Hei te mökillä yksin olevat ihmiset! Miten olette varautuneet maanantaina ja tiistaina tulevaan myrskyyn?
Itse lähden mökiltä huomenna pois. En jää katsomaan tilannetta. Ruokakin alkaa loppua.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa yksin mökkeilystä. Vähän kadehdin ihmisiä jotka pystyy olemaan yksin mökillä. Onko teillä koiria?
Miksi pitäisi olla, turvana vai? Minkä ajattelit uhkaavan? Itse olen ainakin täysin yksin eikä mulla ole mitään hätää. Myrskykään ei haittaa yhtään. Katson vaan, ettei ulkokalusteet lentele, lataan ajoissa puhelimen ja läppärin akut täyteen sekä varaan vettä ja myös sellaista syötävää, joka ei tarvitse kylmäsäilytystä (ukkonen rikkoo täällä helposti laitteet, jotka on kytketty sähköverkkoon). Sitten menen sisälle ja laitan ikkunat ja ovet kiinni. Ei ole mitään hätää ja aika menee mm. kännykällä, läppärillä ja lukien. Puita saattaa kaatua, mutta tuskin ne mökkiä kasaan painaa, vaikka kattoa ehkä rikkoisivatkin eli ei mulle käy kuinkaan. Ja jos sellainen ihme tapahtuisi, että salama sytyttäisi mökin, niin näistä ikkunoista pääsee hetkessä ulos, sillä ne ovat isoja ja aukeavat ihan kokonaan.
Ajattelin käydä melomassa aamulla ennen myrskyä ja sitten istuskella viinilasin kanssa sitä katselemassa. Jos se tulee.
Ja mulla ei ole koiria, enkä keksi mihin niitä mökillä tarvitsisinkaan. Tai missään. Mökki on minun ja osaan siellä kyllä kaiken tarpeellisen. Jos joku meinaa, että tulisi jotain murtomiehiä tms niin tonttille tullessa näkee kyllä, että siellä ollaan paikalla, eikä kannata tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa yksin mökkeilystä. Vähän kadehdin ihmisiä jotka pystyy olemaan yksin mökillä. Onko teillä koiria?
Miksi pitäisi olla, turvana vai? Minkä ajattelit uhkaavan? Itse olen ainakin täysin yksin eikä mulla ole mitään hätää. Myrskykään ei haittaa yhtään. Katson vaan, ettei ulkokalusteet lentele, lataan ajoissa puhelimen ja läppärin akut täyteen sekä varaan vettä ja myös sellaista syötävää, joka ei tarvitse kylmäsäilytystä (ukkonen rikkoo täällä helposti laitteet, jotka on kytketty sähköverkkoon). Sitten menen sisälle ja laitan ikkunat ja ovet kiinni. Ei ole mitään hätää ja aika menee mm. kännykällä, läppärillä ja lukien. Puita saattaa kaatua, mutta tuskin ne mökkiä kasaan painaa, vaikka kattoa ehkä rikkoisivatkin eli ei mulle käy kuinkaan. Ja jos sellainen ihme tapahtuisi, että salama sytyttäisi mökin, niin näistä ikkunoista pääsee hetkessä ulos, sillä ne ovat isoja ja aukeavat ihan kokonaan.
Jos ukkonen useinkin rikkoo laitteita niin eikö kannattaisi laittaa kunnon ukkosenjohdatin ja vikavirtasuoja? Tulisi halvemmaksi ja paljon vähemmän vaivaa.
Usein koiran kanssa kahdestaan mökillä. On käynyt ettei päästy viikkoon pois. Opin että perusasioiden eli veden ja ruoan lisäksi pitää olla varalla 1 säkki koirannappuloita, 1 iso tonkka pesuvettä, 1 riittävä varavirtalähde.
Miksi pitäisi pelätä yksin mökkeilyä? En ymmärrä? Mitä pelättävää mökkeilyssä ylipäätään on? Tai syrjässä, ilman naapureita asumisessa. En vain ymmärrä, miten joku voi pelätä sitä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi pelätä yksin mökkeilyä? En ymmärrä? Mitä pelättävää mökkeilyssä ylipäätään on? Tai syrjässä, ilman naapureita asumisessa. En vain ymmärrä, miten joku voi pelätä sitä?
No jos puita kaatuu päälle tai salama korventaa sen mökin. Tai jos joku mielisairas tulee ja tappaa.
Eipä näytä kummoista myrskyä ainakaan tänne olevan tulossa. Ennusteet ovat muuttuneet muutamassa päivässä merkittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos puita kaatuu päälle tai salama korventaa sen mökin. Tai jos joku mielisairas tulee ja tappaa.
Toivottavasti tämä oli vitsi. 🤦
Ne oudot hiipparit jotka tietää että yksin siellä olet, maalla tiedetään kaikki asiat. Paljon yksinäisiä tyyppejä. Helppo pusikossa kytätä ja ikkunan takana =/
Ei edes koiraa kaverina.
Kävin kaupassa siltä varalta että tielle kaatuu puita eikä ihan heti pääse. Laitoin aggregaatin käyttökuntoon jos menee sähköt. Eipä tässä sen kummempia.