Lasten isä sitten ilmoitti muuttavansa tuosta vaan reilu 100km päähän..
Lapset voi kuulemma sitten kyläillä joskus viikonloppuisin. On se helppoa olla mies.
Hyvästi kaikki oma elämä minulle, tähän asti hoidettu lapset kuitenkin aikalailla vuoroviikoin.
Kommentit (454)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hulluinta tässä on, että etävanhempi voi noin vain sanoa itsensä irti velvollisuuksista.
Äidin on vaan jaksettava huolehtia yksin koulut, arki yms.
Yhdessä lapset tehty ja haluttu, nyt uuden vaimonsa kanssa haluavat asettua muualle.Tämä siis ap
Mun mies teki ihan saman.
Muutti noin 130 km päähän uuden naisen luo ja sinne jäi. Jätti minut vielä tuon naisen takia. Ja käytännössä siis minä jäin kantamaan vastuun arjesta, lasten koulut kotimme lähellä. Miestä ei kiinnosta edes nähdä lapsia muuta kuin kerran vuodessa.
Miehet tekevät noin lähinnä silloin kun tajuavat ettei lapsi ole oma.
Tiedätkö kuinka paljon lapsista on käenpoikasia? Saatat yllättyä.
1-3%.
Ohis
Oikea luku on n. 70%
Tuolle luvulle voisit seuraavaksi kaivaa asiallisen lähteen. Muuten se on pelkkää incelin huutelua puskista.
Kiitos muuten tästä viestistä. Tulen käyttämään sitä jatkossa about kaikissa ketjuissa joissa puhutte "miehistä"
Tuo onkin hyvä heitto trollipeikolle, joka ei ole tähän mennessä pystynyt laittamaan ainoaakaan lähdettä omille trollauksilleen.
Trollipeikolle? Minä vain nostan miesvihanne näkyville.
Missään todellisessa elämässä ei tämä mies/naisviha tule esille.
Voi kuule, kyllä tulee.
Ei ole montaa päivää kun keskustelimme aiheesta. Emme mieheni kanssa kokeneet kohtaavamme/kohdanneemme tuota mies/naisvihaa kumpikaan missään. Paikalla oli myös yksi lapsista puolisonsa kanssa, heillekin tämä viha oli tuntematonta.
Mutta kerro sinä missä se tulee IRL ilmi. Ihan tosissani kysyn.
Kirjassaan My Enemy, My Love Judith Levine tuo esiin, miten miesviha johtaa miesten kohtuuttoman yleistävään leimaamiseen lapsiksi, mammanpojiksi, pettäjiksi, hylkääjiksi, hyväksikäyttäjiksi, pedoiksi, perversseiksi ja tappajiksi.
Charlotte Haysin mukaan "radikaalifeminismin miesvastaisuus on suodattunut laajalti kulttuurimme...tämä asenne on niin läpitunkeva, että tuskin enää huomaamme sitä."
Näihin vastakysymys: jos kerron etten koe kohtaavani rasismia, tarkoittaako se sitä, ettei suomessa tai maailmalla ole rasismia?
Sinua on siis nimitetty noin ilman mitään syytä? Sitäkö väität? Mutta sinä et itse hauku vastaavasti naisia? Miten minusta tuntuu, ettei ole montaa sivua kun nimittelit viimeksi ihan tässä putkessa naisia lapsenmurhaajiksi? Porsivat emakot nimitys on yksi keppihevosiasi. Sinulle tämän mies/naisvihan täytyy olla todellista. Sitä tosin ihmettelen, saatko siitä todella jotain mielihyvää tai virtaa. Oman kokemukseni mukaan viha ei koskaan tuo mitään hyvää edes yksilötasolla, se ainoastaan vie energiaa muilta asioilta. En osaa edes kuvitella minkälaista olisi vihata toista puolta väestöstä.
Toki meillä on rasismia, se suomalainen rasismi muuten muistuttaa paljon sinun naisvihaasi. Vihaat siis jotain mitä et oikeasti edes tunne ja olet kehitellyt siitä omat mielikuvitustarinat itsellesi todeksi.
Minulla on ulkomaalainen vävy joka asuu ja käy töissä Suomessa. Kun olen kysellyt häneltä onko hän kohdannut rasismia, vastaus on ollut yllättäen ei. Ulkomaalaisia tunnutaan siis inhottavan kasvottomana massana, mutta yksilön jos joku tuntee, silloin sitä vihaa vierasta kohtaan ei olekaan.
niin muuten, se että epäilet että tuollaiseen nimittelyyn olisi jokin syy... se on just sitä miesvihaa. Kiva kun demosit omalla käytökselläsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erotessa sovittu, että lapset huolehditaan yhdessä täysi-ikäisiksi ja mahdollisimman tasapuolisesti.
En olisi ikinä uskonut, että voisi tuosta noin vaan muuttaa lapsettoman vaimonsa kanssa pois ja "jättää" lapset.
Toki lapset huolehdin tästä eteenpäinkin mutta itse en koskaan voisi tehdä samanlailla.Ap
Kuinka monta vuotta sitten erositte ja miksi? Jättikö mies sinut vai sinä miehen?
Miten lastenhoito on sujunut tähän asti siis?
Kauanko olitte yhdessä? Ovatko lapset teinejä, alakoululaisia vai vielä pienempiä?
Erosta jo useampi vuosi.
Lapsia 3 ovat, 14, 11 ja 7.
Yhdessä oltiin noin 15 vuotta.
Tähän asti hoidettu aikalailla viikko-viikko, yleensä minulla vähän enemmän olleet. Hyvin toiminut tähän asti jaettu vanhemmuus.Ap
Nyt pitää sitten vain totutella siihen, että olette "joka toinen viikonloppu isällä" perhe. Sinä et isän valintohin voi vaikuttaa, joten sinun pitää vain omalta osaltasi huolehtia, että lapset kärsivät mahdollisimman vähän muutoksesta. Et esim. rupea tappelemaan isän kanssa tms.
Tapella ei tietenkään kannata, mutta ei kannata ruveta miksikään heittopussiksikaan. Menkää aloittaja lastenvalvojalle ja tehkää tarkka sopimus isän viikonlopuista, kuljetuksista ja aikatauluista. Ja noudata omalta osaltasi niitä prikulleen, yhtään siimaa antamatta.
Ei isän ole pakko tehdä sellaista sopimusta. Me kävimme lastenvalvojan luona, mies ilmoitti, ettei tee tapaamissopimusta eikä ole tavannut. Elatussopimus tehtiin.
Miksi te ette käytä ehkäisyä. Jos ei ole varaa niin ei sitten sitä haarojen levittelyäkään.
Hyvin onnistui meidän talouksissa lasten kasvatus, vaikka vanhemmat parin sadan kilometrin päässä toisistaan. Täytyy vain reissata.. Lapset nykyään täysjärkisiä akateemisia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin onnistui meidän talouksissa lasten kasvatus, vaikka vanhemmat parin sadan kilometrin päässä toisistaan. Täytyy vain reissata.. Lapset nykyään täysjärkisiä akateemisia.
Akateemisia ja täysijärkisiä??? Hah hah hah!!! Sinä takuulla vitsailet.
Vierailija kirjoitti:
Miten se estää jatkamasta vuoroviikoin? Lastenvalvojan juttusille vaan, ei tuollainen matka ole mikään este jatkaa järjestelyä.
Ainoa mitä joudutte sopimaan on kumpi hakee? Hoitavalle tuodaan vai hoitoon haetaan
Sinähän se älykäs olet, lapsilla 100 km koulumatka suuntaansa. Vai ajattelitko Sherlock, että lapset käy kahta eri koulua vuoroviikoin. Kaksi tuntia ennen koulun alkua lähdetään kotoa, jotta vanhempi ehtii takaisin töihinkin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaiset ihmiset sitä lisääntyvätkin.
NOHITTO! Olet niin hyvä ja täydellinen, näytä siis esimerkkiä ja pysy housuissas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä omaa elämää ole muillakaan vanhemmilla joka toinen viikko.
Lisääntyminen ihan ikioma ja vapaaehtoinen valinta
Pysyppä sitten housuissasi äläkä lisäänny!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hulluinta tässä on, että etävanhempi voi noin vain sanoa itsensä irti velvollisuuksista.
Yhdessä lapset tehty ja haluttu, nyt uuden vaimonsa kanssa haluavat asettua muualle.Tämä siis ap
Muutti noin 130 km päähän uuden naisen luo ja sinne jäi. Jätti minut vielä tuon naisen takia. Ja käytännössä siis minä jäin kantamaan vastuun arjesta, lasten koulut kotimme lähellä. Miestä ei kiinnosta edes nähdä lapsia muuta kuin kerran vuodessa.
1-3%.
Ohis
Oikea luku on n. 70%
Tuolle luvulle voisit seuraavaksi kaivaa asiallisen lähteen. Muuten se on pelkkää incelin huutelua puskista.
Kiitos muuten tästä viestistä. Tulen käyttämään sitä jatkossa about kaikissa ketjuissa joissa puhutte "miehistä"
Tuo onkin hyvä heitto trollipeikolle, joka ei ole tähän mennessä pystynyt laittamaan ainoaakaan lähdettä omille trollauksilleen.
Voi kuule, kyllä tulee.
Ei ole montaa päivää kun keskustelimme aiheesta. Emme mieheni kanssa kokeneet kohtaavamme/kohdanneemme tuota mies/naisvihaa kumpikaan missään. Paikalla oli myös yksi lapsista puolisonsa kanssa, heillekin tämä viha oli tuntematonta.
Kirjassaan My Enemy, My Love Judith Levine tuo esiin, miten miesviha johtaa miesten kohtuuttoman yleistävään leimaamiseen lapsiksi, mammanpojiksi, pettäjiksi, hylkääjiksi, hyväksikäyttäjiksi, pedoiksi, perversseiksi ja tappajiksi.
Charlotte Haysin mukaan "radikaalifeminismin miesvastaisuus on suodattunut laajalti kulttuurimme...tämä asenne on niin läpitunkeva, että tuskin enää huomaamme sitä."
Näihin vastakysymys: jos kerron etten koe kohtaavani rasismia, tarkoittaako se sitä, ettei suomessa tai maailmalla ole rasismia?
Sinua on siis nimitetty noin ilman mitään syytä? Sitäkö väität? Mutta sinä et itse hauku vastaavasti naisia? Miten minusta tuntuu, ettei ole montaa sivua kun nimittelit viimeksi ihan tässä putkessa naisia lapsenmurhaajiksi? Porsivat emakot nimitys on yksi keppihevosiasi. Sinulle tämän mies/naisvihan täytyy olla todellista. Sitä tosin ihmettelen, saatko siitä todella jotain mielihyvää tai virtaa. Oman kokemukseni mukaan viha ei koskaan tuo mitään hyvää edes yksilötasolla, se ainoastaan vie energiaa muilta asioilta. En osaa edes kuvitella minkälaista olisi vihata toista puolta väestöstä.
Toki meillä on rasismia, se suomalainen rasismi muuten muistuttaa paljon sinun naisvihaasi. Vihaat siis jotain mitä et oikeasti edes tunne ja olet kehitellyt siitä omat mielikuvitustarinat itsellesi todeksi.
Minulla on ulkomaalainen vävy joka asuu ja käy töissä Suomessa. Kun olen kysellyt häneltä onko hän kohdannut rasismia, vastaus on ollut yllättäen ei. Ulkomaalaisia tunnutaan siis inhottavan kasvottomana massana, mutta yksilön jos joku tuntee, silloin sitä vihaa vierasta kohtaan ei olekaan.
Minittelinkö naisia jos totesin faktan? Eivätkö naiset tapa lapsiaan? Pitääkö kaivaa yle:n uutinen jossa kerrotaan että tapatte niitä enemmän kuin miehet?
Ja nyt reppana miesvihakiimassasi väität minua naisvihaajaksi? En ikinä alentuisi tasollesi vihaamaan toisia, mutta hyvä että puhut omasta kokemuksestasi vihan suhteen noin avoimesti. Se kyllä näkyy tällä palstalla.
Mitä porsiviin emakoihin tulee niin se on johdannainen siitä että tällä palstalla olette vuosien ajan leikkisästi epäinhimillistäneet miehiä kutsumalla niitä sioiksi.
Naaras joka tekee pienokaisia sialle... tiedätkö mikä se on? Se on kuule porsiva emakko.
Sinun kanssasi keskustelee enemmän kuin yksi kirjoittaja. Sotket yllä kahden eri kirjoittajan viestit. Mutta saitpahan sillä tietysti näppäräntekosyyn olla oikeasti keskustelemasta aiheesta ja pääsit takaisin yleiseen puskista huuteluun.
Eli koet, että sinun naisten nimittelysi ja yleistyksesi on ihan OK, mutta naiset eivät saa tehdä samaa edes lievemmin.
Törkeä tämä muuttanut vanhempi! Isien vanhemmuus ei edelleenkään ole samaa kuin äitien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1-3%.
Ohis
Oikea luku on n. 70%
Voi kuule, kyllä tulee.
Kun lainataan sanasta sanaan tekstiä jostakin muualta, se ja lähde pitää kertoa, eikä pitää tekstiä omanaan. Ainoa tapasi vastata oli siis pelkästään kopioida Wikipedia-tekstiä aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1-3%.
Ohis
Oikea luku on n. 70%
Voi kuule, kyllä tulee.
Mitäpä jos jättäisit toisten kirjoittamat kirjat referoimatta ja kertoisit ihan omin sanoin miten sinun elämässäsi miesviha/naisviha tulee esiin.
Mitäpä jos et kertoisi muille miten tulee toimia. Puhutko sinä näissä miesvihaketjuissa aina vain ja ainoastaan itsestäsi? Melkoisen paska tuuri on käynyt miesten suhteen.
Tai ehkä se on se sun taso.
Keskustelu on sellaista, että siinä ollaan vuorovaikutuksessa ja kysellään toiselta lisäkysymyksiä. Ilmeisesti se on alue mitä sinä et hallitse. Tuo että kopioit wikipedia-tekstiä sanasta sanaan yrittäen huijata sitä omaksi kirjoitukseksesi ei ole keskustelua.
Jos jossakin ketjussa on kysymys omista kokemuksista niin kyllä, silloin viestit muutenkin koskevat lähinnä omia kokemuksia. Sinun kirjoituksissasi on muuten aika päivää sitten pistänyt silmään, ettet ikinä koskaan kerro mitään itse kokemaasi. Huutelusi on aina yleistä ölinää puskista. Monesti ihmettelen miksi sinun pitää noin hanakasti ottaa näihin ketjuihin osaa, jos ja kun sinulla ei siis näytä olevan aiheesta kokemusta.
Ap miettii omaa jaksamistaan. Entäs lapset?
Elämästä ei koskaan tiedä. Voit parikymppisenä tehdä lapset, parin vuoden päästä oletkin leski, yh-äiti. Näin juuri kävi tuttavalleni. Ei voi ennakoida asioita mutta jos lapsia edes suunnittelee pitää miettiä omaa jaksamistaan myös mitä jos-tilanteiden varalta.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ne lapset olisi helpointa jättää hankkimatta koska mikään suhde ei kestä yli 10 vuotta. Tämä kannattaisi tiedostaa jo lapsia hankkiessa että teet ne tulevan exäsi kanssa.
Älä yleistä, me olemme olleet vaimoni kanssa yhdessä 40 vuotta ja kasvatettu 3 ihanaa lasta. Kaikki ovat jo täysi-ikäisiä ja vanhimmalla jo omakin lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NOHITTO! Olet niin hyvä ja täydellinen, näytä siis esimerkkiä ja pysy housuissas!
Olen pitänyt ja pidän jatkossakin. Jätän lisääntymishommat ja huoltajuuskiistat vähemmän älykkäille.
Koska miehen tyttöystävä asuu siellä.
Vierailija kirjoitti:
Törkeä tämä muuttanut vanhempi! Isien vanhemmuus ei edelleenkään ole samaa kuin äitien.
Tässä on myös toinen puoli. Äitien on helppo savustaa "hyväkin" isä pois lapsen elämästä, mikäli näin haluaa tehdä ja heittäytyä hankalaksi. Erotilanteessa äidin asema lähtökohtaisesti on vahvempi kuin isän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla alkaa palstailu aamulta seitsemältä ja loppuu 23?
Sit anti keskusteluun on toisten haukkumista.
Suomessa on lastensuojelu, joka auttaa tarvittaessa. Sinne voi myös soittaa ja pyytää hoitoapua. Tai jopa väliaikaista tai pysyvää huostaanottoa