Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten isä sitten ilmoitti muuttavansa tuosta vaan reilu 100km päähän..

Vierailija
08.08.2023 |

Lapset voi kuulemma sitten kyläillä joskus viikonloppuisin. On se helppoa olla mies.
Hyvästi kaikki oma elämä minulle, tähän asti hoidettu lapset kuitenkin aikalailla vuoroviikoin.

Kommentit (454)

Vierailija
381/454 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hulluinta tässä on, että etävanhempi voi noin vain sanoa itsensä irti velvollisuuksista.

Äidin on vaan jaksettava huolehtia yksin koulut, arki yms.

Yhdessä lapset tehty ja haluttu, nyt uuden vaimonsa kanssa haluavat asettua muualle.

Tämä siis ap

Mun mies teki ihan saman.

Muutti noin 130 km päähän uuden naisen luo ja sinne jäi. Jätti minut vielä tuon naisen takia. Ja käytännössä siis minä jäin kantamaan vastuun arjesta, lasten koulut kotimme lähellä. Miestä ei kiinnosta edes nähdä lapsia muuta kuin kerran vuodessa.

Miehet tekevät noin lähinnä silloin kun tajuavat ettei lapsi ole oma.

Tiedätkö kuinka paljon lapsista on käenpoikasia? Saatat yllättyä.

1-3%.

Ohis

Oikea luku on n. 70%

Tuolle luvulle voisit seuraavaksi kaivaa asiallisen lähteen. Muuten se on pelkkää incelin huutelua puskista.

Kiitos muuten tästä viestistä. Tulen käyttämään sitä jatkossa about kaikissa ketjuissa joissa puhutte "miehistä"

Tuo onkin hyvä heitto trollipeikolle, joka ei ole tähän mennessä pystynyt laittamaan ainoaakaan lähdettä omille trollauksilleen.

Trollipeikolle? Minä vain nostan miesvihanne näkyville.

Missään todellisessa elämässä ei tämä mies/naisviha tule esille.  

Voi kuule, kyllä tulee.

Ei ole montaa päivää kun keskustelimme aiheesta. Emme mieheni kanssa kokeneet kohtaavamme/kohdanneemme  tuota mies/naisvihaa kumpikaan missään. Paikalla oli myös yksi lapsista puolisonsa kanssa, heillekin tämä viha oli tuntematonta.

Mutta kerro sinä missä se tulee IRL ilmi. Ihan tosissani kysyn.

Kirjassaan My Enemy, My Love Judith Levine tuo esiin, miten miesviha johtaa miesten kohtuuttoman yleistävään leimaamiseen lapsiksi, mammanpojiksi, pettäjiksi, hylkääjiksi, hyväksikäyttäjiksi, pedoiksi, perversseiksi ja tappajiksi.

Charlotte Haysin mukaan "radikaalifeminismin miesvastaisuus on suodattunut laajalti kulttuurimme...tämä asenne on niin läpitunkeva, että tuskin enää huomaamme sitä."

Näihin vastakysymys: jos kerron etten koe kohtaavani rasismia, tarkoittaako se sitä, ettei suomessa tai maailmalla ole rasismia?

Mitäpä  jos jättäisit toisten kirjoittamat kirjat referoimatta ja kertoisit ihan omin sanoin miten sinun elämässäsi miesviha/naisviha tulee esiin.

Mitäpä jos et kertoisi muille miten tulee toimia. Puhutko sinä näissä miesvihaketjuissa aina vain ja ainoastaan itsestäsi? Melkoisen paska tuuri on käynyt miesten suhteen.

Tai ehkä se on se sun taso.

Keskustelu on sellaista, että siinä ollaan vuorovaikutuksessa ja kysellään toiselta lisäkysymyksiä. Ilmeisesti se on alue mitä sinä et hallitse.  Tuo että kopioit wikipedia-tekstiä sanasta sanaan yrittäen huijata sitä omaksi kirjoitukseksesi ei ole keskustelua.

Jos jossakin ketjussa on kysymys omista kokemuksista niin kyllä, silloin viestit muutenkin koskevat lähinnä omia kokemuksia. Sinun kirjoituksissasi on muuten aika päivää sitten pistänyt silmään, ettet ikinä koskaan kerro mitään itse kokemaasi. Huutelusi on aina yleistä ölinää puskista. Monesti ihmettelen miksi sinun pitää noin hanakasti ottaa näihin ketjuihin osaa, jos ja kun sinulla ei siis näytä olevan aiheesta kokemusta.

Nostan yleistävän miesvihanne näkyviin. Näissä ketjuissa viljellään runsaasti "miehet aina, miehet yleensä, miehet sitä ja miehet tätä".

Ette kerro omista kokemuksistanne, haukutte miehiä. 

Sinun kirjoituksistasi tulee yhä uudelleen mieleen, että kirjoitat tuota naisia vihaavaa puskista huutelua pelkästään ennalta kirjoitetun käsikirjoituksen mukaan. Venäjän vaikuttamisyritystä kenties yrittää saada miehet ja naiset tappelemaan keskenään. Muuten ei ole mahdollista, ettei sinulla ole itselläsi koskaan mitään henkilökohtaista kokemusta asiasta.

Olet väärässä. En vihaa naisia. Kommentoin vain teidän omaa miesvihaanne näissä miesvihaketjuissa ja vain näissä. Käsikirjoitus? Se on teidän käsikirjoituksenne. Älkää tehtailko näitä ketjuja johon tulette haukkumaan miehiä niin pääsette minustakin.

Tuo henkilökohtainen kokemus asiasta... mistä asiasta? Jossain vaiheessa mä vaivauduin avaamaan henkilökohtaisia kokemuksiani ja arvaatko, sun kaltaiset límavítut alkoi selittämään kuinka mä valehtelen. Eli jos pitän turpani kiinni sä selität kuinka mulla ei ole kokemusta, jos kerron kokemuksistani sä selität kuinka mä valehtelen  :)  Mun kannalta aivan sama joten säästän omaa aikaani.

pusi pusi

Vierailija
382/454 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa harkita, millaisen miehen kanssa lapsia hankkii. Sitä ei valtio määrää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/454 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hulluinta tässä on, että etävanhempi voi noin vain sanoa itsensä irti velvollisuuksista.

Yhdessä lapset tehty ja haluttu, nyt uuden vaimonsa kanssa haluavat asettua muualle.

Äidin ei tarvitse jaksaa yksin. Aina voi tehdä vaikka lasun itsestään niin että lapset saa jostain muualta uuden kodin.

Sitä paitsi elämässä voi tapahtua mitä tahansa. Joidenkin mies kuolee nuorena, jolloin äiti ei saa enää lastensa isästä lastenhoitoapua edes viikonloppuina, ja joidenkin mies vammautuu niin pahasti että kotona onkin yhtäkkiä lasten lisäksi omaishoidettava aikuinen. Asiat voisi siis olla paljon huonomminkin.

Totta. Ja kaikki tietävät, että (yli?) 50% avioliitoista päättyy avioeroon. Lapsia tehdessä pitää siis olla varma, että jaksaa ja selviää niiden kanssa tarvittaessa yksin.

Lähde tuolle prosentille?

Vierailija
384/454 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap menee porsimaan huonolle miehelle kolme lasta. Eikö ekan kohdalla selvinnyt ettei mies osallistu hoitoon mitenkään?

Vierailija
385/454 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa harkita, millaisen miehen kanssa lapsia hankkii. Sitä ei valtio määrää.

Eipä sitä etukäteen tiedä miten ihminen muuttuu täysin.

Vierailija
386/454 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä siis ap

Muutti noin 130 km päähän uuden naisen luo ja sinne jäi. Jätti minut vielä tuon naisen takia. Ja käytännössä siis minä jäin kantamaan vastuun arjesta, lasten koulut kotimme lähellä. Miestä ei kiinnosta edes nähdä lapsia muuta kuin kerran vuodessa.

1-3%.

Ohis

Oikea luku on n. 70%

Tuolle luvulle voisit seuraavaksi kaivaa asiallisen lähteen. Muuten se on pelkkää incelin huutelua puskista.

Kiitos muuten tästä viestistä. Tulen käyttämään sitä jatkossa about kaikissa ketjuissa joissa puhutte "miehistä"

Tuo onkin hyvä heitto trollipeikolle, joka ei ole tähän mennessä pystynyt laittamaan ainoaakaan lähdettä omille trollauksilleen.

Voi kuule, kyllä tulee.

Ei ole montaa päivää kun keskustelimme aiheesta. Emme mieheni kanssa kokeneet kohtaavamme/kohdanneemme  tuota mies/naisvihaa kumpikaan missään. Paikalla oli myös yksi lapsista puolisonsa kanssa, heillekin tämä viha oli tuntematonta.

Kirjassaan My Enemy, My Love Judith Levine tuo esiin, miten miesviha johtaa miesten kohtuuttoman yleistävään leimaamiseen lapsiksi, mammanpojiksi, pettäjiksi, hylkääjiksi, hyväksikäyttäjiksi, pedoiksi, perversseiksi ja tappajiksi.

Charlotte Haysin mukaan "radikaalifeminismin miesvastaisuus on suodattunut laajalti kulttuurimme...tämä asenne on niin läpitunkeva, että tuskin enää huomaamme sitä."

Näihin vastakysymys: jos kerron etten koe kohtaavani rasismia, tarkoittaako se sitä, ettei suomessa tai maailmalla ole rasismia?

Mitäpä  jos jättäisit toisten kirjoittamat kirjat referoimatta ja kertoisit ihan omin sanoin miten sinun elämässäsi miesviha/naisviha tulee esiin.

Mitäpä jos et kertoisi muille miten tulee toimia. Puhutko sinä näissä miesvihaketjuissa aina vain ja ainoastaan itsestäsi? Melkoisen paska tuuri on käynyt miesten suhteen.

Keskustelu on sellaista, että siinä ollaan vuorovaikutuksessa ja kysellään toiselta lisäkysymyksiä. Ilmeisesti se on alue mitä sinä et hallitse.  Tuo että kopioit wikipedia-tekstiä sanasta sanaan yrittäen huijata sitä omaksi kirjoitukseksesi ei ole keskustelua.

Jos jossakin ketjussa on kysymys omista kokemuksista niin kyllä, silloin viestit muutenkin koskevat lähinnä omia kokemuksia. Sinun kirjoituksissasi on muuten aika päivää sitten pistänyt silmään, ettet ikinä koskaan kerro mitään itse kokemaasi. Huutelusi on aina yleistä ölinää puskista. Monesti ihmettelen miksi sinun pitää noin hanakasti ottaa näihin ketjuihin osaa, jos ja kun sinulla ei siis näytä olevan aiheesta kokemusta.

Nostan yleistävän miesvihanne näkyviin. Näissä ketjuissa viljellään runsaasti "miehet aina, miehet yleensä, miehet sitä ja miehet tätä".

Sinun kirjoituksistasi tulee yhä uudelleen mieleen, että kirjoitat tuota naisia vihaavaa puskista huutelua pelkästään ennalta kirjoitetun käsikirjoituksen mukaan. Venäjän vaikuttamisyritystä kenties yrittää saada miehet ja naiset tappelemaan keskenään. Muuten ei ole mahdollista, ettei sinulla ole itselläsi koskaan mitään henkilökohtaista kokemusta asiasta.

Olet väärässä. En vihaa naisia. Kommentoin vain teidän omaa miesvihaanne näissä miesvihaketjuissa ja vain näissä. Käsikirjoitus? Se on teidän käsikirjoituksenne. Älkää tehtailko näitä ketjuja johon tulette haukkumaan miehiä niin pääsette minustakin.

Tuo henkilökohtainen kokemus asiasta... mistä asiasta? Jossain vaiheessa mä vaivauduin avaamaan henkilökohtaisia kokemuksiani ja arvaatko, sun kaltaiset límavítut alkoi selittämään kuinka mä valehtelen. Eli jos pitän turpani kiinni sä selität kuinka mulla ei ole kokemusta, jos kerron kokemuksistani sä selität kuinka mä valehtelen  :)  Mun kannalta aivan sama joten säästän omaa aikaani.

pusi pusi

Mun kaltaiset limavitut, kiitoksia. Osoitit taas jälleen kerran, että sinulla ei ole oikeasti sanottavaa ja aloitit nimittelyn. Mitä ilmeisimmin osuin edellä oikeaan ja hermostuit siitä. 

Sekin tietysti ihmetyttää, miten tuollaisella itseään huippuälykkäänä (tosin vain omasta mielestään) pitävällä tyypillä  ei ole aamusta iltaan arkipäivinäkään muuta parempaa  tekemistä kuin yrittää päteä vauvapalstalla. Mikset "säästä omaa aikaasi" ja häivy täältä inkuttamasta. Tai etsi "älykkäämpää" seuraa muualta. Miksi ihmeessä vietät päivät pääksytysten palstalla jonka muita kirjoittajia inhoat ja halveksit avoimesti? Mitä ihmettä saat itsellesi noista kirjoituksistasi, joita siis on täällä tuhansia, jos et tee sitä palkan takia ja trollaile Venäjän piikkiin.

Vierailija
387/454 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä etukäteen tiedä miten ihminen muuttuu täysin.

Aivan. Ennen niin rakastettavasta vaimosta kuoriutuu määräilevä, itseriittoinen narsku kun lapsiluku on täynnä. Miehet yrittävät sinnitellä vuosien ajan, mutta niin vain naisen käytös ajaa lopulta parhaankin miehen pois.

388/454 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miesystävän eks-vaimo teki saman. Muutti 500 päähän ja vei lapset vaikka yhteishuoltajuus. Se isän tuska oli kauheaa seurata sivusta. Hänellä ei ollut työn takia mahdollista muuttaa Pohjois-Suomeen. Lapset käy nyt kerran kuussa isällä pitkän viikonlopun ja ovat silloin pois koulusta.

.

Voihan sun mies ottaa lapsensa luokseen kaikkina koulujen loma-aikoina, kuten syyslomalla 1 vko, jouluna 1-2vko, talvilomalla 1 vko, pääsiäisenä 4vrk, kesälomalla vaikka kuukausi putkeen...

Vierailija
389/454 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erotessa sovittu, että lapset huolehditaan yhdessä täysi-ikäisiksi ja mahdollisimman tasapuolisesti.

En olisi ikinä uskonut, että voisi tuosta noin vaan muuttaa lapsettoman vaimonsa kanssa pois ja "jättää" lapset.

Toki lapset huolehdin tästä eteenpäinkin mutta itse en koskaan voisi tehdä samanlailla.

Ap

Olisiko tässä niin, että tämä nainen ajatellut muuton valmiiksi niin pitkälle, että tapaamiset hankala järjestää lasten koulun vuoksi. Hänen ei tarvitse siten lapsiasi huoltaa. Tekevät varmaan omia kohta.

Tee sopimus, että hoitavat lapset kaikki loma-ajat. Saa uusi nainekin sitä vastuuta kokea. Nyt pääsevät helpommalla.

Miksi te näin ajattelevat teette lapsia kun koette heidät tuollaisiksi taakoiksi? Tappelette siitä, kuka joutuu olemaan heidän kanssa lomilla... Voi jessus sentään.

Vierailija
390/454 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule..Tauski on tehnyt tuon monta kertaa

Vierailija
391/454 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni ei ole muuttunut epäluotettavaksi vuosien myötä. Jopa päinvastoin. Ainakin rauhallisuus. En tiedä, mistä naiset noita lusmu-ukkoja löytävät. Ehkä se ensimmäinen vastaantulija kannattaisi skipata.

392/454 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin että exän kanssa suuhteessa oli kaikki hyvin. Eräänä päivänä exä ilmoitti että muuttaa lasten kanssa takaisin kotiseudulleen, eikä mua huolita mukaan. Ei perustellut päätöstään mitenkään, eikä suostunu edes keskustelemaan asiasta, koska oli jo päätöksensä tehnyt. Nyt sitten haen lapset 130km päästä joka toinen perjantai ja exä hakee sunnuntaina pois. Vituttaa vieläkin niin ettei veri kierrä, vaikka erosta jo aikaa pitkälti toista vuotta.

Vierailija
393/454 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juljus kirjoitti:

Minä luulin että exän kanssa suuhteessa oli kaikki hyvin. Eräänä päivänä exä ilmoitti että muuttaa lasten kanssa takaisin kotiseudulleen, eikä mua huolita mukaan. Ei perustellut päätöstään mitenkään, eikä suostunu edes keskustelemaan asiasta, koska oli jo päätöksensä tehnyt. Nyt sitten haen lapset 130km päästä joka toinen perjantai ja exä hakee sunnuntaina pois. Vituttaa vieläkin niin ettei veri kierrä, vaikka erosta jo aikaa pitkälti toista vuotta.

Mun äiti teki saman aikoinaan. Paitsi että se oli toiseen maahan.

Vierailija
394/454 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä siis ap

1-3%.

Ohis

Oikea luku on n. 70%

Voi kuule, kyllä tulee.

pusi pusi

Ei täällä kannata yrittää miehenä avata ajatuksia tai kokemuksia, mammat pistää sut pakettiin ja lihoiks ihan vaan katkeruuttaan.

Tämäkin avaus jos olisi miehen tekemä, missä valitetaan kun äiti muuttaa lasten kanssa kauas yhteishuollosta riippumatta, saisi ihan erilaisia vastauksia kuin tää surkean kohtalon ja sikamiehen kaltoinkohtelema AP ikinä voisi saada.

Vierailija
395/454 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erotessa sovittu, että lapset huolehditaan yhdessä täysi-ikäisiksi ja mahdollisimman tasapuolisesti.

En olisi ikinä uskonut, että voisi tuosta noin vaan muuttaa lapsettoman vaimonsa kanssa pois ja "jättää" lapset.

Toki lapset huolehdin tästä eteenpäinkin mutta itse en koskaan voisi tehdä samanlailla.

Ap

Jos isä muuttaa noin kauas, ei hoito järjesty mitenkään tasapuoliseati. Anna ukon mennä ja hoida sinä lapset, pianhan ne kasvavat. Miehelle kovat elarit, iso lasku kuukausittain.

Vierailija
396/454 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle sanoisin, että koeta löytää (jos suinkin voit) tilanteen positiiviset puolet. Joo, totta kai elämästä tulee nyt raskaampaa, mutta voisiko niitä vanhempia lapsia pyytää auttamaan esim kotitöiden tai ruoanlaiton saralla? Opettaisi itsenäisyyttä ja omatoimisuuttakin.

Exäsi valinnoille et voi mitään, joten parempi vain keskittyä omaan tilanteeseen. Kuten aika moni jo mainitsikin: olisihan susta voinut tulla leskikin, jolloin tilanne olis lähes sama kuin nyt.

Muista, että onnellisella vanhemmalla on onnellisia lapsia! Lastesi tähden pidä itsestäsi huolta äläkä anna exäsi myrkyttää elämääsi.

Onko täällä aikuistuneita avioerolapsia, jotka voisivat jakaa näkemyksiä?

Vierailija
397/454 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miesystävän eks-vaimo teki saman. Muutti 500 päähän ja vei lapset vaikka yhteishuoltajuus. Se isän tuska oli kauheaa seurata sivusta. Hänellä ei ollut työn takia mahdollista muuttaa Pohjois-Suomeen. Lapset käy nyt kerran kuussa isällä pitkän viikonlopun ja ovat silloin pois koulusta.

.

Voihan sun mies ottaa lapsensa luokseen kaikkina koulujen loma-aikoina, kuten syyslomalla 1 vko, jouluna 1-2vko, talvilomalla 1 vko, pääsiäisenä 4vrk, kesälomalla vaikka kuukausi putkeen...

Lapsiparat. Ukko mäkeen ja rauha lapsille.

Vierailija
398/454 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä siis ap

1-3%.

Ohis

Oikea luku on n. 70%

Voi kuule, kyllä tulee.

pusi pusi

Ei täällä kannata yrittää miehenä avata ajatuksia tai kokemuksia, mammat pistää sut pakettiin ja lihoiks ihan vaan katkeruuttaan.

Tämäkin avaus jos olisi miehen tekemä, missä valitetaan kun äiti muuttaa lasten kanssa kauas yhteishuollosta riippumatta, saisi ihan erilaisia vastauksia kuin tää surkean kohtalon ja sikamiehen kaltoinkohtelema AP ikinä voisi saada.

Ihan tuossa pari viestiä ennen sinua kirjoitti mies ap:n tapausta muistuttavasti vaimostaan. Näkyy olevan pelkkiä tykkäyksiä viestissä laarissa.

Vierailija
399/454 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidin ei tarvitse jaksaa yksin. Aina voi tehdä vaikka lasun itsestään niin että lapset saa jostain muualta uuden kodin.

Sitä paitsi elämässä voi tapahtua mitä tahansa. Joidenkin mies kuolee nuorena, jolloin äiti ei saa enää lastensa isästä lastenhoitoapua edes viikonloppuina, ja joidenkin mies vammautuu niin pahasti että kotona onkin yhtäkkiä lasten lisäksi omaishoidettava aikuinen. Asiat voisi siis olla paljon huonomminkin.

Sinun neuvoja noudattaen tuo omaishoidettava aikuinen laitetaan laitokseen asumaan eikä oman perheen pariin.

Vierailija
400/454 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä täytyy sanoa että onpa aikamoinen kuvastus mieheksi ja isäksi, jos hän ei millään tavalla ole miettinyt ja ehdottanut miten lasten kanssa jatkossa toimitaan. 100 kilsaa ei ole matka eikä mikään isälle tulla hakemaan lapset itselleen viikonlopuksi tai vuoroviikoiksi, miten nyt olette sopineetkaan.