Kysy mitä vaan polyamoriselta
Mustasukkaisuus, ajankäyttö, säännöt.... kysy mikä kiinnostaa!
Kommentit (129)
Voiko laittaa poikkipinta-alaltaan 2,5 neliömillimetrin MMJ:n jos 10 ampeerin hauli?
Vierailija kirjoitti:
Miten nainen ehtii tavata kaikki halukkaat kumppaninsa viikon aikana? Itsestä tuntuu, ettei aika meinaa millään riittää kahdellakaan miehelle, työlle ja lapsille.
No minulla ei ole lapsia joten ehdin. Yhden kumppanini kanssa asun ja yksi asuu kauempana joten nähdään muutenkin harvemmin. Yhden kanssa on yhteinen harrastus eli nähdään joka tapauksessa sen merkeissä. Mutta ei aina joka viikko ehdikään ja muutenkin suhteilla on erilaiset rytmit minun tapauksessani.
Vierailija kirjoitti:
Onhan näissä suhteissa olevat reppanoita jotka joutuvat tyytymään edes murto-osa suhteeseen. Muuten ei olisi ketään.
Yleensä naiset lihavia ja rumia. Miehet sellaisia lihavia ja naismaisia pienimunaisia (sellasia joten testotasto on alhainen)
Miehet ihan tossuja. Säälittävää koko homma.
Hahhah en nyt ymmärrä luuletteko pystyvänne loukkaamaan mua näillä oudoilla stereotypioillanne? Ei oo kauhean toimivaa ihmiselle joka aidosti jumaloi todella kuumia kumppaneitaan ja tuntee itsekin säännöllisesti itsensä todella viehättäväksi ja haluttavaksi. Minusta itse asiassa kiinnostavampi keskustelu on että onko polyamoria ennemmin jo valmiiksi suosittujen ja viehättävien ihmisten hupia, tiedän joitakin ihmisiä jotka ovat katkeria siitä koska eivät itse ole löytäneet ensimmäistäkään kumppania :/ ymmärrän kyllä sen mutta toisaalta jos et haluaisi seurustella polyamorisen kanssa niin polyamoriset suhteet ei myöskään rajoita sun potentiaalisia kumppaneita.
AP
(en oo muistanut allekirjoittaa suurta osaa viesteistä mutta tajuatte ehkä)
Miten teistä on tullut noin itsekkäitä ja omaa tyydytystä kaikkein tärkeimpinä pitäviä ihmisiä? Olitteko ainoita lapsia?
Miten eroatte kaniineista? Siis seksuaalisesti.
Miten lähisukulaiset suhtautuvat poikkeavuuteenne. Häpeävätkö he teitä? Hyväksyvätkö isovanhemmat toimintanne todella vai välitättekö siitä paskaakaan?
Vierailija kirjoitti:
Miksi polyamoristen vakioargumentti on se, että polyamoriassa yhden ei tarvitse vastata kaikkiin tarpeisiin?
Perinteisessä monogaamisessa suhteessa kumppani vastaa johonkin tarpeeseen, mutta normaalisti ihmisellä on useita eri ihmissuhteita eri tarpeisiin ja eri yhteyksistä elämän varrelta matkaan tarttuneita, on työkavereita, harrastuskavereita, sydänystävä, sukulaiset, voi olla leffassakäyntikavereita, sienestyskaveri, mitä nyt onkaan. Yhden ihmisen ei tarvi täyttää kaikkia tarpeita.
Se ei ole mikään erottava tekijä poly- ja monoihmisten välillä että tekee eri ihmisten kanssa eri asioita.
Oma mielipide: polyamoriset ihmiset ei hae ihmisiä mihinkään tarpeeseen vaan yksinkertaisesti rakastuu moniin ihmisiin. Siitä huolimatta suhteet VOI vastata erilaisiin tarpeisiin (sanotaan nyt vaikka spesifi seksimieltymys). Ihan totta, monilla monogamisilla ihmisillä on monenlaisia ihmisiä elämässään. Puhutaan kuitenkin sellaisesta asiasta kuin mononormatiivisuus jossa romanttinen kumppani aina menee kaiken muun edelle, ystävät kuuluu tiettyihin tilanteisiin (vaikka biletys) ja kumppanit toisiin (sukujuhlat tms), asutaan kahdestaan kumppanin kanssa, lomaillaan kahdestaan kumppanin kanssa jne jne. Toki tässä on paljon paljon varianssia monosuhteiden sisälläkin mutta kyllä valitettavan monet myös toteuttaa noita normeja ihan huomaamattaan ja ne voi tiedostamattomina oletuksina ja sääntöinä aiheuttaa ongelmia. Ehkä se mitä itse yritän tuolla eri tarpeisiin vastaamisella sanoa on se ettei fyysisen läheisyyden jakaminen tai romanttiset tunteet tarkoita että suhteet kilpailisi keskenään, samalla tavalla kun ystävyyssuhteetkaan ei kilpaile keskenään.
Hävettääkö jos naapurinne saa tietää puuhistanne. Suurin osahan on tod. näk normaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan näissä suhteissa olevat reppanoita jotka joutuvat tyytymään edes murto-osa suhteeseen. Muuten ei olisi ketään.
Yleensä naiset lihavia ja rumia. Miehet sellaisia lihavia ja naismaisia pienimunaisia (sellasia joten testotasto on alhainen)
Miehet ihan tossuja. Säälittävää koko homma.Kyllä. Ja usein näillä mainitsemillasi miehillä on vielä jotain täysin häiriintyneitä fetissejä, joita olettaa näiden naisten toteuttavan.
Minua huvittaa aina nämä kommentit joissa "tiedetään" kuinka useimmiten polyamoriset naiset ovat lihavia ja rumia, miehet lihavia ja pienimunaisia häiriintyneillä fetisseillä jne.
Tosiasissa polyamorisia ihmisiä Suomen aikuisväestöstä on noin 2 %, joten puhutaan edelleen hyvin harvinaisesta parisuhdemuodosta. Sen perusteella on jotenkin todella epäuskottavaa, että palstamammat tietävät niin paljon näitä polyihmisiä, että osaavat kuvailla jopa heidän munansa kokoa aivan kuin olisivat nähneet useiden polyamoristen vehkeet.
Vierailija kirjoitti:
Miksi polyamoristen vakioargumentti on se, että polyamoriassa yhden ei tarvitse vastata kaikkiin tarpeisiin?
Perinteisessä monogaamisessa suhteessa kumppani vastaa johonkin tarpeeseen, mutta normaalisti ihmisellä on useita eri ihmissuhteita eri tarpeisiin ja eri yhteyksistä elämän varrelta matkaan tarttuneita, on työkavereita, harrastuskavereita, sydänystävä, sukulaiset, voi olla leffassakäyntikavereita, sienestyskaveri, mitä nyt onkaan. Yhden ihmisen ei tarvi täyttää kaikkia tarpeita.
Se ei ole mikään erottava tekijä poly- ja monoihmisten välillä että tekee eri ihmisten kanssa eri asioita.
Samaa pohtinut, että miksi tällä poly-porukalla on niin kehittymätön käsitys ja odotukset parisuhteelta? Ikään kuin satukirja-ajatus kumppanista. Onko oma itse vähän vaillinen?
Vierailija kirjoitti:
Miten teistä on tullut noin itsekkäitä ja omaa tyydytystä kaikkein tärkeimpinä pitäviä ihmisiä? Olitteko ainoita lapsia?
Millä tavalla polyamorisuus on mielestäsi itsekästä? Päin vastoin, mulla on paljon sisaruksia joten tykkään hengailla isossa laumassa ja oon tottunut jakamaan.
Voisiko polyamorisuus olla vielä diagnisoimaton mielisairaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla polyamorisuus on mielestäsi itsekästä? Päin vastoin, mulla on paljon sisaruksia joten tykkään hengailla isossa laumassa ja oon tottunut jakamaan.
Tiedätkö millä nimellä jakajia (naisia) kutsutaan?
Vierailija kirjoitti:
Miten lähisukulaiset suhtautuvat poikkeavuuteenne. Häpeävätkö he teitä? Hyväksyvätkö isovanhemmat toimintanne todella vai välitättekö siitä paskaakaan?
En elä vanhempiani tai isovanhempiani varten vaan omaa elämääni ja teen mitä huvittaa!
Oletteko ylpeitä itsestänne yhteiskunnan kunniallisina jäseninä?
Vierailija kirjoitti:
Hävettääkö jos naapurinne saa tietää puuhistanne. Suurin osahan on tod. näk normaaleja.
Suoraan sanottuna ei yhtään.
Vierailija kirjoitti:
En nyt puhuisi mistään vakioargumentista. Törmäsin tuohon argumenttiin ensimmäisen kerran vasta tässä ketjussa ja itse olen sentään viimeiset pari vuotta perehtynyt hyvinkin paljon aiheeseen, kun läheinen "tuli kaapista ulos" oman polyamorisuutensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En elä vanhempiani tai isovanhempiani varten vaan omaa elämääni ja teen mitä huvittaa!
Olet siis helvetin itsekäs hedonisti. Ok 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole mikään erottava tekijä poly- ja monoihmisten välillä että tekee eri ihmisten kanssa eri asioita.Samaa pohtinut, että miksi tällä poly-porukalla on niin kehittymätön käsitys ja odotukset parisuhteelta? Ikään kuin satukirja-ajatus kumppanista. Onko oma itse vähän vaillinen?
Missä satukirjassa on polyamorisia suhteita, haluan lukea!
Haluaisin lapsia joo. Hmm, no omalla kohdallani nyt tilanne on se että lopulta aika harva ihminen edes tietää muista kumppaneistani, eihän sitä ole mikään pakko kirkossa kuuluttaa. Ne jotka tietävät eivät tuomitse, ainakaan tietääkseni. Tunnen yhden perheen jossa on eronneet vuoroviikkovanhemmat ja ainakin toisella vanhemmista useita kumppaneita. Ei ole tiedossani että lapsia olisi tästä kiusattu tai mitään. Vaikuttavat itse asiassa kadehdittavan onnellisilta kaikki! Itseäni kiusattiin toisaalta koulussa vanhemman ammatin vuoksi että mahdotonta niitä lapsia on täydellisesti suojata. Uskon kyllä että sinänsä laajempi perhekäsitys olisi hyväksi niin vanhemmille kuin lapsille, enemmän huolehtijoita ja vanhemmilla enemmän pelivaraa.