Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini sai ensimmäiset silmälasi, 300 €

Vierailija
09.08.2023 |

Kallista on. Ja vissiin joutuu uusimaan melkein kerran vuodessa?

Kommentit (154)

Vierailija
81/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olitsit käynyt Specsaverillä.

Jep. Itse olen tainnut jo neljännet lasit vuosien mittaan laittaa. En ikuna ole maksanut 70euroo enempää. Siis kuka hullu maksaa laseista 300e?

Provo?

Specsaversilta halvimmillaan olen tainnut saada lasit 400 eurolla. Pahimmillaan maksanut tuplat. Kun jollain se tarve on vähän erilainen jos näkö vaikka on ihan oikeasti huono.

Se sangan muotoilu (monet maksaa muovinpalasta korvan taa satasia...) ei todellakaan sitä silmän näköä paranna. Vain sitä ulkonäköö..

Kyllä sangoissa käyttömukavuus on melko korkealla kriteereissä. Niitä kun pitää nenällä koko valveillaoloajan, jos on likinäköinen.

Totta, mutta voit toki viedä ne entiset lasit optikollesi ja pyytää uudet linssit niihin. Säästät äkkiä puolet hinnassa.

Linssithän näissä maksaa jos on enemmän taitto virhettä ja monitehot

Vierailija
82/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi käyttänyt 3-vuotiaasta asti silmälaseja. Tosi paljon on mennyt niihin rahaa. Vaikka ollaan ostettu halvimpiin kuuluvat sangat niin linssien kanssa hinta kapuaa aina satasiin. En ymmärrä, tuntuu että näissä asioissa kyllä pystyy kuluttajaa kusemaan silmään ihan urakalla.

Nyt lapsi yläasteella. Käytiin kesäalesta -70% ostaa kehykset. Kehyksille jäi hintaa 40€. Sitten linssit päälle niin halvimmillaan hintaa tuli 340€. Yhdellä hionnalla, ilma vakuutusta jne. Ihan sama ostaako miten, ja mistä alesta niin ollut tota luokkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just ostin kahdet monitehot Synsamilta, yhteensä 200€.

Toiset kehykset on Calvin Kleinin ja toisien merkkiä nyt muista (on kotona ja minä töissä).

Älä viitsi valehdella. Ei varmasti ole noin halvat.

Miksi valehtelisin?

Synsamilla on outlet myymälä, kehykset maksoi 30€/kpl, linssit 170€.

Kahdet lasit yksien hinnalla yhteensä 200€

Nämä outletit kannattaa tietysti katsoa. Osahan niistä kehyksistä on hiukkasen käytettyjä, mutta ihan ok.

Vierailija
84/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, otettiin tosiaan kunnon ohennukset linsseihin.

Sittenhän ne vasta kalliiksi tulisi jos ei teini suostuisi käyttämään!

Ap

Mä sain (siis vanhemmat osti) rillit kun olin 13. Suostuin käyttämään niitä vain koulussa oppitunnilla, vaikka ihan itse valitsemani kehykset oli. Mieluummin olin sokea, imagooni rillit eivät käyneet. Kun muutin pois kotoa löysin piilarit, niitä käytin n. 3-kymppiseksi. Sen jälkeen on ollut rillit, kun elämä on näkemisen arvoista! Piilarit lopetin kun silmät alkoivat kuivua.

Vierailija
85/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Itse olen tainnut jo neljännet lasit vuosien mittaan laittaa. En ikuna ole maksanut 70euroo enempää. Siis kuka hullu maksaa laseista 300e?

Provo?

Specsaversilta halvimmillaan olen tainnut saada lasit 400 eurolla. Pahimmillaan maksanut tuplat. Kun jollain se tarve on vähän erilainen jos näkö vaikka on ihan oikeasti huono.

Se sangan muotoilu (monet maksaa muovinpalasta korvan taa satasia...) ei todellakaan sitä silmän näköä paranna. Vain sitä ulkonäköö..

Kyllä sangoissa käyttömukavuus on melko korkealla kriteereissä. Niitä kun pitää nenällä koko valveillaoloajan, jos on likinäköinen.

Totta, mutta voit toki viedä ne entiset lasit optikollesi ja pyytää uudet linssit niihin. Säästät äkkiä puolet hinnassa.

Ei muuten välttämättä säästä.

Toki riippuu kehyksistä; muovikehyksiin ei mielellään laiteta uusia linssejä, metallisiin kyllä.

Vierailija
86/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin netistä juuri uudet lasit .taittoborhe -5. . kaksinkertainen ojennus ja kaikki pinnoitteet ja uudet kehykset ..

Hinta 90 euroa

Vierailija
87/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja myyjä alkuun suositteli kolmea hiontaa, sinivalosuojaa erikoispinnoitteita ynnä muuta. Silmälaseille olis tullut hintaa lähes 600. Riisuttiin niistä kaikki mahdollinen pois.

Nro 84

Vierailija
88/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän nuo nyt ole edes olleet kalliit. Eikä tarvitse uusia kerran vuodessa.

No joillakin voi huonontua näkö niin että joutuu uusimaan tiheästi rillejä, mutta ei esim. munkaan ole ikinä tarvinnut uusia laseja kerta vuoteen.

Vierailija
89/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just ostin kahdet monitehot Synsamilta, yhteensä 200€.

Toiset kehykset on Calvin Kleinin ja toisien merkkiä nyt muista (on kotona ja minä töissä).

Älä viitsi valehdella. Ei varmasti ole noin halvat.

Miksi valehtelisin?

Synsamilla on outlet myymälä, kehykset maksoi 30€/kpl, linssit 170€.

Kahdet lasit yksien hinnalla yhteensä 200€

Nämä outletit kannattaa tietysti katsoa. Osahan niistä kehyksistä on hiukkasen käytettyjä, mutta ihan ok.

Mun kehykset on kyllä käyttämättömät, ns. vanhaa mallistoa yksittäiskappaleet.

Toki siellä olis ollut second hand kehyksiä, mutta niissä ei ollut mieluisia...

Vierailija
90/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmannilla 2,50 kpl.Sangat tosin paria mallia ja huonoja kestämään,mutta saa useat 300:lla Eurolla.

Ei teini tee halpis-pluslaseilla mitään, näkö vaan huononee. Yleensä näillä on miinuslinssit ja niitä ei saa markettilaseina ollenkaan.

Vierailija
91/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin sain Specsaversilta peruslinssit  (koko lasit 29€) vaikka hajataittoa on -2.50. Seuraaviin otan ne pinnoitteetkin, joita suosittelivat. Niitäkin oli eri hintaisia vaihtoehtoja, muistaakseni perusheijastamaton olisi 60€ lisähintaa. 

Siis pelkkä hajataitto vai likinäköisyys /kaukonäköisyys lisäksi?

Vierailija
92/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmannilla 2,50 kpl.Sangat tosin paria mallia ja huonoja kestämään,mutta saa useat 300:lla Eurolla.

No ei sieltä Tokmannilta saa kaukolaseja omilla voimakkuuksilla. Noi on lukulaseja. Usein nuoret tarvii kaukolasit, ei lukulaseja.

Vierailija
93/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin ennen kivijalka kaupasta...silmälasit maksoi satoja euroja yksitehoisenakin ja surkeilla kehyksillä jotka pian hajosi.maksoin muistaakseni 320 euroa.

Seuraavaksi viisastuin ja tilasin reseptillä netistä .vastaavat silmälasit tosin eri kehyksillä irtosi sitten jo reilu satasella ja tuli suoraan postista kotiin.

Vierailija
94/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa sekä linssit että kehykset 300 eurolla, niin silmälasit ovat halvat.

Linssithän ne maksaa Suomessa kaikkein eniten.

Vierailija
95/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just viikonloppuna tilasin uudet lasit - olen likinäköinen ja on hajataittoa - ja lasien alaosaan tehtiin näyttöpäätetyötä helpottava kevennys, niin laseille tuli hintaa 1000e. Ostin kahdet kun oli osta 2, maksa 1-tarjous niin sain kahdet lasit tonnilla mutta onhan toi kallista lystiä. 

Vierailija
96/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.. ja myyjä alkuun suositteli kolmea hiontaa, sinivalosuojaa erikoispinnoitteita ynnä muuta. Silmälaseille olis tullut hintaa lähes 600. Riisuttiin niistä kaikki mahdollinen pois.

Nro 84

Hionta on ykkösjuttu silmälaseissa.

Vierailija
97/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä huonolaatuisin silmälasiketju. Linssit aivan kuttaperkkaa, eivät kestä mitään.

Vierailija
98/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan silmälasit sai vähentää verotuksesta mutta ay liikkeen jäsenmaksut sitten meni edelle.

Ne olivat yhtä aikaa vähennyksinä. Rillit menivät samaan pompsiin lääkkeiden kanssa.

Vierailija
99/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän nuo nyt ole edes olleet kalliit. Eikä tarvitse uusia kerran vuodessa.

No joillakin voi huonontua näkö niin että joutuu uusimaan tiheästi rillejä, mutta ei esim. munkaan ole ikinä tarvinnut uusia laseja kerta vuoteen.

Tai sitten vielä tiheämmin. Lapseni ensimmäiset silmälasit olivat käytössä puoli vuotta, sen jälkeen jo tarvi uudet! Ja molemmilla kerroilla silmälääkäri tarkasti silmät ja määräsi oikeat lasivahvuudet. Kallista on. Toivottavasti aloittajan teinillä menisi lasit kauemmin.

Vierailija
100/154 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saa sekä linssit että kehykset 300 eurolla, niin silmälasit ovat halvat.

Linssithän ne maksaa Suomessa kaikkein eniten.

Nimenomaan maksaa Suomessa eniten vaikka ne suomessa ostetut linssit valmistetaan ulkomailla...välikäsiä vetää välistä ja paljon