Vain yhden kumppanin kanssa elämässään seksiä harrastaneet keski-ikäiset. Millaisia ajatuksia tämä teissä herättää?
Olen 46-vuotias perusteissaan onnellisessa avioliitossa olevan nainen. Olen ollut mieheni kanssa vanhojen tansseista (17 v.) alkaen ja harrastanut seksiä vain hänen kanssaan. Seksielämämme on ollut hyvää ja on sitä edelleen. Tästä huolimatta olen alkanut pohtimaan, millaista seksi olisi muiden miesten kanssa ja että jääkö jotain elämässä kokematta, jos en seksiä koskaan muiden kanssa harrasta. Haluan edelleen omaa miestäni kovasti, mutta toisaalta ajattelen nykyisin usein millaiselta toisten miesten kehot tuntuisivat, millaista olisi joskus nähdä vieras penis erektiossa ja millaisin ottein he minua rakastajina kohtelisivat. Nämä ajatukset ovat rehellisesti sanoen usein aika kiihottavia.
Tiedän, että kaltaisiani, vain yhden kumppanin kanssa seksiä harrastaneita keski-ikäisiä on hyvin vähän, mutta jos tätä lukee joku heistä, olisi kiva kuulla muidenkin ajatuksia aiheesta.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlaisia aatoksia herättää kuin sinussa. Onneksi pystyn näistä täysin avoimesti oman mieheni (hänellä sama tilanne kuin meillä) kanssa puhumaan. Aika näyttää, poikiiko nämä keskustelut joskus jotakin konkreettisia kokeiluita myös muiden kanssa. Periaatteessa ollaan miehen kanssa molemmat sitä mieltä, että mitään suurta vahinkoa ei pääsisi syntymään, jos vaikka jotakin kokeilisimmekin. Käytännön toteutus on sitten tietysti järjestlyineen toinen asia.
Kerrotko meille mistä voit etukäteen tietää, että mitään suurta vahinkoa ei pääsisi syntymään. Tiedän muutamankin parin jotka erosivat tuollaisen kokeilun jälkeen vaikka kaikki oli muka niin hyvin.
Taidat olla pelotteleva moralisti. Tuskin tunnet useita tälläistä sovitusti kokeilleita pareja. Näistä asioista ollaan visusti ja ihan tyytyväisinä kaapissa. Se, että monien kriiseihin liittyy muita osapuolia ei sinällään ole varmaan harvinaista, mutta nyt puhutaan eri asiasta kuin ns. syrjähypyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlaisia aatoksia herättää kuin sinussa. Onneksi pystyn näistä täysin avoimesti oman mieheni (hänellä sama tilanne kuin meillä) kanssa puhumaan. Aika näyttää, poikiiko nämä keskustelut joskus jotakin konkreettisia kokeiluita myös muiden kanssa. Periaatteessa ollaan miehen kanssa molemmat sitä mieltä, että mitään suurta vahinkoa ei pääsisi syntymään, jos vaikka jotakin kokeilisimmekin. Käytännön toteutus on sitten tietysti järjestlyineen toinen asia.
Kerrotko meille mistä voit etukäteen tietää, että mitään suurta vahinkoa ei pääsisi syntymään. Tiedän muutamankin parin jotka erosivat tuollaisen kokeilun jälkeen vaikka kaikki oli muka niin hyvin.
Perustan käsitykseni siihen, että tässä olisi kyse seksikokeiluista, ei muusta. Ja kuten sanoin, meillä on minusta täydelinen seksielämä, joten en usko että kukaan muu voisi tarjota mitään sellaista mitä en jo saa. AP
Jos saat jo kaiken, mitä haluat ja tarvitset, niin miksi kokeilla vierasta?
En nyt oikein tajua. Onko kyseessä naisen logiikka.
Saan kaiken, mitä oma mieheni voi tarjota, mutta oma mies ei tietenkään voi tarjota sitä, mitä toinen ihminen voisi. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustan käsitykseni siihen, että tässä olisi kyse seksikokeiluista, ei muusta. Ja kuten sanoin, meillä on minusta täydelinen seksielämä, joten en usko että kukaan muu voisi tarjota mitään sellaista mitä en jo saa. AP
Et näemmä tajua.
Joku jutun ydin on se vieraan saaminen ja kokeminen.Vaikka se vieras olisi huonosti kuin se oma kumppani.
Itsekin haluan vierasta naista.
Olin vastaavassa tilanteessa viisi vuotta sitten, sovimme mieheni kanssa että tilanteen tullessa kokeillaan. Kummallekin tullut muutamia kokemuksia ja voin sanoa että todellakin kannatti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa iässä on polyamoriset ajatukset ihan yleisiä. Liittyy esim. lasten kasvuun ja perhedynamiikan muutoksiin.
En puhu polyamoriasta, vaan puhtaasi seksikokeilusta. Mitään tunnetason yhteyttä en kaipaa kenenkään muun miehen kanssa. AP
Tuo on ainoa järkevä lähtokohta asiaan. Kokeiluun halukas silmää miellyttävä partneri kyllä löytyy ja joka tyytyy osaansa olla ikäänkuin ihmisseksilelu kokeilussasi. Tuossa ei ketään vahingoiteta, jos miehesikin asian hyväksyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et näemmä tajua.
Joku jutun ydin on se vieraan saaminen ja kokeminen.Vaikka se vieras olisi huonosti kuin se oma kumppani.
Itsekin haluan vierasta naista.
Menee hieman OT:ksi, mutta näillä palstoilla toistuu kommenteissa logiikka: Kumppani haluaa vierasta, eli jotain parempaa mitä minä voin antaa. Olen siis huonompi kuin tuo vieras. Eihän tästä ole kysymys vaan siitä että maailman upein, seksikkäin, taitavin, younameit-kumppani ei voi olla uusi ja jännittävä kokemus vieraan kanssa. Ei vieraisiin aja halu saada parempaa seksiä, vaan halu saada seksiä vieraan kanssa, noin pääsääntöisesti. Teenpä kyselyn kun ehdin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla pelotteleva moralisti. Tuskin tunnet useita tälläistä sovitusti kokeilleita pareja. Näistä asioista ollaan visusti ja ihan tyytyväisinä kaapissa. Se, että monien kriiseihin liittyy muita osapuolia ei sinällään ole varmaan harvinaista, mutta nyt puhutaan eri asiasta kuin ns. syrjähypyt.
Mulle on aivan sama kuinka kukin seksuaalisuuttaan toteuttaa. Kahden parin tiedän eronneen moisen fantasian toteutuksen jälkeen. Ihan sama, mitä sinä uskot.
Tuo vaihtoehto kannattaa miettiä, ennen kokeiluja.
Samaa asiaa mietitty.
Ollaan 40-45 pariskunta ja pitkään oltu yhdessä. Eli sama seksikumppani reilu 20 vuotta. Sitä ennen jotain pientä ollut .
Meillä minä mies haluaisin vaihtelua mihin minulla lupa onkin.
Ongelma tuossa on se, ettei kukaan tiedä, kestääkö oma pää ja meneekö sekaisin jostain toisesta ihmisestä. Ei tarvitse kuin kohdata sielunkumppani, jos edellinen ei sitä ollutkaan. Silloin kaikki on parempaa uuden ihmisen kanssa ja se on tunnetusti menoa. Koskaan et voi tietää.
Itse voisin isokullisena lähteä vaimon kanssa vieraan parin kanssa, tietäen, ettei vaimo ainakaan narahtaisi kullin ison koon takia. Mutta millä estäisi oman sekoaisen, jos toisessa naisessa olisikin jotain mikä sekottaisi pääni. Aivot laittaa järjen tunnetusti narikkaan ja sitten lähtee kaikki alta.
Vierailija kirjoitti:
Samaa asiaa mietitty.
Ollaan 40-45 pariskunta ja pitkään oltu yhdessä. Eli sama seksikumppani reilu 20 vuotta. Sitä ennen jotain pientä ollut .
Meillä minä mies haluaisin vaihtelua mihin minulla lupa onkin.
Ja en ota eroa ja seksi vain seksinä.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma tuossa on se, ettei kukaan tiedä, kestääkö oma pää ja meneekö sekaisin jostain toisesta ihmisestä. Ei tarvitse kuin kohdata sielunkumppani, jos edellinen ei sitä ollutkaan. Silloin kaikki on parempaa uuden ihmisen kanssa ja se on tunnetusti menoa. Koskaan et voi tietää.
Itse voisin isokullisena lähteä vaimon kanssa vieraan parin kanssa, tietäen, ettei vaimo ainakaan narahtaisi kullin ison koon takia. Mutta millä estäisi oman sekoaisen, jos toisessa naisessa olisikin jotain mikä sekottaisi pääni. Aivot laittaa järjen tunnetusti narikkaan ja sitten lähtee kaikki alta.
Yleistää asian itsesi perusteella. Et tiedä muista joten kommenttisi on yhtä tyhjän kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleistää asian itsesi perusteella. Et tiedä muista joten kommenttisi on yhtä tyhjän kanssa
Tunnen kavereita, jotka käyneet vieraissa ja sitten on oma pää mennyt sekaisin. Siihen ei ole auttaneet mitään järkipuheet. Oma perhe hajalle, omaisuus jakoon ja sitten jonkun ajan päästä kaveri yksinään uuden naisen jätettyä ja kaveri ilman mitään pohjaa elämällä. Kannattiko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kavereita, jotka käyneet vieraissa ja sitten on oma pää mennyt sekaisin. Siihen ei ole auttaneet mitään järkipuheet. Oma perhe hajalle, omaisuus jakoon ja sitten jonkun ajan päästä kaveri yksinään uuden naisen jätettyä ja kaveri ilman mitään pohjaa elämällä. Kannattiko?
Se , että sinä tunnetusti joitain kenelle on noin käynyt ei tarkoita , että kaikille käy.
Luonteesta kiinni.Luonteen heikkoutta.
Tavallaan haaveilen tuollaisesta. No, vielä mun kohdalla mahdollista, koska luku on 0. Saa nähdä jääkö siihen 🤔
N
Varoituksen sana. Noita mekin vaimon kanssa puhuttiin. Sama tilanne kuin aloittajalla. Kokeillaan, on niin hyvä ja avoin keskustelusuhde jne diipadaapaa. No eka "kokeilu" olikin sitten vaimon täydellinen sielunkumppani, kaikkea mitä on aina ollut vailla, ikinä ollut mitään niin ihanaa. Täydellinen kosketus, puhe, ulkonäkö jne. Erohan siitä tuli. Vaimo oli keräämässä kamppeitaan muuttaakseen tämän ihanuuden luokse kun heppu yhtäkkiä muisti olevansa varattu ja homma lässähti siihen.
Jälkikäteen ajateltuna ei olisi kannattanut, kun meillä oikeasti oli asiat tosi hyvin. Ne suhteen ulkopuoliset ei välttämättä oli kilttejä, siellä voi tulla vastaan mitä vaan psykopaattinarsistia. Nuoresta pitkässä liitossa yhden kanssa ollut on tietyllä tavalla hyvin kokematon ihmissuhteissa. On käynyt tuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se , että sinä tunnetusti joitain kenelle on noin käynyt ei tarkoita , että kaikille käy.
Luonteesta kiinni.Luonteen heikkoutta.
Ei tietenkään koske kaikkia, kukaan ole väittänytkään. Ei koske itsekkäitä ihmisiä, jotka ei muutenkaan ajattele toisen tunteita saati niistä välitä, minä teen, minä sitä ja tätä. Toisekseen silloin kun järki sumenee ei luonteen lujuudesta ole mitään hyötyä, kun aivot kytkeneet sen pois päältä. Tunnettu tosiasia tuokin. Tunnen näitäkin minä minä miehiä, jotka sitten yhtäkkiä törmänneet siihen, että joku muu on päättänyt heidän puolestaan ja kaikki kulissit on romahtaneet.
Kyllä se ihmisessä on se henkinen puoli myös.
Ap. Ole nyt iloinen ja kiitollinen siinä missä olet
...he tulevat yhdeksi lihaksi. Siis myös henkisellä
tasolla 1moos2:24
Yksi seksisuhde molemmilla 63v ja 61v ja se riittää molempien mielestä . Ollut niin monta haastetta elämässä että ollaan yhtä puuta vaikka eihän se aina siltä ole tuntenut. Eihän sitä alttarillakaan kysytä muuta kuin että tahdotko osoittaa jne. Välillä se on tahdon varassa ja välillä itsestään selvää ja välillä rakkautta .