Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt on sitten sellainen tilanne että rahaa on jäljellä loppukuuksi 60e, ja vielä tänään pitää mennä ruokakauppaan...Elän siis perustoimeentulotuella, eikä tämä vain enää riitä kun hinnat ovat nouseet niin paljon. Voiko jostain diakoniasta saada lisätukea?

Vierailija
10.08.2023 |

En tiedä mitä teen...Puhelinlaskukin on tulossa vielä loppukuusta.

Ruokaan riittää rahaa just ens viikoks, ja sit on loppu.

Neuvoja, kokemuksia tilanteestani?

M34

Kommentit (251)

Vierailija
41/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko viime vuosi taisi mennä sellaisella 50 euron ruokabudjetilla /kuukausi. Lyhensin lainojani pakosta ja nopeasti, olin tosi ahtaalla, mutta selvisin. Nyt mulla sentään on jotain 500 euroa käytettäväksi ruokaan, ja se tuntuu hillittömältä summalta. Tuo talouskuuri teki minusta nimittäin nuukan.

Vierailija
42/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60 eurolla saa kymmeniä pusseja kuivattuja herneitä, joista voi keittää hernekeittoa. Sekaan edullista lihaa tai kasviksia tai molempia.

Heh, miksi vaivauduit vadtasmaan. Hänellä on läppäri, sähköä, asunto - kun ei ainakaan kertonut asuvansa sillan alla.

Pyytää nyt meitä haravoimaan systeemin, mistä lypsäisi lisää ilmaista rahaa ja ilmasta ruokaa.

On nämä niin reppanoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, diakonin vastaanotolle. Sieltä on mahdollista saada ruokalipukkeita

Vierailija
44/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö myymään jtn kotoa?

Vierailija
45/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanoita kannattaa hakea nyt Lidlistä. Tarjous: 0,99/kg

Ja jos et pärjää ilman kahvia 3 viikkoa, niin siellä olis nyt 2 kpl 6 euroa Bellarom-kahvia.

Vierailija
46/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka on polttoainetta kirjoitti:

Mitä te oikein syötte jos 60 e ei riitä loppukuuksi? Jotain wolttikamaa vai?

Täytyykö kaiken ruoan olla äärettömän herkullista koko ajan?

60e loppukuuksi tekee 3e päivässä :D

3e päivässä ruokaan on juhlabudjetti? ;DDD

Ja miinus puhelinlasku eli joku 20e.

Jää 2e ruokaan per päivä

Puhelinlaskun eräpäivän voi siirtää. Saattaa onnistua verkkopalvelun kautta. 

Vierailija
47/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mee töihin

Vaikka menisin samantien töihin (mikä on mahdotonta) niin palkka tulisi vasta parin kuukauden päästä, ei auta nyky tilanteeseen mitenkään.

Ap

Vedät naamariin kaurapuuroa ja kananmunia, niin minäkin tein kun olin totaalisen peeaa. Aloita myös työnhaku jo tänään.

Vierailija
48/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota nyt opiksesi ap. Älä enää törsää tukia mihinkään muuhun kuin ruokaan ja vain pakollisiin välttämättömiin edullisiin perushankintoihin. 

Joillakin voi olla mielentervys/päihde ongelmia. Suomessa on hyvin vaikea saada apua näihin.

Eri

Vierailija
49/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota nyt opiksesi ap. Älä enää törsää tukia mihinkään muuhun kuin ruokaan ja vain pakollisiin välttämättömiin edullisiin perushankintoihin. 

Joillakin voi olla mielentervys/päihde ongelmia. Suomessa on hyvin vaikea saada apua näihin.

Eri

Ap:lla todennäköisesti on. Jokatapauksessa jos ei ole aikaisemmin yrittänyt muutosta, taloustilanne varmaan siihen kannustaa, kun tuilla ei ole varaa rellestää. 

Vierailija
50/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa purkin monivitamiineja ja juo vettä kuun loppuun asti. Turha väittää että ei ole energiavarastoa nahan alla joka ei riittäisi kolmen viikon tarpeeseen. Eihän tuo tietenkään mukavaa ole jos on tottunut jatkuvasti mässyttämään jotain.

Vierailija
51/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ole rahasi tuhlannut eli 500 euroa jos tässä vaiheessa kuuta jo ulvot niiden olevan loppu. Onko kaapeissasi ruokaa ostettuna vai dokasitko tai narkkasitko massisi. Olet tyhmä, mene duuniin....

Vierailija
52/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae maksusitoumus iPhoneen ja myy se torissa.

Vierailija
53/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan on ihan mainio rahasumma laittaa kauppaan. Kuudellakympillä todellakin saa loppukuun ruuat yhdelle hengelle kun katsoo mitä ostaa. Mulla menee normaalisti kauppaan 50€/vko, sisältää myös lemmikin ruuat ja pesuaineet, vessapaperit, hammastahnat ym. itselleni. Olen myös tt-tuella.

Vierailija
54/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita vielä vähän pidempiä jankutus-otsikoita perustoimeentulotuesta. 

Voisitko olla kirjoittamatta asiattomuuksia, jos ei mitään muuta ole tarjota...

ap

No lopeta itse näiden jankutus-märinä asiattomuuksien kirjoittaminen...

Vierailija
55/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko viime vuosi taisi mennä sellaisella 50 euron ruokabudjetilla /kuukausi. Lyhensin lainojani pakosta ja nopeasti, olin tosi ahtaalla, mutta selvisin. Nyt mulla sentään on jotain 500 euroa käytettäväksi ruokaan, ja se tuntuu hillittömältä summalta. Tuo talouskuuri teki minusta nimittäin nuukan.

Ei ole mahdollista sairastumatta. Miksi valehtelet?

Aina tuollaisissa tarinoissa on takan joku kuinka puoliso ostikin ruoat, tai syötiin vanhempien luona :D

1,7e/päivä, hei haloo

Vierailija
56/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala ruokalähetiksi. Niille riittää töitä. Tai sitten lähihoitajakoulutukseen, niillekin riittää töitä. Ravintolaan tiskaamaan. Siivoustöitä riittää myös. Rahahommat pitää laittaa kuntoon. Näin on marjat.

Vierailija
57/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ole rahasi tuhlannut eli 500 euroa jos tässä vaiheessa kuuta jo ulvot niiden olevan loppu. Onko kaapeissasi ruokaa ostettuna vai dokasitko tai narkkasitko massisi. Olet tyhmä, mene duuniin....

330euroa mulla oli eikä 500.

50e meni heti lainanmaksuun kun oli pitänyt kaverilta viime kuussa vipata

ap

Vierailija
58/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi netistä kuvat ja laita iPhone toriin myyntiin ja myyt jollekin postin kautta, maksat sitten ensi kuussa takaisin tai et

Vierailija
59/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

330euroa mulla oli eikä 500.

50e meni heti lainanmaksuun kun oli pitänyt kaverilta viime kuussa vipata

ap

Oletko alennetulla perustoimeentulotuella, koska et ole hoitanut työkkärin asioita? Hoida asiat työkkärin kanssa heti huomenna. 

Vierailija
60/251 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-diakonille aika, ei tarvitse kuulua kirkkoon

-selvitä mistä saa ruoka-apua (ruokajonot)

-Jos joudut ihan tuolla rahalla ostamaan ruokaa, niin mene s-ryhmän kauppaan vähän ennen kasia illalla. Laputetut tuotteet on -60% kahdeksan jälkeen

-Jos teillä päin on vielä mustikat hyviä, mene niitä keräämään. Itselle ja/tai myyntiin.

-Voit ehkä opetella sieniä myös, mutta ne on sitten tosissaan tunnettava, ettei kerää vahingossa myrkyllisiä. Tateista voi aloittaa. Sieniä löytyy nyt hyvin ja niitä saa helpolla ja nopeasti kokoon aterian verran. Tarviit lisäksi vain voita ja sipulia, suolaa, pippuria ja lisukkeeksi riisiä/perunaa ettei ole liika rasvaista.

-Mene ongelle. Onki maksaa ehkä 2e ja matoja maasta sekä vavan pajupuskasta saat ilmaiseksi.

- Jos joudut ostamaan kaupasta ruokaa, mieti tarkkaan mitä. Einekset heti pois laskuista ja leipääkään en ostaisi kuin ehkä -60% koska eu-ruokakasseissa on sämpyläjauhoja ja voit leipoa itse. Edullisia ruokia: kuivatuista herneistä itse keitetty hernekeitto, kaurapuuro, lätyt. Leikkaa perunoista (ja juureksista) lohkoja uunipellille, ripottele päälle mausteita ja loraus ruokaöljyä. Uuniin 175c niin pitkäksi, että ovat kypsiä ja sitten vielä 225c kunnes ovat rapsakoita. Nam!