Unettomuus!
Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!
Kommentit (4056)
Vierailija kirjoitti:
Miten mä voin lopettaa Olanzapin (1/2)x5mg, kun aina jos en ota tablettia, en nuku ollenkaan (en tosin aina nuku tabletinkaan kanssa)? ):
Opamox 15mg mulla menee tällä hetkellä 1/2 + 1/2 (viikon kuluttua aion ottaa vain yhden 1/2 tabletin) ):
Päihdesairaala osaa vastata tuohon. https://www.paihdesairaala.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olen kärsinyt unettomuudesta yöi 20 vuotta, lastensuojelun asiakirjojen mukaan unettomuuteni on alkanut jo 5-vuotiaana ja se jatkuu edelleen.
Mitä nyt siis haluat minulta, kun kärsin unettomuudesta? Olen unohtanut jo mitä olet kysellyt.
Millaista sun unettomuus on? <3
Miten unettomuus on vaikuttanut elämääsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olen kärsinyt unettomuudesta yöi 20 vuotta, lastensuojelun asiakirjojen mukaan unettomuuteni on alkanut jo 5-vuotiaana ja se jatkuu edelleen.
Mitä nyt siis haluat minulta, kun kärsin unettomuudesta? Olen unohtanut jo mitä olet kysellyt.
Kuinka vanha olet? Oletko mies vai nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mä voin lopettaa Olanzapin (1/2)x5mg, kun aina jos en ota tablettia, en nuku ollenkaan (en tosin aina nuku tabletinkaan kanssa)? ):
Opamox 15mg mulla menee tällä hetkellä 1/2 + 1/2 (viikon kuluttua aion ottaa vain yhden 1/2 tabletin) ):
Toivoin, että täällä joku osaisi vastata (kokemus, tieto) ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulle on vastattu jo monella eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulle on vastattu jo monella eri tavalla.
Voisitko tiivistää, mikä on vastauksien ydin, kun en enää hahmota, koska vastauksia on ollut laidasta laitaan. ):
Mitä sä nyt yrität saavuttaa tällä jankkaamisella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen liki 30-vuotias nainen. Unettomuuteni on sellaista, että herään öisin monta kertaa. Nukahdan kyllä takaisin, mutta jokainen yö herään 10-40 kertaa, joten se vaikuttaa tietysti päivän vireyteeni, kun uni keskeytyy koko ajan. En muista koskaan heränneeni virkeänä, vaan aina väsyneenä ja pahantuulisena, olen aina ajatellut etten vain ole aamuihminen.
Lääkitystä en ole halunnut, koska suvussa paljon päihderiippuvaisia ja minulla on taipumus addiktoitua helposti, sen olen elämäni aikana huomannut. Olen ollut riippuvainen tupakasta, alkoholista, sokerista, shoppailusta, pelaamisesta ja vaikka mistä. Melatoniini on ainoa, jota olen kokeillut, mutta en näe järkeä siihen, koska nukahtaminen ei ole ollut minulle ongelma. Lääkäri tarjosi minulle unilääkkeitä (kuulemma on myös joitakin ei-riippuvuutta aiheuttavia), ei muuta joten olen oman onneni nojassa, mutta olen tottunut tähän, eipä ainakaan haitannut niin paljon yöheräilyt kun lapset olivat vauvoja :D
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä nyt yrität saavuttaa tällä jankkaamisella?
Tämä mun tilanne on todella epätoivoinen ):, mä yritän saavuttaa tukea, apua ja tietoa. Mikä tahansa keskustelu ja vuorovaikutus pienentää mun ahdistusta hieman. ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen liki 30-vuotias nainen. Unettomuuteni on sellaista, että herään öisin monta kertaa. Nukahdan kyllä takaisin, mutta jokainen yö herään 10-40 kertaa, joten se vaikuttaa tietysti päivän vireyteeni, kun uni keskeytyy koko ajan. En muista koskaan heränneeni virkeänä, vaan aina väsyneenä ja pahantuulisena, olen aina ajatellut etten vain ole aamuihminen.
Lääkitystä en ole halunnut, koska suvussa paljon päihderiippuvaisia ja minulla on taipumus addiktoitua helposti, sen olen elämäni aikana huomannut. Olen ollut riippuvainen tupakasta, alkoholista, sokerista, shoppailusta, pelaamisesta ja vaikka mistä. Melatoniini on ainoa, jota olen kokeillut, mutta en näe järkeä siihen, koska nukahtaminen ei ole ollut minulle ongelma. Lääkäri tarjosi minulle unilääkkeitä (kuulemma on myös joitakin ei-riippuvuutta aiheuttavia), ei muuta joten olen oman onneni nojassa, mutta olen tottunut tähän, eipä ainakaan haitannut niin paljon yöheräilyt kun lapset olivat vauvoja :D
Niin ja lisäys vielä, joskus en vain nukahda yöllä takaisin, vaan jään valveille, eikä uni tule seuraavanakaan iltana/yönä. En tiedä ovatko tähdet väärässä asennossa vai mitä :D
Mutta kyllä se uni sieltä aina tulee, kun en ota siitä stressiä, nukun sitten jos uni tulee, jos ei, niin saanpahan tehtyä kotitöitä tai omaa aikaa, kun muut nukkuvat. Ja sängyssä mietiskelen kaikenlaista, kauppalistoja, mitä huomenna pitää tehdä jne. Peruspositiivinen asenne on se kaiken a ja o.
Millaista sun unettomuus on?