Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joidenkin ihmisten on vaikeaa pyytää anteeksi

Vierailija
06.08.2023 |

Vaikka olisi siis oikeasti aihetta pyytää? Ylpeys?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimielisyys.

Vierailija
2/16 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekeskeisyys, heikko itsetunto, narsismi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kun ei koskaan ole tarvinnut pyytää, vika on aina ollut jossakin muussa.

Vierailija
4/16 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valheellinen ego minkä tää yhteiskunta luo meille kaikille, lyhykäisyydessään. 

Vierailija
5/16 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden syytä, muut "saavat" tuntemaan ja tekemään jotain, minkä valtaosa kokee vääräksi?

Vierailija
6/16 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mies ja yksi aikuisista lapsista, jotka eivät ole ikinä elämässään pyytäneet mitään anteeksi ainakaan perhepiirissä.

Ihan kummallista. Olen kysynyt, mutta ei ole syytä mitään pyytää anteeksi😂😂😂👎

Vierailija
7/16 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala pyytää kun ei ole tehnyt mitään väärää.

Vierailija
8/16 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valheellinen ego minkä tää yhteiskunta luo meille kaikille, lyhykäisyydessään. 

Kaikki eivät osta yhteiskunnan luomuksia.

Vierailija
9/16 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä, jotka eivät koe eivätkä näe tekevänsä mitään väärää. Heiltä on turha odotella anteeksipyyntöjä. Jotta voi pyytää anteeksi pitää osata asettua toisen ihmisen asemaan ja nähdä se vääryys, jonka on toisille tehnyt. Empatiakykyä vaaditaan anteeksipyyntöön.

Vierailija
10/16 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on syyllistäjä-tyyppiä. En muista, että olidi koskaan aidosti pyytänyt anteeksi. Vaikka joskus olen sanonut suoraan hänelle, että jokuhänen tekonsa tai sanomisensa on loukannut, niin hän on vaan selitellyt tekoaan ja yleensä vielä siten, että syy on ollut jossain toisessa.

Vierailija
11/16 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin on pyytämättä kokonaan, jos ei tule tarkoituksella ja sydämestä. Vastenmielisiä ne semmoset feikki abteeksipyynnöt ja feikki anteeksipyytäjät.

Vierailija
12/16 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mies ja yksi aikuisista lapsista, jotka eivät ole ikinä elämässään pyytäneet mitään anteeksi ainakaan perhepiirissä.

Ihan kummallista. Olen kysynyt, mutta ei ole syytä mitään pyytää anteeksi😂😂😂👎

Miksi tämä naurattaa sua noin paljon?

Vierailija
13/16 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkoin pari vuotta sitten välit ystävääni ja tajusin vasta jälkikäteen kunnolla, ettei IKINÄ pyytänyt mitään anteeksi. Jos joku loukkaantui hänen sanomisistaan, muotoili että toinen oli jotenkin ymmärtänyt hänet väärin. Usein myös käänsi tilanteen niin että hän on uhri, ja lopulta kaikki pyysivät häneltä anteeksi. Piti itseään sosiaalisesti niin lahjakkaana, ettei kertakaikkiaan ollut mahdollista, että tölväisisi ajattelemattomasti. Kai juurisyy oli lopulta jokin narsistinen hauraus. 

Vierailija
14/16 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneltä sinun pitäisi pyytää anteeksi, aloittaja?

Vierailija
15/16 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pelko siitä että ei saakaan anteeksi. Ja mielessään katuu monia vuosia tekojaan tai sanojaan

Vierailija
16/16 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla narsismia, mutta voi olla myös olla, että lapsuudenkodissa ei vanhemmat pyytäneet anteeksi, eli henkilölle jäi lapsuudesta sellainen katkeruus, joka vaikeuttaa sitten myöhemmin sitä omaakin anteeksipyyntöä. Että "ei kukaan multakaan pyydä anteeksi, miksi mun pitäisi?". Tai vanhemmat pakottivat pyytämään anteeksi asioita, jotka oli ihan normaaleja. Tai voi pelätä, että anteeksipyyntö antaa toiselle paukkuja käyttää tätä tapahtumaa seuraavassa riidassa argumenttina. Tai voi pelätä menettävänsä toisen, jos myöntää tehneensä jotain väärää. Kaikkihan nämä on vinoumia, joita olisi hyvä työstää terapiassa.