Oletko ollut minkään kultin jäsen?
Tai kulttimaisia piirteitä sisältäneessä ryhmässä? Millaista oli? Miten pääsit normaaliin elämään?
Kommentit (47)
Ainakin opettajissa on joitain sairaita "loogisuuden" opettajia, kuten myös lääkäreissä. Mites esim. loogisuuden opettamiseen kuuluu törkyrikokset opetettavaa kohtaan?
No aikanaan kuuluin suomen evankelisluterilaiseen kirkkoon. Tästä voin syyttä vanhempia. Nykyään olen pässyt eroon.
Aika moni on woke-kultissa nykyään. Tuttu ihminen muuttuu yhtäkkiä ihan kummalliseksi ja alkaa toistella kultin ideologisia fraaseja kuin papukaija. Karmivaa katsottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Helluntaiseurakunnasta erosin.
Inhoan menestysteologiaa.
Vainosivat pitkään ja kun en saanut töitä se oli uskon puutetta.
Todella toksinen yhteisö.
Aika moni helluntaiseurakunta tuntuu nykyään omaksuneen nuo mennariopit ja ylistysteologian?
Vierailija kirjoitti:
Minut yritettin värvätä Amwayn myyjäksi, eli erään hierarkkiassa korkeammalla olevan kulttilaisen 'jaloiksi'. Onneksi pyysin harkinta-aikaa yön yli ja väistin luodin.
Vaimoani yritettiin värvätä Amwayhin kun hän vielä pyristeli irti Partylitestä.
Heitin Amway-ihmisen pihalle kodistamme.
Perseestä tuollaiset verkostopyramidit.
Vierailija kirjoitti:
No aikanaan kuuluin suomen evankelisluterilaiseen kirkkoon. Tästä voin syyttä vanhempia. Nykyään olen pässyt eroon.
Itse olen vähän miettinyt, pitäisikö kirkkoon kuulua yhtenäiskulttuurin takia.
Laimea kansankirkko on vienyt tilaa fundamentalismilta ja newage-hömpältä.
Toisaalta evlut-kirkon sisälläkin on fundamentalistisia liikkeitä ja sekä kirkon linjattomuus, että toisaalta fundamentalistien hyysääminen saivat minut päättämään jäsenyyteni kirkossa tapaluterilaisena ateistina.
Erehdyin opiskelemaan Kirjeopisto Vian loogista positiivista ajattelua.