Saako naapuri ottaa minun autopaikan jos ei tällä hetkellä ole itsellä autoa?
Naapuri pysäköi ja jättää autonsa minun paikalle ja ihmettelin tätä hänelle pihalla ja totesi että eihän sulla ole nyt autoa niin mitä se haittaa?
Menin sanattomaksi ja sanoin että eikai sitten .
Nyt kuitenkin kun saan auton uudestaan niin ahdistaa mennä sanomaan että hei nyt sinun pitää siirtää se siitä pois. En ymmärrä miksi ei ota omaa paikkaa kun jatkuvasti ajaa autolla
Kommentit (64)
Sanni16kerava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanni16kerava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emma K. kirjoitti:
Saa ottaa mikäli tarvitsee. Autopaikat kuuluvat heille jotka sitä tarvitsevat. Ns. Tyhjiä paikkoja ei ole. Mikäli sinulla ei autoa ole käytössä olet velvollinen sen antamaa sen sitä tarvitsevalle.
Mikä sinä olet muiden tarpeita arvioimaan? Tai kertomaan velvollisuuksista?
Autopaikka on autopaikka, jonka saa pitää, jos sen on maksanut/siitä maksaa.
Ja kyllä, ulkopuoliselle autopaikkaa/tallia ei saa vuokrata, vaan talon asukkaat ovat etusijalla. Et voi kuitenkaan kertoa, että jonkun asukkaan velvollisuus on luopua omastaan, ei ole.
Riippuu kuule ihan taloyhtiön omista säännöistä, kuka on etusijalla ja kuka ei ja kenelle saa vuokrata ja kelle ei.
Riippuu kuule joo, mutta etsipä taloyhtiö, joka vuokraa vaikka autotallin jollekin ulkopuoliselle, vaikka talon omaväki sitä vuokraisi. Sama autopaikkojen kanssa.
Eli paikka/talli voi olla ulkopuolisella, mutta vain JOS talossa asuvat eivät sitä tarvitse. Näin kaikissa omistusasunnoissa.
Ai nyt se koskeekin vain omistusasuntoja.
Tätä peliä on vaikea pelata kun jatkuvasti siirrät maalitolppia.
Taidat olla vihreiden äänestäjä?
En nyt politiikkaa jaksa alkaa tässä vääntää. Enkä riitaa.
Olen asunut vuokralla taloissa, joissa on omistusasuntoja. Autopaikka on tasan kuulunut niille, ketkä siitä maksavat.
Kahdessa talossa oli autotalli autottomilla. He saivat ne pitää, samoin autopaikat. Heillä kävi vieraita ja autotallissa nikkaroitiin.
Yhdessä talossa oli ensiksi naapurissa vuokralainen, asunnon omistaja muutti kuitenkin siihen lopulta itse. Tällöin hänelle selvisi, että talon yksi autotalli oli vuokrattu ulkopuoliselle. Se sopimus irtisanottiin heti ja tämä autoton ihminen sai sen käyttöönsä, koska talon asukkaat menevät edelle.
Samoin kävi tätini autopaikan kanssa. Hänellä ei ole autoa, mutta koska on asunto, sai hän vuokrata myös autopaikan. Nyt kämppä vuokrattuna autottomalle, mutta autopaikka on ja pysyy.
En sitten tiedä mistään halvoista vuokra-asunnoista. Taidat tietää enemmän.
Eli olet luultavasti osittain oikeassa, äänestä ketä äänestät.
Jos asuntoosi kuuluu autopaikka, se ei ole missään "tarvitsijoiden yhteiskäytössä." Se on sinun.
Naapurilla ei ole mitään oikeutta sinun omaisuuteesi.
Muutoin autoton naapuri voisi vaatia vaikka sinun autoasi käyttöönsä, kun et sitä itse satu tarvitsemaan, tai käyttää kylpyhuonettasi, kun olet töissä.
Autopaikat ovat omaisuutta, josta kannattaa pitää kiinni ja huolehtia.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti saa. Samalla tavalla sukulaiseni ja tuttuni jakavat asuntoautoni käyttöviikiot jo keväällä jopa minulta kysymättä, Kun kuulemma niin vähän itse käytämme.
Sinun ei ole mikään pakko antaa heille avaimia. Ohjeista autonvuokrausfirmojen sivuille tai jos itse haluat vuokrata, peri kunnon vuokra. Ei saa olla puolustuskyvytön nössö
Toistan:
"Yhtiöjärjestyksen mukaisesti varmaankin. Jos on haluja yhtiöjärjestyksen muuttamiseen, tehdään aloite yhtiökokoukselle. "
Tämä pätee, oli sun poikasi maksanut vaikka miljoonan. Omistusasuntokin voidaan ottaa taloyhtiön hallintaan tietyin ehdoin ja sama pätee autotallipaikkaan, esim jos poikasi kasvattelee siellä kannabista.