Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Panu Rajala kirjoittaa itsestään elämäkertoja?

Vierailija
10.08.2023 |

Onko hän joku julkkis tai suurmies?

Kommentit (140)

Vierailija
121/140 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut hänen pitämällään kirjallisuuden kurssilla vuosia sitten. Kyllähän hänestä väistämättä vähän niljakkaan ja itserakkaan kuvan sai. Mutta monet pitivät häntä myös mahtavana tyyppinä. Osasi se luennot pitää, ei siinä mitään. Keskusteleva tyyli eikä monologeja. Taisi olla kotimaisen kirjallisuuden assarina Helsingin yliopistossa silloin. Jonkun kirjansa olen lukenut enkä pitänyt tyylistä.

Vierailija
122/140 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska hän on mielestään niin tärkeä ja kiinnostava ihminen. 

Kyllähän Katrihelenan eksä on jo julkkis ja kiinnostava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/140 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nykyisin alle kolmekymppisetkin kirjoittavat itsestään elämänkertoja? Eikös sitä pitäisi vähän elääkin ensteks.

Vierailija
124/140 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Panu oo alle kolmekymppinen.

Vierailija
125/140 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Panu oo alle kolmekymppinen.

Tööt!

Vierailija
126/140 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisessa kuppilassa tai mikä lie vieraan ensi viikonloppuna. Taidan mennä kuuntelemaan.

Vierailija
127/140 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt parisataa sivua lukenut uutta elämäkertaa, ja olen iloinen että kirja on niin paksu (700 sivua).

On niin mukaansatempaavasti kirjoitettu, ja monenlaisessa on Panu ollut mukana. En edes omakehua havainnut, vaikka ylpistelyn aiheita kyllä olisi. Iltalukemiseksi painava tiiliskivi, pitää lukea kyljellään.

Vierailija
128/140 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin Rajalan kirjoittaman kirjan Hannele Laurista. Oli niin paska lukukokemus, että ei kiinnosta tutustua hänen muuhun tuotantoonsa. Selkeästi kirjailija, joka pitää itseään muita parempana ja fiksumpana.

Luettu on. Kirjoitustyylinsä on mukaansatempaavaa. Jossain se oli, että Hantta on oikein tyytyväinen kirjaan ja sisältöön.

Ja miksi ei olisi.

Samaa mieltä tuosta mukaansatempaavuudesta. Tosin juuri tuo kirja (Hannele Laurista) ei tuonut minulle uusia paljastuksia, kun olin jo Seiskasta lukenut niin paljon Hannelesta vuosien mittaan.

Vierailija
129/140 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Suomen kirjallisuuden merkittävin suurmies saa enää edes kouria tytärpuoltaan?

Tuota tapausta mitenkään puolustelematta: Kuinkahan moni muukin suomalainen kirjailija on ollut

häntäheikki?  Ilmari Kiannolla ja Sillanpäälläkin liuta lapsia eri naisten kanssa. Hyvähän se tietysti on, että lahjakkuus-geenit periytyvät eteenpäin. 

Vierailija
130/140 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttavani aina muistaa mainita ystävänsä Panu Rajalan kun puhuu teatteriin menosta tms. Haluaa korostaa miten hän tuntee tämän henkilön. Itse pidän ko. henkilöä ällöttävänä narsistisena persoonana.

Vierailija
131/140 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttavani aina muistaa mainita ystävänsä Panu Rajalan kun puhuu teatteriin menosta tms. Haluaa korostaa miten hän tuntee tämän henkilön. Itse pidän ko. henkilöä ällöttävänä narsistisena persoonana.

Miksi olet hänen kanssaan tekemisissä?

Vierailija
132/140 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo kohtuullisen tunnettu mies. Kirjat myy varmaan jonkun verran. Onhan hän kirjoittanut paljon muutakin.

Hänestä tuli kuuluisa vasta Katri-Helenan kumppanina, ja puolisona.

Vierailija
133/140 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha ruttum.u.lkk.u

Vierailija
134/140 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ällöin äijä.

Vierailija
135/140 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panu Rajalaa ilmeisesti turhauttaa kun hänen ympärillään olevilla ihmisillä ei ole kirjallista, historiallista ja yhteiskunnallista kirjaviisautta ja kykyä ajatella saatikka kirjoittaa tällä tasolla. Hänen mielestään ihmiset ovat ilmeisesti aivan uskomattoman typeriä ja helposti jymäytettävissä ja johdateltavissa. Esimerkiksi kun hän oli tulossa viimeisimmän vaimonsa kanssa Katri Helenan joulukonserttiin. Veikkaanpa, ettei konserttiin lähteminen taatusti ollut vaimon idea. Hänen on ilmeisesti vaikea peittää halveksuntaansa, koska kokee, ettei ole vertaistensa parissa, jotka kommunikoisivat hänen tasollaan ja haastaisivat häntä älyllisesti.

Muistaakseni Katri Helenan kalakaveri esti Panua ja Marjaa tulemasta joulukonserttiin, vaikka olivat lippunsa maksaneet. Eikä estäjä ollut edes mikään suntio, vielä vähemmän pappi. Yleiseen Jumalanpalvelukseen ei hänellä ollut oikeutta estää seurakuntalaisia tulemasta.

Vierailija
136/140 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo kohtuullisen tunnettu mies. Kirjat myy varmaan jonkun verran. Onhan hän kirjoittanut paljon muutakin.

Hänestä tuli kuuluisa vasta Katri-Helenan kumppanina, ja puolisona.

Kyllä oli tunnettu julkkis jo omilla ansioillaan sitä ennenkin.  Molemmat tietysti saivat lisää julkisuutta tästä suhteesta.

Vierailija
137/140 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukapa ei olisi he*etin järkyttynyt, jos Pelle Hermanni alkaisi kopeloida saunassa. Miettikääpä sitä fiilistä!

RIP Pelle Hermanni, meidän lasten suosikki

Vierailija
138/140 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukapa ei olisi he*etin järkyttynyt, jos Pelle Hermanni alkaisi kopeloida saunassa. Miettikääpä sitä fiilistä!

RIP Pelle Hermanni, meidän lasten suosikki

Vierailija
139/140 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, miksi elämänkerta kirjoitetaan, tietää vain kirjoittaja itse. Panun elämänkerran lukijat on vauva.fi palstalla aika harvassa, siitä ole varma. Kirja on paksuudeltaan yli 700 sivua.

Vierailija
140/140 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo tyyppi. Opiskelin taidehistoriaa ysärillä Trella. Hän oli proffana.  Luennoilla kertoi, kuka näyttelijä on h..mo ja kuka on kenenkin kanssa. 

Usein näin ekavuotisen kanssa baarissa juttelemassa opinnoista. 

Olen mies, todella vastenmielinen tyyppi. Piti alkaa kirjatenttimään, jos halusi oppia jotain. 

Toki jotkut Sillanpää ja Waltarijubinat ovat ihan asiallisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän