Hallitus selvittää, voidaanko toimeentulotuki evätä kokonaan
Työttömyysturvaa leikataan, asumistukea leikataan, toimeentulotukea leikataan. Miltä tuntuu, persujen äänestäjä?
Kommentit (1112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä ei voisi lakkauttaa? Jos ei aktivointi kiinnosta, niin sitten elämän voi elää yhteismajoituksessa, käydä syömässä soppatykistä ja vaatteet voi hoitaa armeijan käytöstä poistamasta ylijäämästä. Ehkäpä se motivoisi tekemään muutakin kuin katsomaan tv:tä ja löhöämään.
Raidallinen pyjama ja Daavidin tähti olkavarressa? Sellaiset natsifantasiat oikeistomulkulta aamutuimaan.
Jotta näihin keskitysleireihin päästäisiin, Suomessa pitäisi ottaa käyttöön kuolemanrangaistus (salliiko EU vai pitääkö erota siitä ensin). Koska kukaan ei suostu sinne menemään pakkotyöhön määräämättömäksi ajaksi vaan ennemmin tekee henkirikoksen, jotta pääsee vankilaan syömään ja polttelemaan tupakkaa, tekemään palkkatyötä, kouluttautumaan tai pelamaan pleikkaria.
Loppuiko argumentit kesken, kun piti pelata natsikortti? En minä eikä kukaan muukaan tuota tarkoittanut. Lisäksi tuolta on helppoa välttyä; ei kieltäydy aktivoinnista. Takaisin "normaalitukien" piiriin pääsee heti, kun suostuu mukaan aktiviontiin. Helppoa.
Sitä tämä hallitus nimenomaan ajaa. Köyhät ja sairaat leireille pois ihmisten silmistä. Siellä he saavat osallistua eli kaivaa ojaa eikä tarvita asumistukeakaan. On aktivoitu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä ei voisi lakkauttaa? Jos ei aktivointi kiinnosta, niin sitten elämän voi elää yhteismajoituksessa, käydä syömässä soppatykistä ja vaatteet voi hoitaa armeijan käytöstä poistamasta ylijäämästä. Ehkäpä se motivoisi tekemään muutakin kuin katsomaan tv:tä ja löhöämään.
Raidallinen pyjama ja Daavidin tähti olkavarressa? Sellaiset natsifantasiat oikeistomulkulta aamutuimaan.
Jotta näihin keskitysleireihin päästäisiin, Suomessa pitäisi ottaa käyttöön kuolemanrangaistus (salliiko EU vai pitääkö erota siitä ensin). Koska kukaan ei suostu sinne menemään pakkotyöhön määräämättömäksi ajaksi vaan ennemmin tekee henkirikoksen, jotta pääsee vankilaan syömään ja polttelemaan tupakkaa, tekemään palkkatyötä, kouluttautumaan tai pelamaan pleikkaria.
Loppuiko argumentit kesken, kun piti pelata natsikortti? En minä eikä kukaan muukaan tuota tarkoittanut. Lisäksi tuolta on helppoa välttyä; ei kieltäydy aktivoinnista. Takaisin "normaalitukien" piiriin pääsee heti, kun suostuu mukaan aktiviontiin. Helppoa.
Mitähän mahtaa olla työkyvyttömien "aktivointi"?
Jokaiselle varmasti voidaan keksiä jotain. Jos ei muuta niin jotain liikuntaa. Jos ei mihinkään muuhun liikuntaan kykene, niin ainakin bocciaa kykenee pelaamaan jokainen. Niille, jotka kykenevät fyysisesti työhön luonnollisesti ohjelmassa on työkyvyn ja -halun kehittämistä.
Tämä aktivointi tulee kalliiksi paitsi tietenkin näillä leireillä, joissa aktivoija voi aseen kanssa aktivoida vaikka sataa kurjaa kerrallaan.
Eivätpä asu keskustoissa laiskoina.
Millä hallitus on perustellut tämän viimesijainen tuen poiston kaikkein heikoimmassa asemassa olevilta? Säästösyillä sitä ei voi perustella eikä varmasti ihmisten edun vuoksi tätä.tehdä.
Ketjun perskokkaiden viesteistä.voi päätellä, että kyse on rangaistuksesta ja kostosta. Ei siitä, että jotenkin halutaan tukea näitä ihmisiä osallistumaan. Kyse on ihmiskuvasta, perskokareille nämä köyhät ovat laiskoja ja huonoja ja tarvitsevat raippaa.
Tämä erottaa muut puolueet näistä perskokkareista.
Mulla tulee herpes silmään ja hallituksen leikkauksilla mulla ei ole rahaa lääkäriin eikä lääkkeisiin. Puoliso tienaa vähän eikä saada toimeentulotukea.
Kun silmä sokeutuu niin tulee työkyvyttömyyseläke + valtio maksaa mulle avustajan.
Näkevänä mut voisi lykätä työkokeiluun.
Jos hallitus on fiksu niin se laittaa silmäpolin ja lääkkeet maksuttomiksi, muuten voi tulla kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole kysymys enää valtion talouden tasapainottamisesta vaan ihmisvihasta joka on kohdistettu köyhiin.
Hyvin huomattu! Kysymys kuuluukin, mistä se pohjaton viha kumpuaa? Ja miksi se lähes poikkeuksetta ilmenee oikeistopuolueissa?
Ja sinä rakastat niitä, jotka vievät rahojasi? Minä en.
Tässä siis EI oltu leikkaamassa kaikilta, vain niiltä elämäntapaloisilta jotka eivät suostu osallistumaan mitenkään yhteiskuntaan. Miksi sitten ottavat rahaakaan, kun ei ole muiden kukkarolla saa ihan rauhassa oleilla vaan kotona.
Nyt on pakko kysyä, mikä sun agenda on, kun jauhat tällaista valheellista pas kaa.
Ja miksi haluat lietsoa vihaa?
Mikä tuossa on vihaa? Se on fakta että oleilijat elää muiden rahoilla, eikä kukaan tykkää rahojensa kuppaajista. Sulla alkaa argumentit loppua, natsikorttikin tullut (=eli olet hävinnyt).
Ei millään pahalla, mutta itse "hävisit" tämän "pelin", ennen kuin edes avasit suutasi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee herpes silmään ja hallituksen leikkauksilla mulla ei ole rahaa lääkäriin eikä lääkkeisiin. Puoliso tienaa vähän eikä saada toimeentulotukea.
Kun silmä sokeutuu niin tulee työkyvyttömyyseläke + valtio maksaa mulle avustajan.
Jos hallitus on fiksu niin se laittaa silmäpolin ja lääkkeet maksuttomiksi, muuten voi tulla kalliiksi.
Hallituksen leikkaukset lisää stressiä ja herpes tulee noin 6 kertaa vuodessa. Aina kun se tulee niin eka viikko on oltava sairaslomalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen leikkaukset lisää stressiä ja herpes tulee noin 6 kertaa vuodessa. Aina kun se tulee niin eka viikko on oltava sairaslomalla.
Palkkatukityössä kela ei korvaa työnantajalle noita sairaspäiviä, mutta työnantajan on maksettava palkka.
Vierailija kirjoitti:
Mulla se tulloo p'rs'reikään eekä tietenkkään ou rahhoo panna perätuupparriin. Vua männäämpä yhteen, silimäpuolj ja peräreikä, kokkeellan keskenämmö työntekkoo. Sinä avustat minnuu pa'kalla ja minä sinnuu kusella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole kysymys enää valtion talouden tasapainottamisesta vaan ihmisvihasta joka on kohdistettu köyhiin.
Hyvin huomattu! Kysymys kuuluukin, mistä se pohjaton viha kumpuaa? Ja miksi se lähes poikkeuksetta ilmenee oikeistopuolueissa?
Tässä siis EI oltu leikkaamassa kaikilta, vain niiltä elämäntapaloisilta jotka eivät suostu osallistumaan mitenkään yhteiskuntaan. Miksi sitten ottavat rahaakaan, kun ei ole muiden kukkarolla saa ihan rauhassa oleilla vaan kotona.
Nyt on pakko kysyä, mikä sun agenda on, kun jauhat tällaista valheellista pas kaa.
Mikä tuossa on vihaa? Se on fakta että oleilijat elää muiden rahoilla, eikä kukaan tykkää rahojensa kuppaajista. Sulla alkaa argumentit loppua, natsikorttikin tullut (=eli olet hävinnyt).
Ei millään pahalla, mutta itse "hävisit" tämän "pelin", ennen kuin edes avasit suutasi.
Etkä muuta pysty sanomaan? Minä olen iloinen, että lokkien lokkeilu loppuu. Niin moni muukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mis- ja disinformaation levittäminen ja köyhien vihamielinen leimaaminen on vihan lietsontaa. Ja sinä(?) ja sinun kaltaisesi tekevät sitä jatkuvasti ja systemaattisesti somessa/netissä ja tälläkin palstalla.
Hallitus on leikkaamassa tt-tukea ja asumistukea ihan kaikilta näitä tukia saavilta, myös sairailta ja työkyvyttömiltä ja pienituloisilta työssäkäyviltä. Ei vain "oleilijoilta" (eikä niitä ole olemassakaan kovin paljon). Ja toimeentulotuen epääminen kokonaan joiltain ei tule onnistumaan, se aikomus kosahtaa perustuslakiin.
Mitään natsikorttia en ole esittänyt, se on ollut joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä sinä luulet, että muut olisivat sinulle lääkkeitä velkaa? Maksa itse omat lääkkeesi, niin me muutkin.
Viimeinkin saadaan oikeudenmukaista politiikkaa. Jos ei tahdo tehdä työtä, se on ok, kunhan ei sitten myöskään tahdo syödä.
Vihaan yhteiskuntalokkeja. Kyllä terveen aikuisen on tehtävä jotakin elatustaan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ok, että voitaisiin evätä kokonaan, jos ei täytä minkäänlaisia aktivointitavoitteita, jotka hänelle asetettu. Ei toimeentulotukea ole tarkoitettu siihen, että sitä maksetaan hamaan tappiin, kunhan kieltäytyy kaikesta avusta ja aktivoinnista.
Minä en olisi valmis jättämään ketään täysin heitteille, se lisäisi rikollisuutta ja kaikinpuolista turvattomuutta.
Lähinnä kiinnostaisi tietää, mitä ne persuja äänestäneet nyt ajattelevat, jotka ovat työttömiä, vähävaraisia tai muuten tukien tarpeessa. Kai he ymmärsivät, mitä oikeistolainen talouspolitiikka tuo tullessaan?
kaikki sossunpummit ovat pohjimmiltaan rikollisia. jos eivät saa riistettyä työssäkäyviltä tukia, niin sitten ryöstelevät enemmän.
kaikki työnvälttelijäpummit pitäisi kerätä yhteen piikkilangalla aidattuun leiriin, jossa näitä varkaita voitaisiin valvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän mahtaa olla työkyvyttömien "aktivointi"?
Jokaiselle varmasti voidaan keksiä jotain. Jos ei muuta niin jotain liikuntaa. Jos ei mihinkään muuhun liikuntaan kykene, niin ainakin bocciaa kykenee pelaamaan jokainen. Niille, jotka kykenevät fyysisesti työhön luonnollisesti ohjelmassa on työkyvyn ja -halun kehittämistä.
Elki sulla ei ole MITÄÄN sanottavaa koko asiaan. Pelkkää ideologista paskaa ja ihmisten muka aktivoimista eli alistamista-
Älä häpeä, ihan samaa ajattelee koko kokoomus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nato tuo uusia tuulia ja ollaan kohta niin amerikalaisia, niin amerikalaista etta.
Itsehän ostetta koko ajan turhia vakuutukisia vauvoille jne. Eli ajatte maksulliseen terveydenhuoltoon maatamme. Raha ei tuo terveyttä.
Suomi on liian köyhä maa muuttuakseen amerikaksi. Meillä ei ole sellaista varallisuutta, suomalainen keskiluokkakin on köyhää.
Suomi on ollut hyvinvointivaltio ihan syystä.
Suomi ei ole hyvinvointivaltio.
"Hyvinvointivaltio" on suurin kusetus ja valhe
Vierailija kirjoitti:
Vihaan yhteiskuntalokkeja. Kyllä terveen aikuisen on tehtävä jotakin elatustaan vastaan.
Kerro miten mennään töihin kun kukaan ei palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä muuta pysty sanomaan? Minä olen iloinen, että lokkien lokkeilu loppuu. Niin moni muukin.
Niin mäkin. Menen työkokeiluun ja kyttään vakituisten kahvitauot. Lakisääteinen kahvitauko on 10 minuuttia ja sen yli olevat voi ilmoittaa kaupungin valtuustoon ja Helsigin pääkonttoriin, jos on valtiolla.
Tarjoudun myös viraston toimistotöihin 1800 bruttopalkalla ja vakituiselle 2400 brutto tienaavalle voidaan antaa irtisanomislappu käteen.
Vierailija kirjoitti:
Viimeinkin saadaan oikeudenmukaista politiikkaa. Jos ei tahdo tehdä työtä, se on ok, kunhan ei sitten myöskään tahdo syödä.
Miksi hitossa otit asuntovelkaa. Paikallinen sopiminen ja irtisanomissuojan heikentäminen koskee myös valtion ja kaupungin työpaikkoja ja sä 15 vuotta täydet lisät ja lomat keränneenä saat potkut. Työttömällä ei ole lainaa ja hän voi tehdä diilin pienemmällä palkalla.
Oikein hyvää kehitystä.
Eniten tukia saavat ihmisryhmät, jotka eivät koskaan ole olleet töissä. Heidän kesänsä koostuu monipäisen lapsilauman kanssa maauimaloissa hengaamisesta, helsingin seudun liikenne ilmainen kärryllä kulkeville, oman yhteisön rahallisesta tuesta, toimeentulotuista ja oman yhteisön kanssa puuhailusta, erilaisia ilmaisia lounaita pitkin Helsinkiä ja tukikeskuksia joka lähtöön. Päivääkään ei ole töitä koskaan tehty. Nämä ihmiset pitää saada osaksi yhteiskuntaa työn teon merkeissä, muuten nuorisorikollisuus lisääntyy. Lapsilaumojen äidit eivät voi näyttää esimerkkiä, että töitä ei täydy täällä koskaan tehdä. Harmillista, että samassa hommassa toimeentulotuki viedään heiltä, jotka oikeasti ovat syrjäytyneitä. Niiltä kenelle se järjestelmä on luotu turvaksi.