Kuinka kauan eläisit sillä mitä kaapistasi löytyy nyt?
Jos joutuisit lukittautua nyt loppuelämäksesi kotiin ja saisit syödäksesi vain sen mitä kaapeistasi jo löytyy niin kuinka kauan pärjäisit?
Kommentit (322)
Yksin pärjäisin varmaan muutama vuosi, puolison kanssa vuoden. Jos siis ihan vaan pitäis pysyä hengissä eli tarpeeks kaloreita
Niin jos vettä ja sähköä sais kuitenkin? Aika pitkään.
Ilman noita? Alle viikossa kuolisin nestehukkaan
Ehkä viikon, kissan murkinat syömällä toisen. Sit kissan syömällä ehkä kolmannen :D
kaksi aikuista, luulisin noin kaksi kuukautta
Jos käyttäisin kaikki kuivatavarat ja pakastimen ja jääkaapin tuotteet, niin kyllä pari kuukautta selviäisin hyvin, kun yksin asun.
moi
Korkeintaan ylihuomiselle riittäisi tällä hetkellä kotona olevat ruuat (pl. kahvi, joka riittää pari kk). Tosin illalla tulee ruokatilaus. Siinä tulee ruuat pariksi viikoksi.
N. puoli vuotta, kahden hengen talous. Senjälkeen pitäisi hakea täydennystä luonnosta, järvestä ja tuosta meidän metsästä. Kasvimaa antanee satoa vielä syyskuulle.
Vierailija kirjoitti:
Lukittautuisin kotiin, vai kotoa ei voisi poistua kauppaan? Meillä nimittäin on juuri parhaillaan kovin satokausi päällä kasvimaalla, ja sieltä saa sen verran satoa, että niillä JA pakastimessa olevilla proteiineilla elettäisiin syyskuun loppuun asti ihan ilman mitään temppuilua. Sen jälkeen elettäisiin kotivaran varassa jouluun asti.
Jos taas ovesta ei voi astua ulos, niin ruokaa riittäisi marraskuun alkuun, jos tiukasti säännöstelisin.
No nyt ollaan kyllä Asian Ytimessä! Hyvin hoidettu asiat teidän perällä! Oletan että asutte jossain kaukana takamailla..
Juuri olen siivonnut keittiön kuivaruokakaapit (iso ja pieni) ja totesin, että pitäisi täydentää kunnolla varastot.
Tämän hetken ruuat riittäisivät pakastimen avulla ja säännöstellen jopa 3 kuukautta. Loppuaika olisi melko kiisselivoittoista.
Kuukausi pari. Vettä tarvitsisin jo muutaman päivän kuluttua.
Jos sähköt toimisivat ja vettä saisi hanasta, niin kolme henkeä voisi sinnitellä kuivakaapin tuotteilla kuukauden, ehkä vähän toista. Katsoin kyllä, että pastatuotteita on sen verran että pitempäänkin. Lisukkeet tosin loppuisivat aikaisemmin. Veden ja sähkön jakelun katkettua mentäisiin eteenpäin pitkän päiväyksen vesikanistereilla ja kokkaamalla kaasugrillillä. Viime syksyn sähkön jakeluhäiriö ukaasit laittoivat varautumaan.
Ainakin kuukauden, jopa enemmän.
Muutaman kuukauden jos söisin maltillisesti.
Kuukausi vois mennä tällä viiden hengen perheellä.
Äiti opetti jo 80-luvulla pitämään kotivaraa ja niin olen siitä asti kodissani tehnyt. Välillä parisuhteessa ja samassa taloudessa kotivara suurentunut. Nyt yksin elävänä ruoka-aineet riittäisivät kuukauden verran. Kuiva-aineita ja pakkaskamaa riittää, tuoretarpeet kuten vihannekset loppuisivat, mutta muutenkin pärjää aikansa. Minulla on myös Trangia ja tarpeelliset litramäärät vettä. Eikä tulisi mökkäriä ikävä!
Toivottavasti ensi maanantaihin asti. Nälkä kyllä varmasti tulee, mutta en mä tässä ajassa kuole vaikkei olisi yhtään mitään syötävää. Onneksi vähän on.