Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt on sitten sellainen tilanne että rahaa on jäljellä loppukuuksi 60e, ja vielä tänään pitää mennä ruokakauppaan...Elän siis perustoimeentulotuella, eikä tämä vain enää riitä kun hinnat ovat nouseet niin paljon. Voiko jostain diakoniasta saada lisätukea?

Vierailija
10.08.2023 |

En tiedä mitä teen...Puhelinlaskukin on tulossa vielä loppukuusta.

Ruokaan riittää rahaa just ens viikoks, ja sit on loppu.

Neuvoja, kokemuksia tilanteestani?

M34

Kommentit (251)

Vierailija
81/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko vuokra on ja kuinka iso asunto ja kaupunki?

Vierailija
82/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen, mene töihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moilta saa jotain 13eurolla rajattomat puhelut ja 6gigaa nettiä.

Vierailija
84/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä satumammat kertoilee vuoron perään miten kaikki elävät 1e/päivä budjetilla 

😂😂😂😂😂

Juu, ihan varmasti!!!

Ap tässä on satusetä. Kerran viikossa sillä on toimeentulotuki loppu.

Ap on uusi toimeentulotuen asiakas ihan selvästi. 

Uusi? Tämä sama m34 jauhaa täällä toimeentulotuesta kuukaudesta toiseen.

Vierailija
85/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työllistyminen ei taida olla vaihtoehto?

Töitä toki haen koko ajan, mutta pitkäaikastyötön ilman koulutusta kun olen niin ei helppoa tulla valituksi.

ap

ja kenenköhän syy se on ettet ole kouluttautunut.

Vierailija
86/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ole rahasi tuhlannut eli 500 euroa jos tässä vaiheessa kuuta jo ulvot niiden olevan loppu. Onko kaapeissasi ruokaa ostettuna vai dokasitko tai narkkasitko massisi. Olet tyhmä, mene duuniin....

330euroa mulla oli eikä 500.

50e meni heti lainanmaksuun kun oli pitänyt kaverilta viime kuussa vipata

ap

Oletko alennetulla perustoimeentulotuella, koska et ole hoitanut työkkärin asioita? Hoida asiat työkkärin kanssa heti huomenna. 

En ole, vaan joudun maksamaan osan vuokrasta itse.

ap

Luulis että nälkä pistää juoksemaan. Siis ei se sun tilanne valittamalla parane. Tai luulitko että meistä joku avittaa sua ja laittaa rahaa tulemaan ?

Miksi joudut maksamaan vuokrasta osan itse? Jos laitat kaupungille hakemuksen halvemmasta asunnosta, kuuluu kelan maksaa koko nykyinen vuokra. Tämä siksi, että yrität löytää halvemman, mutta ei ole toimeentulotukiasiakkaan vika, jos sellaista ei löydy. Hae oikaisua toimeentulotukipäätökseesi!

Haen koko ajan halvempaa asuntoa, mutta kohtuullistivat vuokran silti.

Nyt ei rahat riitä elämiseen enää.

ap

Vierailija
87/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae töitä.

Vierailija
88/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelarotilta pitäisi ottaa kaikki tuet pois.

Vierailija
89/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin ruoka-apuun menet hakemaan homeista leipää, makaronia ja nötköttiä. Siellä ne on muutkin pummit.

Vierailija
90/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on palstoilta tuttu trolli, niin onhan sulla työ. Et kuitenkaan saa tältä konsultilta vinkkejä ilmaiseksi. Pistä se oma "harrastus" rahoille. Se onnistuu, kun teet uudistuksia. 

Vierailija
91/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää tukia pitäisi saada siis. nauti köyhyydestä laiska mul jäi tilille viel 62 000e ku ostin ti veneen huomen vesille

Vierailija
92/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ole rahasi tuhlannut eli 500 euroa jos tässä vaiheessa kuuta jo ulvot niiden olevan loppu. Onko kaapeissasi ruokaa ostettuna vai dokasitko tai narkkasitko massisi. Olet tyhmä, mene duuniin....

330euroa mulla oli eikä 500.

50e meni heti lainanmaksuun kun oli pitänyt kaverilta viime kuussa vipata

ap

Oletko alennetulla perustoimeentulotuella, koska et ole hoitanut työkkärin asioita? Hoida asiat työkkärin kanssa heti huomenna. 

En ole, vaan joudun maksamaan osan vuokrasta itse.

ap

Ai "joudut maksamaan osan vuokrasta itse" no ethän joudu, maksat sen siitä perusosasta, jolloin se ei ole itse maksamista.  Ja newsflash: me kunnon ihmiset maksamme kaikki kulumme itse, ihan oman työmme antimilla...

Vierailija
93/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä päästä mille tahansa työkkärin kurssille tai työkokeiluun (itse valitsemaasi paikkaan). Saat ylimääräistä 9 euroa päivässä ja kuukaudessa se on jo iso summa toimeentulotuen päälle. 

Vierailija
94/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä toki haen koko ajan, mutta pitkäaikastyötön ilman koulutusta kun olen niin ei helppoa tulla valituksi.

ap

Ei noin vain voi kouluttautua, kouluun haetaan ja tullaan valituksi (jos tullaan). Olen hakenut 50 kertaa ammatti kouluun enkä ole päässyt sisälle kun hakijoita on 300-500 ja koulupaikkoja 20-30. Onko tämä minun vika??

-eri

Vierailija
95/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sullahan on ihan mainio rahasumma laittaa kauppaan. Kuudellakympillä todellakin saa loppukuun ruuat yhdelle hengelle kun katsoo mitä ostaa. Mulla menee normaalisti kauppaan 50€/vko, sisältää myös lemmikin ruuat ja pesuaineet, vessapaperit, hammastahnat ym. itselleni. Olen myös tt-tuella.

Mitä ruokaa ostat?

Vierailija
96/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

60 eurolla saa kymmeniä pusseja kuivattuja herneitä, joista voi keittää hernekeittoa. Sekaan edullista lihaa tai kasviksia tai molempia.

Heh, miksi vaivauduit vadtasmaan. Hänellä on läppäri, sähköä, asunto - kun ei ainakaan kertonut asuvansa sillan alla.

Pyytää nyt meitä haravoimaan systeemin, mistä lypsäisi lisää ilmaista rahaa ja ilmasta ruokaa.

On nämä niin reppanoita.

Vastasin kaikkia niitä varten, joilla on rahapulaa. Kuivatut herneet ovat edullinen proteiinipitoinen tuote, jota kaikki eivät enää muista. Useimmat kuitenkin tykkäävät hernekeitosta. 

Vierailija
97/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siinä oppii miten toimii seuraavalla kerralla.

Onko sinulla ketään tuttua, kaveria tai läheistä joka voisi auttaa?

Soita laskuttajalle ja selvitä voiko laskun maksussa joustaa.

Vierailija
98/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mee töihin

Mihin voin mennä ja milloin?...Mitä teen siellä tarjoamassasi työpaikassa?

ap

Normaalit ihmiset hakee itse töitä eikä odota, että joku vieras ihminen keskustelupalstalta tarjoaa niitä töitä... Ja jos ei ammattitaitoa ole niin hankkii koulutuksen, hoitajista on pulaa tälläkin hetkellä...

Vierailija
99/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.lt.fi/fi/tyonhakijat/avoimet-tyopaikat?qt=kes%C3%A4ty%C3%B6…

Tässä ole hyvä. Tämä yritys ottaa kaikki työnhakijat. :)

Vierailija
100/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei noin vain voi kouluttautua, kouluun haetaan ja tullaan valituksi (jos tullaan). Olen hakenut 50 kertaa ammatti kouluun enkä ole päässyt sisälle kun hakijoita on 300-500 ja koulupaikkoja 20-30. Onko tämä minun vika??

-eri

Haet selkeästi väärälle alalle. Vaihda alaa, esimerkiksi lähihoitajakouluun pääsee nykyään hyvin pienillä vaatumuksilla.