Kylpyhuoneremontti 20 000€
Siis huom ei 2000€! Lopetetaan remonttifirmoille maksaminen HETI. Törkeä hinta. Riistoa ja ihmisten vedätystä.
Kommentit (77)
Halapaa ko saippua, meillä piti rakentaa talo kylppärin ympärille ja meni 2 miljoonaa! Köyhät ulisee!
Laatoissa on eroja, halpis laatat ei ole samankokoisia keskenään ja laatoittessa se tuottaa työtä kun pitää saumoilla kikkailla.
Moni kotiremppaaja ei osaa laatoittaa niin että laatat olisi tasan.
Ja nää jotka koko ajan remppaa ja ostaa halpa k-raudan -40% kamaa ei todellakaan tiedä mitä laatu tarkoittaa.
Törkeä hinta. Kaikki ovat kuppaamassa lompakolla viimeaikoina: ruoka, asuminen ja liikkuminen kallistuneet, ostovoima puolestaan on romahtanut. Suurin kuppaaja on valtio joka verottaa ihmiset sairaiksi. Hyvinvointivaltio on tuhoutunut ja harvat täällä enää voivat hyvin. Terveydenhuolto on pelkkä vitsi: hoitovirheisiin kuolee vuosittain enemmän ihmisiä kuin liikenneonnettomuuksissa. Poliitikot lappavat rahaa ulkomaille. Suomi, menetetty maa.
41, 5000€??? Joo-o, on meilläkin vuolukiveä mustaa hyvää Suomesta mutta nyt oot kyllä maksanut vähän liikaa😅😅
Tässä maassa itse tekemällä pääsee säästyneiden rahojen osalta yleensä todella hyville tuntiansioille, kun jää rakennusyrityksen arvonlisävero 24%, työntekijöiden vero 30-40% ja verot yrityksen voitollisesta tuloksesta maksamatta. Ja liuta muita maksuja, mitkä yritys joutuu maksamaan.
Omakotitalossa asuvana tavallisena palkansaajana on varsin kannattavaa tehdä huolto- ja remppahommia itse omalla ajallaan ja on jopa halvempaa olla palkattomalla vapaalla niitä tekemässä kuin palkata joku muu tekemään remonttitöitä. Kansantalouden kannalta tehokasta? Not.
JH2023 kirjoitti:
Tässä maassa itse tekemällä pääsee säästyneiden rahojen osalta yleensä todella hyville tuntiansioille, kun jää rakennusyrityksen arvonlisävero 24%, työntekijöiden vero 30-40% ja verot yrityksen voitollisesta tuloksesta maksamatta. Ja liuta muita maksuja, mitkä yritys joutuu maksamaan.
Omakotitalossa asuvana tavallisena palkansaajana on varsin kannattavaa tehdä huolto- ja remppahommia itse omalla ajallaan ja on jopa halvempaa olla palkattomalla vapaalla niitä tekemässä kuin palkata joku muu tekemään remonttitöitä. Kansantalouden kannalta tehokasta? Not.
Pitää olla todella kova tuntipalkka jotta kannattaa ennemmin tehdä omaa työtä ja palkata joku muu hoitamaan remppahommat. Verrattuna siihen, että ottaisi palkatonta vapaata ja tekisi itse. Käytännössä kukaan missään määrin tavalliseksi palkkatyöksi luokiteltavaa työtä tekevä ei tienaa sellasita tuntipalkkaa.
(Eri asia tietysti sitten jos ei halua tehdä itse, ei osaa tehdä itse tai ei edes omista mitään tarvittavia työvälineitä)
katselin tusinan verran remontteja tekevien yritysten taloustietoja.
Hurjaa tulosta takovat.
Ei ihmekään noilla hinnoilla.
Jotain on pahasti pielessä remontti hinnoittelussa.
Vessan täysremontin alle 1 500 eurolla näin edullinen remppa onnistui, katso laskelmat.
https://www.is.fi/asuminen/art-2000007709029.html
kannattaa lukea.
Kannattaa ottaa 2000e remontti jos vaan mahdollista. Sitten soittelet koko ajan ympäriinsä kun alihankkijat eivät tule paikalle ja homma seisoo monta päivää, mutta palkka juoksee.
Kuukauden duunista siis noin 13000 tarvikkeiden jälkeen. Siitä pois alvit, eläke-vakuutukset, muut vakuutukset, työauton kulut? jonkinlaisen toimitilan/varaston kulut? verot, säästöön loma-aikaa varten. Mitä jää jäljelle? Ja oliko uutisessa kerrottu, monen ihmisen palkka tuosta maksetaan? Vaikka kahdelle miehelle, niin ei ole kummoinen.
Kalliimmaksi tulee kun teet itse ja säästät
Vierailija kirjoitti:
Jotain on pahasti pielessä remontti hinnoittelussa.
Vessan täysremontin alle 1 500 eurolla näin edullinen remppa onnistui, katso laskelmat.
https://www.is.fi/asuminen/art-2000007709029.html
kannattaa lukea.
Pelkkä pintaremontti, maalaamalla. 20 päivää pelkkään maalin kuivattamiseen, siitä huolimatta tuskin tulee kestämään kauaa. Nuo maalaukset on lähinnä sen oikean rempan venyttämiseen.
On vähän toista kuin joku täysremontti (asbestipurkuineen ja) vedeneristyksineen.
Pari taloa remontoineena harrastelijana sanoisin että kustannukset syntyvät seuraavasti:
Työt:
- purkutyöt ja suojaus, 2pv likaista ja raskasta työtä
- purun viimeistely ja romun poisvienti 1pv
- jätemaksut laatankappaleista yms 40€
- tarvikkeiden haku rautakaupasta 2h x 3-4 krt yhteensä 1pv
- katon koolaus 0,5 pv
- sähkötyöt 0,5pv
- laattapohjien suoristus ja kaadot 2pv
- vesieristykset 1pv
- seinien laatoitus 2pv
- lattia 1pv
- saumaus 3h matkoineen
- saumauksen pesu 2h matkoineen
- katon panelointi 1 pv
- kalusteiden (hanat, altaat, kaapit) asennus yhteensä 2pv (vaatii sekä kaluste- että putkiasentajan, molemmilta 1pv)
- hinta ja urakkaneuvottelur, firman paperityöt, yhteydenpito asiakkaan kanssa 4h
Työt yhteensä noin 15 henkilötyöpäivää. Lisäksi pitää urakkahintaan laskea 15% marginaali siltä varalta että kiinteä hintainen urakka osoittautuu vaikeammaksi. Yhteensä 120-130h.
Tuntihinnalla 65€ työt maksavat 8125€ eikä se summa todellakaan jää urakoitsijan taskuun vaan siitä maksetaan myös kaikki myyntikulut, firman yleiset kulut, kalusto, eläkemaksut, verot jne.
Materiaalit:
- jos kh pinta-ala on 16 m2 niin seinäpintaa on noin 38 m2 ja lattiaa 16 m2. Jos laatat maksavat 50€/m2 niin niistä tulee 2700€
- kattopaneeli noin 30m€/m2 eli yht 480€
- puutavaraa koolauksiin, ruuveja yms noin 150€
- vesieriste: 100€ tarvikkeineen (nauhat yms)
- oikaisulaasti: 10€ säkki, yht 3 säkkiä eli 30€
- laattalaasti: 20€ per säkki, menee 4-5 säkkiä. Yht 100€
- saumauslaasti: 45€ purkki, joutuu avaamaan 2 prk eli 90€
- sieniä, kauhoja yms kuluvaa pikkutavaraa 200€
- kh kalusteet (keskitasoa) noin 1500€
- peili 350€
- valaisimet 500€
- kaksi Oraksen suihkua yhteensä 600€
- kylpyamme rouvan toiveiden mukaan 1200€
- kylpyammeen hana 200€
Tarvikkeet yhteensä: 8800€. Tähän myös 15% urakkavaraa niin kokonaissumma on 10120€.
Yhteensä työt ja tarvikkeet perustason kylppäriin siis 18245€.
Tähän tinkimisvaraa 10% ja pyöristys lähimpään tasalukuun niin hinnaksi tulee 20.000€.
Vielä edelliseen erittelyyn: kh remppa on luonteeltaan sellaista että monessa työvaiheessa joudutaan odottelemaan kuivumisia yms, eli kohteessa käyntejä tulee helposti paljon kun siitä autossaistumisesta pitää maksaa työntekijälle palkkaa niin se pitää myös sisällyttää kustannuksiin.
Toisaalta jos tietää mitä tekee eikä vesieristysten tms tekeminen hermostuta niin käsistään kätevä tekee pienellä harjoittelulla koko homman itsekin. Aikaa kannattaa silloin varata ja ensimmäiseksi kohteeksi kannattaa valita vaikka kesämökin wc tms paikka jossa ei niin paljon harmita jälkikäteen jos laatoitus näyttää rivolta.
Tämä lause avaa koko pakan.
Tuntihinnalla 65€ työt maksavat 8125€
Hurjat on pojilla palkat.
Tilastokeskuksen mukaan yksityisen sektorin tuntipalkkaa saaneiden säännöllisen työajan tuntipalkka oli viime vuoden viimeisellä neljänneksellä keskimäärin 16,8 euroa tunnilta.
Sehän riippuu mitä kaikkea siihen remonttiin kuuluu. Meni meillä kattoremonttiinkin yli 30 000e. Purku, roskien poisvienti, sääsuojaus, uusi katto, työmiesten palkat.
Täällä te itkette kovia remonttihintoja, samassa hengenvedossa vaaditte kaikille kunnon palkkaa ja työetuja ja varakkaille kovia veroja. Siinä sitten maksatte hinnat, älkää yhtään kitiskö.
Aina sama vaikerrus, mansikat on niin KALLIITA torilla ja ruokakin niin kallista, onneksi etelään pääsee halvalla ja vtut sen halpamaan hotellisiivoojan tai baarimikon työsuhteesta kunhan MULLE on halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä lause avaa koko pakan.
Tuntihinnalla 65€ työt maksavat 8125€
Hurjat on pojilla palkat.Tilastokeskuksen mukaan yksityisen sektorin tuntipalkkaa saaneiden säännöllisen työajan tuntipalkka oli viime vuoden viimeisellä neljänneksellä keskimäärin 16,8 euroa tunnilta.
Oikeastiko luulet jonkun saavan tuollaista tuntipalkkaa? Jäitä hattuun nyt.
Teetin joitain vuosia sitten pienen laatoitusurakan remonttifirmalla. Olin hankkinut itse laatat ja tykötarpeet eli maksoin pelkästä työstä. Kilpailutin urakan useammalla firmalla ja hintahaitari oli aika uskomaton. Halvin tarjous oli 800 euroa, kovin hintapyyntö taas 6000 euroa. Valitsin tuon 800 euron tarjouksen. Työn jälki oli laadukasta ja se tehtiin kuitin kanssa.
Tuolla hinnalla kaakelit pitäisi olla marmoria tai vuolukiveä. Teetin samankokoisen vuolukivestä ja maksoi 5000 euroa. Kaverini laatoitti ystävähintaan. Ne, ketkä ovat käyneet katsomassa, sanovat etteivät ole koskaan nähneet kaupungissa yhtä hienoa huussia...