Oletko ollut minkään kultin jäsen?
Tai kulttimaisia piirteitä sisältäneessä ryhmässä? Millaista oli? Miten pääsit normaaliin elämään?
Kommentit (47)
Olin evlut-kulttilainen.
Pääsin eroon luettuani Raamattua.
Minusta tuli ateisti.
Joo, seksikultin! Lähtökohtaisesti kultissa on jokin pielessä jos se ei ole seksikultti!
Joo olin Golden Product pyramidi huijaus lahkon kokouksessa.
Joo olin Golden Product pyramidi huijaus lahkon kokouksessa
Vierailija kirjoitti:
Miten pääsit normaaliin elämään?
En suostunut ostamaan 2000€:n aloitus ja opastuspakettia. Heivasivat minut kirjaimellisesti pihalle, mutta löysinpä 20€ :n setelin oven edestä.,En mennyt kyselemään kelle m ulk ulle tuo mahdollisesti kuului.
Pienenä kuuluin Kulta Possu kerhoon.
Vierailija kirjoitti:
Pienenä kuuluin Kulta Possu kerhoon.
Niin minäkin! Tunnuslause kuului : On hienoa olla Kultapossukerhon jäsen!
Olin koulun taidekerhossa ja maalailtiin tauluja. Maalaan vieläkin mutten ole enää kerhossa kun koulukin loppui jo vuosikymmeniä sitten.
Minut yritettin värvätä Amwayn myyjäksi, eli erään hierarkkiassa korkeammalla olevan kulttilaisen 'jaloiksi'. Onneksi pyysin harkinta-aikaa yön yli ja väistin luodin.
Olin vihreän kultin jäsen aikani. Juuri ja juuri selvisin hengissä ja vieläkin painajaiset vaivaavat...
Opiskelin yhtä vaihtoehtohoitoa, ja sen hoitomuodon ja koulun ympärillä oli kulttimaisia piirteitä.
Itse kuulun Korkeamman Tietoisuuden Kirkkoon, mutta en pidä sitä lahkona.
Jehovan todistajat täyttävät hyvin kaikki kultin määritelmät.
Etenkin sen miten suhtautuvat kultista pois pyrkiviin.
Vaikka "rakkaudeksi" he sitä väittävät.
AA-kerhossa olin aikanaan. Korkeimpien voimien kanssa sekoilu sai sellaiset mittasuhteet, että lähdin lätkimään ja vietän vääränlaista raittiutta pitämällä korkin kiinni sekä käyn ihan päivätöissäkin.
M 48
Vierailija kirjoitti:
Joo olin Golden Product pyramidi huijaus lahkon kokouksessa
Vierailija kirjoitti:
Miten pääsit normaaliin elämään?
En suostunut ostamaan 2000€:n aloitus ja opastuspakettia. Heivasivat minut kirjaimellisesti pihalle, mutta löysinpä 20€ :n setelin oven edestä.,En mennyt kyselemään kelle m ulk ulle tuo mahdollisesti kuului.
Tuon touhu muistutti (muistuttaa?) kyllä jo melkoista kulttia. 90-luvulla pidettiin hirveitä käännytystilaisuuksia, ja tuohon uskoon tulleet kaverit muuttuivat kultin myyntimiehiksi, jotka yrittivät raahata mukaan toimintaan (tietysti niin, että saavat provikkaa alemmalle tasolle sijoittuvasta kaveristaan).
Kultti?
No enpä ole ollut.