Unettomuus!
Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!
Kommentit (4056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ketään, joka olisi oppinut uudelleen nukahtamaan ja nukkumaan ilman Olantsapiinia?
Jos lähtötilanne on se, että ei ole vielä kertaakaan nukahtanut ilman Olantsapiinia.
Miten lopettaminen onnistuu, jos valvoo pitkiä putkia lopettamisen yhteydessä?
Olen esimerkiksi lukenut ihmisestä, joka valvoi 50-60 vrk (ei siltikään oppinut nukahtamaan). Ja ihmisistä, jotka valvoivat toista ja kolmatta viikkoa. ):
Mitä, jos mulle käy samalla lailla, sillä en ole vielä kertaakaan nukahtanut ilman lääkkeitä (olisin helpottunut, jos nukahtaisin edes kerran).
Entä jos minäkin alan jankuttamaan?
Ei, et tule enää koskaan nukkumaan, valvot lopun ikääsi. Ole hyvä.
Ei haittaa, jos sinäkin alat jankuttamaan. ):
Tuota minä eniten juuri pelkään, että en tule enää koskaan nukkumaan. Olisin tyytyväinen, jos oppisin nukkumaan edes kerran (kaksi) viikossa.
Ei, et tule enää koskaan nukkumaan, valvot lopun ikääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ketään, joka olisi oppinut uudelleen nukahtamaan ja nukkumaan ilman Olantsapiinia?
Jos lähtötilanne on se, että ei ole vielä kertaakaan nukahtanut ilman Olantsapiinia.
Olen esimerkiksi lukenut ihmisestä, joka valvoi 50-60 vrk (ei siltikään oppinut nukahtamaan). Ja ihmisistä, jotka valvoivat toista ja kolmatta viikkoa. ):
Mitä, jos mulle käy samalla lailla, sillä en ole vielä kertaakaan nukahtanut ilman lääkkeitä (olisin helpottunut, jos nukahtaisin edes kerran).
Tuota minä eniten juuri pelkään, että en tule enää koskaan nukkumaan. Olisin tyytyväinen, jos oppisin nukkumaan edes kerran (kaksi) viikossa.Ei, et tule enää koskaan nukkumaan, valvot lopun ikääsi.
Tuo on juurikin mun suurin pelko. ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota minä eniten juuri pelkään, että en tule enää koskaan nukkumaan. Olisin tyytyväinen, jos oppisin nukkumaan edes kerran (kaksi) viikossa.Miksi valitset vain sen pahimman vaihtoehdon? Ja miksi poimit vain pahimmat skenaariot? Täällä on ihmiset kertoneet vaikka minkälaisia kokemuksia, mutta sinä otat vain ne huonoimmat mukaan. Se on valinta. Sinun ihan ikioma valintasi. Voisit valita myös toisin. Tarinoita ja kohtaloita mukavista unijutuista. Ottaa mukaan ohjeita, jotka on ihmisillä toimineet ja ovat saaneet asiansa järjestymään.
Mutta kun ei. Joku on valvonut, joten sinäkin tulet valvomaan. Joku nukkuu, mutta se ei kosketa sinua, koska sinä ehdottomasti aiot vain valvoa.
Varmaan siksi, koska en ole vielä kertaakaan edes torkahtanut. Jos olisin torkahtanut, olisin varmasti positiivisempi jatkon suhteen. ):
Torkahtaminen on edellytys nukahtamiselle.
Mitä tämä tarkoittaa, että et ole kertaakaan torkahtanut? Missä ajassa ja mitkä ne sun lääkkeet nyt on? Aloituksessa et mainitse mitään olantsapiinista, mutta sit sulla onkin se. Vähän paha sanoa yhtään mitään kun sun tarina muuttuu koko ajan. Välillä olet nukkunut edes tunnin ja nyt et ole edes torkahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Mua oikeasti pelottaa, että mun unikeskus on jotenkin vaurioitunut. ): Ja nyt kun luin tuon Ketipinor-tekstin, niin pelkään vielä enemmän. Eli 2-3 vk:n täysunettomuus ei välttämättä riitä nukahtamis-kyvyn palauttamiseen, vaan edes 50-60 vrk ei välttämättä riitä. ):
Olen yrittänyt kokeilla silloin tällöin olla ilman lääkkeitä, mutta en ole vielä kertaakaan nukahtanut tai torkahtanut. ):
Onko sulla käytössä ollut lähiaikoina Ketipinor Olanzapiinin ohella? Muista, että niiden lopetus tehdään todella vähitellen. Kenties sun olisi parempi tasaisesti ja pikkuhiljaa vähentää ja siten lopettaa, eikä kokeilla nukkua silloin tällöin ilman lääkkeitä. Se, että toisinaan otat lääkettä, toisinaan kokeilet ilman lääkettä, sekoittaa elimistöä.
Varmasti ymmärrät, että valvottuasi täysin kolme viikkoa, et kykene normaaleihin toimintoihisi. Silloin toki viimeistään tilanteesi huomaa lääkäri/hoitaja. Onko sulla mihinkään suht pysyvää hoitokontaktia? Mielestäni sellainen olisi nyt tosi tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota minä eniten juuri pelkään, että en tule enää koskaan nukkumaan. Olisin tyytyväinen, jos oppisin nukkumaan edes kerran (kaksi) viikossa.Ei, et tule enää koskaan nukkumaan, valvot lopun ikääsi.
Tuo on juurikin mun suurin pelko. ):
Ja se on nyt toteutunut, ei tarvitse enää miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota minä eniten juuri pelkään, että en tule enää koskaan nukkumaan. Olisin tyytyväinen, jos oppisin nukkumaan edes kerran (kaksi) viikossa.Miksi valitset vain sen pahimman vaihtoehdon? Ja miksi poimit vain pahimmat skenaariot? Täällä on ihmiset kertoneet vaikka minkälaisia kokemuksia, mutta sinä otat vain ne huonoimmat mukaan. Se on valinta. Sinun ihan ikioma valintasi. Voisit valita myös toisin. Tarinoita ja kohtaloita mukavista unijutuista. Ottaa mukaan ohjeita, jotka on ihmisillä toimineet ja ovat saaneet asiansa järjestymään.
Mutta kun ei. Joku on valvonut, joten sinäkin tulet valvomaan. Joku nukkuu, mutta se ei kosketa sinua, koska sinä ehdottomasti aiot vain valvoa.
Varmaan siksi, koska en ole vielä kertaakaan edes torkahtanut. Jos olisin torkahtanut, olisin varmasti positiivisempi jatkon suhteen. ):
Niin, toi sun tilanteesi on oma valintasi. Kaikille meille tapahtuu vaikka mitä, mutta on oma valinta kuinka niihin tapahtumiin suhtautuu ja sopeutuu. Sä voit vaikka ihan tällä siunaaman sekunnilla päättää, että tilanne on ok ja jatkat eteenpäin näin. Mutta sinä valitset vain pelätä tulevaisuutta mistä kenelläkään meillä ei ole vielä mitään tietoa. Sillä pelolla sinä petaat kohtalosi valmiiksi. Toiset manifestoi itselleen hyviä juttuja, mutta sinä vain pelkästään pahoja. Ihan pelkästään pahaa, eikä yhtään mitään hyvää.
En enää jaksa kommentoida sulle mitään. Sinä todellakin olet täysin toivoton tapaus. Kaikki suhun laitettu aika on hukkaan heitettyä. Koko ketjun ajan olet vain jankannut ja mennyt vain huonompaan suuntaan. En ihmettele enää ollenkaan miksi sinun vanhemmat ei halua puhua sun kanssa. Voimat loppuu kaikilta jos imet energiaa kuten tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Mua oikeasti pelottaa, että mun unikeskus on jotenkin vaurioitunut. ): Ja nyt kun luin tuon Ketipinor-tekstin, niin pelkään vielä enemmän. Eli 2-3 vk:n täysunettomuus ei välttämättä riitä nukahtamis-kyvyn palauttamiseen, vaan edes 50-60 vrk ei välttämättä riitä. ):
Olen yrittänyt kokeilla silloin tällöin olla ilman lääkkeitä, mutta en ole vielä kertaakaan nukahtanut tai torkahtanut. ):
Mihin aikaan illasta menet makuulle, mihin aikaan nouset ylös? Nimittäin jos olet makuulla esim 8 tuntia, torkahtelet aivan varmasti, vaikka aamulla tuntuukin, että olet koko tuon ajan ajatellut tietoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torkahtaminen on edellytys nukahtamiselle.Mitä tämä tarkoittaa, että et ole kertaakaan torkahtanut? Missä ajassa ja mitkä ne sun lääkkeet nyt on? Aloituksessa et mainitse mitään olantsapiinista, mutta sit sulla onkin se. Vähän paha sanoa yhtään mitään kun sun tarina muuttuu koko ajan. Välillä olet nukkunut edes tunnin ja nyt et ole edes torkahtanut.
En ole torkahtanut kertaakaan ilman lääkkeitä. Mun lääkkeet on nyt Olantsapiini (1/2 x 5mg) ja Opamox (1/2 + 1/2, 15mg), Atarax 25 mg (korkeintaan kerran, kaksi viikossa).
Vierailija kirjoitti:
Oletko joku saamarin papukaija? Lopeta se jankutus ja kommenttiesi copypasteaminen! Annat itsestäsi vain entistä typerämmän kuvan.
Ei kannata ilkeillä, AP on tosissaan hädissään eikä typerä. Noin iso hätä sumentaa monet asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin aikaan illasta menet makuulle, mihin aikaan nouset ylös? Nimittäin jos olet makuulla esim 8 tuntia, torkahtelet aivan varmasti, vaikka aamulla tuntuukin, että olet koko tuon ajan ajatellut tietoisesti.
Olen makuulla 8 tuntia. En mielestäni torkahda ollenkaan, sillä voisin millä tahansa hetkellä nousta ylös sängystä. ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko joku saamarin papukaija? Lopeta se jankutus ja kommenttiesi copypasteaminen! Annat itsestäsi vain entistä typerämmän kuvan.
Ei kannata ilkeillä, AP on tosissaan hädissään eikä typerä. Noin iso hätä sumentaa monet asiat.
Jos olisi oikeasti hädissään, olisi saanut apua jo monet kerrat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla käytössä ollut lähiaikoina Ketipinor Olanzapiinin ohella? Muista, että niiden lopetus tehdään todella vähitellen. Kenties sun olisi parempi tasaisesti ja pikkuhiljaa vähentää ja siten lopettaa, eikä kokeilla nukkua silloin tällöin ilman lääkkeitä. Se, että toisinaan otat lääkettä, toisinaan kokeilet ilman lääkettä, sekoittaa elimistöä.
Varmasti ymmärrät, että valvottuasi täysin kolme viikkoa, et kykene normaaleihin toimintoihisi. Silloin toki viimeistään tilanteesi huomaa lääkäri/hoitaja. Onko sulla mihinkään suht pysyvää hoitokontaktia? Mielestäni sellainen olisi nyt tosi tärkeää.
Mulla on hoitokontakti psyk. polilla harvakseltaan.
Et nuku enää koskaan, ole hyvä.
Aloittajan käytöksessä on merkkejä persoonallisuushäiriöisen käyttäytymisestä. Valehtelua, uhriutumista, manipulointia, mustavalkoajattelua, jumiutuminen samoihin kehää kiertäviin ajatus - ja toimintamalleihin.