Miksi musliminainen ei saa seurustella kristityn kanssa mutta mies saa?
Kuinka sairas uskonto voi olla kun on näin sorsivia sääntöjä.
Samoin kukaan mies ei verhoa itseään piiloon, mutta naisten pitää
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas uskottomat keskustelee uskonasioista, joista eivät tajua mitään. Aivan sama se on uskovalla kristitylläkin, ei hänkään, jos uskossa on, voi mennä ei uskossa olevan kanssa naimisiin.
Levität itse väärää tietoa. Uskova kristitty saa mennä mennä naimisiin ei-uskovan kanssa ja heidän avioliittonsa voidaan myös siunata kirkossa. Ainoastaan kirkollinen vihkiminen edellyttää, että myös puoliso kuuluu johonkin kristilliseen seurakuntaan (eikä silloinkaan kysytä sydämen uskoa vaan jäsenpaperit riittää).
Sinä puhut lainsäädännöstä, se on ihan eri asia kuin uskonnon säännöt tai ohjeet. Kristinusko ei suosittele tulemaan yhdeksi lihaksi epä- tai vääräuskoisen kanssa. Ei siitä mitenkään maallisesti rangaista, mutta rangaistus tulee hengellisenä puutteena ja uskonelämän vaikeutumisena.
Huvittavaa lukea näitä self made -imaamien selityksiä 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kristitty mies ja olen seurustellut musliminaisen kanssa, eli ap:n väite ei pidä paikkaansa.
Kyllä tuo väite pitää paikkansa. Ehkä se sinun naisystäväsi ei ollut kovin uskovainen.
Jaa, että kristityn miehen naisystävä ei ollutkaan riittävän muslimi, koska oikea musliminainen ei seurustelusi kristityn kanssa, eikä oikea skotti laita sokeria puuroonsa.
Oikea musliminainen ei seurustelisi kristityn kanssa. Hänen sukunsa estäisi mokoman jo ennakolta. Kunnon musliminainen ei edes vilkaise mieheen, joka ei ole hänen aviomiehensä. Mikään seurustelu ei tulisi kuuloonkaan.
Kaikki maallistuneet nimiuskovaiset ovat sitten ihan eri juttu.
Niitä maallistuneita nimiuskovaisia suurin osa onkin.
Länsimaisissa kristityissä kyllä, muslimeissa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kristitty mies ja olen seurustellut musliminaisen kanssa, eli ap:n väite ei pidä paikkaansa.
Kyllä tuo väite pitää paikkansa. Ehkä se sinun naisystäväsi ei ollut kovin uskovainen.
Jaa, että kristityn miehen naisystävä ei ollutkaan riittävän muslimi, koska oikea musliminainen ei seurustelusi kristityn kanssa, eikä oikea skotti laita sokeria puuroonsa.
Oikea musliminainen ei seurustelisi kristityn kanssa. Hänen sukunsa estäisi mokoman jo ennakolta. Kunnon musliminainen ei edes vilkaise mieheen, joka ei ole hänen aviomiehensä. Mikään seurustelu ei tulisi kuuloonkaan.
No eipä taida meidä krisityistäkään kuule ihan oikeita kristittyjä olla kun murto-osa. Typerä sanonta tosin, kun 1/1 000 000 000 on myös murto osa.
Vierailija kirjoitti:
No menehän sitten tiedustelemaan asiaa ihan oikealta imaamilta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas uskottomat keskustelee uskonasioista, joista eivät tajua mitään. Aivan sama se on uskovalla kristitylläkin, ei hänkään, jos uskossa on, voi mennä ei uskossa olevan kanssa naimisiin.
Levität itse väärää tietoa. Uskova kristitty saa mennä mennä naimisiin ei-uskovan kanssa ja heidän avioliittonsa voidaan myös siunata kirkossa. Ainoastaan kirkollinen vihkiminen edellyttää, että myös puoliso kuuluu johonkin kristilliseen seurakuntaan (eikä silloinkaan kysytä sydämen uskoa vaan jäsenpaperit riittää).
Oikea kristitty ei edes seurustelisi uskosta osattoman kanssa. Maallistuneet mukakristityt ovat asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Länsimaisissa kristityissä kyllä, muslimeissa ei.
Länsimaisissa muslimeissa ihan yhtä lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, voin näyttää imaamille tämän keskustelun tuossa vartin päästä.
Älkää nyt sitten vain öyhöttäkö tätä poistoon ennen sitä.
Ei kristityt saa seurustella vääräuskoisten kanssa. Mistä tuollainen kuvitelma tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä taida meidä krisityistäkään kuule ihan oikeita kristittyjä olla kun murto-osa. Typerä sanonta tosin, kun 1/1 000 000 000 on myös murto osa.
No eipä olekaan, koska kristinusko on vapaa uskonto eikä pakota (joku keskiaikainen uskontopakotus ei ollut kristinuskon mukaista). Islam on eri juttu, koska siinä yhteisön kuuluukin vahtia ja rangaista lipsuvia.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä tasa-arvofemakot eivät näe asiassa kuitenkaan ongelmaa ja käyvät itsekin huivit päässä kumartelemassa miehiä arabilomamatkoillaan.
Minä kyllä kannatan joukkotuhontaa tämän asian takia, joten älä yleistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä puhut lainsäädännöstä, se on ihan eri asia kuin uskonnon säännöt tai ohjeet. Kristinusko ei suosittele tulemaan yhdeksi lihaksi epä- tai vääräuskoisen kanssa. Ei siitä mitenkään maallisesti rangaista, mutta rangaistus tulee hengellisenä puutteena ja uskonelämän vaikeutumisena.
En puhu lainsäädännöstä vaan siitä, miten ev.lut. kirkossa toimitaan ja opetetaan: Kristityillä on täysi oikeus mennä naimisiin mihin tahansa uskontoon kuuluvn tai kuulumattoman ihmisen kanssa. Vain kirkkohäihin liittyy omat rajoitteensa, mutta se on sivuseikka koska kirkollinen vihkiminen ei tee avioliitosta mitenkään erityistä. Maistraatissa vihityt parit saa halutessaan avioliitolleen kirkollisen siunauksen.
Tunnen avioparin, jossa puolisoista toinen on muslimi ja toinen kristitty. Kummankin suku vastusti, myös ne niinsanotut kristityt.
Heillä on viisi kaunista lasta.
Kumpikin näistä uskonnoista on hyvin samankaltaisia patriarkaalisia ajatusrakennelmia, joten tietenkin kumpikin niistä sisältää ajatuksen naisen toiseudesta ja miehen ylemmyydestä.
Se on kyllä jännä, että nämä islamofobit eivät tajua itse tekevänsä täsmälleen samaa naisille kuin mistä muita syyttelevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, voin näyttää imaamille tämän keskustelun tuossa vartin päästä.
Teehän se. Varmista etenkin suhtautuminen tähän:
Se on valtakysymys. Islamin tulee olla kristinuskon yläpuolella ja pomona. Miehen tulee olla naisen yläpuolella ja pomoja. Jos nainen olisi muslimi ja mies kristitty, kuvio särkyisi. Kristinusko pääsisikin miehen mukana määräävään asemaan, ja sehän ei käy.
Toisin päin käy, koska kristitty nainen on siinä paikallaan: nyrkin ja hellan välissä sekä uskontonsa että sukupuolensa perusteella.
Maallistuneet yksilöt voivat toki toimia toisin, ellei heillä ole uskovaisia sukulaisia kunniamurhaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä olekaan, koska kristinusko on vapaa uskonto eikä pakota (joku keskiaikainen uskontopakotus ei ollut kristinuskon mukaista). Islam on eri juttu, koska siinä yhteisön kuuluukin vahtia ja rangaista lipsuvia.
Tuo on sinun omaa keksintöäsi ja siten harhaoppista kerettiläisyyttä ja jumalanpilkkaa, josta sinut vielä tuomitaan.
Kääntyyhän miehiä muslimeiksi ihan vaan sen takia, että voivat mennä naimisiin. Luuletko, että eivät ole sen naisen kanssa aikaisemmin lainkaan seurustelleet?
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä seurustellut. Ei tullut kukaan estämään, mutta monella tosiaan saattaa tulla.
Minulla oli kerran hyvin orastavaa seurustelua mutta se loppui ennenkuin kunnolla alkoikaan tämän tämän nuoren naisen suku tuli uhittelemaan minulle, puukkojakin vilautettiin.
En tiedä joutuiko ko. neito sukunsa kunniaväkivallan kohteeksi mutta koskaan en häntä enää nähnyt vaikka tiesin missä hän asuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En puhu lainsäädännöstä vaan siitä, miten ev.lut. kirkossa toimitaan ja opetetaan: Kristityillä on täysi oikeus mennä naimisiin mihin tahansa uskontoon kuuluvn tai kuulumattoman ihmisen kanssa. Vain kirkkohäihin liittyy omat rajoitteensa, mutta se on sivuseikka koska kirkollinen vihkiminen ei tee avioliitosta mitenkään erityistä. Maistraatissa vihityt parit saa halutessaan avioliitolleen kirkollisen siunauksen.
Jo se, että kirkkohäät eivät käy, kertoo sen, että se ei oikeasti käy. Ylimääräiset oikeudet ja siunaukset ovat vain liberalismin ja sekulaarin maailman nuoleskelun seurausta. Silkkaa oikeasta opista lipsumista.