Unettomuus!
Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!
Kommentit (4056)
AP, on ymmärrettävää, että kyselet muiden kokemuksia unettomuudesta ja nukahtamisesta. Niin jokainen meistä tekisi ja tekeekin. Kun itse kärsin unettomuudesta, lueskelin myös keskusteluja. Sinulla se vain on mennyt täysin överiksi, koska näiden viestien perusteella voi jo arvata, että olet mieltäsi sairas. Unettomuus ei ole suurin ongelmasi vaan siihen liittyvä ahdistus.
Vertailu muihin ei kannata, koska jokainen ihminen on erilainen. Jokaisella on eri syy unettomuuteen ja myös erilainen sairashistoria ja lääkitys. Jos joku on valvonut 60 vrk putkeen, se ei tarkoita, että sinulle käy niin. Et ole sama ihminen. Sinun mielesi estää sinua torkahtamasta. Et pysty nukkumaan, koska olet sairas ja suhtaudut unettomuuteen pakkomielteisesti.
Oleellinen kysymys ei ole se, miten kauan ihmisillä on mennyt siihen, että torkahtavat ensimmäisen kerran lääkkeiden lopettamisen jälkeen, vaan MITEN he ovat tehneet sen. Uskon, että kaikilla "salaisuus" on se, että he ovat tehneet unettomuuden kanssa rauhan. Ongelma pitää hyväksyä, jotta sen kanssa oppii elämään. Toisinaan uni tulee ja toisinaan ei. Unta ei voi pakottaa, joten unettomuudessa ei kannata velloa. Se vain työntää unta kauemmas ja lisää ahdistusta.
Sinä taas teet sen virheen, AP, että suorastaan hukut tuohon ahdistukseesi. Tuolla tavalla et tule nukahtamaan etkä pääse ongelmasta yli. Sinun mielesi on rikki ja se pitää korjata. Tähän tarvitset ammattilaisia. Sinun on mahdollista oppia nukkumaan paremmin, mutta siihen tarvitset APUA. Et pysty ITSE parantamaan itseäsi. Ymmärrätkö?
Vierailija kirjoitti:
AP, on ymmärrettävää, että kyselet muiden kokemuksia unettomuudesta ja nukahtamisesta. Niin jokainen meistä tekisi ja tekeekin. Kun itse kärsin unettomuudesta, lueskelin myös keskusteluja. Sinulla se vain on mennyt täysin överiksi, koska näiden viestien perusteella voi jo arvata, että olet mieltäsi sairas. Unettomuus ei ole suurin ongelmasi vaan siihen liittyvä ahdistus.
Vertailu muihin ei kannata, koska jokainen ihminen on erilainen. Jokaisella on eri syy unettomuuteen ja myös erilainen sairashistoria ja lääkitys. Jos joku on valvonut 60 vrk putkeen, se ei tarkoita, että sinulle käy niin. Et ole sama ihminen. Sinun mielesi estää sinua torkahtamasta. Et pysty nukkumaan, koska olet sairas ja suhtaudut unettomuuteen pakkomielteisesti.
Oleellinen kysymys ei ole se, miten kauan ihmisillä on mennyt siihen, että torkahtavat ensimmäisen kerran lääkkeiden lopettamisen jälkeen, vaan MITEN he ovat tehneet sen. Uskon, että kaikilla "salaisuus" on se, että he ovat tehneet unettomuuden kanssa rauhan. Ongelma pitää hyväksyä, jotta sen kanssa oppii elämään. Toisinaan uni tulee ja toisinaan ei. Unta ei voi pakottaa, joten unettomuudessa ei kannata velloa. Se vain työntää unta kauemmas ja lisää ahdistusta.
Sinä taas teet sen virheen, AP, että suorastaan hukut tuohon ahdistukseesi. Tuolla tavalla et tule nukahtamaan etkä pääse ongelmasta yli. Sinun mielesi on rikki ja se pitää korjata. Tähän tarvitset ammattilaisia. Sinun on mahdollista oppia nukkumaan paremmin, mutta siihen tarvitset APUA. Et pysty ITSE parantamaan itseäsi. Ymmärrätkö?
Ymmärräthän sinä että tuokin kommentti on aloittajalle syy jatkaa kirjoittelua. Mikä tahansa huomio on
Kyl toi ap taitaa olla jo jossain mielisairaalassa ja ollut koko ketjun ajan. Nyt ku katsoin, niin hän on aina ennen kahdeksaa illalla häipynyt palstalta. Yksi ilta kirjoitti vähän vaille kasi, että "Mä yritän huomenna vastata kysymyksiin <3, nyt en jaksa (huono olo) vastata kovin moneen kysymykseen kerralla." Joka päivä heti aamusta kasiin saakka täällä upittamassa sekopäistä ketjuaan.
Eli sairaalassa alkaa silloin iltalepo ja kännykät otetaan pois. Huomiohakuinen tai muu vaikea tapaus. Tuskinpa on edes unettomuus ongelmana, kunhan haluaa olla esillä ja saada huomiota. Ihan sairasta. Ei kannata enää vastata mitään kun ruokitaan sillä vaan tätä trollia.
Mä kärsin parikymppisenä unettomuudesta ja ahdistuksesta. Erään pahan jakson aikana meinasin tap paa itseni olin jo niin sekaisin. Onneksi sain opiskelijaterveydenhuollosta apua. Joku lääke ja terapiaa.
Lopullisesti unettomuus parani, kun siirryin työelämään hoitoalalle! Työ on niin raskasta että nukahdan nykyään heti kun lasken pään tyynyyn! Enää ei väsytä, nyt ongelmana on krooninen vitutus työnantajaan 😂
Keskustelupalstoilta ei pidä hakea neuvoja lääkkeiden käyttöön. Ei täällä kirjoittelevat tiedä mitään. Hyvä esimerkki oli nämä jotka neuvoivat Apta vetämään perseet. EI KOSKAAN BENTSOJA JA ALKOA SAMAAN AIKAAN siihen voi kuolla.
Ap vaikuttaa henkisesti lapselta. Luulen, että ahdistuskin vähenee mitä enemmän saa elämänkokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärräthän sinä että tuokin kommentti on aloittajalle syy jatkaa kirjoittelua. Mikä tahansa huomio on
Hän jatkaa vaikka ei saisi huomiota. Heti aamulla hän tulee tänne upittamaan hyvin nukutun yön jälkeen. Trollisormet vaan sauhuaa. Katsotaan vaan, niin täällä on up ja joku toisto eiliseltä ja itkunaamoja. Mutta jos kukaan ei enää vastaa mitään, niin ketju kuihtuu jossain vaiheessa. Saapi nähdä kuinka kauan yksin jaksaa upittaa.
Sehän selventääkin asiaa, että ap on oikeasti osastolla! Meni ihan kokonaan jännitys tästä ketjusta.
No mutta tänäänhän sinulla on aika sille lääkärille, että puhu siellä, näytä vaikka tämä ketju hänelle jos on vaikea saada sanoja suusta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Mä kärsin parikymppisenä unettomuudesta ja ahdistuksesta. Erään pahan jakson aikana meinasin tap paa itseni olin jo niin sekaisin. Onneksi sain opiskelijaterveydenhuollosta apua. Joku lääke ja terapiaa.
Lopullisesti unettomuus parani, kun siirryin työelämään hoitoalalle! Työ on niin raskasta että nukahdan nykyään heti kun lasken pään tyynyyn! Enää ei väsytä, nyt ongelmana on krooninen vitutus työnantajaan 😂
Keskustelupalstoilta ei pidä hakea neuvoja lääkkeiden käyttöön. Ei täällä kirjoittelevat tiedä mitään. Hyvä esimerkki oli nämä jotka neuvoivat Apta vetämään perseet. EI KOSKAAN BENTSOJA JA ALKOA SAMAAN AIKAAN siihen voi kuolla.
Ap vaikuttaa henkisesti lapselta. Luulen, että ahdistuskin vähenee mitä enemmän saa elämänkokemusta.
Yksinkertaiset ihmiset nukahtavat kun väsyttävät itseään ruumiillisesti.
Henkisesti lapset varmaan myös, mutta koska et ole sellainen, olet vain yksknkertainen aikuinen.
Katsotaanpa vaan, kohta ap on vakuuttunut että hänellä on hengenvaarallinen ja harvinainen sairaus, joka estää ihmistä nukahtamasta. Joku mainitsi sen kymmenisen sivua sitten, niin nyt voi alkaa olla ap.lle sopiva hetki ottaa se mukaan juttuunsa ilman, että huomataan että taas nappasi mukaansa jonkun asian, mistä joku mainitsi.
Jos ap ihan oikeasti olet niin peloissasi mitä kerrot, mene päivystykseen. Jos vain trollaat tai kerjäät huomiota, lopeta se. Jos taas olet oikeasti peloissasi eikä neuvoni kelpaa, lopeta se ruikutus ja mädänny kotiisi häiritsemättä muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri varmaan voi kirjoittaa sinulle lähetteen unettomuuden nettiterapiaan.
Onko kokemusta nettiterapiasta? Ei unettomuuteen. Miten se toimii, videoyhteydellä? Onko hinnakasta?
Ilmaista. Mutta ei siitä hyötyäkään ole.
Muutaman unikirjan ja artikkelin kun lukee tai selailee läpi, on kaikki info.
Jos on pakko suorittaa terveydenhuollolle jotakin, niin sitten tuo voi olla hyödyksi. Ei sillä unettomuutta paranneta. Mutta lusimalla jotakin noin helppoa voi ainakin saasa merkinmän rekistereihin, että tuo on suoritettu.
Siellä ei esim. saa sanoa itsetuhoisuudesta tai kuulinkohan harhoja-tyyppisistä asioista ilman, että sut ohjataan heti päivystykseen etkä pääse eteenpäin kyseisestä osiosta.
Käsi ylös ne totaaliunettomat, jotka ette ikinä ole kuulleet harhoja putken ollessa päällä.
Siis haluat vertaistukea muilta unettomilta, mutta kun saat sitä, se ei kelpaakaan?
Sinulla on melkein 120 sivua tätä ketjua ja täällä on kymmenet kertoneet omista kokemuksistaan, mutta et vastaa heille oikein mitenkään, ellet pysty uhriutumaan tai mitätöimään heidän kokemuksiaan unettomuudesta ja väittämään heidän unettomuutensa olevan lievempää kuin sinulla.
Mitä veikkaatte milloin ap herää. Kohta on osastolla aamupuurot syöty että eiköhän kohta ala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri varmaan voi kirjoittaa sinulle lähetteen unettomuuden nettiterapiaan.
Onko kokemusta nettiterapiasta? Ei unettomuuteen. Miten se toimii, videoyhteydellä? Onko hinnakasta?
Ilmaista. Mutta ei siitä hyötyäkään ole.
Muutaman unikirjan ja artikkelin kun lukee tai selailee läpi, on kaikki info.
Jos on pakko suorittaa terveydenhuollolle jotakin, niin sitten tuo voi olla hyödyksi. Ei sillä unettomuutta paranneta. Mutta lusimalla jotakin noin helppoa voi ainakin saasa merkinmän rekistereihin, että tuo on suoritettu.Siellä ei esim. saa sanoa itsetuhoisuudesta tai kuulinkohan harhoja-tyyppisistä asioista ilman, että sut ohjataan heti päivystykseen etkä pääse eteenpäin kyseisestä osiosta.
Käsi ylös ne totaaliunettomat, jotka ette ikinä ole kuulleet harhoja putken ollessa päällä.
Ei ollut minullekaan mitään hyötyä tuosta nettiterapiasta. Olisin tarvinnut apua lääkkeiden lopetukseen, mutta siellä ei ollut sanallakaan siitä. Ja kaikki ohjeet oli tuttuja, eikä niistä ollut apua juurikaan. Ainoa mikä jäi hyväksi neuvoksi, oli etten stressaa kun yöllä herään. Ja muutenkin ehkä yleisasenne valvomiseen on nyt parempi. Turha murehtia kun olen tällainen kukkuja ja aina ollut samanlainen. Ei silloin mitkään lässynläät pahemmin muuta sitä perustaa.
Olisiko vielä lisää ihmisiä, joilla olisi ollut totaaliunettomuutta unilääkkeiden lopetuksen jälkeen? Kuinka kauan se kesti? ):
Vierailija kirjoitti:
Mitä veikkaatte milloin ap herää. Kohta on osastolla aamupuurot syöty että eiköhän kohta ala.
Eiköhän 9 mennessä ole ketjut taas tulilla. Tai sitten hylkäsi ketjun ja tekee uuden, kun keksittiin että taitaakin olla osastolla.
Mutta jos on osastolla, niin miksi ihmeessä heitä päästetään sieltä nettiin? Jos on noin paha persoonallisuushäiriö/huomionhakuinen, niin eikö olisi parasta kieltää kaikki laitteet hetkeksi?
Tai sitten hoitajat saivat vihiä tästä ketjusta ja ap.lla on nyt nettikielto :'D
No ap, mikäs sinulla tänään kesti? Etkö herännytkään herätyskelloon?
Ja mihinkäs aikaan on se aika lääkärille?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko vielä lisää ihmisiä, joilla olisi ollut totaaliunettomuutta unilääkkeiden lopetuksen jälkeen? Kuinka kauan se kesti? ):
Huomenta ap! Mitä puuroa oli tänään osastolla tarjolla?
Todennäköisesti näin. Hommansa on niin säännöllistä. Osastolla onkin nyt iltateet juotu. Ja pian porukka nukkuu. Muistan, kun ihmettelin sitä aikaisuutta parikymppisenä umpparipotilaana. Muut kuorsas kymmeneltä ja mulla oli loppuyön nälkä.