Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini sai ensimmäiset silmälasi, 300 €

Vierailija
09.08.2023 |

Kallista on. Ja vissiin joutuu uusimaan melkein kerran vuodessa?

Kommentit (154)

Vierailija
61/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasit on kyllä ihan laillistettua ryöstöhinnoittelua. Olen joutunut käyttämään 5-vuotiaasta asti silmälaseja, vasemmassa +1,25 ja oikeassa +4. Lisäksi on jotain karsastusta. Linssit joutuu hiomaan, ettei etenkin oikea näyttäisi ihan pullon pohjalta. Kallista on. Pärjäsin liki 40-vuotiaaksi asti yksitehoilla ja lasit pokineen maksoi reilu 400 € silloin. Kaksi vuotta sitten jouduin hankkimaan ensimmäiset kaksitehot ja ne maksoi yli 700 €. Nyt tuntuu siltä, että pitäisi uusia lasit, koska näilläkään en enää näe lähelle terävästi. Ottaa päähän. Jossain vaiheessa kyselin myös laserleikkausta ja silloin sanottiin, että ei tehdä plussalinssisille, niin sepä siitä sitten. Piilolaseja käytin nuorempana, enää en niitäkään pysty käyttämään silmien kuivumisen vuoksi.

Vierailija
62/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtuuhintaiset. Terveys ja hyvinvointi ennen kaikkea muuta. Raha on vain rahaa.

Riippuu tuo "kohtuu" tuloistakin, mulla tällä hetkellä huono tilanne. Mutta tietenkin ostan enkä teinin kuullen valita. Hirvittää vaan jos nuoremmatkin kohta saa...

Ap

Halvalla pääsit oikeasti. Ne kallistuu vain tuosta iän mukana. 

No ei kallistu ennen kuin keski-iässä kun alkaa tarvita monitehoja. Silloin ap:n tuskin tarvitsee enää lapsensa laseja maksaa.

300e on aika normi hinta, halvemmallakin saa, mutta niissä on sitten huonot linssit.

T. 20v silmälaseja käyttänyt, ekat tuli teininä.

Hieman puhut lööperii. Jos linsseillä näkee hyvin ne ovat hyvät. Ei se linssin näkökyky sillä hinnalla parane.

Hassua eikös?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokmannilla 2,50 kpl.Sangat tosin paria mallia ja huonoja kestämään,mutta saa useat 300:lla Eurolla.

No hehheh. Löytyykö juuri sopivalla hajataitolla ja likinäöllä?

Ap

0,25 välillä saatavana olikohan 1,25-1,50-1,75.......jne 3,50 asti.Sen jälkeen Vodkapullon pohjat vaihtoehtona.

Itse käytän ja tarvitsen lukiessa tai tarkkaa näkemistä vaativissa hommissa.Muuten pärjään ilman.

Niin . Ovat peruslukulasit. Eivät korjaa taittovikoja tai huonoa kaukonäköä.

Vierailija
64/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tilasin rillit 8-vuotiaalle. 260€ alennuksineen. Nuorelle ihmiselle ihan ehdottomasti kunnon pinnoitteet ja ohennukset linsseihin.

Vierailija
65/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallista? Mitä lisävarusteita niissä oli? Ohennus, kovapinnoite jne.

Niinpä. Suhteelisuudentaju hämärtynyt ap:llä. 300 € puhelimeen ei ole paljoa mutta silmälaseihin on? Johan kunnon sangatkin maksaa sen 150 € ja satanen per linssi ei oo paljoa.

Puhelin maksoi n. 120 €, sama ollut jo 3 vuotta.

Enkä ehkä edes tarkoittanut niinkään yksien silmälasien hintaa vaan ennemmin että näköongelma tulee vuosien mittaan kalliiksi. Teini toivoi jo piilareita ja aurinkolasejakin vahvuuksilla.

Ap

Kannattaa perehtyä nettikauppoihin nyt kun ne yhdet lasit jo on. Voi niihin sitten verrata, onko linssit oikein tehty ja muutenkin. Esim. zennioptical.com

Vierailija
66/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olitsit käynyt Specsaverillä.

Jep. Itse olen tainnut jo neljännet lasit vuosien mittaan laittaa. En ikuna ole maksanut 70euroo enempää. Siis kuka hullu maksaa laseista 300e?

Provo?

Specsaversilta halvimmillaan olen tainnut saada lasit 400 eurolla. Pahimmillaan maksanut tuplat. Kun jollain se tarve on vähän erilainen jos näkö vaikka on ihan oikeasti huono.

Se sangan muotoilu (monet maksaa muovinpalasta korvan taa satasia...) ei todellakaan sitä silmän näköä paranna. Vain sitä ulkonäköö..

Vierailija
67/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmälasit on kyllä ihan laillistettua ryöstöhinnoittelua. Olen joutunut käyttämään 5-vuotiaasta asti silmälaseja, vasemmassa +1,25 ja oikeassa +4. Lisäksi on jotain karsastusta. Linssit joutuu hiomaan, ettei etenkin oikea näyttäisi ihan pullon pohjalta. Kallista on. Pärjäsin liki 40-vuotiaaksi asti yksitehoilla ja lasit pokineen maksoi reilu 400 € silloin. Kaksi vuotta sitten jouduin hankkimaan ensimmäiset kaksitehot ja ne maksoi yli 700 €. Nyt tuntuu siltä, että pitäisi uusia lasit, koska näilläkään en enää näe lähelle terävästi. Ottaa päähän. Jossain vaiheessa kyselin myös laserleikkausta ja silloin sanottiin, että ei tehdä plussalinssisille, niin sepä siitä sitten. Piilolaseja käytin nuorempana, enää en niitäkään pysty käyttämään silmien kuivumisen vuoksi.

Ei ne piilolinssitkään ilmaisia ole.

Vierailija
68/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin lenwayltä...paikallisella optikolla olis lasit maksanut 700 euroa. Reseptillä tilasin samanlaiset netistä 230 eurolla

Vierailija
69/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Itse olen tainnut jo neljännet lasit vuosien mittaan laittaa. En ikuna ole maksanut 70euroo enempää. Siis kuka hullu maksaa laseista 300e?

Provo?

Specsaversilta halvimmillaan olen tainnut saada lasit 400 eurolla. Pahimmillaan maksanut tuplat. Kun jollain se tarve on vähän erilainen jos näkö vaikka on ihan oikeasti huono.

Se sangan muotoilu (monet maksaa muovinpalasta korvan taa satasia...) ei todellakaan sitä silmän näköä paranna. Vain sitä ulkonäköö..

Kyllä sangoissa käyttömukavuus on melko korkealla kriteereissä. Niitä kun pitää nenällä koko valveillaoloajan, jos on likinäköinen.

Vierailija
70/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just ostin kahdet monitehot Synsamilta, yhteensä 200€.

Toiset kehykset on Calvin Kleinin ja toisien merkkiä nyt muista (on kotona ja minä töissä).

Älä viitsi valehdella. Ei varmasti ole noin halvat.

Vierailija
71/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toimii se all inclusive soppari nykyjään? Ois ehkä toimiva varsinkin jos näkö muuttuu nopeasti

Vierailija
72/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna kivijalka kauppa pistää noihin silmälaseijin omaa katetta 100 prosenttia päälle.

Muovilinnsien valmistuskustannus on tänä päivänä halpaa...eri asia on sitten jos hommaa lasilinssit jotka vaatii hinnat..muovilinssit valmistetaan koneellisesti.

Vierailija
73/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset kehykset on Calvin Kleinin ja toisien merkkiä nyt muista (on kotona ja minä töissä).

Oliko kirjoitusvirhe? Pelkät ck sangat maksaa tuon verran, jos riittääkään!

Vierailija
74/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, otettiin tosiaan kunnon ohennukset linsseihin.

Sittenhän ne vasta kalliiksi tulisi jos ei teini suostuisi käyttämään!

Ap

Vierailija
75/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linssileikkaus on aina mahdollinen jos laserinei käy...siinä vaihdetaan silmän oma linssi optisesti sopivaksi

Vierailija
76/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo?

Kyllä sangoissa käyttömukavuus on melko korkealla kriteereissä. Niitä kun pitää nenällä koko valveillaoloajan, jos on likinäköinen.

Totta, mutta voit toki viedä ne entiset lasit optikollesi ja pyytää uudet linssit niihin. Säästät äkkiä puolet hinnassa.

Vierailija
77/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytöystävä haki virosta kun olis tullut liian kalliiksi kun tarvitsi niin vahvat.

Vierailija
78/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linssileikkaus on aina mahdollinen jos laserinei käy...siinä vaihdetaan silmän oma linssi optisesti sopivaksi

Se tosin on kalliimpi kuin laser käsittely. Jokin aika sitten siitä kustannettiin n 5000 euroa

Vierailija
79/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin sain Specsaversilta peruslinssit  (koko lasit 29€) vaikka hajataittoa on -2.50. Seuraaviin otan ne pinnoitteetkin, joita suosittelivat. Niitäkin oli eri hintaisia vaihtoehtoja, muistaakseni perusheijastamaton olisi 60€ lisähintaa. 

Vierailija
80/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi valehtelisin?

Synsamilla on outlet myymälä, kehykset maksoi 30€/kpl, linssit 170€.

Kahdet lasit yksien hinnalla yhteensä 200€