Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on sitten sellainen tilanne että rahaa on jäljellä loppukuuksi 60e, ja vielä tänään pitää mennä ruokakauppaan...Elän siis perustoimeentulotuella, eikä tämä vain enää riitä kun hinnat ovat nouseet niin paljon. Voiko jostain diakoniasta saada lisätukea?

Vierailija
10.08.2023 |

En tiedä mitä teen...Puhelinlaskukin on tulossa vielä loppukuusta.

Ruokaan riittää rahaa just ens viikoks, ja sit on loppu.

Neuvoja, kokemuksia tilanteestani?

M34

Kommentit (251)

Vierailija
121/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap saattaa olla myös se palstatrolli, joka myös utelee ihmisten henkilökohtaisia asioita ja yksityistietoja. Älkää jakako mitään sellaisia netissä. 

Vierailija
122/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siinä oppii miten toimii seuraavalla kerralla.

Onko sinulla ketään tuttua, kaveria tai läheistä joka voisi auttaa?

Soita laskuttajalle ja selvitä voiko laskun maksussa joustaa.

En kyllä tiedä miten toimia seuraavalla kerralla muuten kuin samoin, koska 330e ei vain riitä elämiseen.

ap

Ei mitään päihteitä. Ei kaljaa, ei kannabista. 

En käytä mitään päihteitä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

34 vuotta, ei mitään koulutusta, amikseen ei ole päässyt 50 hakukerralla. Onkohan tämä totta?

Nisti se on ja mulla on mitta täys tuohon lurjukseen sen, minkä olen hänen juttujaan lukenut. Ei tipu ripaustakaan myötätuntoa. Ensin haukkuu muita 24/7 palstoilla, sitten ruinaa lisätukia narkkaamiseen.  Toivottavasti ei saa lisätukia mistään. 

Vierailija
124/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhuu, ap ? Mihin se 220 euroa meni?

Velkaan, ruokaan, parturiin, matka rannalle, puhelinlaskuun, pyykinpesuaineeseen, vessapaperiin, kopiopaperiin, jne jne

ap

Vierailija
125/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velkaan, ruokaan, parturiin, matka rannalle, puhelinlaskuun, pyykinpesuaineeseen, vessapaperiin, kopiopaperiin, jne jne

ap

Valehtelet, koska aikaisemmin kerroit, että puhelinlasku on maksamatta. Lopeta muuten toisten yksityisasioiden ja nettiyhteyksien urkkiminen. Asia on hyvinkin tiedossa ja jos sinä olet se sama hakkeri, asian käsittely jatkuu poliisissa. 

Vierailija
126/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moilta saa jotain 13eurolla rajattomat puhelut ja 6gigaa nettiä.

Jos ei soittele kuin whatsapilla ja signalilla tmv. sovelluksilla, niin sitten voi ostaa 4 €/kk laitenetin.

Sillä saa rajattoman datan eikä tosiaan maksa kuin  4 €/kk

Tämä toimii vain Suomessa, mutta jos tulot on tosi pienet, niin eipä silloin ole varaa matkustella.

Liittymään voi soittaa, lähtevät puhelut on estetty. Mutta pystyy vastaamaan esim. työkkärin puheluihin.

Vierailija
127/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työllistyminen ei taida olla vaihtoehto?

Töitä toki haen koko ajan, mutta pitkäaikastyötön ilman koulutusta kun olen niin ei helppoa tulla valituksi.

ap

ja kenenköhän syy se on ettet ole kouluttautunut.

Ei noin vain voi kouluttautua, kouluun haetaan ja tullaan valituksi (jos tullaan). Olen hakenut 50 kertaa ammatti kouluun enkä ole päässyt sisälle kun hakijoita on 300-500 ja koulupaikkoja 20-30. Onko tämä minun vika??

-eri

En kyllä oikein usko että ole 50 kertaa hakenut eli vähintään 25 vuotta yhteen putkeen kaikkiin hakuihin.

Vierailija
128/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi pitää mennä parturiin jos rahat eivät riitä edes ruokaan+

Vierailija
129/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi pitää mennä parturiin jos rahat eivät riitä edes ruokaan+

Koska sossusta saa ruokarahaa, mut ei parturiin.

Siks kandee eka noi parturit sun muut hoitaa

Vierailija
130/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

220 euroa oli sen jälkeen, kun olit maksanut viime kuun velan 50 e. Puhelinlasku sinulle on vasta tulossa.

Vierailija
131/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työllistyminen ei taida olla vaihtoehto?

Töitä toki haen koko ajan, mutta pitkäaikastyötön ilman koulutusta kun olen niin ei helppoa tulla valituksi.

ap

ja kenenköhän syy se on ettet ole kouluttautunut.

Ei noin vain voi kouluttautua, kouluun haetaan ja tullaan valituksi (jos tullaan). Olen hakenut 50 kertaa ammatti kouluun enkä ole päässyt sisälle kun hakijoita on 300-500 ja koulupaikkoja 20-30. Onko tämä minun vika??

-eri

Haet selkeästi väärälle alalle. Vaihda alaa, esimerkiksi lähihoitajakouluun pääsee nykyään hyvin pienillä vaatumuksilla.

Joo ja se näkyy työkentällä. T: Henkilökohtainen avustaja, joka joutuu välillä tekemään yhteistyötä kotihoidon kanssa.

Vierailija
132/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkkaisiko joku ap:n aiempia ketjuja? En tätä rölliä tunne, en ole tainnut katsoa aiempia, lukuisia(?) ketjujaan.

Vierailija
133/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjametsään ja keräämään sieniä. Voit käyttää itse ravintona tai myydä käteisellä.

Vierailija
134/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

viinaan, tupakkaan ja naisiin. Loput tuhlasin.

Vierailija
135/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat mun kauppalistan prismaan:

Kanamunia 10kpl

400g jauhelihaa

Sipuli

1Kg omenaa

Uunilenkki paketti

1kg porkkanaa

2 kg perunaa

2 pss makaronia

Tomaattipyree

Maito

Näihin menee 14€ eli kolme viikkoa menee 42€ ja jää vielä 24€ puhelinlaskuun.

Mulla tämän lisäksi pakkasessa hernekeittoa ja kaapissa ruoka-avusta saadut sämpyläainekset.

Ja lisäksi pakkasessa onnistu keräämääni mustaherukkaa ja karviaisia kun naapuri ystävällisesti mulle sanoi että saan ne kerätä.

Vierailija
136/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli kaikkeen turhaan. Ja miten siihen puhelinlaskuun on JO mennyt rahaa kun aikaisemmin se lasku oli vasta tulossa..

Vierailija
137/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mee töihin

Mihin voin mennä ja milloin?...Mitä teen siellä tarjoamassasi työpaikassa?

ap

Ei työpaikkoja tarjota.

Itse sinun pitää hakea töitä, itse pitää kouluttautua ja itse pitää muuttaa alueelle missä on töitä. Kaikkiin noihin on tarjolla vaikka miten paljon apua.

Siihenkin pitäisi olla apua että ihminen ei jää valittamaan ja keksimään syitä miksi ei voi. Mutta eipä ole. -eri

Miten se vaikuttaa siihen että työttömiä on 600 000! Mistä niille työpaikat? Ovat koulutettuja, asuvat ympäri Suomea, ei löydy töitä!

Vierailija
138/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli kaikkeen turhaan. Ja miten siihen puhelinlaskuun on JO mennyt rahaa kun aikaisemmin se lasku oli vasta tulossa..

Vanha lasku joka oli erääntynyt jo viime kuussa...

ap

Vierailija
139/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittyisin ennemmin siihen mistä rahaa saa lisää. Sanoit että palkan saamiseen menee 2kk. On monia yrityksiä, esim Palkka365/Vertico ja Treamer, joilta palkan saa pikana, jopa vuoro kerrallaan.

Vierailija
140/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat mun kauppalistan prismaan:

Kanamunia 10kpl

400g jauhelihaa

Sipuli

1Kg omenaa

Uunilenkki paketti

1kg porkkanaa

2 kg perunaa

2 pss makaronia

Tomaattipyree

Maito

Näihin menee 14€ eli kolme viikkoa menee 42€ ja jää vielä 24€ puhelinlaskuun.

Mulla tämän lisäksi pakkasessa hernekeittoa ja kaapissa ruoka-avusta saadut sämpyläainekset.

Ja lisäksi pakkasessa onnistu keräämääni mustaherukkaa ja karviaisia kun naapuri ystävällisesti mulle sanoi että saan ne kerätä.

Miten saat tuon riittämään ja mitä ihmettä sä syöt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi