Avopuoliso ei halua esitellä kavereille
Mitä ajattelette kun ollaan oltu jo pari vuotta yhdessä ja muutettu yhteen, mutta mies ei halua esitellä minua ystävilleen? Toki muutaman olen tavannut pikaisesti kaupungilla tms.
Miehen ystäväpiiri koostuu pääasiassa ihmisistä jotka on tuntenut jo ala-asteelta asti. Viettävät tiiviisti aikaa yhdessä ja mm. vuokraavat mökkiä kesäisin. Ilmeisesti tuntee itse kuitenkin kavereidensa tyttöystäviä, joten en usko että kyse olisi siitä että viettävät aina vain poikaporukalla aikaa. Tuonne tämän kesän mökkireissullekaan en ollut tervetullut.
Kommentit (154)
Työkaveri selitti että pitää olla kotinainen, joka siivoaa ja täyttää jääkaapin. Oikea elämä löytyy baareista ja juhlimisesta kaverien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri selitti että pitää olla kotinainen, joka siivoaa ja täyttää jääkaapin. Oikea elämä löytyy baareista ja juhlimisesta kaverien kanssa.
No juuri tuollaiselta kulissielämältä tämä on alkanut tuntua. Yritän toki keskittyä omiinkin kavereihin ja harrastuksiin, mutta tällä hetkellä asia vaivaa todella pahasti. Varsinkin jos mikään ei muutu, niin en ymmärrä parisuhteen järkeä jos molemmat elää niin sanotusti erillistä elämää saman katon alla.
Kaverit tietää liikaa. Onkohan mies pettänyt ja kaverit tietää mutta sinä et.
-ap kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo hyvältä kuulosta. On eri asia silloin tällöin tehdä asioita poikaporukalla, mutta hyvin outoa, jos et ole tervetullut tilaisuuksiin, jonne muut ottavat tyttöystävänsä mukaan. Pitää sua paremman puutteessa? Nyt kissa pöydälle ja jos ei homma muutu, mies vaihtoon!
Ei aloituksessa lukenut että tyttöystävät ovat menossa mökille, ap spekuloi.
Niin siis mies sanoi että oli kaveriporukalla, kuvista joihin mies oli tägätty fb:ssä näin jälkeenpäin että oli ollut tyttöjäkin mukana. Sanoi että ei hän päätä ketä mukaan tulee, eli käytännössä itse oli rajannut minut ulos.
Mies ei siis halua sinua mukaan. Oli perimmäinen syy mikä tahansa, kannattaa nyt miettiä tarkkaan haluatko olla tuollaisessa suhteessa. Minä roikuin sellaisessa aikani ja lähdin, silmäni aukesivat kokonaan vasta myöhemmin. Löydät varmasti miehen joka varmistaa ennen mökkireissun lukkoonlyömistä ensisijaisesti että ajankohta sopii myös sinulle.
Sillä on ihan oma elämä suhteenne ulkopuolella josta lähipiiri tietää ja he elää siinä todellisuudessa. Sinä olet se kotona istuva vaimo jota kukaan ei ole nähnyt kuin vilaukselta, mutta kaikki tietää ne naiset kenen kanssa hän on sinua pettänyt ja kenen kanssa hän juuri nyt seurustelee. Olen tällaista kuviota seurannut entisen puolisoni vierestä.
Vierailija kirjoitti:
Voi, sillä kotinaisella on nimikin: Äityli.
Mä en ehkä edes haluaisi tutustua miesystävän kavereihin.
Oletteko muuttaneet yhteen yhdistämällä kahden asunnon huonekalut vai onko mies tuonut luoksesi kassillisen vaatteitaan? Ehkä hänellä on.åuoliso jossain muualla? Tai ex puoliso edelleen osana kaveriporukkaa?
Christiiina kirjoitti:
Mä en ehkä edes haluaisi tutustua miesystävän kavereihin.
Näin minäkin alussa ajattelin, kun ei ollut niin vakavaa. Mutta minua vaivaa se, kun nämä kaverit ovat selkeästi miehelle tärkeitä ja läheisiä, niin tietysti haluaisin tutustua heihin.
Outoa on. Jotain luurankoja kaapissa. Kysy suoraan miksi ei halua sinua mukaan porukkaan.
Selkeästi tuo kaveriporukka on miehen "perhe", eli ihmisryhmä johon sitoutuu eniten ja jonka kanssa vietetään tärkeät tapahtumat jne. Tuo on normaalia teini-iässä, mutta jossain kohtaa kyllä seurustelukumppanin/avovaimon pitäisi nousta siksi tärkeimmäksi ihmissuhteeksi.
Ei halua esitellä sinua, koska ei pidä suhdettanne pysyvänä, häpeää sinua tai jotain muuta? Kyllä kahden vuoden seurustelun jälkeen otetaan jo mukaan kaveriporukkaan.
Jos siellä reissussa ei ole muillakaan avopuolisoita, puolisoita tms. mukana niin miksi ihmeessä sinäkään sinne menisit? Jos viettävät aikaa kavereiden kesken, niin olisihan se kiusallista jos sinä menisit sinne.
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi tuo kaveriporukka on miehen "perhe", eli ihmisryhmä johon sitoutuu eniten ja jonka kanssa vietetään tärkeät tapahtumat jne. Tuo on normaalia teini-iässä, mutta jossain kohtaa kyllä seurustelukumppanin/avovaimon pitäisi nousta siksi tärkeimmäksi ihmissuhteeksi.
Näin minäkin ajattelen ja se että en ole mitenkään kieltäisin ettei saa viettää aikaa heidän kanssaan, vaan nimenomaan päinvastoin, että pääsisin edes jossain määrin syvemmin osaksi hänen elämäänsä.
En oikeastaan keksi enää mitään muuta syytä, kuin että hän ei halua että kuulen tai näen vahingossa jotain, minkä vuoksi "estäisin" häntä tapaamasta kavereita.
Näin oli minunkin suhde. Ihan kuin olisi hävennyt minua. Löysi uuden rikkaan naisen joka hänet elättää. Ihan hävettää että hyväksyin.
Ol kateellinen minulle koska asiat hyvin .Itse asiassa hän oli töissä minun firmassa. Lopetti työnteon kun tapasi miljonäärinaisen ( paljon vanhemman kuin hän). Siis onnenonkija.
Vierailija kirjoitti:
Jos siellä reissussa ei ole muillakaan avopuolisoita, puolisoita tms. mukana niin miksi ihmeessä sinäkään sinne menisit? Jos viettävät aikaa kavereiden kesken, niin olisihan se kiusallista jos sinä menisit sinne.
Tätä logiikkaa en ymmärrä. Millä tavalla osallistumiseni olisi pois keneltäkään? Esim. tuossa mökkireissussa ei ollut kyse poikien reissusta.
Vierailija kirjoitti:
-ap kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hän esitellyt sinut sukulaisilleen? Vanhemmilleen?
Tekeekö hän paljon työmatkoja/töitä toisella paikkakunnalla?
Onko mies muuttanut virallisesti yhteen kanssasi? Eli missä asunnossa hän on kirjoilla?
Juu on esitellyt vanhemmilleen ja ihan virallisesti asumme yhdessä (miehen luona). Teki aiemmin reissutyötä (ulkomailla) ei ole tehnyt nyt vuoteen kun koki sen raskaaksi.
Aina jos otan asian puheeksi niin hermostuu, välttelee asiaa tai kääntää sen niin, että minä yritän estää häntä viettämästä kavereiden kanssa aikaa. Ei halua ymmärtää sitä miksi haluan tutustua hänen kavereihinsa ja sanoo että "ei niistä sinun kavereita kuitenkaan tule". Tuntuu että on hyvin mustasukkainen siis nimenomaan niistä kavereistaan, ihan kuin yrittäisin jotenkin väkisin viedä niitä häneltä...En siis saa mitään logiikkaa miehen käytökseen.
Red flag.
Kuulostaa jäätävältä narsistilta. Lähde kun vielä pystyt.
Mikä tuossa on narsistista?
Mies olisi narsisti vasta silloin, jos kieltäisi avovaimolta kaverit ja yhteisen ajan kavereiden kanssa, tuossahan hän ei kiellä avovaimolta tämän omaa elämää lainkaan, ei valvo eikä kyttää. Nainen sen sijaan ei hyväksy sitä, että avomies on erillinen olento, jolla saa olla omaa elämää ja omia kavereita.
Vierailija kirjoitti:
-ap kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo hyvältä kuulosta. On eri asia silloin tällöin tehdä asioita poikaporukalla, mutta hyvin outoa, jos et ole tervetullut tilaisuuksiin, jonne muut ottavat tyttöystävänsä mukaan. Pitää sua paremman puutteessa? Nyt kissa pöydälle ja jos ei homma muutu, mies vaihtoon!
Ei aloituksessa lukenut että tyttöystävät ovat menossa mökille, ap spekuloi.
Niin siis mies sanoi että oli kaveriporukalla, kuvista joihin mies oli tägätty fb:ssä näin jälkeenpäin että oli ollut tyttöjäkin mukana. Sanoi että ei hän päätä ketä mukaan tulee, eli käytännössä itse oli rajannut minut ulos.
Mies ei siis halua sinua mukaan. Oli perimmäinen syy mikä tahansa, kannattaa nyt miettiä tarkkaan haluatko olla tuollaisessa suhteessa. Minä roikuin sellaisessa aikani ja lähdin, silmäni aukesivat kokonaan vasta myöhemmin. Löydät varmasti miehen joka varmistaa ennen mökkireissun lukkoonlyömistä ensisijaisesti että ajankohta sopii myös sinulle.
Tai sitten pitää tyytyä siihen mieheen, jolla ei ole lainkaan kavereita ja joka viettää kaiken vapaa-aikansa autotallissa, mutta muistaa myös sanoa vaimolleen, ettei tämän ole sopivaa ravata kylillä. Ollaan tässä kotona vaan.
Itse en mahtunut miehen ruotsinkieliseen kaveriporukkaan. En matkoille, en mökkiviikonlopuille. Myöhemmin kävi ilmi, että niissä porukoissa liikkui myös hänen nuoruuden ihastuksensa, jota hän aina yhteisissä bileissä yritti lämmitellä. Usein itse asiassa myös puhui tästä ihastuksestaan , kuinka Jessica sitä ja Jessica tätä. Nuorena ja naiivina en osannut laskea yks plus yks ja järkytys vuosia myöhemmin olikin melko iso, kun samaisen Jessican takia meille tuli ero. (Huom! Nimiä ei muutettu, että terkut vaan Jessicalle!)