FARMI official 2023/2024, kausi 5.
Uudet kilpailijat on nyt julkistettu, mielipiteitä tulevasta kaudesta ja kilpailijoista.
Iltasanomat 10.8.2023:
"Ohjelma kuvataan viime kaudelta tutulla maatilalla, ja myös vanha tuttu pehtoori Terho Häkkinen jatkaa uudella kaudella.
Mukana kisassa ovat iskelmälegenda Ilkka "Danny" Lipsanen, viihdetaiteilija Johanna Pakonen, ex-hiihtäjä Sami Jauhojärvi, Tuplakääk-podcastista tutut juontajat Kirsikka Simberg ja Enni Koistinen, rokkari Archie Cruz, kuvanveistäjä Miina Äkkijyrkkä, Sohvaperunoista tuttu Michael Ntima, somevaikuttaja Mona Bling, viihdetaiteilija Veeti Kallio, mediapersoona Iida Vainio, poliitikko Merja Kyllönen, mediapersoona Wallu Valpio, tv-kokki Linnea Vihonen, reality-tähti Daniel Bile-Dani Lehtonen sekä taiteilija Sofia Zida.
Uutta kautta juontaa tuttuun tapaan Susanna Laine."
Katso lähetysajat : Farmi Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (4137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tota Monan asennetta Iidaa kohtaan!! Mitä ikävää Iida on sille tehny? Lehtijutuissa väitti että on ollut suojelunhaluinen Iidaa kohtaan ja huolissaan sen ja Archien suhteesta, mutta sit vaan savustaa Iidaa ulos. 😅 Tosi suojelunhaluista.
Tää on kilpailu.
Niin mut sehän sano nimen omaan et haastaa Iidan siks että ei halua viettää Iidan kans aikaa.
Mun inhokit on Archie ja Bling.
Äkkijyrkkä on suosikki. Muista toistaiseksi iha neutraali kuva, Iida jopa yllätti positiivisesti vaikka ei kätevä käsistään olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun inhokit on Archie ja Bling.
Äkkijyrkkä on suosikki. Muista toistaiseksi iha neutraali kuva, Iida jopa yllätti positiivisesti vaikka ei kätevä käsistään olekaan.
Äkkijyrkkä tuo särmää ohjelmaan! Hyvä casting! Kyllönen yllätti positiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Dannyn osuus oli käsikirjoitettua. Saatiin ihmiset kiinnostumaan ja katsomaan.
Juuri näin. Danny sai muistella lapsuudessaan maatilalla viettämäänsä aikaa päivän tai kaksi ja saatiin monta ennakkojuttua. Kaikki voittivat. Kunhan Dannyn polvileikkaus vielä onnistuisi, niin pääsisi vähän paremmin liikkumaan viimeiset vuotensa.
Eikä, heti mun lemppari Moona vaarassa pudota! 😭
Wallu ja Linda ovat ärsyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä toi Äkkijyrkkä vittuili Monalle? Toinen halus vaan oppia. No, turha Äkkijyrkän sitten valittaa jos Mona ei halua enää tuolla mitään tehdä.
Luulen, että Miina on sitä tyyppiä ettei tykkää häirinnästä kun on jotain tekemässä. Tiedän itsekin harrastuspiiristä, että en kuullut enkä nähnyt toisia kun keskityin maalaamaan. Oisin voinut ärähtää samoin kuin Miina jos joku olis häirinnyt.
Voi kai sitä kohteliaastikin sanoa, kyllä Mona olisi pysynyt varmasti hiljaa ilman raivoamistakin. Ja itse Miina häiritsi laavulla muiden keskustelua.
Miina Äkkijyrkän käytöstä ihmetteleville tiedoksi että hän on kertonut että diagnosoitu Aspergerin syndrooma, on siis autismin kirjolla. Todennäköisesti ei tarkoita olla töykeä vaikka käytös siltä voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä toi Äkkijyrkkä vittuili Monalle? Toinen halus vaan oppia. No, turha Äkkijyrkän sitten valittaa jos Mona ei halua enää tuolla mitään tehdä.
Luulen, että Miina on sitä tyyppiä ettei tykkää häirinnästä kun on jotain tekemässä. Tiedän itsekin harrastuspiiristä, että en kuullut enkä nähnyt toisia kun keskityin maalaamaan. Oisin voinut ärähtää samoin kuin Miina jos joku olis häirinnyt.
Kuin nykyajan vanhemmat, jotka tuijottaa vaan älylaitteitaan ja ärähtävät heti kun lapsi tulee kerjäämään siihen viereen huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Miina Äkkijyrkän käytöstä ihmetteleville tiedoksi että hän on kertonut että diagnosoitu Aspergerin syndrooma, on siis autismin kirjolla. Todennäköisesti ei tarkoita olla töykeä vaikka käytös siltä voi vaikuttaa.
Mun lapsella on asperger, eikä oo kyllä yhtään tuollainen. Toivottavasti hänestä ei tuollaista äkkiväärää koskaan tulekaan.
Vierailija kirjoitti:
Okei, kiitos tiedosta. Tämä auttoi ymmärtämään hänen käytöstään paremmin.
Vierailija kirjoitti:
https://shl.fi/2013/08/20/taide-avaa-mielen-patoutumia/
Kuvanveistäjä Miina Äkkijyrkkä kertoo Kaivannon sairaalan 50-vuotisjuhlilla elämästään tuttuun, suorasukaiseen, mihinkään suuntaan kumartelemattomaan tyyliinsä.
Minulla on omakohtaista kokemusta suljetulla osastolla olemisesta. Siksi tiedän, että psykiatrisia sairaaloita todella tarvitaan.
Äkkijyrkkä lupaa, ettei pitkästyttäisi yleisöä koko sairauskertomuksellaan, mutta mainitsee joutuneensa mielensä kanssa törmäyskurssille jo lapsena.
Kun minua ei saatu hiljaiseksi Pielaveden korvaklinikalla, lähetettiin minut pariksi päiväksi Kuopioon lastenklinikalle. Siellä sain diagnoosin, jossa minua kutsuttiin pomottelevaksi, äärimmäisen aggressiiviseksi lapseksi, Äkkijyrkkä kertoo.
Kuvanveistäjä uskoo, että lapsuuden kokemukset ovat suuri syy sille, miksi hänestä tuli taiteilija ja miksi hän kiinnostui nimenomaan nautaeläimistä taiteensa aiheena.
Olin yksinäinen lapsi, vailla ystäviä. Ja kun en pysynyt paikoillani, minut pistettiin vasikkakarsinaan. Kai minä sieltä sen suurimman traumani sitten sain, jota on pakko taiteen tekemisellä purkaa. Minä olen tällainen ADHD ja Asperger ja vaikka mitä, Äkkijyrkkä nauraa.
Miinallahan riittää voimaa seitsenkymppiseksi leidiksi, vau. Iida-rukka Artun pompoteltavana, tuli vähän ikävä fiilis en tiedä miksi. Iida vaikuttaa herkältä ja helposti vietävältä. Kirsikka ja Enni taustapiruina mutta voivat vielä yllättää! En pidä Wallun, Linnean ja Artsin kieroilusta. Daniel antoi itsestään vähän hömpän kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Eikä, heti mun lemppari Moona vaarassa pudota! 😭
Todella putoaminen sopii. Ärhäkkä ja toisia lyttäävä. Pois ja äkkiä.
En tiennytkään että toi Sofia Zida on seurustellut ja ollut kihloissa aikoinaan Markun Pöyhösen kanssa. 2007
Linnea, Wallu, Archie ja Mona pihalle. Merja kiikun kaakun. Parhaimpia ekan jakson perusteella Kirsikka, Sami, Sofia.
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään että toi Sofia Zida on seurustellut ja ollut kihloissa aikoinaan Markun Pöyhösen kanssa. 2007
Markun Pöyhönen on kuka?
Miina hoitaa maatilan hommat mutta on toki aikamoinen persoona. Hattua täytyy nostaa hänen suorituksestaan pöllin hakkuussa.
Tai oisko sinkku? Kylläpä nyt kiinnostaa toisten seksuaalisuus. Ja sitten valitetaan kun sitä tuodaan liikaa esille. No näyttää kiinnostavan.