Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unettomuus!

Vierailija
08.08.2023 |

Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!

Kommentit (4056)

Vierailija
1401/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua pelottaa ja ahdistaa tosi paljon ):

Ahdistaako ja pelottaako sua siis se, osaatko enää koskaan nukkua, vai myös jokin muu asia?

Vierailija
1402/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Up

Mitä sä haet näillä upitteluilla?

Mä etsin täältä käytännön kokemuksia, tietoa ja mielipiteitä. Nyt haluaisin mielipiteitä siihen, käykö mulle samalla tavalla kuin kommenttiin liitetyssä Ketipinor-tekstissä. 😞.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaako ja pelottaako sua siis se, osaatko enää koskaan nukkua, vai myös jokin muu asia?

Mua pelottaa se, osaanko enää koskaan nukkua, ja sitä kautta terveyden menetys ja kuolema. Pelkään, että mun lyhyt loppuelämä on pelkkää lakkaamatonta kärsimystä. ):

Vierailija
1404/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää että palstalla mahdollistetaan sekoilusi vastailemalla yhä uudestaan samoihin vuodatuksiisi. Jos et pystyisi pakenemaan nettiin jankkaamaan joutuisit ehkä jopa konkreettisesti tekemään jotain tilanteesi eteen.

Totta. Taidan luovuttaa.

Ei sun tarvitse suinkaan lopettaa palstailua ikäväsävyisen viestin takia.

Vierailija
1405/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1406/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysin tällaisen tekstin Ketipinorista 😞 (mitä jos mulle käy samalla tavalla, Olanzapin):

Kun on valvonut 50 - 60 vrk, ei paljon lohduta , kun sanotaan:"Kyllä nukut:" Et voi tietää mitä kärsimustä täydellinen unettomuus tuo. Lääkettä on lopetettu vuoden ajan hyvin pienin määrin, mutta lääke on tuhonnut aivoista sen osan, joka antaa unen. Mutta ole sinä vaan onnellinen ja nauti vapaasti ketipinoria ja ylistä hyvää unilääkettä. Kiitä, että olet yksi niistä onnellisista, jotka rakastavat ketipinoria. Kyllä aikanaan oli paljon lobotomian kannattajiakin ja sitä pidettiin täysin hyväksyttävänä hoitomuotona ja jo silloin oli paljon tyytyväisiä ja onnellisia ihmisiä, joille se oli tehty.

Mutta eikö viisas ihminen tajua olla puhumatta sellaisesta asiasta, josta ei ole täyttä faktatietoa.

Mitä mieltä? Käykö mulle noin? 😞

Ketipinorin käyttäjiä on tosi paljon. Sitä paheksuvat lähinnä ne, joita se ei auta.

Vierailija
1407/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Up

Mä etsin täältä käytännön kokemuksia, tietoa ja mielipiteitä. Nyt haluaisin mielipiteitä siihen, käykö mulle samalla tavalla kuin kommenttiin liitetyssä Ketipinor-tekstissä. 😞.

Kaikista psyykelääkkeistä kirjoitetaan paljon negatiivisia juttuja. Kuten esim kännykän aivoja tuhoavista signaaleista...

Vierailija
1408/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imovane on paras lyhytaikaiseen käyttöön, mutta siihen tulee nopeasti toleranssi, ei voi käyttää päivittäin. Silti olen saanut sillä unettomuuden kierteen monesti katkaistua niin, ettei pitkäaikaiskäytölle ole ollut tarvetta. Sitäkin lääkärit on myös aika nuivia määräämään. Kun oma tilanteeni paheni ja kroonistui, sain lopulta käyttöön pregalbaliinin, jota kyllä määrätään unettomuuteen hyvin harvoin ja minullakin asiaan vaikutti varmaan se, että oli myös pahaa ahdistusta. Sitä olen käyttänyt nyt useamman vuoden joka ilta, tosin nyt on lääkkeenlasku ja toivottavasti lopetus viimein meneillään. Tuo lääke pelasti oman tilanteeni, kun mikään muu ei auttanut.

Vierailija
1409/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1410/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua pelottaa se, osaanko enää koskaan nukkua, ja sitä kautta terveyden menetys ja kuolema. Pelkään, että mun lyhyt loppuelämä on pelkkää lakkaamatonta kärsimystä. ):

Miksi sulla olisi lyhyt loppuelämä? Ei unettomuuden takia ainakaan, arvelen. Kyllä tämä vaiheesi ohi menee. Ole armollinen itsellesi. Yritä hyväksyä, että nyt on näin. Viikon, parin kuluttua tilanne voi olla toinen, valoisampi. Tarvitset nyt voimia ja jos sitä täältä saat, kirjoittele toki

Vierailija
1411/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Up

Siis vilkaisitko edes sitä foorumia jonka linkkasin sulle? Pistin vielä erikseen linkin suoraan hakusanalla jotta löydät kokemuksia, tietoja ja mielipiteitä juurikin samasta lääkkestä jopa.

Vierailija
1412/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imovane on paras lyhytaikaiseen käyttöön, mutta siihen tulee nopeasti toleranssi, ei voi käyttää päivittäin. Silti olen saanut sillä unettomuuden kierteen monesti katkaistua niin, ettei pitkäaikaiskäytölle ole ollut tarvetta. Sitäkin lääkärit on myös aika nuivia määräämään. Kun oma tilanteeni paheni ja kroonistui, sain lopulta käyttöön pregalbaliinin, jota kyllä määrätään unettomuuteen hyvin harvoin ja minullakin asiaan vaikutti varmaan se, että oli myös pahaa ahdistusta. Sitä olen käyttänyt nyt useamman vuoden joka ilta, tosin nyt on lääkkeenlasku ja toivottavasti lopetus viimein meneillään. Tuo lääke pelasti oman tilanteeni, kun mikään muu ei auttanut.

Millaista sun unettomuus oli? Onko pregabaliinin vaikutus pysynyt miten käytössä? Pärjäätkö nyt ilman lääkitystä?

Vierailija
1413/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi uneton vuosikymmeniä, kuitenkin sanon, että kun kemia ei auta niin nousen aamulla aikaisin ylös ja teen ruumiillista työtä ja puuhastelen koko päivän puutarhassa jne....

Olen siis fyysisesti ihan loppu ja toivon, että nukahdan ja niin tosiaan käy usein, kun en nauti kaffeeta, fruktoosia... ym piristäviä.

Niin surullista tämä unettomuus, sitä ei nukkuva mitenkään pysty tajuamaan. Laiskuuttahan se on!

Vierailija
1414/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Up

Siis vilkaisitko edes sitä foorumia jonka linkkasin sulle? Pistin vielä erikseen linkin suoraan hakusanalla jotta löydät kokemuksia, tietoja ja mielipiteitä juurikin samasta lääkkestä jopa.

Tallensin itselleni foorumin linkin. Hieman kyllä hankaloittaa selaamista, kun tekstit ovat englanniksi. Mutta kiitän linkistä.

Vierailija
1415/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sulla olisi lyhyt loppuelämä? Ei unettomuuden takia ainakaan, arvelen. Kyllä tämä vaiheesi ohi menee. Ole armollinen itsellesi. Yritä hyväksyä, että nyt on näin. Viikon, parin kuluttua tilanne voi olla toinen, valoisampi. Tarvitset nyt voimia ja jos sitä täältä saat, kirjoittele toki

Mutta mitä sitten, jos tämä vaihe ei mene koskaan ohi. ): Valvon pahimmillaan 50-60 vrk putkia. ):

Saan voimia siitä, että täällä saa keskustella kaikesta mielen päällä olevasta anonyymisti.

Vierailija
1416/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi uneton vuosikymmeniä, kuitenkin sanon, että kun kemia ei auta niin nousen aamulla aikaisin ylös ja teen ruumiillista työtä ja puuhastelen koko päivän puutarhassa jne....

Olen siis fyysisesti ihan loppu ja toivon, että nukahdan ja niin tosiaan käy usein, kun en nauti kaffeeta, fruktoosia... ym piristäviä.

Niin surullista tämä unettomuus, sitä ei nukkuva mitenkään pysty tajuamaan. Laiskuuttahan se on!

Vierailija
1417/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1418/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Up

Tallensin itselleni foorumin linkin. Hieman kyllä hankaloittaa selaamista, kun tekstit ovat englanniksi. Mutta kiitän linkistä. <3

Ymmärrän, itelläki välil hankaluuksia mutta kääntäjä auttaa. Oma koneeni ainakin automaattisesti ehdottaa käännöstä.

Vierailija
1419/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan ymmärrettävää, sillä unettomuus itsessään pahentaa näitä tunteita ja ajatuksia, ja tadaa - kierre on valmis. Tämän kierteen voi kuitenkin katkaista ja joskus se voi viedä aikaa, mutta ratkaisu löytyy kyllä. Täytyy vaan jaksaa sitä kohti pyrkiä hakemalla lääkäriltä apua niin kauan, kunnes se löytyy.

Vierailija
1420/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän