Millaisen ihmeen pitää tapahtua, että laihtuu esim kymmenen kiloa?
Kommentit (139)
Lopetin einesten syönnin, kotona tein ruokaa perusaineksista. 10 kiloa lähti vuodessa. Toiset 10 pitäisi vielä saada pois, alkava nivelrikko polvissa. Ikää 50+, painon pudotus kyykkäsi pariksi vuodeksi, koska opiskelin monimuotona - ei ollut aikaa ruuantekoon.
Välillä ostan irtiksiä, limsoja en juo, sipsejä syön tod harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, en tiedä. Olen yrittänyt pudottaa epätoivoisesti painoa syömällä reilu 1300 kaloria päivässä ja lisäämällä liikuntaa. Grammaakaan ei ole pudonnut tässä kuukauden aikana. Liikuntapäivinä syön hieman enemmän, mutta silloinkin pyrin pitämään syömisen reilusti miinusvoittoisena ja se näkyy liikkumisessa. En jaksa ollenkaan samalla tavalla mitä ennen, suoritukset ovat yhtä tuskaa kun tuntuu ettei kehossa ole yhtään energiaa. Olen merkinnyt orjallisesti kaiken syömisen appiin, eli en syö vahingossa liikaa. En tiedä mikä ihme tässä enää auttaisi, koska en jaksa tehdä töitä, en kykene nukkumaan enkä jaksa tehdä mitään, jos kalorimäärää tiputtaa tuosta vielä päivän aikana.
Otat turhaa painetta liikkumisesta. Sen vaikutus laihtumiseen on aivan marginaalinen. Toki liikkuminen kannattaa aerobisen kunnon kannalta ja mielen virkistämiseksi, mutta ei kannata hirveästi rajallista energiaa siihen käyttää pinnistämällä.
Isossa ylipainossa riittää pieni ruokailun järkeistäminen, normaalipainon sisällä ihme tai vakava sairaus.
ite jätin kaloripitoiset ruuat ja lisäsin hieman liikuntaa joka päivälle..
7.5 kadonnut kadessa kuukaudessa.. 3 kk vielä matkaa maaliin
Ihan vähentämällä syömistä, jos pitää laihduttaa. Itseltä voisi lähteä 8-10kg ja tähän mennessä olen saanut pois 4kg. Todella hitaasti lähtee, vaikka olen lisännyt liikuntaakin. Vyötärö sen sijaan on kaventunut ja maha pienentynyt, hoikistunut olen josta olen tyytyväinen :), vaikka se painossa hitaasti näkyykin. Vähensin siis syömistä, rasvaisia herkkuja ja valmisruokia pois ja tilalle terveellisempää, kasviksia enemmän jne. Iltaisin en enää syö klo 20 jälkeen, eli vatsallekin tulee hyvää paastoa yön yli. Pitää olla itsekuria, ei saa lipsua. En enää mussuta ylimääräistä aterioiden välillä, vaan syön aterioilla ja jos illalla haluaa mussuttaa jotain, niin vaikka porkkanaa.
Mahtavaa kirjoitti:
ite jätin kaloripitoiset ruuat ja lisäsin hieman liikuntaa joka päivälle..
7.5 kadonnut kadessa kuukaudessa.. 3 kk vielä matkaa maaliin
Älä nyt jauha sontaa! Jätit muka kaloripitoiset ruuat, hahhahaa!
Tajuatko itse, miten tyhmästi sanoit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, en tiedä. Olen yrittänyt pudottaa epätoivoisesti painoa syömällä reilu 1300 kaloria päivässä ja lisäämällä liikuntaa. Grammaakaan ei ole pudonnut tässä kuukauden aikana. Liikuntapäivinä syön hieman enemmän, mutta silloinkin pyrin pitämään syömisen reilusti miinusvoittoisena ja se näkyy liikkumisessa. En jaksa ollenkaan samalla tavalla mitä ennen, suoritukset ovat yhtä tuskaa kun tuntuu ettei kehossa ole yhtään energiaa. Olen merkinnyt orjallisesti kaiken syömisen appiin, eli en syö vahingossa liikaa. En tiedä mikä ihme tässä enää auttaisi, koska en jaksa tehdä töitä, en kykene nukkumaan enkä jaksa tehdä mitään, jos kalorimäärää tiputtaa tuosta vielä päivän aikana.
Otat turhaa painetta liikkumisesta. Sen vaikutus laihtumiseen on aivan marginaalinen. Toki liikkuminen kannattaa aerobisen kunnon kannalta ja mielen virkistämiseksi, mutta ei kannata hirveästi rajallista energiaa siihen käyttää pinnistämällä.
Itse olen havainnut päinvastaista. Jos et liiku niin sinulla ei ole lihaksia ja et kuluta liikkuessasi. Jos et harrasta liikuntaa niin kehosi on vetelä ja ruma vaikka olisit laiha. Kehon vanhetessa lihasmassa vähenee entisestään, joten lopulta olet tutiseva ja heikko sekä kykenemätön huolehtimaan itsestäsi.
Neuvosi on siis erittäin huono. Liikunta auttaa laihtumisessa ja se on fakta, jota kukaan ei voi kiistää. Mielummin sitäpaitsi olisin liikkumaan kykeneväinen läski lihaksilla kuin liikuntaa karttava ja siten toimien itsensä sairastuttanut vetelä säkki.
Lopetin kaljat ja mässytyksen ja nyt on niistä ajoista jo -15kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilon laihdutus vaatii noin 7000 kcal vajeen. Eli -500 kcal joka päivä niin olet laihtunut 2 kg kuukaudessa.
Entä jos tuolla vajauksella ei lähde paino tippumaan yhtään?
Ikiliikkujaan verrattava ihme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos liikunta ei kiinnosta, älä huoli. Liikunnan merkitys laihdutuksessa on hyvin pieni.
Jos liikunta ei kiinnosta, kannattaa etsiä YouTubesta 4-5 minuuttia kestäviä HIIT-treenejä. Alkulämppä 1 min, treeni 4-5 min ja lippuvenyttely 2 min. Yhteensä 7-8 min. Löytyy myös 7 min treenejä. Ne kestävät vastaavalla tavalla 10 min. Vaikuttaa erittäin paljon aineenvaihduntaan! Tee 1-4 kertaan päivässä lyhyt treeni.
Juo vettä ja yrttiteetä!
Käy muutama kerta viikossa kävelyllä. 15 min oikein reippaasti, 30 min reippaasti tai pidempi kävely hitaammin.
Miksi alapeukut? Lyhyet treenit toimivat todella! Ne ei kauaa kestä,joten ne ovat tehtävissä. On myös aloittelijoille sopivia low impact versioita. Googlettakaa epoc.
Vierailija kirjoitti:
Isossa ylipainossa riittää pieni ruokailun järkeistäminen, normaalipainon sisällä ihme tai vakava sairaus.
Ei vaadi sairautta eikä ihmettä.
Pätkäpaasto. Jättää aamupalan väliin ja treenaa jalkojaan 20 minuuttia aamuisin. Kävelyä ja kunnon parannuttua juoksua tai muuta aerobista vähintään tunti päivässä niin, että jalkatreenin lisäksi harjoittelee joka päivä vähintään tunnin. Kasviksia, paljon vettä ja treeniä niin, että hiki virtaa.
Jos ei 10 kiloa lähde niin näyttää ainakin hiton paljon paremmalta vaikka lähtötilanne olisikin normaalipaino. Kiinteä, jäntevä ja ihmeellinen keho taattu. Menetelmä toimii varmasti ja ilman rukouksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei laihtuminen ala heti kun vähennät syömisiäsi, jos ei lasketa nesteen vähenemistä. Kun keho huomaa, että energiaa tulee vähemmän kuin ennen, se alkaa jarruttaa varmuuden vuoksi. Voihan nimittäin olla, että kysymys on nälänhädästä ja sinut on saatava pysymään hengissä. Kun jaksat pitää ruokavaliota kolme kuukautta, alkaa paino vähitellen pudota. Sitten vaan jatkat samaan malliin, mutta kyllä kymmenen kilon pudottaminen vie paljon aikaa, mutta sitähän on ja aika kuluu teet sitten niin tai näin. Pikakuurien, joilla saavutetaan nopeita tuloksia, huono puoli on se, että olet kohta entistä paksumpi. Vain opettelemalla paremmat ruokailutavat ja pysymällä niissä, pääset hoikkaan lopputulokseen.
Sun pitäis saada aivot ensin, sellanen ihme tarvitaan nyt.
Ei tunge pullaa puhe-elimeen joka päivä. Täysin ilman mielenlujuutta pumpulissa kasvaneelle tämä on jo ihme.
Tätähän ei saa sanoa, mutta itse käytin kannabista vajaan vuoden verran, ja sen seurauksena rupesin juomaan paljon vettä ja nk. mässyissä himoitsin erilaisia salaatteja. Alkoholia ei tehnyt mieli ja selkäkipujen hellittäessä pääsin sängystä ylös. 7kk aikana laihduin 19kg, ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Edelleen nautin kyseisestä tuotteesta, mutta teidän ei tarvitse olla huolissanne sillä asun maassa jossa se on laillista.
T. N32
Vierailija kirjoitti:
Tätähän ei saa sanoa, mutta itse käytin kannabista vajaan vuoden verran, ja sen seurauksena rupesin juomaan paljon vettä ja nk. mässyissä himoitsin erilaisia salaatteja. Alkoholia ei tehnyt mieli ja selkäkipujen hellittäessä pääsin sängystä ylös. 7kk aikana laihduin 19kg, ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Edelleen nautin kyseisestä tuotteesta, mutta teidän ei tarvitse olla huolissanne sillä asun maassa jossa se on laillista.
T. N32
Mulla on eri kokemus kannabiksesta. Se saa mut nimenomaan himoitsemaan lihottavia ruokia eikä sille himolle oikein voi mitään. Kaapit tyhjenee.
Onnellisuus ja sitä kautta saatavat voimavarat. Jos on jatkuvasti stressaantunut ja kaikki energia ja huomio menee vaikkapa raskaan taloudellisen tilanteen setvimiseen, ei ruokavalion ja liikuntatottumusten ylläpitäminen ole ensimmäisenä prioriteettilistalla. Stressittömänä ja silloin, kun on varaa syödä monipuolisesti ja ravitsevasti, on myös todennäköisemmin voimavaroja sitoutua laihduttamiseen ja painonhallintaan.