Jos juot pullollisen punaviiniä, onko se mielestäsi paljon?
Kommentit (168)
Minulle tulee siis aivan kauhea krapula punaviinistä, siksi en sitä juo kuin lasin tai harvoin kaksi aterian kanssa. Eikä tarvi juoda kovin paljon edes, puolisen litraa riittää.
Väkevistä taas krapulaa ei hevillä tule ja määräkin riittää pieni.
Valkkaria juon harvemmin, mutta siitäkin tuntuisi tulevan lähes yhtä pahat oireet kuin punkusta.
Näillä olen mennyt viimeiset vajaa 20v. M43
On paljon. Neljässä tunnissa kun pulloisen joisin, niin olisin nopeesti ihan tosi kännissä ja äkkiä huono olo.
Pidemälle ajalle jaettuna, esim. 8h, ja ruuan kanssa, niin olisi ehkäpä kestettävissä, mutta aika humalassa silti. Jos hauskat juhat tms, niin tää jäkimmäinen vaihtoehto joskus harvoin voisi olla melkein ok... vaikka ei mulla kyllä ihan sitä koko pullollista kuitenkaan ihan menisi.
Mitkä on ihmisten lempioluita? Suomalainen olut on metallista, pahempaa on vain USAn oluet. Olen maistanut ehkä 10 eri maan oluita.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minä sain tuolla määrällä ensin rasvamaksan ja sitten maksakirroosin. Näillä mennään, parannusta ei ole.(ok, maksansiirto)
Joit varmaan pullollisen melko usein, jotta sait itsellesi nuo vauriot.
Vierailija kirjoitti:
Pullollinen viiniä on 6 annosta alkoholia. Tuo on kerralla juotuna runsas määrä alkoholia.
Onko muka? Monesti haen kaupasta 6 pack lonkeron. Kaadan siitä kolme isoa tuoppia. Se on nopsasti juotu ja ehkä pientä hiprakkaa tulee, ei sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minä sain tuolla määrällä ensin rasvamaksan ja sitten maksakirroosin. Näillä mennään, parannusta ei ole.(ok, maksansiirto)
Ei rasvamaksa ja maksakirroosi ihan pullollisesta vielä tule.
ei yhdestä pullosta, yhdestä viikosta, yhdestä kuukaudesta, mutta monesta vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Alkoi tekee mieli viiniä
😁😊🥳🌜
On se paljon. Lasillinen riittää. Tosin en juo punaviiniä koskaan ja valkkariakin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon todella yllättynyt näistä vastauksista. Minusta tuo on melkoinen määrä alkoholia yhteen päivään. Eli vastaus kysymykseen: kyllä, on mielestäni paljon.
Varmaan riippuu keltä kysytään. Onko vastaajana pieni 50kg nainen vai pitkä 120kg mies.
Täällä yksi 166/54-kokoinen harvakseltaan alkoholia juova nainen eikä pullollinen viiniä neljään tuntiin ole mielestäni erityisen paljon. Mukavan pikku hiprakan saisin, en tulisi humalaan enkä millään muotoa toimintakyvyttömäksi, saati saisi krapulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 65-vuotiaalle ehdottomasti liian iso määrä ja työikäisellekin iso määrä. Humalajuomista.
Hyvän ruoan kanssa menee helpostikin. Jännä miten täälläkin viiniin suhtaudutaan vain ja ainoastaan päihteenä eikä kokonaisvaltaisena nautintona.
Hah! Neljässä tunnissa pullollinen viiniä hyvän ruoan kanssa. Kokonaisvaltaisena nautintona. Ei päihteenä, ei, ei ... Mutta ehditkö syödä mitään?
Kummallinen kysymys. Tuohonhan menee hyvin vaikkapa seitsemän lajin illallinen.
Ja meillä esim. kun vieraita, niin eihän se ole niin, että jokaisella on se oma viinipullonsa, jota juodaan. Pariskunta tulee käymään. Ennen pöytää menoa jutellaan tunti-puolitoista ja siinä menee yksi kuohari neljän pekkaan. Sitten joku alkuruoka ja siinä menee vaikka pullo valkkaria. Hieman istuskelua ja sen valkkaripullo tyhjäksi ja sitten pääruoka ja esim. pullo/puolitoista punaviiniä. Loppu siitä tissutellaan pääruuan jälkeen. Jälkiruoka, niin voi olla puolipulloa jälkiruokaviiniä tai avecina konjakki. Yhteismäärä, että neljästään ollaan juotu yhteensä neljän viinipulloa + kahvin kanssa avec 4-5 tunnissa. Kukaan ei ole porukassa mitään känniä nähnytkään.
Taidatte juoda kuitenkin aika usein, jos ei mitään känniä tuollaisesta määrästä tule? Kun sanon usein, en tarkoita että päivittäin, mutta vähintään viikottain/pari kertaa kuussa. Enkä tarkoita että joka kerta vetäisitte noin paljon, mutta jotain kuitenkin. Tuntuu kovin ihmeelliseltä ettei tuosta määrästä tulisi mitään vaikutuksia.
Jos juon 4-5 tunnissa joku 6-7 annosta ruokaa syöden, niin korkeimmillaankaan ei promillet ylitä yli yhtä.
Toki tilanne olisi ihan toinen, jos tuo olisi vaikka tunnissa kiskottu kolme pitkää tuoppia ja jokaiselle kyytipojaksi snapsi. Silloin olisin jo vähän hiprakassa.
Kesäpäivänä kun on poikien reissu, niin voidaan keskiolutta tissutella, grillata ja saunoa ns. pitkän kaavan mukaan. Eli vaikka klo 12-06 eli 18 tuntia. Ja sitä keskiolutta voi mennä poikaporukalla ihan valtavat määrät, vaikka kukaan ei aikaisin aamulla mökillä nukkumaan mennessä ole kuin hyvin väsynyt, ei niinkään missään kännissä, saati sitten, että joltain olisi muisti mennyt tms.
Siis 4-5 tunnin aikana 6-7 annosta ruokaa! Onko tuollainen syöminenkään enää normaalia?
Kertokaa hyvät ihmiset, että näin elävät ihmiset ovat poikkeuksia. En kestä tätä ketjua, tunnen itseni joksikin friikiksi tai alieniksi. :D Vaikka olen kuvitellut itseni ihan suht normaaliksi ihmiseksi syömis- ja juomistavoiltani.
Oliko tämä vitsi vai eikö jengi osaa enää lukeakaan?
Pullollisessa on 6 annosta. Ja jos juot koko pullon, niin onko kaverilla omat juomat. Huonoin vaihtoehto on juoda yjsin ja itsekseen se pullollinen viiniä. Ei heti tule mieleen, että olisin juonut kuutta annosta neljässä tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon todella yllättynyt näistä vastauksista. Minusta tuo on melkoinen määrä alkoholia yhteen päivään. Eli vastaus kysymykseen: kyllä, on mielestäni paljon.
Varmaan riippuu keltä kysytään. Onko vastaajana pieni 50kg nainen vai pitkä 120kg mies.
Täällä yksi 166/54-kokoinen harvakseltaan alkoholia juova nainen eikä pullollinen viiniä neljään tuntiin ole mielestäni erityisen paljon. Mukavan pikku hiprakan saisin, en tulisi humalaan enkä millään muotoa toimintakyvyttömäksi, saati saisi krapulaa.
Kuulehan mummo: olet pahasti alkoholisoitunut. Silloin se yksi pullo ei enää tunnukaan missään.
On, siitä tulee kyllä reilusti humalaan. Aika normi määrä illan mittaan jos tavoite on humala, mutta ei siis todellakaan usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään mitenkään toimintakyvyttömäksi tulisi, enkä välttämättä saisi krapulaakaan, mutta selkeästi humalaan kyllä. Sellaiseen että vielä säilyy muisti ja tolkku, mutta juttu luistaa ja on rento olo ja tanssimuuvit saa uusia ulottuvuuksia. T. Toinen samankokoinen, joka ei juo alkoholia usein
Vierailija kirjoitti:
Alkoi tekee mieli viiniä
Jep. Ai että, ensin viiniä kavereitten kanssa ja sit jonnekin kivaan paikkaan tanssimaan.
On. Varmaan oksentaisin. Itselläni menee maksimi jossain neljässä annoksessa.
Ei ole paljon, niitä voi juoda kaksikin samassa ajassa