Millaisen ihmeen pitää tapahtua, että laihtuu esim kymmenen kiloa?
Kommentit (139)
Ei sokeroituja juomia, ei alkoholia. Teen ruokani itse, hyvin yksinkertaista ruokaa, jotain sellaista johon ei tule liikaa kaloreita. Syön 1-3 kertaa päivässä.
Pyrin muuten syömään 60% hiilareita, 25% proteiinia ja 15% rasvaa. Syön mahdollisimman tuoretta ja prosessoimatonta ruokaa. Syön myös herkkuja, mutta en joka viikko.
Kävelen keskimäärin 7000 askelta päivässä.
Heilun kahvakuulan kanssa jonkin verran, mutta en paljoa.
Jos nälkä tulee, mutta olen energinen, niin tällöin pidättäydyn vielä hetken syömisestä.
Syön vain jos heikottaa tai on alkamassa heikottamaan (säännöllinen päivärutiini auttaa tunnistamaan).
Laihtunut tammikuun 1. päivästä tähän päivään 12kg.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, en tiedä. Olen yrittänyt pudottaa epätoivoisesti painoa syömällä reilu 1300 kaloria päivässä ja lisäämällä liikuntaa. Grammaakaan ei ole pudonnut tässä kuukauden aikana. Liikuntapäivinä syön hieman enemmän, mutta silloinkin pyrin pitämään syömisen reilusti miinusvoittoisena ja se näkyy liikkumisessa. En jaksa ollenkaan samalla tavalla mitä ennen, suoritukset ovat yhtä tuskaa kun tuntuu ettei kehossa ole yhtään energiaa. Olen merkinnyt orjallisesti kaiken syömisen appiin, eli en syö vahingossa liikaa. En tiedä mikä ihme tässä enää auttaisi, koska en jaksa tehdä töitä, en kykene nukkumaan enkä jaksa tehdä mitään, jos kalorimäärää tiputtaa tuosta vielä päivän aikana.
Mitä sinä syöt? Jos tilanne on tuo, niin ruokavalio on keturallaan.
Minä laihduin 10 kg kun sairastuin ja jouduin aloittamaan rankan lääkityksen. Sain kilot kyllä takaisin.
Viime syksynä vähensin 2-3 sipsipussia viikossa yhteen pussiin. Paino on pudonnut selvästi. Itsekuria se kyllä vaatii.
Syö keittoja. Kyllä paino tippuu
Palstan yleinen asenne on, että ateriankorvikkeista on vain haittaa. Olen eri mieltä.
Olen montakymmentä vuotta käyttänyt aina nutrilettia siinä vaiheessa kun paino on noussut liikaa. Kärsin syömishäiriöstä, josta en pääse eroon millään, eli paino nousee välillä kymmenenkin kiloa, ja olen jo hyväksynyt sen, että niin voi käydä.
Olen jo melko kypsässä iässä ja terveempi kuin moni ikäiseni, kun pidän aina välillä kuurin, jolloin syön kuukauden ajan n. 500 kcal päivässä, eli ateriankorvikkeita.
Uusin tietohan on, että pienellä kalorimäärällä eläminen pidentää ikää ja korjaa elimistöä. Niin näköjään myös käy.
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään ihmettä vaadi. Yritä jättää pois lähes kaikki sokeria/huonoja hiilareita sisältävät tuotteet, niin paino putoaa kuin itsestään. Mä sain tuolla keinoin pois 15 kiloa. (Karkit, sipsit, leivonnaiset, myslit, keksit, limsat, jogurtit, vehnäleipä, riisi, pasta.)
Millä perusteella sokeroimaton Alpen tai luonnon jugurtti on paha asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- 1500 kaloria
- kaikki limut pois, myös zerot
- liikuntaa 3-4 krt/viikko, tunti sykettä nostavaa
- hiilarit minimiin
- hedelmiä ja marjoja naposteluun
- herkuiksi itsetehtyjä raakasuklaapatukoitaKaikenlainen napostelu pois niin ei tarvitse pihistellä syömisissä ja paino tippuu.
Eikä välipaloja juuri suositella? Ja marjoja pitäisi syödä viisi kourallista päivässä. Nehän ovat sitä napostelua.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen ihme. Syö vähemmän kaloreita.
Aloituksen otsikon pitäisi olla: miten elää hyvää ja nautinnollista elämää, mutta silti laihtua.
Kaikki herkut ja alkoholi pois.
En syö koskaan mitään "hyvää", paitsi jos olen kutsuttuna jossain juhlissa tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen ihme. Syö vähemmän kaloreita.
Aloituksen otsikon pitäisi olla: miten elää hyvää ja nautinnollista elämää, mutta silti laihtua.
Jos hyvän elämän ytimessä on makuasiat ja syöminen, niin aika ameebamainen elämä on kyseessä.
Itse ajattelin pudottaa 12 kg painoa joulukuuhun mennessä lisäämällä liikuntaa ja jätän sokerit vähemmälle, on ihme jos ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaasto kl 18 - seuraavan päivän kl 12 ja liikuntaa.
Höpö höpö. Ei tässä mitään paastoja tarvitta. 10 litraa päivässä vettä, puolikas omena ja 8 tuntia hikiliikuntaa joka päivä. Ei lepopäiviä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, en tiedä. Olen yrittänyt pudottaa epätoivoisesti painoa syömällä reilu 1300 kaloria päivässä ja lisäämällä liikuntaa. Grammaakaan ei ole pudonnut tässä kuukauden aikana. Liikuntapäivinä syön hieman enemmän, mutta silloinkin pyrin pitämään syömisen reilusti miinusvoittoisena ja se näkyy liikkumisessa. En jaksa ollenkaan samalla tavalla mitä ennen, suoritukset ovat yhtä tuskaa kun tuntuu ettei kehossa ole yhtään energiaa. Olen merkinnyt orjallisesti kaiken syömisen appiin, eli en syö vahingossa liikaa. En tiedä mikä ihme tässä enää auttaisi, koska en jaksa tehdä töitä, en kykene nukkumaan enkä jaksa tehdä mitään, jos kalorimäärää tiputtaa tuosta vielä päivän aikana.
Nosta kalorimäärää, urpo.
Jätä vilja ja sokeri pois ruokavaliosta. Tietenkin myös kaikki makeutusaineet.
Sitten kun alkaa sujua, niin pidennä pikkuhiljaa yön paastoaikaa vähintään 16 tuntiin.
Sitten kun alkaa sujua, niin karsi loputkin hiilarit pois.
Vierailija kirjoitti:
Jätin vehänä pois ruokavsliosta ja vähän tarkemmin katsoin mitä söin. 10 kg lähtenyt tämän vuoden aikana.
Sillä että kyseessä oli juuri vehnä, ei ole mitään tekemistä painonpudotuksesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet miinuskaloreilla niin paino putoaa kun vähennät liikkumista ihan tavalliseen arkiaktiivisuuteen (kävely).
Liikkumalla ja pitämällä itseäsi nälässä samaan aikaan tuhoat vain kroppasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene ravitsemusterapeutille tk:n kautta niin saat tietää mikä ruokavaliossasi on pielessä. Suurimmalla osalla se on ruokarytmin puute, riittämätön aamiainen ja mieliteot, jotka tulevat edellämainittujen seurauksena. Älä laihduta, vaan pane ruokarytmi kuntoon ja syö paljon enemmän kasviksia ja proteiinia. Ellet pääse ammattilaisen vastaanotolle lue Patrik Borgin kirja Tunne nälkä. Siinä on selkeät ohjeet.
Siihen mitään terapeutteja tarvita, että saa ruokavalion kuntoon. Ainut mitä se vaatii on itsekuri. Jo peruskoulussa on opetettu, mistä terveellinen ruokavalio koostuu. Ei ole rakettitiedettä.
No kyllä valitettavasti tarvii. Suurinosa mammojen vinkeistä on surkuhupaisia ja jopa haitallisia elimistölle.
Vierailija kirjoitti:
Syö keittoja. Kyllä paino tippuu
Urpo!
Syöt todennäköisesti liian vähän ja keho on mennyt "säästöliekille" eli pitää tiukasti kiinni kaikesta lihasta. Nostaisin rohkeasti vähintään 1500kcal päivän kalorisaantia. Sinä käyt töissäkin eli kulutus on heti paljon suurempaa kuin passiivisemmalla ihmisellä. Urheilunkin pitäisi olla kivaa eikä tuntua miltään pakkopullalta, joten jostain nuo oireet kertovat.