Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unettomuus!

Vierailija
08.08.2023 |

Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!

Kommentit (4056)

Vierailija
1161/4056 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et nukkunut ennen lääkkeitä, etkä lääkkeiden kanssa. Miksi siis luulet, että alkaisit jotenkin maagisesti nukkumaan? Ethän sinä ole tehnyt alkuperäiselle syylle mitään. Ei ne asiat itsestään korjaannu.

Ennen lääkkeitä nukuin 2-3(4) tuntia. Unettomuuteni johtui fyysisestä sairaudesta, ja se on jo hoidettu taustalta.

Unettomuus ja siitä johtuva huono olo taas ikään kuin traumatisoivat mut. ):

Vierailija
1162/4056 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/4056 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1164/4056 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue uudestaan ajatuksella näitä parilla viimeisellä sivulla olevia kokemuksia, toinen kertoi ystävästään, toinen isästään. Luota näihin ja usko että sinulle käy samoin!

Miksi? Mistä tulee se varmuus, että on samanlainen kuin yksittäisen ihmisen isä tai toisen ystävä? Miten saavutetaan se varmuus, että on nimenomaan juuri sellaiseen ryhmään kuuluva, jonka uni vain palaa kuin taikaiskusta?

Ei sellaista varmuutta ole olemassakaan, että on täysin samanlainen kuin joku muu yksittäinen ihminen. Jokainen on yksilö. Jonkun nivelrikkoon tehoaa jokin, joka ei tehoa toiseen ihan samasta vaivasta kärsivään. Lääkäri tehtäväksi jää etsiä jokaiselle paras apu.

Eli ei ole mahdollista saada varmuutta, mutta lääkärillä on jokin tehtävä tähän liittyen?

Liittyykö lääkärin tehtävä velvollisuuksiin mitenkään vai onko se asia, joka vain on olemassa hänen työnkuvassaan? Ja hänelle tulee seuraamuksia, mikäli ei toimi kuten työnkuvassa määritellään?

Jokainen laillistettu lääkäri on vannonut valan, jolla sitoutuu tekemään parhaansa potilaan hyväksi. Tietysti lääkäri joutuu teoistaan vastaamaan, jos ne ovat vastoin tutkittuun tietoon perustuvaa toimintaa.

Vierailija
1165/4056 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et nukkunut ennen lääkkeitä, etkä lääkkeiden kanssa. Miksi siis luulet, että alkaisit jotenkin maagisesti nukkumaan? Ethän sinä ole tehnyt alkuperäiselle syylle mitään. Ei ne asiat itsestään korjaannu.

Ennen lääkkeitä nukuin 2-3(4) tuntia. Unettomuuteni johtui fyysisestä sairaudesta, ja se on jo hoidettu taustalta.

Minun hankalan unettomuuteni syyksi paljastui masennus, jota en itse edes jostain syystä osannut epäillä. Psykiatri sen diagnosoi, sain mielialalääkityksen ja uneni takaisin. Käytän siis toistaiseksi tätä lääkettä, lopettamisesta ei ole vielä ollut puhetta hoitavan lääkärin toimesta.

Vierailija
1166/4056 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysykää poissa ketjusta te, joita aloittaja niin ärsyttää. Huomaa, ettei monella ole mitään kokemusta unettomuudesta. Ap on monta kertaa ilmaissut että on kokeillut lähes kaikki vinkit. Useimmat noin pahaa unettomuutta kokeneet ovat. Lääkärille ei nykyään tuosta vaan mennä, ja sitten kun pääsee niin sieltä saa vain 5 min keskustelun jälkeen jonkun uuden reseptin. Sen takia kannattaakin keskusteluissa yrittää löytää joku lääke jota haluaa kokemusten perusteella itse kokeilla ja kokemuksia saa palstoilta.

Vierailija
1167/4056 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivistettynä ydinkysymys:

Voinko mä luottaa siihen, että jossain vaiheessa nukahdan/torkahdan lääkkeiden vähennyksen ja lopetuksen jälkeen? (Pahimmillaan voi mennä pari viikkoa, esim. 3vk)

En ole vielä kertaakaan nukahtanut/torkahtanut ilman lääkkeitä. 😭.

Myöhemmin toivoisin, että oppisin nukahtamaan edes kerran (kaksi) viikossa. Myöhemmin ehkä pari kertaa (kolme) viikossa (yli vuoden kuluttua?)

Vierailija
1168/4056 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1169/4056 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unettomuus ja siitä johtuva huono olo taas ikään kuin traumatisoivat mut. ):

Tai toisinpäin, unettomuutesi taustalla voi olla jokin tiedostamaton trauma. En tiedä, voiko unettomuus noin vain yhtäkkiä syyttä iskeä päälle.

Vierailija
1170/4056 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1171/4056 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1172/4056 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko mä luottaa siihen, että jossain vaiheessa nukahdan/torkahdan lääkkeiden vähennyksen ja lopetuksen jälkeen? (Pahimmillaan voi mennä pari viikkoa, esim. 3vk)

Myöhemmin toivoisin, että oppisin nukahtamaan edes kerran (kaksi) viikossa. Myöhemmin ehkä pari kertaa (kolme) viikossa (yli vuoden kuluttua?)

Vierailija
1173/4056 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sinun pitäisi jo olla kipittämässä sinne ajallesi?

Vierailija
1174/4056 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko unettomuus alkanut koronarokotteen jälkeen? Jos ei, niin sitten syy on muualla. Mistä se on alkanut? Jotkut ei nuku enään ollenkaan rokotteen jälkeen, jos se on päässyt vaikuttamaan käpyrauhasen toimintaan.

Jos jotkut ajatukset vaivaa, niin pitää keksiä jotain rentouttavaa tekemistä, että ne saa pois vaivaamasta. Urheilua tai harrastusta, terapeuttista kalastusta jne. Mee poimimaan marjoja moneksi tunniksi, pitää saada mieli lepäämään. 

Luulisi, että lääkkeillä joudut vaan lääkekoukkuun, eikä se oo hyvä.

Mene iltapäivällä metsään lenkkipolulle kävelemään. Pitäisi nukahtaa... Kävele todella paljon, vaikka monta tuntia. Jossain rauhoittavassa ympäristössä: meren liplattaessa vieressä. Sen jälkeen nukkumaan. Lääkkeet pois.

Vierailija
1175/4056 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös sinun pitäisi jo olla kipittämässä sinne ajallesi?

Alan lähtemään nyt. ):

Hieman kyllä epäilyttää, onko sinne menemisestä mitään hyötyä.

Vierailija
1176/4056 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
1177/4056 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1178/4056 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1179/4056 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ensinnäkään et oo ilmeisesti saanut nukuttua ilman lääkkeitä etkä ole nukkunut käytännössä juuri mitään nykyisten lääkkeittesikään kanssa, niin on aika turha spekuloida nukutko ilman niitä sitten. Ensin pitää löytää ne toimivat lääkkeet. Sitten suunnitella jatkoa.

Vierailija
1180/4056 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyt koko ajan uudestaan samaa? Ei, sinä et voi luottaa siihen. Miten voisitkaan luottaa? Eihän kukaan ikinä tiedä mitä tulee tapahtumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi