Jos juot pullollisen punaviiniä, onko se mielestäsi paljon?
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 65-vuotiaalle ehdottomasti liian iso määrä ja työikäisellekin iso määrä. Humalajuomista.
Hyvän ruoan kanssa menee helpostikin. Jännä miten täälläkin viiniin suhtaudutaan vain ja ainoastaan päihteenä eikä kokonaisvaltaisena nautintona.
On se yli 65-vuotiaalle liian iso määrä, myös ruoan kanssa nautittuna.
Mistä sä ton iän repäisit? Meinaatko, että kun 64-vuotias juo viiniä, niin ok, ja kun täyttää 65, se viini päättääkin yhtäkkiä että, huh, nyt pitääkin nousta nopeammin ja enemmän päähän?
Ihmiset on erilaisia, tiesitkö?
Kyllä minulla ainakin vaihdevuodet ovat vaikuttaneet erittäin paljon alkoholinsietoon. Nelikymppisenä istuttiin iltaa ystävien kanssa ja punaviiniä kului. Nyt 55+ ja olen humalassa jo kahdesta viinilasillisesta. Varsinkin punaviini saa aikaan oudon, tympeän, olon ja makukin muuttunut hirveäksi. Valkoviiniä pystyn juomaan, mutta kyllä siitäkin tulisi vahva humala ja varsinkin krapula, jos kokonaisen pullon joisin yksin ruuan kanssa.
Jos itse ottaisin kuusi annosta neljässä tunnissa niin en saisi muuta kuin poskien punoitusta ja väsymystä, mielihyvää ja rentouden tunnetta en varmaan kokisi. Periaatteessa ihan turhaa sitten edes ottaa. Ihan hyvin voisi juoda alkoholitonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 65-vuotiaalle ehdottomasti liian iso määrä ja työikäisellekin iso määrä. Humalajuomista.
Hyvän ruoan kanssa menee helpostikin. Jännä miten täälläkin viiniin suhtaudutaan vain ja ainoastaan päihteenä eikä kokonaisvaltaisena nautintona.
No onhan se silti päihde jos juodaan sellaisia määriä, että siitä päihtyy vaikka otettaisiinkin ruuan kanssa.
Niin, ja kiinnostaisi myös tietää, millaisesta ruokailusta ja millaisista annoksista on kyse, jos niiden kanssa menee kokonainen pullo. :)
Silloin harvoin kun itse juon viiniä ruoan kanssa, niin yhden ihan täyden lautasellisen kanssa riittää yksi lasillinen.
Niin. Kyllä niitä lautasia yleensä se noin kymmenen katetaan eli pitkän kaavan kautta.
Ihmettelen kun monet kirjoittaa, että on juonut liikaa jos se tuntuu kropassa vähääkään seuraavana aamuna. Kyllähän se nyt aina kuuluu asiaan, että vähän krapulaa on. Sitten se kärsitään pois ja seuraavana päivänä elämä on taas normaalia.
Neljässä tunnissa menee mutta jonkun asteen humalassa olen, mutta ei paha kun aikaa on noin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse ottaisin kuusi annosta neljässä tunnissa niin en saisi muuta kuin poskien punoitusta ja väsymystä, mielihyvää ja rentouden tunnetta en varmaan kokisi. Periaatteessa ihan turhaa sitten edes ottaa. Ihan hyvin voisi juoda alkoholitonta.
Minusta huomattavasti kukavempi juoda niin ettei mene kunnon humalaan.
Sulla näköjään känni on tärkein.
Minulla toisinpäin. Viinistä ei tule krapulaa, mutta viinasta tulee huono olo jo saman illan aikana. N36