Kylpyhuoneremontti 20 000€
Siis huom ei 2000€! Lopetetaan remonttifirmoille maksaminen HETI. Törkeä hinta. Riistoa ja ihmisten vedätystä.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa yrittäjän on otettava iso hinta, jotta hänelle itselleen jäisi käteen edes jotain.
Itse jos osaa tehdä, säästää.Sauna ja kylppäri itse purettuja ja remontoituna 3000€ pari vuotta sitten. Uudet lattialaatat kumpaankin huoneeseen, kylppäriin myös seinälaatat, uusi suihku, lavuaari ja hana, saunan seinät ja lauteet + katot vahattiin värillisillä Supi-vahoilla. Uudet vedenkestävät kalusteet ja valaisin kylppäriin. Melko edullista itse tehden.
Ja olihan sertifikaatit kunnossa?
20, tarjouksia ja hyviä alennuksia saa kun osaa kysyä ja vähän edes katsoo mistä ostaa. 🙂
Ja onniselta saa yrittäjä halvemmalla tavaraa.
Asun omakotitalossa, oven taakse ilmaantui muutama vuosi sitten kattoremontin kaupustelija.
Mielekiinnosta päästin asiantuntijan tekemään tarkastuksen.
Raportin mukaan kaikki oli tietysti huonossa jamassa. Hinta-arvio 45 000:-.
Pyysi kolmelta taholta arvion katon kunnosta.
Ei tarvetta toimille, muutama kohta paikattiin.
Että sillai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa yrittäjän on otettava iso hinta, jotta hänelle itselleen jäisi käteen edes jotain.
Itse jos osaa tehdä, säästää.Sauna ja kylppäri itse purettuja ja remontoituna 3000€ pari vuotta sitten. Uudet lattialaatat kumpaankin huoneeseen, kylppäriin myös seinälaatat, uusi suihku, lavuaari ja hana, saunan seinät ja lauteet + katot vahattiin värillisillä Supi-vahoilla. Uudet vedenkestävät kalusteet ja valaisin kylppäriin. Melko edullista itse tehden.
Teittekö asbestikartoitukset ja asbestipurutkin?
Joo, me pyydettiin tarjous 5m2 kph:n remppaamisesta, purku, lattialämmityksen asennus (eli pari tuntia sähkäriltä), katto, laatoitus ja uusien kalusteiden asennus: 17.000€. EI siis sisältänyt mitään aineita tai kalusteita eli pelkkä työ. Jep, ei otettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me asutaan vuonna 1991 rakennetusssa talossa ja täälläkään ei ole asbestia. Aika monta taloa sen jälkeen valmistunut, että aika isolla prosentilla tuossakaan tapauksessa niitä ei tarvinut miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Aivan normaali hinta omakotitalon kylpääriremontille, tuon verran maksoi jo 10 vuotta sitten.
Normaali hinta pakkomyyntiä tekeville ovelta ovelle-koijarifirmoille. Eikös todellinen hinta ole noin puolet tuosta, kun tilaa rempan luotettavalta toimijalta itse.
Vierailija kirjoitti:
Ne piirtää kenellä on liitua.
Kyllä. Korskeus on asia erikseen, mutta alkuperäisen jutun asiantuntijatyössä oleva henkilö ei pystynyt remonttia maksamaan, Siis ei kauppoja. Markkinatalous.
22, mitäs luulet? Toki ymmärrän että se vedeneristys on hankalaa ihan monelle ulkomaalaisellekin jolla on ostettu feikki paperi hommaan, mutta joo, löytyy kyllä ihan ammattitaito tehdä että mistäs sulle saatas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä saa venyttää euron soikeaksi jos noin halvalla selviää.
t. Remppaa tehnyt
Me aloitetaan aina hyvissä ajoin. Vuotta ennen ryhdyttiin seuraamaan tarjouksia ja pitkin vuotta ostettiin tavarat/tarvikkeet oman maun mukaan jemmaan. Mies osaa itse purkaa, vesieristää ja laatoittaa, työlle ei laskenut hintaa, koska remppailu on meille mieluisa harrastus. Ikinä ei olisi kahtakymppiä maksettu tuosta rempasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olihan sertifikaatit kunnossa?
Putkari kävi tekemässä vesieristykset.
Riippuu kylpyhuoneen koosta.
Meillä on jo pelkkä sauna 7neliötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2000-luvulla rakennetussa talossa ei ole asbestia.
Vierailija kirjoitti:
22, mitäs luulet? Toki ymmärrän että se vedeneristys on hankalaa ihan monelle ulkomaalaisellekin jolla on ostettu feikki paperi hommaan, mutta joo, löytyy kyllä ihan ammattitaito tehdä että mistäs sulle saatas?
Kurssiltahan sen saa ja hyvä että asia kunnossa. Kotiremppaajat eivät aina niistä tiedä.
31, niin ei mekään kun ei maksettu, tuossa oli meisän hintoja kun itse ollaan hankittu en ole ap.
Itse en osta halvinta mahdollista vaan laatua.
Meillä ei ole mitää kuusilauteita eikä MDF kattoja....
Kun itse tekee, voi panostaa laadukkaisiin pintoihin eikä k-raudan halpislaattoihin.
Kysyin tarjousta, oli 25 000e. Rungolle saakka olisi purettu ja lisätty pystytolpat 300mm välein, nykynormin mukaan. Ostin Netraudasta suihkukaapin 2000e ja asennus 500e.
Vierailija kirjoitti:
31, niin ei mekään kun ei maksettu, tuossa oli meisän hintoja kun itse ollaan hankittu en ole ap.
Itse en osta halvinta mahdollista vaan laatua.
Meillä ei ole mitää kuusilauteita eikä MDF kattoja....
Kun itse tekee, voi panostaa laadukkaisiin pintoihin eikä k-raudan halpislaattoihin.
Ei meilläkään ole MDF-kattoja vaan ihan lautaa, tyhmä se on joka maksaa täyden hinnan kun alesta saa 40-60% halvemmalla saman tuotteen.
35, saa, tosin kurssi ei takaa mitään hyvää työnjälkeä. Moni ei sitä edes tiedä.
Tekemällä oppii sen taidon, kurssilla teorian.
38, niin kuin kirjoitin, en osta mitään yleensä listahinnoilla, ja paneeleita on erilaisia, ja pinta-aloja on erikokoisia🙄
kannattaa odottaa hetki, hinnat tulevat romahtamaan lähiaikoina.
Hassu et tutut remppa-kaverit on alkaneet soitella useammin. Enne olisi kuulema niiiiin kiire.