Teini sai ensimmäiset silmälasi, 300 €
Kallista on. Ja vissiin joutuu uusimaan melkein kerran vuodessa?
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Sai lasit 😂. Kelako maksoi??
Ei. Mikä kysymys tuo nyt on?
Jos olisin kirjoittanut että teini sai ajokortin niin oletatko silloinkin Kelan hankkineen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Specsaversilta ostin just itelle (käyttänyt 45 vuotta laseja ja viimeiset 15 vuotta kakstehoja) kerrankin ne tarjouslasit, ilman mitään pinnoitteita ja ohennuksia ja kevennyksiä. Taittovikakorjauksista ei onneksi tarvitse nykyään maksaa mitään erikseen.
Koska tarvin sekä kaukolasit että voimakkaammat lähilasit, ostin kahdet eri lasit.
Siellä oli sekä naisille että miehille muutama kehysmalli 29 euroa. Valitsin kahdet eri kehykset, toisiin kaukolasit ja toisiin lukulasit. Hinnaksi tuli tarjouslaseille yhteensä 29 euroa ja näöntarkastus sisältyi hintaan.
Elämäni halvimmat lasit, kehykset ihan ok myös. Pahimmillaan olen maksanut kaksteholaseista melkein 1400 (merkkikehykset, ohennukset, kaikki mahdolliset heijastussuojat mitä saa)
Kuinka suuri ero on laadussa? 29e lasit vs. 1400e?
Itse ostin taas uudet vahvuuksilla Specsaversilta 20e. Edelliset meni 3 vuotta. Kallista on.
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilla 2,50 kpl.Sangat tosin paria mallia ja huonoja kestämään,mutta saa useat 300:lla Eurolla.
Saako Tokmannilta muitakin kuin lukulaseja eli +-voimakkuuksia? Mites miinuslasit tai hajataitto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallista? Mitä lisävarusteita niissä oli? Ohennus, kovapinnoite jne.
Niinpä. Suhteelisuudentaju hämärtynyt ap:llä. 300 € puhelimeen ei ole paljoa mutta silmälaseihin on? Johan kunnon sangatkin maksaa sen 150 € ja satanen per linssi ei oo paljoa.
Puhelin maksoi n. 120 €, sama ollut jo 3 vuotta.
Enkä ehkä edes tarkoittanut niinkään yksien silmälasien hintaa vaan ennemmin että näköongelma tulee vuosien mittaan kalliiksi. Teini toivoi jo piilareita ja aurinkolasejakin vahvuuksilla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko poika? Muistuta lastasi, että ihannemiehellä ei ole silmälaseja, koskaan. Ne ovat nörttiyden ja vanhuuden symboli.
Kukaan rakastava ihminen ei puhu lapselle tai nuorelle noin rumasti. Huumori on eri asia mutta tuskin sopii asiayhteyteen. 🙄
Ei tietenkään. Aikuisena poika saa sitten ihmetellä, miksi ei naista tule, vaikka äiti aina sanoi, miten hänelle sopivat huolellisesti valitut silmälasit. Ei nähdä silmälaseja kuitenkaan miesmalleilla ja Hollywoodin naisille suunnattujen romanttisten draamakomedioiden päätähdillä.
Oletko sinä siis jäänyt ikisinkuksi rillien takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtuuhintaiset. Terveys ja hyvinvointi ennen kaikkea muuta. Raha on vain rahaa.
Riippuu tuo "kohtuu" tuloistakin, mulla tällä hetkellä huono tilanne. Mutta tietenkin ostan enkä teinin kuullen valita. Hirvittää vaan jos nuoremmatkin kohta saa...
Ap
Halvalla pääsit oikeasti. Ne kallistuu vain tuosta iän mukana.
No ei kallistu ennen kuin keski-iässä kun alkaa tarvita monitehoja. Silloin ap:n tuskin tarvitsee enää lapsensa laseja maksaa.
300e on aika normi hinta, halvemmallakin saa, mutta niissä on sitten huonot linssit.
T. 20v silmälaseja käyttänyt, ekat tuli teininä.
Kyllä ne vaan voi kallistua jos näkö huononee niin paljon ettei normivoimakkuudet enää riitä. Mitä enemmän ohennetut linssit, sitä enemmän ne maksaa. Lisäksi tippuu kaikkien optikoiden tarjousten ulkopuolelle.
T: 7-vuotiaasta asti laseja käyttänyt jolla -8 lasit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilla 2,50 kpl.Sangat tosin paria mallia ja huonoja kestämään,mutta saa useat 300:lla Eurolla.
Saako Tokmannilta muitakin kuin lukulaseja eli +-voimakkuuksia? Mites miinuslasit tai hajataitto?
En tiedä, mutta en niitä muita ostaisi. On hiukan eri asia jos sinun satunnaisesti käyttämissäsi lukulaseissa on linssit vähän sinne päin, kuin jos ostat lasit joita tarvitset koko hereilläoloaikasi.
Vierailija kirjoitti:
Kolmatta vuotta mennään samoilla laseilla. Toki käyttää myös piilareita.
Minun vanhempani eivät vieneet silmäleikkaukseen, vaikka silmälääkäri näin kehotti. Toinen silmäni on heikkonäköinen, ollut ilmeisesti syntymästäni asti. Ensimmäiset lasini ostin opiskeluni aikana saamallani stipendillä. Kotoa ei niihin rahaa annettu. Eikä paljon muuhunkaan.
moi
Just ostin kahdet monitehot Synsamilta, yhteensä 200€.
Toiset kehykset on Calvin Kleinin ja toisien merkkiä nyt muista (on kotona ja minä töissä).
Juu, kallista on, uusimistahti tasaantuu murros/teini-iän jälkeen, kunhan silmien lihakset kehittyneet valmiiksi, linssien vahvuuksien muuttuminen liittyy juurikin silmälihasten kehittymiseen.
T. Lasit 8v ikäisestä, viimeksi uusin viimevuonna ja maksoin 550€/2 lasit Instrun osta 2 maksa 1-tarjouksesta. Kaikki ohennushionnat aina jne.
Kummallakin nuorella aikuisella lapsellani on lasit myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtuuhintaiset. Terveys ja hyvinvointi ennen kaikkea muuta. Raha on vain rahaa.
Riippuu tuo "kohtuu" tuloistakin, mulla tällä hetkellä huono tilanne. Mutta tietenkin ostan enkä teinin kuullen valita. Hirvittää vaan jos nuoremmatkin kohta saa...
Ap
Niin varmasti. Mutta kivempi jos saisi käyttää johonkin muuhun (en tarkoita itselle vaan vaikka nuoren harrastuksiin). Kertyyhän tuosta kenties tuhansia ennen kuin aikuistuu.
Ap
Sivusta. Ainahan se olisi kivempi käyttää rahaa johonkin kivaan. Aika helpolla pääset kuitenkin. Minulla on mennyt pelkästään toisen lapsen hankintaan jo 7 tonnia, eikä lasta kuulu. Itse en ole uusinut lasejani kymmeneen vuoteen. Sangatkin ovat itse korjatut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallista? Mitä lisävarusteita niissä oli? Ohennus, kovapinnoite jne.
Niinpä. Suhteelisuudentaju hämärtynyt ap:llä. 300 € puhelimeen ei ole paljoa mutta silmälaseihin on? Johan kunnon sangatkin maksaa sen 150 € ja satanen per linssi ei oo paljoa.
Puhelin maksoi n. 120 €, sama ollut jo 3 vuotta.
Enkä ehkä edes tarkoittanut niinkään yksien silmälasien hintaa vaan ennemmin että näköongelma tulee vuosien mittaan kalliiksi. Teini toivoi jo piilareita ja aurinkolasejakin vahvuuksilla.Ap
Oisko kannattanut miettiä tarpeet jo ennen hankintaa. Monella liikkeellä aurinkolasit vahvuuksilla saa ilmaiseksi ostettaessa silmälasit.
Vierailija kirjoitti:
Olitsit käynyt Specsaverillä.
Jep. Itse olen tainnut jo neljännet lasit vuosien mittaan laittaa. En ikuna ole maksanut 70euroo enempää. Siis kuka hullu maksaa laseista 300e?
Provo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko poika? Muistuta lastasi, että ihannemiehellä ei ole silmälaseja, koskaan. Ne ovat nörttiyden ja vanhuuden symboli.
Kukaan rakastava ihminen ei puhu lapselle tai nuorelle noin rumasti. Huumori on eri asia mutta tuskin sopii asiayhteyteen. 🙄
Ei tietenkään. Aikuisena poika saa sitten ihmetellä, miksi ei naista tule, vaikka äiti aina sanoi, miten hänelle sopivat huolellisesti valitut silmälasit. Ei nähdä silmälaseja kuitenkaan miesmalleilla ja Hollywoodin naisille suunnattujen romanttisten draamakomedioiden päätähdillä.
Hugh Grantilla on monessakin filmissä ja ihan on fiksu ja komea.
Vierailija kirjoitti:
Jos koulussa näkee taululle luokan eturivistä, pärjää ilman laseja hyvin.
On se näkö tarpeen muuallakin, esim liikenteessä. Ilman rillejä pyristely aiheuttaa silmäongelmien lisäksi myös pääkipuja jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitsit käynyt Specsaverillä.
Jep. Itse olen tainnut jo neljännet lasit vuosien mittaan laittaa. En ikuna ole maksanut 70euroo enempää. Siis kuka hullu maksaa laseista 300e?
Provo?
Specsaversilta halvimmillaan olen tainnut saada lasit 400 eurolla. Pahimmillaan maksanut tuplat. Kun jollain se tarve on vähän erilainen jos näkö vaikka on ihan oikeasti huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sai lasit 😂. Kelako maksoi??
Ei. Mikä kysymys tuo nyt on?
Jos olisin kirjoittanut että teini sai ajokortin niin oletatko silloinkin Kelan hankkineen?Ap
Ottaen huomioon palstan, missä ollaan, niin kyllä oletan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin varmasti. Mutta kivempi jos saisi käyttää johonkin muuhun (en tarkoita itselle vaan vaikka nuoren harrastuksiin). Kertyyhän tuosta kenties tuhansia ennen kuin aikuistuu.
Ap
Sivusta. Ainahan se olisi kivempi käyttää rahaa johonkin kivaan. Aika helpolla pääset kuitenkin. Minulla on mennyt pelkästään toisen lapsen hankintaan jo 7 tonnia, eikä lasta kuulu. Itse en ole uusinut lasejani kymmeneen vuoteen. Sangatkin ovat itse korjatut.
Kirjoitin aiemmassa kommentissa että juuri nyt on huono tilanne. Olen vaikean sairauden vuoksi jonkin aikaa pois työelämästä. Eli sinänsä silmälasit on pikkumurhe. Kunhan nyt vaan laskeskelin (tästäkin) tulevia lisäkuluja.
Ap