanut, opetellut useita työpisteitä, jolloin pystyin tuuraamaan poissaolijoita, josta ilmanmuuta on hyötyä työnantajalle. Minä en hyötynyt siitä millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Mites sieltä maalta käydään sitten työhaastatteluissa pk-seudulla? Entäpä miten siellä maalla liikutaan varattomanailman autoa kylän ainoaan lähikauppaan, mikä sijatsee kymmenien ellei satojen kilometrien päässä?
Siellä maaseudullakin on kirkonkyliä, joissa pärjää vallan hyvin ilman autoa. Etsii asunnon läheltä kauppaa ja linja-autoasemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minulla hekan yksiössä nyt 420 n.muuta halvenpaan.
Mistä pääsee valitsemaan halvemman asunnon johon muuttaa?
Muutan heti maanantaina kun kerrotap
Katso Hekan asuntopörssi ja yritä siellä vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis kysymys kuuluu ennemminkin miksi ihmeessä sinulla on noin järjetön vuokra jos ei ole omia tuloja ollenkaan??? Tässä taloudessa on nettotulo noin 7000-8000€/kk ja ehdoton raja vuokraan on 1000€. Enempää en maksaisi. Omaa voi sitten tietysti lyhennellä enemmän kunhan sellainen löytyy, haussa on.
710e järjetön vuokra?
Halpa vuokra PK-Seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki on noussut ja ainahan voi muuttaa muualle maan kalleimmasta kaupungista.
Muualla myös ne totun vuokrarajat ovat pienemmän, vaikka oliskin halvempi vuokra.
Joten +-0Ja ei sitä ihminen noin vain muuta pois synnyinjuuriltaan ja kaikkien sosiaalisten verkostojen luota pois, täyteen yksinäisyyteen johonkin korpeen.
Ei Kelan tehtävä ole huolehtia ihmisten sosiaalisista verkostoista, vaan perustoimeentulosta.
On aika lyhytnäköistä huolehtimista syrjäyttää jonnekin pois työpaikkojen ja verkostojen ulottumattomiin. Nostaa valtion kokonaismenoja mm. pitkäaikaistyöttömyytenä ja terveysmenojen nousuna. Autokin on syrjäkylillä lähes välttämätön, joten siinäpä se asumiskuluista säästö.
Vierailija kirjoitti:
Oli jo aikakin nostaa Helsingin kaupungin asuntojen vuokrat. Eikä todellakaan jokainen asukas ole pienituloinen. Faktat haltuun.
Moni muu maksaa vuokraa pienestä kaksiosta 1000e. Joten halvalla menee edelleen.
Osasta on tulossa määräaikaisia, vissiin jotkut ara asunnot.
710e järjetön vuokra?
Halpa vuokra PK-Seudulla.
710€ on järjetön vuokra kun sinulla ei ole siihen varaa ja koko maa on täynnä halvempia vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minulla hekan yksiössä nyt 420 n.muuta halvenpaan.
Mistä pääsee valitsemaan halvemman asunnon johon muuttaa?
Muutan heti maanantaina kun kerrotap
https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot/karkkila/17376646?utm_campaig…
Asunto HELSINGISTÄ. Minulla asuu kaikki ystävät ja perhe helsingissä. Samoin täällä ovat kaikki harrastukset.
Miten minä tapaisin lapsiani jos asuisin karkkilassa?
Ihan hyvin bussilla ees taas! Itselläni asuu sisko Vantaalla ja hyvin ollaan ehditty tapaamaan vaikka välimatkaa on 240km. Se on omasta itsestä kiinni miten lasten tapaamiset hoidat siihenkin saat avustusta mikäli ovat alaikäsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki on noussut ja ainahan voi muuttaa muualle maan kalleimmasta kaupungista.
Muualla myös ne totun vuokrarajat ovat pienemmän, vaikka oliskin halvempi vuokra.
Joten +-0Ja ei sitä ihminen noin vain muuta pois synnyinjuuriltaan ja kaikkien sosiaalisten verkostojen luota pois, täyteen yksinäisyyteen johonkin korpeen.
Ei Kelan tehtävä ole huolehtia ihmisten sosiaalisista verkostoista, vaan perustoimeentulosta.
Perustuslaissa on määritelty minimisumma joka tulee jäädä käyttöön pakollisten kulujen jälkeen.
Tällä hetkellä se on 555e/kk yksin asuvalle.
Jos vuokran jälkeen jää vain 400e nousseiden vuokrien takia, ei perustuslaki toteudu.Olen yksinasuva yrittäjä, ja laskujen jälkeen käteen jää 380-400€/kk. Ennen sotaa, käteen jäi 1200€. Mistä voin hakea tukea?
Jatkossa yrittäjiltä katsotaan kaikki tulot, ei pelkkiä yel-tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Itse asun mielummin vähän paremmin ja olen ostamatta vaatteita, käymättä yksityisellä hammaslääkärille tms.
Helsingissä ei välttämättä saa edes aikaa julkiselle, joten turha tuolla keulia. Itse en ainakaan saanut, sanottiin ettei aikoja edes jaeta, kun jono on niin pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustuslaissa on määritelty minimisumma joka tulee jäädä käyttöön pakollisten kulujen jälkeen.
Tällä hetkellä se on 555e/kk yksin asuvalle.
Jos vuokran jälkeen jää vain 400e nousseiden vuokrien takia, ei perustuslaki toteudu.Olen yksinasuva yrittäjä, ja laskujen jälkeen käteen jää 380-400€/kk. Ennen sotaa, käteen jäi 1200€. Mistä voin hakea tukea?
Jatkossa yrittäjiltä katsotaan kaikki tulot, ei pelkkiä yel-tuloja.
Lisäksi tulee muutos, että omistusasuntoon ei saa enää asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asun mielummin vähän paremmin ja olen ostamatta vaatteita, käymättä yksityisellä hammaslääkärille tms.
Helsingissä ei välttämättä saa edes aikaa julkiselle, joten turha tuolla keulia. Itse en ainakaan saanut, sanottiin ettei aikoja edes jaeta, kun jono on niin pitkä.
Viittaa hoitotakuuseen ja pyydä palveluseteli ilman omavastuuta.
Mitäköhän väliä pitäisi olla sillä onko lapsiperheelle sopivan pientalon vuokra tai ostohinta puolet helsingin vastaavasta?
Kummassakin tapauksessa palkalla siihen ei ollut varaa Helsingissä mutta Lahdessa oli.