Anoppi antoi meille joululahjaksi kahvipaketin ja lapsille rahaa.
Tietää kyllä hyvin et mä en juo kahvia joten pitääkö tuo nyt tulkita niin että se oli tarkoitettu miehelle ja mä en saanut mitään?
Vituttaa kun ostin sille jo 50 ¿ lahjan.
Vaikka eihän se ole lahjojen tarkoitus että pitää olla tasoissa vaan lahja pitää mun mielestä haluta antaa. Eli siis ei vaan halunut antaa mulle mitään...
Kommentit (34)
Minustakin tuntuu pahalta kun anoppi ostaa esim pojalleen partavettä ja mulle lastenkirjan...
Minä kuitenkin ostan ja huolehdin aina sen lahjat ja se tietää sen.
meillä anoppi ei anna lapselle yhtään joululahjaa,muille lapsenlapsille kyllä antaa mutta meidän lapselle ei anna yhtään...
Mun setä (joka on myösmun kummisetä) lähetti mun äidille joulurahaa 1000 ¿ ja jako meni näin: äitini sai 500 ¿, siskoni sai 200 ¿ ja meidän lapset saivat kukin 100 ¿. Entäs MINÄ? Ei taaskaan mitään...
Ja joskus mun sukulaiset tuovat ulkomailta tuliaisia ja yllätys yllätys: äitini saa, siskoni saa, meidän lapset saa, mutta entäs MINÄ?
Olenks mä siis vain lasteni äiti enkä enä ihminen muuten?
Ja älkää nyt turhaan kirjoittako että ole onnellinen että lapsesi saavat sillä mä olen onnellinen siitä, mutta miks mut aina ohitetaan?
Esim. toi setäni antama 200 ¿ isosiskolleni. Siskoni perheettömänä ihmisenä saa käyttää sen täysin itseensä ja ostaa vaikka vaatteita itselleen. Ok. Me saatiin 300¿ lapsille, mutta entäs MINÄ!!!
MINÄ! MINÄ! MINÄ!!!!!!
Jep. Mä olen aikuinen ihminen.
T: ap
Mä oon taas ihan taivaissa lapsen lahjoista. VOisit ajatella myös niin, että kun saat lasten lahjoihin rahaan niin voit käyttää omat säätyvät rahat itseesi.
Vierailija:
Mä oon taas ihan taivaissa lapsen lahjoista. VOisit ajatella myös niin, että kun saat lasten lahjoihin rahaan niin voit käyttää omat säätyvät rahat itseesi.
se ei vissiin oo siskosi tai setäsi vika, että sulla on jo perhettä, siskollasi ei?
ja jos sinun perheesi saa 300¿ ja siskosi 200¿, niin mun mielestä sekin ois pitänyt jakaa vielä puoliksi että molemmat ois saanut 250 ¿. Setäsi ei kuitenkaan ole enää lastesi lähisukulainen, kuten hän on äidillesi, siskollesi ja sinulle. joten miks ihmeessä poraat ja valitat?
Mä en ainakaan odota, että jos mun enot tai sedät antaa lahjoja, että ne meidän lapsille lahjoja antais, tai saati edes meille! joskus on kiva saada heiltä joku pieni paketti (esim joku kynttiläjuttu) ja siskoni sekä veljeni saavat samanlaiset, vaikka heillä ei ole lapsia!
joten taidat tehdä vaan ton ongelman päässäsi! vai oisko setäs pitäny maksaa sullekin viel se 200¿, niin kuin siskosi sai, ja lapsesi mukaan lukien olisit perheesi kanssa saanut 500¿ ja siskosi 200¿? Hei halooo...
Mä ostan aina lahjat puolisoni perheen jäsenille. Itse en koskaan saa heiltä mitään materiaa, toisinaan eivät edes muista mun synttäreitä, mutta toisaalta kun tiedän heidän aina oikeasti pitävän lahjoista, joita ollaan ostettu heille niin se saa hyvälle mielelle.
Tänä jouluna saimme kutsun valmiiseen pöytään (niin kuin aina muinakin jouluina ollaan saatu) muuta lahjaa emme odota ja tuskin itsekään ostamme suklaarasiaa tai kukkaa kummaisempaa. Lapselle ostavat sitten meidänkin lahojen edestä.
Lapsen hoito apua ollaan saatu tarvittaessa lähes aina ja henkistä tukea myöskin, joka onkin mulle tärkeämpää kuin lahjat. Tästäkin syystä olen aina muistanut heitä merkkipäivinä.
Ymmärrän kuitenkin sua ap, koska kyllähän tosta voi tulla sellainen olo ettei sua arvosteta. Uskoisin, että tuohon tunteeseen aplla liittyy myös muutakin kuin vain joululahja viitaten just tuohon arvostamiseen... Vai?
Mutta mun lapset ovat erillisiä ihmisiä ja ei myöskään ole mun vika että siskollani ei ole lapsia. Mun mielestä mä ja siskoni ollaan joko tasa-arvoisessa asemassa tai mä olisin paremassa koska olen juuri sen sedän kummilapsi.
Ja äitini EI ole setäni LÄHIsukulainen vaan oikeesti ei mitään sukua sedälleni. Mutta en nyt vertaile äitini saamiin rahoihin koska äitini on äitini ja siskoni on siskoni. Ja otetaan nyt vielä sekin seikka että siskollani on erittäin varakas mies ja se sai muuten omalta anopiltaan 100 ¿ joulurahaa.
Ja ei munkaan anoppi anna kaikille lastensa perheille saman summan rahaa vaan tänäkin jouluna antoi tuon 20 ¿/lapsi. Meillä on kolme lasta toisilla yksi ja toisilla ties kuinka monta...
Ja mun äiti ostaa mulle lahjan ja siskolleni lahjan (saman arvoiset) ja lapsilleni lahjat jne. Äitini ei siis todellakaan osta siskolleni enemmän lahjoja koska mun lapsetkin saavat ja siskollani ei lapsia ole.
Me ollaan kaikki erillisiä ihmisiä näes.
Ja tuo kynttiläpaketti kaikille on eri juttu! Sähän sait kans sen kynttilän yhtälailla kuin lapsettomat sisaruksesi eikä sun lapset! Eli tässä tapauksessa sisarustesi olisi pitäny saada ne kynttilät ja sulle ei mitään vaan lapselles lelu.
Vierailija:
se ei vissiin oo siskosi tai setäsi vika, että sulla on jo perhettä, siskollasi ei?ja jos sinun perheesi saa 300¿ ja siskosi 200¿, niin mun mielestä sekin ois pitänyt jakaa vielä puoliksi että molemmat ois saanut 250 ¿. Setäsi ei kuitenkaan ole enää lastesi lähisukulainen, kuten hän on äidillesi, siskollesi ja sinulle. joten miks ihmeessä poraat ja valitat?
Mä en ainakaan odota, että jos mun enot tai sedät antaa lahjoja, että ne meidän lapsille lahjoja antais, tai saati edes meille! joskus on kiva saada heiltä joku pieni paketti (esim joku kynttiläjuttu) ja siskoni sekä veljeni saavat samanlaiset, vaikka heillä ei ole lapsia!
joten taidat tehdä vaan ton ongelman päässäsi! vai oisko setäs pitäny maksaa sullekin viel se 200¿, niin kuin siskosi sai, ja lapsesi mukaan lukien olisit perheesi kanssa saanut 500¿ ja siskosi 200¿? Hei halooo...
selittää niille jotka ei sitä millään tajuu...
Vierailija:
Mä ostan aina lahjat puolisoni perheen jäsenille. Itse en koskaan saa heiltä mitään materiaa, toisinaan eivät edes muista mun synttäreitä, mutta toisaalta kun tiedän heidän aina oikeasti pitävän lahjoista, joita ollaan ostettu heille niin se saa hyvälle mielelle.
Tänä jouluna saimme kutsun valmiiseen pöytään (niin kuin aina muinakin jouluina ollaan saatu) muuta lahjaa emme odota ja tuskin itsekään ostamme suklaarasiaa tai kukkaa kummaisempaa. Lapselle ostavat sitten meidänkin lahojen edestä.
Lapsen hoito apua ollaan saatu tarvittaessa lähes aina ja henkistä tukea myöskin, joka onkin mulle tärkeämpää kuin lahjat. Tästäkin syystä olen aina muistanut heitä merkkipäivinä.
Ymmärrän kuitenkin sua ap, koska kyllähän tosta voi tulla sellainen olo ettei sua arvosteta. Uskoisin, että tuohon tunteeseen aplla liittyy myös muutakin kuin vain joululahja viitaten just tuohon arvostamiseen... Vai?
mistä sä tiedät tarkottiko se setä ne rahat mitenkä jaettavaks? jos se tarkotti niistä osan sulle, mut ei sun lapsille, ja lapsilles sä ne annoit! hanki jotain parempaa luettavaa ja lopeta poraaminen.. tai keitä kuppi kahvia ja kaada roskiin niin saat anopin lahjan käytettyä!
hyvää joulua! itse en haluis antaa poraajille yhtään lahjaa! jospa sun sukulaisetkin on huomannu kuinka lapsellinen olet ja tekee sen tahallaan?
Ja jos mun sukulaiset on huomannu kuinka lapsellinen mä olen ja tekee sen tahallaan niin eikös nekin sitten ole lapsellisia?
Vierailija:
mistä sä tiedät tarkottiko se setä ne rahat mitenkä jaettavaks? jos se tarkotti niistä osan sulle, mut ei sun lapsille, ja lapsilles sä ne annoit! hanki jotain parempaa luettavaa ja lopeta poraaminen.. tai keitä kuppi kahvia ja kaada roskiin niin saat anopin lahjan käytettyä!hyvää joulua! itse en haluis antaa poraajille yhtään lahjaa! jospa sun sukulaisetkin on huomannu kuinka lapsellinen olet ja tekee sen tahallaan?
Eläisi edes tammikuulle...Mitä lahjoihin tulee, niin niistä tulee luopumisen ja kuoleman portilla täysin toisarvoisia juttuja...Kaikki kunnia ap:n kahvipakettisurulle, mutta ihan aikuisten oikeesti, en oikein jaksa nyt kiinnostua tämän tason keskusteluista, kun koko ajan itkettää ja pelottaa ja säälittää ja kauhistuttaa...
Mä en edes tiedä, eikä mua kiinnosta, paljonko mun veli tai sen lapset ovat saaneet joltakulta joulurahaa. Olen iloinen heidän puolestaan, jos ovat jotain saaneet.
Olen aina ihmetellyt, miten niin monille perheille tulee perinnöistä riitoja, mutta en ihmettele enää, kun jo joululahjoista joku nostaa tuollaisen metelin!
Miettikää muuten kun oikeasti paketois jonkun kahvipaketin joululahjaksi...