Kylpyhuoneremontti 20 000€
Siis huom ei 2000€! Lopetetaan remonttifirmoille maksaminen HETI. Törkeä hinta. Riistoa ja ihmisten vedätystä.
Kommentit (77)
Aivan normaali hinta omakotitalon kylpääriremontille, tuon verran maksoi jo 10 vuotta sitten.
Kysy useampi tarjous ja tee purkutyöt itse jos on mahdollista.
Ajatelkaa miten monta työvaihetta on KPH seinissä ja lattiassa.
Laattojen osuus on lopulta (yleensä) todella pieni
Se on työ, mikä maksaa.
Työntekijälle menevästä osuudesta maksetaan ansiotulovero, työnantajan ja -tekijän maksamat eläkemaksut, muut pakolliset palkan sivukulut ja vakuutukset jne. Jos yrittäjä haluaa itselleenkin jonkin siivun toiminnan kehittämiseen tai palkinnoksi yritysriskistään ja omasta työstään, siitä maksetaan niinikään yhteisöveroa, yel-maksua, nostetuista osingoista ansiotuloveroa jne.
Eli kukaan yrittäjä tai työntekijä ei saa tuota 20 000 euroa - siitä menee noin 75 % yhteiseen kassaan. Jo ennen kuin kulutusverot tulevat kuvaan.
Edistääkö tällainen valtion välistäveto taloutta ja työllisyyttä, kun yhä harvemmalla on varaa teettää remontteja?
Ei nämä hinnat voi olla mahdollisia, tunnetusti remonttifirmoilla menee taloudellisesti erittäin hyvin. Kaikki tietää hyvin että näissä hinnoissa ilmaa ja ne tarkoituksella ylimitoitetaan.
Alan tapa on myös löytää erilaisia yllättäviä ongelmia, joiden korjaaminen tulee maksamaan huomattavia summia.
Tervettä kilpailu siis kaivataan alalle.
Suomessa yrittäjän on otettava iso hinta, jotta hänelle itselleen jäisi käteen edes jotain.
Itse jos osaa tehdä, säästää.
7, teeppä sitten kuule ihan itse kun noin yleistät.
Kerro samantien nimesi niin ei kukaan itseään kunnioittava ammattilainen ota sinua asiakkaaksi.
Kilpailua on, ota se pimeästi tekevä vaan hommiin, hyvä tulee 👍
No tuolla 2000€:lla ei saa edes tarvikkeita....
Ajatella, että jostain pitää maksaa.
Mun koko asunnon remontti maksoi 30 000 euroa kylpyhuoneineen ja keittiöineen. Paljon tarvikkeita tilattiin ulkomailta, kun ulkomaalaiset remontin tekivät ja heidän kotimaasta tulivat ne tarvikkeet. Ja ihan hemmetin hyvän remontin tekivät. Tässä on mennyt nyt 16 vuotta ja mietin vieläkö olisi samat remonttimiehet tarjolla, että tekisin remontin vielä ennen eläkepäiviä muutaman vuoden sisällä..
Vierailija kirjoitti:
Kysy useampi tarjous ja tee purkutyöt itse jos on mahdollista.
Tai jätä tarjous kysymättä. Ota vaan tunnettu timpuri töihin. Aina, siis ihan aina tulee kalliimmaksi urakka työnä.
Tässä tehty taloa, ja no isot kylppäritilat jne. Niin iso vesieristyspönttö on jo yli 100€ ja niitä on mennyt 3kpl.
Erikoilaatat suihkuseiniin oli 600€, tavalliset laatat oli jotain 800€ sain alennusta, lattialaatat oli jotain 600€, paneelit saunan seiniin ja kattoon ja pukkarin yhteen seinään, 1400€, saunan lauteet 3000€, erikoiskiviseinä tarvikkeineen 1000€, kiuas 700€ piiippu reilu 1000€.
Laastit, työkalut, laattaleikkuri ja kaikki muu monta sataa, suihkut 1000€ viemärit 300€ sähköt, led valot tarvikkeet jotain 1500€, laattalistat 500€ ja vaikka mitä siihen vielä ja + TYÖ jos siihen joutuis palkkaamaan jonkun mutta kun ei joudu.
12, joo naapurin taloa teki ulkomaalaiset timpurit (valmistalo), tuli hyvä (ei).
Vierailija kirjoitti:
Tässä tehty taloa, ja no isot kylppäritilat jne. Niin iso vesieristyspönttö on jo yli 100€ ja niitä on mennyt 3kpl.
Erikoilaatat suihkuseiniin oli 600€, tavalliset laatat oli jotain 800€ sain alennusta, lattialaatat oli jotain 600€, paneelit saunan seiniin ja kattoon ja pukkarin yhteen seinään, 1400€, saunan lauteet 3000€, erikoiskiviseinä tarvikkeineen 1000€, kiuas 700€ piiippu reilu 1000€.
Laastit, työkalut, laattaleikkuri ja kaikki muu monta sataa, suihkut 1000€ viemärit 300€ sähköt, led valot tarvikkeet jotain 1500€, laattalistat 500€ ja vaikka mitä siihen vielä ja + TYÖ jos siihen joutuis palkkaamaan jonkun mutta kun ei joudu.
Kullatut lauderungot
Vierailija kirjoitti:
Suomessa yrittäjän on otettava iso hinta, jotta hänelle itselleen jäisi käteen edes jotain.
Itse jos osaa tehdä, säästää.
Sauna ja kylppäri itse purettuja ja remontoituna 3000€ pari vuotta sitten. Uudet lattialaatat kumpaankin huoneeseen, kylppäriin myös seinälaatat, uusi suihku, lavuaari ja hana, saunan seinät ja lauteet + katot vahattiin värillisillä Supi-vahoilla. Uudet vedenkestävät kalusteet ja valaisin kylppäriin. Melko edullista itse tehden.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa miten monta työvaihetta on KPH seinissä ja lattiassa.
Laattojen osuus on lopulta (yleensä) todella pieni
Se on työ, mikä maksaa.
No enpä tiedä, itse uusimme itse kylppärimme vesieristyksestä lähtien ja myös vanhat putket vaihdettiin uusiin. Lattioihin mosaiikkikaakelit ja seiniin suurempaa. Työhön meni yhdeltä viikko ja materiaaleihin ehkä 1500 euroa. Toki jos ostaa esim. Villeroy & Bockhin hanat, pöntöt ja kaapistot niin toki saa menemään helposti vaikka kuinka paljon. Työn osuus ja muut materiaalit eivät tätä hintaa selitä.
Kyllä pisti pännimään lukea hesarin mielipidekirjoitus tästä aiheesta. Kun tämä ylimielinen tyyppi on "Minä olen opiskellun monta vuotta yliopistossa. Kyllä minun kuuluisi saada paljon parempaa palkkaa kuin remonttimiehet."
Selvästi kysynnän ja tarjonan laki sanelee, että remonttimiehet tekee tässä tapauksessa arvokkaampaa työtä! Ilman kylpyhuoneita ei pärjää kukaan, mutta ilman tätä "akateemista tietokirjailijaa" pärjää kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse jos osaa tehdä, säästää.Sauna ja kylppäri itse purettuja ja remontoituna 3000€ pari vuotta sitten. Uudet lattialaatat kumpaankin huoneeseen, kylppäriin myös seinälaatat, uusi suihku, lavuaari ja hana, saunan seinät ja lauteet + katot vahattiin värillisillä Supi-vahoilla. Uudet vedenkestävät kalusteet ja valaisin kylppäriin. Melko edullista itse tehden.
Kyllä siinä saa venyttää euron soikeaksi jos noin halvalla selviää.
t. Remppaa tehnyt
Saman verran se kylpyhuoneremontti maksoi jo vuonna 2005, tosin pieni sauna meni uusiksi samalla kertaa.