Nyt on sitten sellainen tilanne että rahaa on jäljellä loppukuuksi 60e, ja vielä tänään pitää mennä ruokakauppaan...Elän siis perustoimeentulotuella, eikä tämä vain enää riitä kun hinnat ovat nouseet niin paljon. Voiko jostain diakoniasta saada lisätukea?
En tiedä mitä teen...Puhelinlaskukin on tulossa vielä loppukuusta.
Ruokaan riittää rahaa just ens viikoks, ja sit on loppu.
Neuvoja, kokemuksia tilanteestani?
M34
Kommentit (251)
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita vielä vähän pidempiä jankutus-otsikoita perustoimeentulotuesta.
Voisitko olla kirjoittamatta asiattomuuksia, jos ei mitään muuta ole tarjota...
ap
Mieti ensi kuuta ajatellen, mitä virheitä teit tässä kuussa päätyäksesi tuohon tilanteeseen. Sitten yrität olla tekemättä niitä uudelleen. Se auttaisi kaikkein eniten pitkällä tähtäimellä.
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin
Mihin voin mennä ja milloin?...Mitä teen siellä tarjoamassasi työpaikassa?
ap
Taisit marista samaa kuukausi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joit rahasi?
En ole tehnyt näin, joten kommenttisi on turha.
Ap
Miten olet aiemmin selviytynyt tiukoista vaiheista?
Jo ihan neuvonnankin vuoksi tuo seurakunnan diakoniatyöntekijälle soittaminen on hyvä idea - löydät kyllä ratkaisusi.
Perustoimeentulotuki on laskettu niin, että se riittää kuukaudeksi, kun ei juopottele. Sitä ei ole tarkoitettu juopotteluun eikä only fansiin.
Vierailija kirjoitti:
Taisit marista samaa kuukausi sitten.
En marissut
ap
Vierailija kirjoitti:
Perustoimeentulotuki on laskettu niin, että se riittää kuukaudeksi, kun ei juopottele. Sitä ei ole tarkoitettu juopotteluun eikä only fansiin.
En ole juopotellut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joit rahasi?
En ole tehnyt näin, joten kommenttisi on turha.
Ap
Perustoimeentulotuessa jää käteen 555 euroa kuukaudessa eli olet tuhlannut melkein 500 euroa 10 päivän aikana. Ei sitä rahaa ole mihinkään peruselämiseen käytetty ja veronmaksajien ei tarvitsekaan rahoittaa juopottelua tai huumeita.
Onko nyt ollit normaalia enemmän menoja, vai miksi tilanne on noin tiukka? 60 eurolla ei kyllä ole mahdollista selvitä 20 päivää, joten jotain lisäapua täytyy saada. Diakoniaa ja harkinnanvaraista toimeentulotukea voit yrittää.
60€ loppukuuksi ja sä vikiset? Okei... mulla on kahdeksi viikoksi 15€ ja kaapit lähestulkoon tyhjät. Silti uskon pärjääväni kun ostan tyyliin perunoita, halvimpia pakestevihanneksia, nuudeleita, hiivaa ja jotain levitettä. Jauhoja, kananmunia, hapankorppuja, tomaattimurskaa, spagettia on. Ja kahvia, jei! Ja tietty koiralla ruokaa. Jos mulla olisi sun rahasi, suorastaan juhlisin.
Nyt alkoi vit ttamaan.
Puhelinlaskun eräpäivän ainakin voi siirtää seuraavaan kuukauteen.
Taas näitä jotka ei osaa käyttää rahaa ja valittaa.
T: Samalla rahalla elävä ja aina jää säästöön jonkin verran
Diakonia ei ole raha-automaatti kuten ei sossukaan. Toki, kun valitettavasti oikeusvaltiossa eletään, voi joka ilmansuunnasta yrittää vinkua rahaa ja kenties myönnetään tai sitten ei.
Tai sitten voi työhakemusten sijaan tehtailla älyttömiä ja turhia oikaisuvaatimuksia Kelaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin
Mihin voin mennä ja milloin?...Mitä teen siellä tarjoamassasi työpaikassa?
ap
Ei työpaikkoja tarjota.
Itse sinun pitää hakea töitä, itse pitää kouluttautua ja itse pitää muuttaa alueelle missä on töitä. Kaikkiin noihin on tarjolla vaikka miten paljon apua.
Siihenkin pitäisi olla apua että ihminen ei jää valittamaan ja keksimään syitä miksi ei voi. Mutta eipä ole. -eri
Kirjoita vielä vähän pidempiä jankutus-otsikoita perustoimeentulotuesta.