Teini sai ensimmäiset silmälasi, 300 €
Kallista on. Ja vissiin joutuu uusimaan melkein kerran vuodessa?
Kommentit (154)
Specsaversilta ostin just itelle (käyttänyt 45 vuotta laseja ja viimeiset 15 vuotta kakstehoja) kerrankin ne tarjouslasit, ilman mitään pinnoitteita ja ohennuksia ja kevennyksiä. Taittovikakorjauksista ei onneksi tarvitse nykyään maksaa mitään erikseen.
Koska tarvin sekä kaukolasit että voimakkaammat lähilasit, ostin kahdet eri lasit.
Siellä oli sekä naisille että miehille muutama kehysmalli 29 euroa. Valitsin kahdet eri kehykset, toisiin kaukolasit ja toisiin lukulasit. Hinnaksi tuli tarjouslaseille yhteensä 29 euroa ja näöntarkastus sisältyi hintaan.
Elämäni halvimmat lasit, kehykset ihan ok myös. Pahimmillaan olen maksanut kaksteholaseista melkein 1400 (merkkikehykset, ohennukset, kaikki mahdolliset heijastussuojat mitä saa)
Jaa, 19 vuotiaani osti silmälasit ja aurinkolasit noin 170 eurolla. Hän itse valitsi lasinsa ja sai mieleisensä. Olisitte hieman käyneet muitakin kauppoja läpi kuin sen yhden.
Kaikilla silmälasit maksaa perheissä,vanhempien ja teinejenkin..Kun joutuu ottaa karsastushionnat ymm.Pinnoitukset.Aloiteen tekijä pääsit halvalla!
Vierailija kirjoitti:
Specsaversilta ostin just itelle (käyttänyt 45 vuotta laseja ja viimeiset 15 vuotta kakstehoja) kerrankin ne tarjouslasit, ilman mitään pinnoitteita ja ohennuksia ja kevennyksiä. Taittovikakorjauksista ei onneksi tarvitse nykyään maksaa mitään erikseen.
Lisäyksenä vielä, että pikkuisen hankalaa on joka välissä vaihtaa laseja, mutta tosiaan kahdet lasit linsseineen ja kehyksineen maksoivat vain sen 29 euroa niin aattelin, että enköhän hetken noilla pärjää
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla silmälasit maksaa perheissä,vanhempien ja teinejenkin..Kun joutuu ottaa karsastushionnat ymm.Pinnoitukset.Aloiteen tekijä pääsit halvalla!
Ei mulla ainakaan enää nykyään ole erikseen veloitettu karsastuksen korjauksista. Ne kuuluu jo nykyään peruslinssien hintaan. Joskus maksoi satasia
Silmälaseihin saa uppoamaan kyllä sivoisen summan rahaa, mutta on kyllä mahtavaa nähdä!
Haen yleensä Specsaversilta kun niillä on tarjoukset menossa. Nytkin 29€ kahdet lasit ja ilmainen näöntarkastus. En ota linsseihin ohennuksia enkä pinnotteita, koska uusin ne vuoden päästä kun tulee uusi tarjous. Yleensä katson jo heidän sivuilta "skannaamalla pään/kasvot" onko sopivia saatavilla ennen kun menen paikalle. Hyvin on pärjännyt ja hyvät lasit olleet siihen hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Silmälaseihin saa uppoamaan kyllä sivoisen summan rahaa, mutta on kyllä mahtavaa nähdä!
Jos olisi ylimääräistä rahaa, kävisin silmäleikkauksessa. Pari kaveria on käynyt ja pääsivät laseista kokonaan eroon.
- 29 eurolla kahdet lasit ostanut vanhus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilla 2,50 kpl.Sangat tosin paria mallia ja huonoja kestämään,mutta saa useat 300:lla Eurolla.
No hehheh. Löytyykö juuri sopivalla hajataitolla ja likinäöllä?
Ap
0,25 välillä saatavana olikohan 1,25-1,50-1,75.......jne 3,50 asti.Sen jälkeen Vodkapullon pohjat vaihtoehtona.
Itse käytän ja tarvitsen lukiessa tai tarkkaa näkemistä vaativissa hommissa.Muuten pärjään ilman.
Edelleen Tokmannin lasit on lukulaseja. Jos on heikko kaukonäkö eli miinusta niin noilla Tokmannin pluslaseilla ei tee mitään, vaikka kuinka halvat olisivat.
Kyllä kyllä.Mutta kun en tiedä kummasta on kyse,niin vinkkaampahan vain Tokmanni vaihtoehdon.
Naiset usein valitsevat lasit sankojen perusteella,joita sitten pidetään ketjussa rinnuksilla eikä silmillä.
Ainakin aamutv:ssä on niin naurettavia sankoja joillakin wannabe julkuilla että saa nauraa katketakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtuuhintaiset. Terveys ja hyvinvointi ennen kaikkea muuta. Raha on vain rahaa.
Riippuu tuo "kohtuu" tuloistakin, mulla tällä hetkellä huono tilanne. Mutta tietenkin ostan enkä teinin kuullen valita. Hirvittää vaan jos nuoremmatkin kohta saa...
Ap
Tiedän, kallista on kaikki. Nuorille tietenkin ne pokat maksaa nykyisin nekin. Täytyy tottakai näyttää omasta mielestä hyvältä ja monesti itsellänikin on valitettavan kallis maku. :)
Jos koulussa näkee taululle luokan eturivistä, pärjää ilman laseja hyvin.
Mä vaihdan laseja 10 vuoden välein. Ei ole tarvetta aiemmin kun näkötilanne pysyy melko stabiilina.
Jos haluat, että ne pienemmät pärjää mahdollisimman kauan ilman laseja niin ulkoilkaa paljon! https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/duodecim/ulkoilu_voi_ehkaista_last…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilla 2,50 kpl.Sangat tosin paria mallia ja huonoja kestämään,mutta saa useat 300:lla Eurolla.
No hehheh. Löytyykö juuri sopivalla hajataitolla ja likinäöllä?
Ap
0,25 välillä saatavana olikohan 1,25-1,50-1,75.......jne 3,50 asti.Sen jälkeen Vodkapullon pohjat vaihtoehtona.
Itse käytän ja tarvitsen lukiessa tai tarkkaa näkemistä vaativissa hommissa.Muuten pärjään ilman.
Edelleen Tokmannin lasit on lukulaseja. Jos on heikko kaukonäkö eli miinusta niin noilla Tokmannin pluslaseilla ei tee mitään, vaikka kuinka halvat olisivat.
Kyllä kyllä.Mutta kun en tiedä kummasta on kyse,niin vinkkaampahan vain Tokmanni vaihtoehdon.
Naiset usein valitsevat lasit sankojen perusteella,joita sitten pidetään ketjussa rinnuksilla eikä silmillä.
Ainakin aamutv:ssä on niin naurettavia sankoja joillakin wannabe julkuilla että saa nauraa katketakseen.
Melko epätodennäköistä että teinillä olisi ikänäköongelmia..
Vierailija kirjoitti:
Onko poika? Muistuta lastasi, että ihannemiehellä ei ole silmälaseja, koskaan. Ne ovat nörttiyden ja vanhuuden symboli.
Kukaan rakastava ihminen ei puhu lapselle tai nuorelle noin rumasti. Huumori on eri asia mutta tuskin sopii asiayhteyteen. 🙄
Joo, no oli niin paljon hajataittoa ettei tarjouslinssit käy.
Oletan että optikko puhui totta?
Ap
Tällä hetkellä on 10 vuotta vanhat lasit päässä. Parin vuoden välein oon käynyt tarkistuttamassa näön mutta on pysynyt nyt parikymppisenä samana, joten ei ole tarvinnut vaihtaa laseja. Säästän jo nyt sitä aikaa varten kun alkaa näkö muuttua ikääntyessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaha! 4 optikkoa on jo palstalla.
Nyt jo 6 optikkojen alapeukkua.
Miten meinasit hajataiton hoitaa noilöa euron rilleillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtuuhintaiset. Terveys ja hyvinvointi ennen kaikkea muuta. Raha on vain rahaa.
Riippuu tuo "kohtuu" tuloistakin, mulla tällä hetkellä huono tilanne. Mutta tietenkin ostan enkä teinin kuullen valita. Hirvittää vaan jos nuoremmatkin kohta saa...
Ap
Halvalla pääsit oikeasti. Ne kallistuu vain tuosta iän mukana.
No ei kallistu ennen kuin keski-iässä kun alkaa tarvita monitehoja. Silloin ap:n tuskin tarvitsee enää lapsensa laseja maksaa.
300e on aika normi hinta, halvemmallakin saa, mutta niissä on sitten huonot linssit.
T. 20v silmälaseja käyttänyt, ekat tuli teininä.
Juu sieltä saa komet ilmaiseksi.