Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisen ihmeen pitää tapahtua, että laihtuu esim kymmenen kiloa?

Vierailija
10.08.2023 |

Kokemuksia kellään?

Kommentit (139)

Vierailija
81/139 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan yleinen asenne on, että ateriankorvikkeista on vain haittaa. Olen eri mieltä.

Olen montakymmentä vuotta käyttänyt aina nutrilettia siinä vaiheessa kun paino on noussut liikaa. Kärsin syömishäiriöstä, josta en pääse eroon millään, eli paino nousee välillä kymmenenkin kiloa, ja olen jo hyväksynyt sen, että niin voi käydä.

Olen jo melko kypsässä iässä ja terveempi kuin moni ikäiseni, kun pidän aina välillä kuurin, jolloin syön kuukauden ajan n. 500 kcal päivässä, eli ateriankorvikkeita.

Uusin tietohan on, että pienellä kalorimäärällä eläminen pidentää ikää ja korjaa elimistöä. Niin näköjään myös käy.

Miksi tommosta elämää ees tarvitsis pidentää?

Vierailija
82/139 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos liikunta ei kiinnosta, älä huoli. Liikunnan merkitys laihdutuksessa on hyvin pieni.

En ole ikinä ymmärtänyt tätä. Itse kulutan puolen tunnin kuntopyöräilyssä 300 kcal, se on jo yksi kevyehkön aterian verran. Lisäksi liikunta minulla auttaa hillitsemään kaikenlaisia mielitekoja. Jos en liiku esim. viikkoon, huomaan, että kokoajan tekee mieli syödä. Sitä ei tapahdu liikkuessa säännöllisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/139 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tahansa saa syödä. Kyse on siitä paljonko sitä syö. Pelkkää karkkia syömällä voi laihtua. Terveellistä se ei ehkä ole mutta silti täysin mahdollista.

Perusasiat toimii, ei siihen tarvita mitään paastoja, ketoja, maratoneja tai muita. Ruokarytmi kuntoon, asialliset annoskoot, monipuolista ruokaa ja liikuntaa terveyden kohentamiseen

Vierailija
84/139 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten tiedostin oman peilikuvani osoittaman tilanteen. Punnitsen lähtötilanteen ja asetin tavoitteen puolen vuoden päähän. Jätin herkut pois ja kiinnitin huomiota annoskokoon sekä annoksen sisältöön. Työpaikkaruokalassa karsin perunan, riisin ja pastan pois. Kokeilin myös pätkäpaastoa jättämällä aamiaisen väliin. Koitin oppia syömään tavalla, mikä olisi jatkossa minun uusi normaali. Annoskoko oli itselläni ehkä se isoin juttu minkä muuttaminen vaikutti kokonaisuuteen,

Urheilun osalta aloitin ensin tekemään kävelylenkkejä 2-3 kertaa viikossa. pari viikkoa myöhemmin lisäsin salillakäymisen viikkooni. Taas pari viikkoa totuttelua ja aloin käymään uimassa. Parin viikon totuttelun jälkeen aloitin karaten kahdesti viikossa. Tässä kohtaa kävelylenkit jäi pääosin pois, koska aika ei enää riittänyt kaikkeen.

Vierailija
85/139 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan yleinen asenne on, että ateriankorvikkeista on vain haittaa. Olen eri mieltä.

Olen montakymmentä vuotta käyttänyt aina nutrilettia siinä vaiheessa kun paino on noussut liikaa. Kärsin syömishäiriöstä, josta en pääse eroon millään, eli paino nousee välillä kymmenenkin kiloa, ja olen jo hyväksynyt sen, että niin voi käydä.

Olen jo melko kypsässä iässä ja terveempi kuin moni ikäiseni, kun pidän aina välillä kuurin, jolloin syön kuukauden ajan n. 500 kcal päivässä, eli ateriankorvikkeita.

Uusin tietohan on, että pienellä kalorimäärällä eläminen pidentää ikää ja korjaa elimistöä. Niin näköjään myös käy.

Mihin perustuu tuo, että olet terveempi kuin moni ikäisesi? Onko se oma arviosi vai lääkärin arvio? Olen törmännyt ainoastaan tutkimuksiin, jotka ilmaisevat nutrilett-dieettien olevan epäterveellisiä, joten kaipaisin jotain faktaa väitteidesi tueksi.

Ootko muuten ajatellut, että nuo nutrilett-dieetit voivat olla myös syömishäiriön ilmentymä?

Vierailija
86/139 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan lähtötilanteesta. Jos syö joka päivä sipsejä niin pelkkä niitten jättäminen voi riittää. Jos syö perusterveellisesti niin joutuu vähän tarkemmin miettimään miten ruokavaliota pitää muuttaa.

Vierailija
87/139 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tahansa saa syödä. Kyse on siitä paljonko sitä syö. Pelkkää karkkia syömällä voi laihtua. Terveellistä se ei ehkä ole mutta silti täysin mahdollista.

Perusasiat toimii, ei siihen tarvita mitään paastoja, ketoja, maratoneja tai muita. Ruokarytmi kuntoon, asialliset annoskoot, monipuolista ruokaa ja liikuntaa terveyden kohentamiseen

Tottahan mitä tahansa SAA syödä, mutta kaikkea EI KANNATA syödä.

Määrän lisäksi ruuan sisällöllä on suuri merkitys.

Vierailija
88/139 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kolme kertaa päivässä, on se sitten vihanneswokkia tai suklaapatukka, kaikki lasketaan. Jos juon alkoholia, syön vain kerran sen päivän aikana. Tosin alko on aika hyvin jäänyt koska mieluummin syön kuin juon :D Heinäkuun alusta lähtenyt 5kg, olin alunperinkin BMI:n mukaan normaalipainoinen. Semmoinen ihme, eipä ole paljoa vaatinut. Mikään ruoka ei ole kiellettyjen listalla, tosin lihaa en syö kun olen ollut kasvissyöjä jo reilusti yli 20 vuotta. Liikuntana lenkit isohkon koirani kanssa ja siinäpä se.

Vierailija
89/139 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeitä ei tarvita eikä ihmeillä edes saavuteta mitään pysyvää. Opettele syömään kerralla vähemmän eli pienennät ateriakokoja ja lisäät päivittäin syötävien aterioiden määrää (aamiainen, lounas, päivällinen, iltapala ja näiden välissä mahdollisimman vähäkalorisia välipaloja), syö pääateriat lautasmallin mukaisesti (netistä löytyy malleja),niin ateriakoko pysyy oikeana ja lautasella on oikea määrä kaikkia tarpeellisia ruokalajeja. Vähitellen voit vaihtaa epäterveellisiä ruoka-aineita oman makusi mukaan terveellisempiin, niin painon pudotus tehostuu ja terveellisestä syömisestä kenties tuleekin pysyvä tapa. Liikunta polttaa kaloreita ja sen jo varmaan tiesitkin. Kohtuudella herkuttelua vaikka kerran viikossa voi harrastaa myös painon pudotuksen

aikana.

Vierailija
90/139 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolita ruuat heti, vain tervettä ruokaa ja kävelyä ja kuntopyörää. Näillä lähtee.

Vierailija
91/139 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeitä ei tarvita eikä ihmeillä edes saavuteta mitään pysyvää. Opettele syömään kerralla vähemmän eli pienennät ateriakokoja ja lisäät päivittäin syötävien aterioiden määrää (aamiainen, lounas, päivällinen, iltapala ja näiden välissä mahdollisimman vähäkalorisia välipaloja), syö pääateriat lautasmallin mukaisesti (netistä löytyy malleja),niin ateriakoko pysyy oikeana ja lautasella on oikea määrä kaikkia tarpeellisia ruokalajeja. Vähitellen voit vaihtaa epäterveellisiä ruoka-aineita oman makusi mukaan terveellisempiin, niin painon pudotus tehostuu ja terveellisestä syömisestä kenties tuleekin pysyvä tapa. Liikunta polttaa kaloreita ja sen jo varmaan tiesitkin. Kohtuudella herkuttelua vaikka kerran viikossa voi harrastaa myös painon pudotuksen

aikana.

Et voi olla tosissas! Päivät pelkkää syömistä kaiken aikaa :)

Vierailija
92/139 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos liikunta ei kiinnosta, älä huoli. Liikunnan merkitys laihdutuksessa on hyvin pieni.

Jos liikunta ei kiinnosta, kannattaa etsiä YouTubesta 4-5 minuuttia kestäviä HIIT-treenejä. Alkulämppä 1 min, treeni 4-5 min ja lippuvenyttely 2 min. Yhteensä 7-8 min. Löytyy myös 7 min treenejä. Ne kestävät vastaavalla tavalla 10 min. Vaikuttaa erittäin paljon aineenvaihduntaan! Tee 1-4 kertaan päivässä lyhyt treeni.

Juo vettä ja yrttiteetä!

Käy muutama kerta viikossa kävelyllä. 15 min oikein reippaasti, 30 min reippaasti tai pidempi kävely hitaammin.

Vierailija
93/139 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-400 - 500 kcal päivä eli kalorivaje. Kymmenen kiloa putoaa muutamassa kuukaudessa. Helpointa on ottaa käyttöön joku sovellus, johon merkitsee syömänsä kalorit sekä liikunnan, niin ei voi pettää itseään.

Vierailija
94/139 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aikana.

Neljä ateriaa JA välipaloja?! Huhhuh. Itse pidän aina aterioiden välillä vähintään kolmen, yleensä useamman tunnin tauon. En laita suuhuni muuta kuin vettä. Syön aamiaisen klo 8-11 välillä, lounaan 12-16 välillä ja päivällisen noin klo 21. Silloin, kun illalla on liikuntavuoro, syön lounaan jälkeen välipalan (päivällinen on silloin vasta noin klo 22).

Kannattaa lukea tämä:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/09/20/naposteletko-ei-pitaisi-jatkuv…

Vierailija
95/139 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään ihmettä vaadi. Yritä jättää pois lähes kaikki sokeria/huonoja hiilareita sisältävät tuotteet, niin paino putoaa kuin itsestään. Mä sain tuolla keinoin pois 15 kiloa. (Karkit, sipsit, leivonnaiset, myslit, keksit, limsat, jogurtit, vehnäleipä, riisi, pasta.)

Minä syö noita kaikkia lukuunottamatta karkkia, en joka päivä. Herkuttelut satunnaisia.

Liikun työmatkat jalan, työ enemmän liikkumista, joskus istumista.

Huolehdin, että saan tarvitsemani määrän hh, rasvoja ja proteiinia. Laihtunut tasaisesti 15kg vuodessa.

Vierailija
96/139 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Ite tiputin 3,5 kuukaudessa 14kg, kun söin vähemmän, jätin paskaruoat pois ja kävin salilla ja lenkillä (joskus molemmat samana päivänä, joskus jompikumpi kerran päivässä) eli treenasin yhteensä 7-8x viikossa. 

Tää liikunnan väheksyminen on läskien heikkoutta ja saamattomuutta. 

Vierailija
97/139 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö keittoja. Kyllä paino tippuu

Mutta koko ajan on nälkä koska syöt pääosin vettä.

Siksi siihen lisätäänkin joku proteiininlähde.

Ai niihin akkojen kukkakaali-perunakeittoihin??

En tunne akkoja, mutta itse teen esiomerkiksi tänään porkkana-linssi-keittoa. Pysyy nälkä pitkään pois.

Vierailija
98/139 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilon laihdutus vaatii noin 7000 kcal vajeen. Eli -500 kcal joka päivä niin olet laihtunut 2 kg kuukaudessa.

Entä jos tuolla vajauksella ei lähde paino tippumaan yhtään?

Se vaatii sen laskurin, jotta tiedät minkä verran mikäkin sisältää kcal.

Vaikka kasviksissa on vähän kcal, niin -500 kcal voi tarkoittaa, että saat syödä 1300kcal/päivä. Silloin tuota ei tulisi ylittää, muuten ei toimi. Valitettava totuus. Tarvit energiaa, joka ei koostu pelkästään kasviksista, mutta ne lasketaan kokonaiskulutukseen.

Vierailija
99/139 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin pystyy aloittamaan mitään ruokavalion muutosta tms, on ajatuksissa tapahduttava muutos. Ilman ihan oikeaa halua ja motivaatiota ei tule onnistumaan. Sitä et saa mistään ohjeista, treeniohjelmista tms, se on sun oma valinta. Sen jälkeen löydät kyllä itsellesi oikean tavan

Itse pudottanut painoa 80kg sta 53kg n. Eikä olisi tapahtunut ilman sitä henkistä muutosta ja halua. Vasta sen jälkeen pystyin noudattamaan ruokavaliota ja aloittamaan liikunnan

Vierailija
100/139 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kirja "Laihduttamisen loppu", noudata ohjeita ja laihdut sen kymmenen kiloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän